Przetargi.pl
„Świadczenie usług kominiarskich w budynkach będących własnością Gminy Bielawa i Wspólnot Mieszkaniowych zarządzanych przez Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych Sp. z o.o. w Bielawie”.

Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 58-260 Bielawa, ul. 3 Maja
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 334 253 , fax. 748 334 253
  • Data zamieszczenia: 2020-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych Sp. z o.o.
    ul. 3 Maja 48
    58-260 Bielawa, woj. dolnośląskie
    tel. 748 334 253, fax. 748 334 253
    REGON: 89067933000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mzbmbielawa.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka z o.o.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Świadczenie usług kominiarskich w budynkach będących własnością Gminy Bielawa i Wspólnot Mieszkaniowych zarządzanych przez Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych Sp. z o.o. w Bielawie”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na: 1) Wykonywaniu kontroli okresowych stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spa linowych i wentylacyjnych) oraz podłączeń - w oparciu o art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane /Dz.U.2019.0.1186/. Kontrolę należy przeprowadzić w sposób szczegółowy zapewniający uzyskanie wszelkich informacji służących do prawidłowego określenia sprawności przewodów kominowych,wentylacyjnych oraz podłączeń oraz możliwości ich bezpiecznego użytkowania .Kontrola dotyczy również wszystkich innych elementów umożliwiających prawidłowe działanie systemów kominowych. Kontrolę przewodów kominowych przeprowadza przynajmniej dwuosobowy zespół pod kierunkiem osoby uprawnionej - mistrza kominiarskiego. Kontroli podlegają wszystkie przewody kominowe obiektu: dymowe, spalinowe, wentylacyjne a zakres przeglądu, badania technicznego, kontroli przewodów kominowych, powinien obejmować: a) badanie drożności przewodów kominowych, b) badanie prawidłowości podłączeń w tym: ilość i rodzaj podłączeń (kratek wentylacyjnych, palenisk gazowych lub węglowych) podłączonych do jednego przewodu kominowego, stan techniczny drzwiczek rewizyjnych, stan techniczny łączników, rur za piecowych, prawidłowość zainstalowanych kratek wentylacyjnych oraz wielkości ich powierzchni czynnej, zapewnienie dostępu powietrza zewnętrznego koniecznego do prawidłowego obiegu, cyrkulacji powietrza w lokalu, normowych ilości wymian powietrza, wentylacji pomieszczeń, sprawdzenie urządzeń wymuszających ciąg kominowy w przypadku gdy istnieją paleniska obsługiwane ciągiem grawitacyjnym lub gdy urządzenia te funkcjonują w przewodach wentylacji zbiorczej, c) badanie prawidłowości ciągu kominowego d) badanie stanu technicznego kominów ponad dachem w tym: głowic kominowych ścian kominowych nad dachem i na strychu ,nasad kominowych, prawidłowości wylotów przewodów, e) badanie prawidłowości dostępu do przeprowadzania kontroli przewodów kominowych w tym stanu technicznego: włazów, drabin, ankrów, ław kominiarskich, f) badanie szczelności przewodów kominowych, g) ocenę innych nieprawidłowości mogących wpływać na zagrożenie bezpieczeństwa mieszkańców. Przed przystąpieniem do realizacji usługi, Wykonawca ma obowiązek na co najmniej 3 dni przed jej realizacją wywiesić w ogólnie dostępnym miejscu w budynku informację o zamiarze wykonania usługi. Po wykonaniu przeglądu - kontroli przewodów kominowych należy wypełnić Protokół z okresowej kontroli przewodów kominowych. Należy wykonać szkic przewodów kominowych: rzut i przekrój, z naniesieniem ich numeracji, numeracji pionów, drożności, oznaczeniem rodzaju wylotów i przypisaniu podłączeń do każdego przewodu. Rysunek powinien zawierać właściwą orientację . Wszelkie uszkodzenia nieprawidłowości, usterki związane z brakiem drożności, nieprawidłowymi podłączeniami , brakiem szczelności i zagrożeniem dla użytkowników, wykazane w protokole, powinny mieć odesłanie do numeru pionu, oraz przewodu i obsługiwanego podłączenia. Oznaczenia podłączeń powinny być jasne i czytelne dla Zleceniodawcy. Protokół winien zawierać wszelkie nieprawidłowości, a w przypadkach stwierdzenia naruszenia przepisów technicznych zalecenia do wyłączenia pomieszczeń, urządzeń z eksploatacji. Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego w przypadku stwierdzenia niebezpieczeństwa zagrożenia życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska. Protokoły z przeglądów powinny być potwierdzone czytelnym podpisem przez pracownika Spółki oraz: a) lokatora w zakresie części wspólnych budynków dla zasobu będącego własnością Gminy Bielawa, b) właściciela lokalu w zakresie części wspólnych budynków będących własnością wspólnot mieszkaniowych. 2) Czyszczeniu przewodów kominowych: dymowych, wentylacyjnych i spalinowych w oparciu o rozporządzenie ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów /Dz.U.2010.109.719/. W trakcie czyszczenia przewodów kominowych należy co najmniej: a) oczyścić prawidłowo przewód kominowych na całej długości użytkowej łącznie z nasadami, kanałami i kanałami przełazowymi, b) wybrać sadzę z przewodów kominowych z usunięciem sadzy poza teren obiektu, c) sprawdzić stan zagrożenia pożarowego od przewodów kominowych, podłączeń paleniskowych, kanałów. d) czyszczenie przewodów dymowych następuje 4 razy w roku z tego: w okresie od 1 stycznia do końca marca - jedno czyszczenie, w okresie od 1 kwietnia do końca maja - jedno czyszczenie, w okresie od 1 września do końca października - jedno czyszczenie, w okresie od 1 listopada do końca grudnia - jedno czyszczenie, e) czyszczenie przewodów spalinowych następuje 2 razy w roku z tego: w okresie od 1 lutego do końca kwietnia – jedno czyszczenie, w okresie od 1 września do końca listopada – jedno czyszczenie, f) czyszczenie przewodów wentylacyjnych następuje 1 raz w roku w okresie do końca maja, Przed przystąpieniem do realizacji usługi, Wykonawca ma obowiązek na co najmniej 3 dni przed jej realizacją wywiesić w ogólnie dostępnym miejscu w budynku informację o zamiarze wykonania usługi. Warunek ten może nie zostać spełniony tylko w przypadku konieczności natychmiastowego wykonania usługi. Po wykonaniu czyszczenia przewodów kominowych należy wypełnić Protokół z czyszczenia przewodów kominowych wraz z podaniem ich ilości oraz przekrojów. Protokoły z przeglądów powinny być potwierdzone czytelnym podpisem przez pracownika Spółki oraz: a) lokatora w zakresie części wspólnych budynków dla zasobu będącego własnością Gminy Bielawa, b) właściciela lokalu w zakresie części wspólnych budynków będących własnością wspólnot mieszkaniowych. NAJPÓŹNIEJ DO DNIA 25 KAŻDEGO MIESIĄCA, WYKONAWCA BĘDZIE DOSTARCZAŁ ZAMAWIAJĄCEMU W WERSJI PISEMNEJ HARMONOGRAM CZYSZCZENIA PRZEWODÓW KOMINOWYCH NA NASTĘPNY MIESIĄC. 3) Wykonywaniu dodatkowych czynności polegających na: a) wydawaniu opinii kominiarskich dotyczących prawidłowości podłączeń urządzeń grzewczych wraz z ustaleniem przyczyn wadliwego działania urządzeń grzewczo – kominowych, b) inwentaryzacji przewodów kominowych, c) czyszczeniu mechanicznym (odsmołowywaniu) przewodów kominowych. Przed przystąpieniem do realizacji usługi, Wykonawca ma obowiązek na co najmniej 3 dni przed jej realizacją wywiesić w ogólnie dostępnym miejscu w budynku informację o zamiarze wykonania usługi. Warunek ten może nie zostać spełniony tylko w przypadku konieczności natychmiastowego wykonania usługi. Po wykonaniu czynności wymienionych w pkt. 3 należy wypełnić Protokół z wykonanych czynności. Protokoły z wykonanych czynności powinny być potwierdzone czytelnym podpisem przez pracownika Spółki oraz: a) lokatora w zakresie części wspólnych budynków dla zasobu będącego własnością Gminy Bielawa, b) właściciela lokalu w zakresie części wspólnych budynków będących własnością wspólnot mieszkaniowych. Wykonywanie dodatkowych usług kominiarskich realizowane będzie na podstawie indywidualnych zleceń Zamawiającego wystawianych na piśmie w których Zamawiający określi zakres usługi oraz termin jej wykonania. W przypadku wystąpienia zadymienia lokalu mieszkalnego lub innego zagrożenia, a także stwierdzenia zasmołowania komina Zamawiający upoważnia Wykonawcę do wykonania inwentaryzacji podłączeń do przewodu kominowego bez dodatkowego zlecenia. 2. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca -do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem 2.1. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia tj.: Mistrza kominiarskiego. 2.2. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: 1) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2.3 Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia. 1) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.1. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.1. czynności. 2) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71632200-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 6000,00 zł (słownie: sześć tysięcy 00/100 zł); Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu; przelewem na rachunek bankowy: Bank Santander 1- o/Bielawa, Nr rachunku 66 1090 2284 0000 0001 1751 9313 z podaniem tytułu: Wadium w przetargu nieograniczonym na roboty budowlane pn. „Świadczenie usług kominiarskich w budynkach będących własnością Gminy Bielawa i Wspólnot Mieszkaniowych zarządzanych przez Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych Sp. z o.o. w Bielawie”. i znaku postępowania: DT.0001.1228.2019 b) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze. zm.). 1.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 1.3. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w sekretariacie Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych Sp. z o.o. w Bielawie, zaś kopia załączona do Oferty. 1.4. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne na każde pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu kwoty wadium w okolicznościach określonych w ustawie Pzp . 1.5. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 1.6. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp. 1.7. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wadium (w każdej z dopuszczalnych form) może być wniesione przez jednego lub wszystkich Wykonawców, pod warunkiem, iż łączna wysokość wniesionego wadium odpowiadać będzie wymaganej kwocie. W takim przypadku wnosząc wadium należy wskazać w imieniu kogo(wymienić wszystkich partnerów) i tytułem jakiego postępowania jest wnoszone. 2. Zwrot, ponowne wniesienie i zatrzymanie wadium 2.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 2.6. 2.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 2.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 2.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 2.5. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 2.6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2.7. Zamawiający, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana (art. 46 ust. 5 ustawy): 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeśli było wymagane, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 i 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu 2) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy pzp 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia o których mowa w ust. 1 pkt.1) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzić spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 3. Na żądanie zamawiającego, wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa oświadczenia podwykonawców, o których mowa w ust. 1 pkt. 1). 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenia o których mowa w ust.1 pkt. 1) dotyczące tych podmiotów/zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust.1 pkt. 1) 5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy pzp (załącznik nr 7 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach