Przetargi.pl
„Rewitalizacja zdegradowanego budynku na osiedlu TAZ w Zawierciu w celu adaptacji na mieszkania wspomagane i chronione”.

Gmina Zawiercie ogłasza przetarg

  • Adres: 42400 Zawiercie, ul. Leśna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 49 41 267 , fax. 32 67 22 684
  • Data zamieszczenia: 2018-02-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zawiercie
    ul. Leśna 2
    42400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. 32 49 41 267, fax. 32 67 22 684
    REGON: 51596800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zawiercie.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rewitalizacja zdegradowanego budynku na osiedlu TAZ w Zawierciu w celu adaptacji na mieszkania wspomagane i chronione”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Rewitalizacja zdegradowanego budynku na osiedlu TAZ w Zawierciu w celu adaptacji na mieszkania wspomagane i chronione”. 1.1 Zakres robót obejmuje: 1) Wzmocnienie oraz izolacja fundamentów. 2) Przebudowa ścian konstrukcyjnych i ścian wewnętrznych. 3) Wzmocnienie istniejących stropów drewnianych (częściowa wymiana istniejących stropów drewnianych). 4) Demontaż drewnianych schodów jednobiegowych oraz wykonanie dwóch nowych monolitycznych żelbetowych klatek schodowych. 5) Wykonanie szybu windowego. Zakup i montaż windy osobowej dla osób niepełnosprawnych hydraulicznej z obniżonym nadszybiem. 6) Wymiana pokrycia dachu ( 850 m²), części konstrukcji dachu oraz wykonanie instalacji odgromowej. 7) Czyszczenie istniejącej elewacji z cegły metodą piaskowania wraz z uzupełnieniem brakujących elementów elewacji. 8) Roboty wyburzeniowe przybudówek. 9) Wykonanie instalacji wewnętrznych: - instalacja WOD- KAN - instalacja C.O. - instalacja gazowa - instalacja wentylacji mechanicznej i elektrycznej 10) Wykonanie przyłączy WOD- KAN. 11) Wykonanie przyłącza elektrycznego. 12) Podest na gruncie ze schodami i rampą dla osób niepełnosprawnych. 13) Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej. 14) Montaż sanitariatów. 15) Zagospodarowanie terenu: - parking na 23 stanowisk wraz z drogą dojazdową 798 m2, - chodnik z kostki betonowej o powierzchni 598,61 m2, - plac z nawierzchni żwirowej 1487 m2, - regeneracja trawników o powierzchni 1114 m2, - wykonanie kwietników o powierzchni 124 m2, - oświetlenie terenu (latarnie parkowe, styl retro, sztuk 17), - montaż ławek parkowych 10 sztuk, - montaż koszy na śmieci 8 sztuk, - wykonanie śmietnika 1 sztuka, - montaż stojaków na rowery, styl retro 2 sztuki. 1.2. Zestawienie podstawowych danych liczbowych charakteryzujących budynek: - kubatura - 5969.52 m3 - powierzchnia zabudowy - 650.75 m2 - powierzchnia użytkowa – 1330.7 m2 - powierzchnia użytkowa parteru - 509.21 m2 - powierzchnia użytkowa piętra - 510.06 m2 - powierzchnia użytkowa poddasza do 220 cm - 267.46 m2 x 100 % - powierzchnia użytkowa poddasza do 140 cm – 87.94 m2 x 50 % - długość: 44.25 m - szerokość: 14.91 m - wysokość ok. 11.64 m (N) - wysokość przybudówki 7 m 2. Budynek zlokalizowany jest w północno-zachodniej części układu urbanistycznego osiedla robotniczego TAZ w Zawierciu przy ul. Niedziałkowskiego pod nr 22 na działce nr 16/19 i wpisany jest do rejestru zabytków województwa śląskiego pod nr A/1428/91 na mocy decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 10.VII.1991r. Budynek jest wolnostojący, na planie prostokąta, wchodzący w układ urbanistyczny z innymi budynkami. Jest elementem powtarzalnym na osiedlu TAZ. Został wzniesiony na początku XX wieku. Budynek jest w konstrukcji murowanej z cegły, nietynkowany z zewnątrz, elewacje północna i południowa ceglane, elewacja wschodnia i zachodnia zakryta przybudówką pokryta warstwą ocieplenia i tynkiem akrylowym w kolorze gołębim. Budynek nakryty dachem wielospadowym, symetrycznym. Przybudówki przykryte dachem pulpitowym żelbetowym, pokrytym papą, jednospadowym. Od stron wschodniej i zachodniej przy krótszych elewacjach w okresie powojennym zostały dobudowane niespójne z pierwotnym charakterem obiektu przybudówki pełniące rolę toalet dla mieszkań. Budynek posiada zasadniczy układ korytarzowy z dwoma wejściami od strony wschodniej i zachodniej, o powtarzalnej strukturze zarówno na parterze i na piętrze. Na parterze pierwotnie wydzielone było 14 izb mieszkalnych, jednoizbowych, na piętrze podobnie, na poddaszu 4 izby. Obecnie układ mieszkań został częściowo zmodyfikowany poprzez wydzielenia na mniejsze podziały jednak układ budynku nadal jest czytelny jako układ korytarzowy. W części zachodniej na poddaszu jest przestrzeń otwarta bez podziału na izby mieszkalne. Budynek nie jest podpiwniczony, posiada dwie kondygnacje o charakterze mieszalnym i poddasze z mieszkaniami i zapleczem dla funkcji mieszkaniowej. Stropy w budynku zasadniczym są drewniane, wewnętrzne klatki schodowe, łączące poziomy parter, piętro i poddasze, są drewniane, jednobiegowe, proste z drewnianymi prostymi balustradami, obudowane konstrukcją lekką, na parterze wydzielono komórki pod schodami. Dach drewniany pokryty papą. Stropy w dobudówkach żelbetowe. Gabaryty budynku z przybudówkami: dłuższy bok 42.26 m, krótszy 14.9 m2, wysokość w kalenicy 11.64 m, wysokość przybudówki 7.5 m. Podłogi w izbach mieszkalnych drewniane, w korytarzach na parterze ceramiczne, korytarz na piętrze drewniane, poddasze drewniane. W izbach mieszkalnych szczątkowo zachowane piece węglowe (kuchenne i pokojowe), drzwi wewnętrzne drewniane, pozostałe współczesne o zmienionych wymiarach. Elewacje- Zachowane elewacje północne i południowe, 9-cio osiowe, wykonane z cegły, nadproża nad oknami wykonane z cegły w niepełnym łuku, parapety ceglane. Pomiędzy kondygnacją parteru a piętra wykonany ryzalit z cegły, podmurówka z cegły, na wyższych fragmentach elewacji wykonany ryzalit z wysunięcia cegły w kierunku ukośnym. Stolarka okienna bez łuku trój dzielna, szczątkowo drewniana, skrzynkowa, pozostałe okna dostosowane wizualnie o pierwotnych z PCV. Elewacja wschodnia i zachodnia, całkowicie zakryta dobudowanymi toaletami (do wyburzenia). Obecnie elewacje pokryte są tynkiem akrylowym w kolorze gołębim, drzwi wejściowe drewniane, współczesne z podziałem, okna jedno kwaterowe z PVC, 6 osi i jedno dwu kwaterowe, parapety stalowe. W 2013, w wyniku pożaru, w części zachodniej została wymieniona więźba dachowa i wykonane nowe pokrycie dachowe z papy. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót, które stanowią załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej siwz). UWAGA: W DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ WPROWADZONO ZMIANY W ZAKRESIE BRANŻY ARCHITEKTONICZNEJ, DROGOWEJ, ELEKTRYCZNEJ, SANITARNEJ. Zmiany stanowią załącznik do SIWZ. Z uwagi na kosztorysowy charakter wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia rozliczenie robót nastąpi w oparciu o kosztorys powykonawczy, tj. rzeczywiste obmiary wykonanych robót. Kwota faktur częściowych nie może przekroczyć 80 % całkowitej kwoty umownej , która podlega rozliczeniu w fakturze końcowej. Zamawiający zwraca uwagę, iż przedmiot zamówienia nie obejmuje wyposażenia budynku w meble. 3. Obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określa także załączony do SIWZ wzór umowy. 4. Tam, gdzie w dokumentacji projektowej w tym w przedmiarach robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f) standardów emisyjnych. 5. Ilekroć w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 6. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub innymi normami lub dokumentami, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych. 7. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać , co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017, poz. 1332 z późn. zm.), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.1570) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. 8. Wykonawca jest zobowiązany udzielić gwarancji na przedmiot umowy na nie mniej niż 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego robót. Okres rękojmi z tytułu wykonania przedmiotu umowy będzie odpowiadał okresowi obowiązywania gwarancji jakości. 9. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.) osób ( pracowników fizycznych), które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót ogólnobudowlanych opisanych w przedmiarach robót takich jak: a) Branża konstrukcyjno-budowlana: • roboty rozbiórkowe, • roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, • roboty betonowe i żelbetowe, • roboty murarskie, • roboty dekarskie, • roboty izolacyjne, • roboty tynkarskie, • roboty stolarskie, • roboty ślusarsko-kowalskie. b) Branża instalacyjna: ● instalacja centralnego ogrzewania, ● instalacja wodno-kanalizacyjna, ● instalacja gazowa, ● instalacja wentylacji i klimatyzacji, ● instalacja elektryczna. c) Branża drogowa: • roboty ziemne, • podbudowa, • nawierzchnie drogowe, • urządzenie zieleni. Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 3 ust. 3 i § 10 ust. 1 pkt 1 lit. k, l wzoru umowy. 10. Przedmiot zamówienia będzie dostępny dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Przewidziano montaż windy osobowej dla osób niepełnosprawnych - hydraulicznej z obniżonym nadszybiem, wykonanie podestu na gruncie ze schodami i rampą dla osób niepełnosprawnych, wykonanie zaplecza parkingowego dla obiektu wraz z drogą dojazdową – 23 miejsc do parkowania w tym dwa dla osób niepełnosprawnych, montaż sanitariatów dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych – Projekt budowlany branża architektura. 11. Sporządzona oferta musi być zgodna z przedmiotem zamówienia, dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Bank PEKAO S.A. nr: 74 1240 2975 1111 0010 4312 6805 z dopiskiem: „Rewitalizacja zdegradowanego budynku na osiedlu TAZ w Zawierciu w celu adaptacji na mieszkania wspomagane i chronione”. Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa (w formie oryginału), stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Uwaga: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie. W/w Oświadczenie składają wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach