Przetargi.pl
usługi polegające na usuwaniu pojazdów z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu znajdujących się na terenie Powiatu Białostockiego oraz ich przechowywaniu na parkingu strzeżonym zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.)

Powiat Białostocki - Starostwo Powiatowe w Białymstoku ogłasza przetarg

  • Adres: 15-569 Białystok, Borsucza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 740 39 51, , fax. 85 740 39 82
  • Data zamieszczenia: 2019-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Białostocki - Starostwo Powiatowe w Białymstoku
    Borsucza 2
    15-569 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 85 740 39 51, , fax. 85 740 39 82
    REGON: 05065839600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.st.bialystok.wrotapodlasia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    usługi polegające na usuwaniu pojazdów z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu znajdujących się na terenie Powiatu Białostockiego oraz ich przechowywaniu na parkingu strzeżonym zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na usuwaniu pojazdów z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu znajdujących się na terenie Powiatu Białostockiego oraz ich przechowywaniu na parkingu strzeżonym zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.), zwaną dalej „ustawą Prd”. 1. Usługi będące przedmiotem zamówienia będą realizowane w zakresie: Część I - pojazdów nieprzewożących materiałów niebezpiecznych Część II - pojazdów przewożących materiały niebezpieczne 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) w przypadku pojazdów nieprzewożących materiałów niebezpiecznych: usługi usuwania pojazdów oraz ich przechowywania na parkingu strzeżonym zgodnie z art.130a ustawy Prd oraz rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. z 2018r., poz. 2285 ze zm.). b) w przypadku pojazdów przewożących materiały niebezpieczne: usługi usuwania pojazdów oraz ich przechowywania na parkingu strzeżonym zgodnie z art. 130a ustawy Prd oraz rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. z 2018r., poz. 2285 ze zm.). 3.Realizacja przedmiotu zamówienia - dotyczy części I i II W ramach wykonywania usługi, o której mowa w pkt. 2, Wykonawca zobowiązany jest : 3.1. Podejmować każdorazowo czynności w zakresie usunięcia pojazdu z chwilą otrzymania dyspozycji od uprawnionego podmiotu, o którym mowa w art.130a ust.4 pkt 1-2 ustawy Prd. 3.2. Realizować usunięcie pojazdu na podstawie dyspozycji określonej w ppkt 3.1., z zastrzeżeniem możliwości odstąpienia od usunięcia pojazdu, jeżeli w trakcie usuwania pojazdu ustaną przyczyny jego usunięcia, w tym m in.: a) zabezpieczenie pojazdu od chwili przekazania przez uprawniony podmiot, b) załadunek pojazdu oraz inne czynności związane z załadunkiem, c) uporządkowanie miejsca zdarzenia, na którym znajdował się przeznaczony do usunięcia pojazd, d) transport pojazdu na parking strzeżony; 3.3. W przypadku odstąpienia od usunięcia, potwierdzonego przez uprawniony podmiot – sporządzić protokół z odstąpienia od usunięcia pojazdu, zgodnie ze wzorem określonym przez Zamawiającego, oraz przekazać go użytkownikowi pojazdu; 3.4. Niezwłocznie umieścić pojazd na parkingu strzeżonym, w tym m.in. dokonać rozładunku oraz inne czynności z tym związane. 3.5. Prowadzić pisemną ewidencję dyspozycji usunięcia pojazdu i okazywać ją na każde żądanie Zamawiającego; 3.6. Niezwłocznie zgłosić drogą elektroniczną na adres : starostwo@st.bialystok.wrotapodlasia.pl lub faksem na nr (85) 740 39 82 o otrzymaniu dyspozycji usunięcia pojazdu oraz sposobie jej realizacji z podaniem daty i czasu (godz. i min.) otrzymania dyspozycji usunięcia pojazdu, nazwy podmiotu wydającego dyspozycję, lokalizacji pojazdu do usunięcia, danych pojazdu, daty i czasu (godz. i min.) zabrania pojazdu z drogi, daty i czasu (godz. i min.) umieszczenia pojazdu na parkingu strzeżonym, którym dysponuje Wykonawca, w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu – informacji o odstąpieniu; 3.7. Przechowywać pojazd na parkingu strzeżonym, w tym m.in.: a) zabezpieczenie pojazdu, jego wyposażenia, rzeczy i mienia w nim przechowywanych przed uszkodzeniem, kradzieżą lub dewastacją, b) umożliwienie osobie uprawnionej dokonywania oględzin zabezpieczonego pojazdu na terenie parkingu; 3.8. Udzielać informacji osobie uprawnionej o wysokości opłaty za usuniecie i przechowywanie pojazdu; 3.9. Wydać pojazd osobie uprawnionej, po ustaniu przyczyny umieszczenia pojazdu na parkingu oraz w sytuacji odbioru pojazdu usuniętego w trybie art.130a ust.1 lub 1a ustawy Prd – po przedstawieniu dokumentu zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego wynikającego z § 4 Rozporządzenia ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz.U. z 2018r. poz.2285 ze zm.) - pojazd z parkingu odbiera osoba wskazana w zezwoleniu lub właściciel (posiadacz) wskazany w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) pojazdu, pokwitowaniu za zatrzymany dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe po okazaniu dowodu tożsamości i dokumentu upoważniającego do używania pojazdu; 3.10. Natychmiastowo wydać pojazd wskazanemu przez Zamawiającego wykonawcy usług polegających na usuwaniu i przechowywaniu pojazdów w ramach nowego zamówienia – w terminie 7 dni od upływu terminu realizacji usługi usuwania i przechowywania pojazdów w związku z realizacją tej usługi przez nowego Wykonawcę. 3.11. Powiadomić pisemnie Zamawiającego oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu o upływie 3 miesięcy od dnia usunięcia pojazdu, nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu ww. terminu, zgodnie z art.130a ust.10g ustawy Prd; 3.12. Jeżeli pojazd usunięty w przypadkach określonych w art.130a ust.1 lub 2 ustawy Prd nie jest zarejestrowany w żadnym z państw członkowskich Unii Europejskiej, Wykonawca w ramach wykonywania usług, o których mowa w pkt 2, na polecenie Zamawiającego, zobowiązany jest przekazać pojazd właściwemu miejscowo naczelnikowi urzędu celno-skarbowego w celu uregulowania jego sytuacji zgodnie z przepisami prawa celnego, w tym : a) załadunek pojazdu oraz inne czynności związane z załadunkiem, b) transport pojazdu do urzędu celno-skarbowego; c) rozładunek oraz inne czynności związane z rozładunkiem pojazdu; 3.13. Wykonawca zobowiązany jest do zabrania pojazdu z dróg, stref zamieszkania, stref ruchu znajdujących się na terenie Powiatu Białostockiego w nieprzekraczalnym czasie 2 godz., licząc od chwili otrzymania dyspozycji od uprawnionego podmiotu. 3.14. Wykonawca będzie zobowiązany do 24-godzinnej dyspozycyjności, ciągłości usług przez 7 dni w tygodniu; 3.15. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia związane z holowaniem i parkowaniem pojazdu, jak również za utratę przedmiotów znajdujących się w pojeździe oraz stanowiących jego wyposażenie. 3.16. Parkowanie pojazdów w sposób zapewniający bezpieczeństwo środowiska, na parkingu strzeżonym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 3.17. Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia informacji oraz danych osobowych zebranych w czasie trwania umowy przed dostępem osób nieupoważnionych. 3.18. Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego przetransportowania pojazdów usuniętych do dnia podpisania umowy zawartej wskutek rozstrzygnięcia niniejszego przetargu, z dróg, stref ruchu oraz stref zamieszkania na terenie Powiatu Białostockiego na zlecenie Zamawiającego w trybie 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) z miejsca ich aktualnego przechowywania, tj. z parkingu strzeżonego w Koplanach Kolonii 35 na parking strzeżony Wykonawcy. Na dzień ogłoszenia postępowania na ww. parkingu znajduje się ok. 70 pojazdów o masie do 3,5 tony w tym 1 motor i 4 skutery. 3.19. Przyjmuje się, że czynności związane z usunięciem pojazdu kończą się z chwilą umieszczenia pojazdu na parkingu strzeżonym; Przewidywane ilości usług w ramach zamówienia przedstawiają tabele zawarte w SIWZ: Dotyczy części I zamówienia : Tabela 1 – usunięcie pojazdu na podstawie art.130a ustawy Prd oraz rozporządzenia wykonawczego Tabela 2 – Przechowywanie pojazdów usuniętych na podstawie art.130a ustawy Prd oraz rozporządzenia wykonawczego na parkingu strzeżonym Tabela 3 – Odstąpienie od usunięcia pojazdów na podstawie art.130a ustawy Prd oraz rozporządzenia wykonawczego Tabela 4 – Przekazanie pojazdów usuniętych na podstawie art.130a ustawy Prd oraz rozporządzenia wykonawczego właściwemu miejscowo naczelnikowi urzędu celno-skarbowego Dotyczy części II zamówienia : Tabela 1 – usunięcie pojazdu na podstawie art.130a ustawy Prd oraz rozporządzenia wykonawczego Tabela 2 – przechowywanie pojazdu na podstawie art.130a ustawy Prd oraz rozporządzenia wykonawczego Tabela 3 – Odstąpienie od usunięcia pojazdów na podstawie art.130a ustawy Prd oraz rozporządzenia wykonawczego Uwagi : Transport pojazdów na nowy parking odbywa się we własnym zakresie i na własny koszt Wykonawcy. W ramach przedmiotu świadczenia Zamawiający wymaga, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych aby realizacja czynności polegających na dozorze parkowanych pojazdów, następowała w ramach umowy o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z p.zm.). Osoba/osoby wykonujące wskazane czynności winny być zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę przez czas co najmniej od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia. W przypadku, rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: a) w celu wykazania okoliczności, o których mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest udokumentować zatrudnienie osoby/osób poprzez złożenie Zamawiającemu w terminie do 10 dni od dnia zawarcia umowy, oświadczenia, że osoba/osoby wykonujące czynności polegające na dozorze pakowanych pojazdów zatrudnione są na podstawie umowy o pracę z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 847 z późn. zm.) o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia; b) na żądanie Zamawiającego Wykonawca obowiązany będzie składać aktualne oświadczenie, o którym mowa w lit. a w terminie do 5 dni od wezwania. Z wezwaniem Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy nie częściej niż raz na kwartał trwania umowy; c) w przypadku, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwości, co do prawdziwości oświadczenia Wykonawcy, o którym mowa w lit. a i b Zamawiający zwróci się z wnioskiem do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli; d) jeżeli czynności, których dotyczą wymagania zatrudnienia na umowę o pracę wykonywane są przez osoby zatrudnione przez Podwykonawcę, Wykonawca zobowiązany jest wprowadzić do umowy z Podwykonawcą zapisy odpowiadające treści lit. a – c, które umożliwią Wykonawcy skontrolowanie spełnienia przez Podwykonawcę obowiązku zatrudnienia na umowę o pracę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98351100-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty wykonawca załącza pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument, służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp .

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach