Przetargi.pl
" Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w gminie Kampinos"

Urząd Gminy Kampinos ogłasza przetarg

  • Adres: 05-085 Kampinos, ul. Niepokalanowska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 725-00-40 , fax. 0-22 725-04-44
  • Data zamieszczenia: 2019-03-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Kampinos
    ul. Niepokalanowska 3
    05-085 Kampinos, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 725-00-40, fax. 0-22 725-04-44
    REGON: 53639600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kampinos.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    " Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w gminie Kampinos"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamierzenia inwestycyjnego jest wykonanie „Termomodernizacji budynków użyteczności publicznej w Gminie Kampinos” współfinansowanej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach osi Priorytetowej IV „Przejście na gospodarkę niskoemisyjną”, działanie 4.2 „Efektywność energetyczna” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Są to budynki Urzędu Gminy Kampinos, Świetlicy Środowiskowej w Łazach oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Szczytnie. Na podstawie audytów energetycznych budynków, które stanowią załącznik nr 7 oraz dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 8, 9, 10, 11 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zaplanowano zakres działań do realizacji, tj. wymianę instalacji c.o. – źródła ciepła, kotła, montaż grzejników wyposażonych w zawory termostatyczne i w głowice regulacyjne, montaż pomp ciepła, modernizację systemu przygotowania c.w.u, ocieplenie stropodachów, stropów, ścian zewnętrznych, wymianę luksferów, okien oraz drzwi. 1. Budynek Urzędu Gminy – termomodernizacja i zmiana technologii źródła ciepła Budynek Urzędu Gminy zlokalizowany jest w Kampinosie przy ul. Niepokalanowskiej 3 na działce ew. nr 83 w obrębie ewidencyjnym Kampinos. 1) Termomodernizacja – remont elewacji, wymiana stolarki Zakres robót związanych z remontem elewacji budynku obejmuje: a) ocieplenie ścian zewnętrznych warstwą styropianu o gr. 18 cm metodą lekką mokrą; b) wymianę okien drewnianych na nowe z profili PCV – wymagany współczynnik przenikania ciepła dla całego okna U/w=0,9 W/m2/K; c) wymianę ścianki z pustaków szklanych na okno z profili aluminiowych w kolorze RAL 7005 – wymagany współczynnik przenikania ciepła dla całego okna U/w=0,9 W/m2/K; d) wymianę drzwi wejściowych do pomieszczenia technicznego od strony elewacji południowej na drzwi z profili aluminiowych ocieplonych trójkomorowo w kolorze RAL 7005 - wymagany współczynnik przenikania ciepła dla drzwi U/d=1,3 W/m2/K; e) demontaż i montaż nowych rur spustowych i rynien; f) ocieplenie stropodachów płytami styropianowymi EPS 100-036 laminowanymi obustronnie papą i wykonanie pokrycia z dwóch warstw papy; g) demontaż i montaż nowych pionów przewodów instalacji odgromowej; h) demontaż i montaż nowych obróbek blacharskich, w tym parapetów zewnętrznych i) rozebranie betonowego daszka nad drzwiami wejściowymi i montaż nowego daszka ze szkła laminowanego; j) ocieplenie ścian fundamentowych płytami z polistyrenu ekstrudowanego XPS o grubości 16 cm; k) wykonanie pionowej i poziomej izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych z ociepleniem; Wymaga się, aby materiały stosowane do realizacji robót określonych w lit. a wchodziły w skład jednego wybranego systemu ociepleń. Niedopuszczalne jest łączenie materiałów pochodzących od różnych producentów. Wyjątek stanowią płyty izolacyjne, łączniki mechaniczne, listwy cokołowe i narożnikowe. 2) Budowa zewnętrznej instalacji gazu ziemnego niskiego ciśnienia Przewiduje się budowę zewnętrznej instalacji gazu niskiego ciśnienia na potrzeby zasilania pompy ciepła i przygotowania ciepłej wody użytkowej pomiędzy punktem redukcyjno-pomiarowym a przyłączaną pompą ciepła. 3) Budowa fundamentów pod pompę ciepła i ogniwa fotowoltaiczne Zaprojektowano fundament pod pompę ciepła w postaci bloku fundamentowego pod konkretny model pompy, która jest zestawem przykładowym. W przypadku zmiany producenta, rodzaju i parametrów technicznych urządzenia, należy każdorazowo fundament dopasować do wytycznych producenta wybranego urządzenia oraz jego parametrów. Fundament pod ogniwa fotowoltaiczne zaprojektowano w postaci ław o długości odpowiadającej zgrupowanemu zespołowi ogniw. 4) Zewnętrzna instalacja cieplna oraz pompa ciepła. Źródłem ciepła będzie pompa ciepła gazowa powietrzna ustawiona na fundamencie na zewnątrz budynku. Gazowa absorpcyjna pompa ciepła typu powietrze-woda pozwala produkować wodę grzewczą o temperaturze do 65˚C. Projektowana zewnętrzna instalacja cieplna niskoparametrowa wykonana będzie z preizolowanych rur i będzie łączyć pompę ciepła z budynkiem. Projektowana instalacja fotowoltaiczna o mocy 5,83 kW (22 moduły) będzie umieszczona na dz. ew. 83. Moduły fotowoltaiczne będą przytwierdzone do specjalnej konstrukcji gruntowej. 5) Remont instalacji centralnego ogrzewania Remont instalacji obejmuje zarówno demontaż obecnego kotła, rur i grzejników, jak również wykonanie instalacji z rur stalowych łączonych poprzez złączki zaprasowywane. Zaprojektowane grzejniki - stalowe płytowe z bocznym zasilaniem. Przy każdym grzejniku przewidziano zawór termostatyczny oraz zawory odcinające na powrocie. Ww. roboty w budynku Urzędu Gminy będą realizowane jednorazowo, w tym samym czasie. Zamawiający jest w posiadaniu decyzji o pozwoleniu na budowę nr 1740/2018 z dnia 28 listopada 2018r. wydanej przez Starostę Warszawskiego Zachodniego obejmującej budowę fundamentu wraz z montażem pompy ciepła, ogniw fotowoltaicznych i zewnętrznej instalacji gazu ziemnego niskiego ciśnienia oraz remont elewacji i dachu wraz z ociepleniem dla budynku Urzędu Gminy w Kampinosie przy ul. Niepokalanowskiej 3 na działce ew. nr 83. 2. Budynek Urzędu Gminy - remont schodów wejściowych oraz wymiana utwardzenia z kostki brukowej przed wejściem głównym. 1) Wymiana posadzek – schody wejściowe Zaplanowano wymianę posadzki schodów z lastryka na płyty z granitu płomieniowanego w kolorze szarym. Na schodach przewidziano stopnice z kapinosem z tego samego materiału. Na wprost wejścia do budynku przewidziano montaż elektrycznych mat grzejnych z pełną automatyką. Wymagane zastosowanie materiałów I gatunku. 2) Wymiana utwardzenia z kostki brukowej przed wejściem głównym Zaplanowano wymianę utwardzenia z kostki brukowej wraz z krawężnikami. Należy ułożyć kostkę brukową o grubości min. 6 cm – faktura płukana wraz z wymianą obrzeży na 6x20x100 w kolorze szaro-grafitowym. UWAGA: Wszystkie prace obejmujące pomieszczenia klatek schodowych i korytarzy należy wykonywać w poniedziałki po godzinie 18:00, od wtorku do czwartku po godzinie 15:30, w piątki po godzinie 14:30 lub w dni wolne od pracy w ten sposób, że w godzinach pracy urzędu zapewniony będzie dostęp do wszystkich pomieszczeń. Wykonawca winien ściśle wykonać wszystkie zalecenia i warunki podane w decyzji o pozwoleniu na budowę. Przed przystąpieniem do prac, trasa sieci zewnętrznej gazu, lokalizacja pompy oraz zewnętrzna instalacja c.o. winna być wytyczona przez uprawnionego geodetę zatrudnionego przez Wykonawcę, pod ścisłym nadzorem przedstawiciela Zamawiającego. Po wykonaniu prac Wykonawca przekaże Zamawiającemu mapę geodezyjną powykonawczą wykonaną przez uprawnionego geodetę i zatwierdzoną przez Powiatowy Ośrodek Geodezji i Kartografii w Ożarowie Mazowieckim oraz komplet dokumentów, które są wymagane do zgłoszenia o zakończeniu prac. Wykonawca przekaże Zamawiającemu protokoły z badań zagęszczania gruntu, protokoły badania rezystencji instalacji elektrycznych wykonanych przez Wykonawcę, protokoły badania szczelności całej instalacji, ekspertyzę kominiarską oraz atesty i świadectwa zgodności wszystkich użytych do wykonania zadania materiałów. 3. Budynek świetlicy środowiskowej w Łazach – termomodernizacja i zmiana technologii źródła ciepła Budynek świetlicy środowiskowej zlokalizowany jest w miejscowości Łazy, gm. Kampinos na dz. ew. nr 45/2 w obrębie ewidencyjnym Łazy. 1) Remont elewacji Zakres robót przewidziany remontem elewacji obejmuje tylko część budynku zaadaptowaną na potrzeby świetlicy w zakresie: a) ocieplenia ścian zewnętrznych 12 cm warstwą styropianu EPS metodą lekką mokrą; b) ocieplenia stropu pod nieużytkowanym poddaszem dodatkową warstwą wełny mineralnej o grubości 15 cm; c) wymiany okien na nowe wyposażone w nawiewniki higrosterowane o wydajności 7-30 m3/h; d) wykonania wentylacji grawitacyjnej z pomieszczeń; e) wymiany obróbek blacharskich i parapetów zewnętrznych; f) demontażu i montażu rur spustowych; Wymaga się, aby materiały stosowane do realizacji robót określonych w lit. a wchodziły w skład jednego wybranego systemu ociepleń. Niedopuszczalne jest łączenie materiałów pochodzących od różnych producentów. Wyjątek stanowią płyty izolacyjne, łączniki mechaniczne, listwy cokołowe i narożnikowe. 2) Zmiana technologii źródła ciepła Źródłem ciepła wewnętrznej instalacji c.o. będzie sprężarkowa pompa ciepła typu powietrze/woda. Pompa zostanie zamontowana w pomieszczeniu po istniejącej kotłowni. 3) Remont instalacji centralnego ogrzewania Remont instalacji obejmuje demontaż obecnego kotła, rur, grzejników oraz wykonanie instalacji z rur stalowych łączonych poprzez złączki zaprasowywane. Zaprojektowano grzejniki stalowe płytowe z bocznym zasilaniem. Przy każdym grzejniku przewidziano zawór termostatyczny oraz zawory odcinające na powrocie. Ostateczny sposób wykonania próby ciśnieniowej należy ustalić z Inspektorem Nadzoru. Po wykonaniu prac Wykonawca przekaże Zamawiającemu protokoły badania rezystencji instalacji elektrycznych wykonanych przez Wykonawcę, protokoły badania szczelności całej instalacji, ekspertyzę kominiarską oraz atesty i świadectwa zgodności wszystkich użytych do wykonania zadania materiałów. Zamawiający jest w posiadaniu zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę dotyczącego ocieplenia ścian i stropu, wymiany okien oraz wymiany kotła olejowego na pompę ciepła typu powietrze-woda, wobec którego Starosta Warszawski Zachodni nie wniósł sprzeciwu w terminie ustawowym. 4. Budynek Ochotniczej Straży Pożarnej w Szczytnie – termomodernizacja i zmiana technologii źródła ciepła Budynek OSP zlokalizowany jest w miejscowości Szczytno gm. Kampinos na dz. ew. nr 112/1 w obrębie ewidencyjnym Szczytno. 1) Remont elewacji Zakres robót przewidziany remontem elewacji obejmuje: a) ocieplenie ścian zewnętrznych 18 cm warstwą styropianu EPS metodą lekką mokrą; b) ocieplenie stropu pod nieużytkowanym poddaszem 26 cm warstwą wełny mineralnej układana metodą natryskową; c) demontaż oraz montaż nowego sufitu podwieszanego z płyt gipsowo-kartonowych na ruszcie stalowym podwieszanym do istniejącej konstrukcji dachu; d) wymianę drzwi zewnętrznych na nowe z profili aluminiowych z przekładką termiczną szklonych jednokomorowym zestawem szyb zespolonych z szybą bezpieczną P2; e) wymianę obróbek blacharskich i parapetów zewnętrznych; f) demontaż i montaż nowych rur spustowych; g) wykonanie wentylacji grawitacyjnej z pomieszczeń; h) wykonanie opaski wokół budynku Wymaga się, aby materiały stosowane do realizacji robót określonych w lit. a wchodziły w skład jednego wybranego systemu ociepleń. Niedopuszczalne jest łączenie materiałów pochodzących od różnych producentów. Wyjątek stanowią płyty izolacyjne, łączniki mechaniczne, listwy cokołowe i narożnikowe. 2) Wykonanie instalacji elektrycznej na potrzeby ogrzewania i chłodzenia pomieszczeń Zaplanowano wykonanie instalacji ogrzewania i chłodzenia dla wybranych pomieszczeń w oparciu o dwie jednostki klimatyzatorów kasetonowych przeznaczonych do pracy całorocznej, zewnętrzne jednostki zlokalizowane na elewacji budynku. Ogrzewaniu i chłodzeniu podlegają dwa pomieszczenia – sala spotkań i pomieszczenie kuchenne. Po wykonaniu prac Wykonawca przekaże Zamawiającemu protokoły badania rezystencji instalacji elektrycznych wykonanych przez Wykonawcę, protokoły badania szczelności całej instalacji, ekspertyzę kominiarską oraz atesty i świadectwa zgodności wszystkich użytych do wykonania zadania materiałów. Zamawiający jest w posiadaniu zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę dotyczącego ocieplenia ścian i stropu, wymiany okien oraz wymiany kotła olejowego na pompę ciepła typu powietrze-woda, wobec którego Starosta Warszawski Zachodni nie wniósł sprzeciwu w terminie ustawowym. Wszystkie ww. prace dotyczące budynku urzędu gminy, świetlicy i ochotniczej straży pożarnej będą nadzorowane przez zatrudnionego przez Inwestora Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. Po rozstrzygnięciu przetargu wyłoniony Wykonawca otrzyma (do zwrotu) od Zamawiającego kompletną dokumentację (projekty budowlane), kserokopię pozwolenia na budowę, jeden dziennik budowy oraz kopie dwóch zgłoszeń robót niewymagających pozwolenia na budowę. W celu lepszego skalkulowania kosztów wykonania przedmiotu zamówienia zaleca się ubiegającym się o zamówienie Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej w terenie w obecności przedstawiciela Zamawiającego. Po zakończeniu prac Wykonawca w obecności przedstawicieli Zamawiającego dokona przeglądu prawidłowego działania wszystkich urządzeń. Wszystkie materiały i prace winny być zgodne z rozporządzeniami, przepisami i normami wyszczególnionymi w projektach budowlanych dotyczących przedmiotowego zadania. Ewentualny nadmiar urobku ziemi, zostanie przez Wykonawcę wywieziony i przekazany do utylizacji. Wykonawca przekaże Zamawiającemu karty przekazania odpadów. Jeśli w trakcie prac zostaną zniszczone tereny zielone, Wykonawca ma obowiązek, po uprzątnięciu placu budowy, zasiać w tych miejscach trawę i wymienić zniszczoną roślinność. Jeśli do wykonania przedmiotu zamówienia będą konieczne dodatkowe uzgodnienia z zainteresowanymi instytucjami, Wykonawca dokona ich na własny koszt. Szczegółowy zakres robót został określony w projektach budowlanych, audycje energetycznym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót, które stanowią załączniki nr 7, 8, 9,10, 11 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45321000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2018r. poz. 110). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku WBS o/Kampinos nr rachunku 91 8015 0004 1000 7315 2010 0003, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu FZ.271.26.2019.PN pn. „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w gminie Kampinos” Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdziale XI ust. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 4. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy dołączyć do oferty. 5. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca przed zawarciem umowy przekaże Zamawiającemu kosztorys ofertowy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach