Przetargi.pl
Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 5 500 000 PLN

Wójt Gminy Sochaczew ogłasza przetarg

  • Adres: 96-500 Sochaczew, Warszawska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 46 8642625, 8462600, , fax. 46 8642602
  • Data zamieszczenia: 2018-09-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Sochaczew
    Warszawska 115
    96-500 Sochaczew, woj. mazowieckie
    tel. 46 8642625, 8462600, , fax. 46 8642602
    REGON: 000546710
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gmina.e-sochaczew.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 5 500 000 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 5 500 000 PLN, z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu oraz na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. Rada Gminy Uchwałą Nr LXII/ 280 /2018 z dnia 18 lipca 2018r. upoważniła Wójta do zaciągnięcia kredytu długoterminowego. Zamawiający dysponuje opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie o możliwości spłaty kredytu zaciągniętego przez Gminę Sochaczew w wysokości 6 500 000 złotych. Różnica 1 000 000,00 złotych wynika z ograniczenia zakresu robót na zadaniu pn. ,, Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rozlazłów – Kąty,,. Zmniejsza się wartość zadania i udział kredytu w finansowaniu inwestycji o 1 000 000,00 zł. Przeznaczenie kredytu długoterminowego: kwota 3 477 434,00 zł. na sfinansowanie deficytu – Budowa dróg wraz z uzbrojeniem w Gminie Sochaczew oraz kwota: 2 022 566,00 zł. z przeznaczeniem na spłaty kredytów i pożyczek z ubiegłych lat. Zamawiający oczekuje na oferty spełniające wymagania określone w ustawie – Prawo Zamówień Publicznych oraz w SIWZ, w tym: - Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania kredytu mniejszego niż w zamówieniu, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów ( opłat, prowizji itp.) - kredyt udostępniany będzie w transzach, wysokość transz zostanie uzgodniona przed podpisaniem umowy kredytowej, - spłata kredytu będzie następować w ratach kwartalnych ostatniego dnia kwartału, przez pięć kolejnych lat, tj.: 20 rat kwartalnych po 275 000 zł na ostatni dzień roboczy każdego kwartału poczynając od 31.12.2018r, - odsetki od kredytu naliczone są w kwartalnych okresach obrachunkowych i płatne w terminie na ostatni dzień roboczy każdego kwartału poczynając od 31.12.2018r. - kredyt będzie wykorzystywany do 31 grudnia 2018 roku ( na ,, żądanie,, tj. po pisemnej dyspozycji do uruchomienia kredytu na rachunek Gminy, - okres kredytowania od dnia podpisania umowy kredytowej do 30.09.2023r, - Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części, bez dodatkowych kosztów ( opłat, prowizji itp. ). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu, - Zamawiający rozpocznie spłatę kredytu od 31 grudnia 2018r., odsetki spłacane w terminach płatności rat kredytu, - Zamawiający nie przewiduje nieterminowej spłaty kredytu, - na koszt kredytu składa się suma oprocentowania, marża banku, prowizja, - Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ - do obliczenia kosztu kredytu będzie przyjmowana zmienna stopa procentowa wg formuły WIBOR 1M średniomiesięczny, - WIBOR 1M średniomiesięczny ma być liczony wg średniej z miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie miesięcznego okresu obrachunkowego, - do złożenia oferty należy przyjąć WIBOR 1M z dnia 06.09.2018r na potrzeby badania ofert, - marża banku będzie płatna razem z oprocentowaniem raty kredytu, - koszt prowizji przygotowawczej bank określi w ofercie w wartościach złotowych, - prowizja płatna od wysokości pobranej transzy kredytu, - marża banku nie ulegnie zmianie przez cały okres spłaty kredytu, - wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej ( PLN), - zamawiający dopuszcza, aby załącznikiem do Umowy był regulamin banku, - zamawiający zabezpieczy kredyt w postaci weksla własnego in blanco z deklaracją wekslową, w treści zaproponowanej przez wybrany bank, - na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika, - na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne, - gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach, - w gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009r o finansach publicznych, - w gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków, - do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty, - zamawiający nie posiada zobowiązań z tyt. Obligacji, wykupu wierzytelności, lesingu, - zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom - zamawiający nie posiada podpisanych umów o charakterze publiczno-prawnym - oferent, którego oferta zostanie wybrana w przetargu zobowiązany jest przedłożyć projekt umowy kredytu w terminie 3 dni od zakończenia postępowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca wykaże, że jest bankiem w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe ( t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 128 z późn. zm.) oraz, że posiada aktualne zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa art. 36 wyżej wymienionej ustawy - Prawo Bankowe lub dokument równoważny,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - wypełniony i podpisany formularz oferty ( zał. do SIWZ ) wraz z załacznikami do SIWZ.Oferta, aby była ważna musi być podpisana przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy, wymienionych w aktualnych dokumentach rejestracyjnych firmy lub osoby posiadające pisemne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Podpisy osób, o których mowa w ust. 2 złożone będą na każdej stronie druku formularza oferty oraz załącznikach opracowanych (wypełnianych) przez Wykonawcę na potrzeby niniejszego przetargu. Oferta powinna być sporządzona na formularzu oferty stanowiącym załącznik do SIWZ i powinna zawierać wszystkie wymagane oświadczenia wymienione w SIWZ w Rozdziale VII. Oferta powinna być napisana na maszynie, komputerze lub czytelnie pismem odręcznym, sporządzona w języku polskim.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach