Przetargi.pl
Przebudowa istniejącej instalacji wody lodowej dla potrzeb Pawilonu Diagnostyczno- Zabiegowego w Powiatowym Szpitalu Specjalistycznym w Stalowej Woli.

Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej Powiatowy Szpital Specjalistyczny ogłasza przetarg

  • Adres: 37-450 Stalowa Wola, ul. Staszica
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8433201, , fax. 15 8433397
  • Data zamieszczenia: 2020-03-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej Powiatowy Szpital Specjalistyczny
    ul. Staszica 4
    37-450 Stalowa Wola, woj. podkarpackie
    tel. 15 8433201,, fax. 15 8433397
    REGON: 00031256700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-stw.com
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej Powiatowy Szpital Specjalistyczny w Stalowej Woli ul.Staszica 4 , 37 - 450 Stalowa Wola

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa istniejącej instalacji wody lodowej dla potrzeb Pawilonu Diagnostyczno- Zabiegowego w Powiatowym Szpitalu Specjalistycznym w Stalowej Woli.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Pawilon Diagnostyczno- Zabiegowy w Powiatowym Szpitalu Specjalistycznym w Stalowej Woli. Przebudowa istniejącej instalacji wody lodowej. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlano-instalacyjne polegające na wykonaniu przebudowy istniejącej instalacji chłodniczej (woda lodowa) dla Pawilonu Diagnostyczno- Zabiegowego w Powiatowym Szpitalu Specjalistycznym w Stalowej Woli. Szczegółowy zakres robót określają załączone projekty budowlane, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz poniższe wytyczne: Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia Zamawiający informuje, że tam, gdzie w SIWZ opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, co mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne opisywanym pod warunkiem, że będą one o nie gorszych właściwościach i jakości. Tam, gdzie Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa wart. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający wskazuje, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w ramach złożonej oferty, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Przedmiot zamówienia Wykonawca wykona z materiałów własnych. Przedmiotem przetargu jest wybór Wykonawcy, który wykona na rzecz Zamawiającego roboty budowlane określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) jako 45000000-7 Roboty budowlane 42000000-6Maszyny przemysłowe 42500000-1 - Urządzenia chłodzące i wentylacyjne 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45200000-9 Roboty w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45000000-7 Roboty budowlane 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynku 45320000-6 - Roboty izolacyjne  45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne  45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego  45341000-9 - Wznoszenie płotów  45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45500000-2 Wynajem maszyn i urządzeń wraz z obsługą operatorską do prowadzenia robót z zakresu budownictwa oraz inżynierii wodnej i lądowej 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych, roboty ziemne 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei, wyrównanie terenu 45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45112000-5 Roboty w zakresie usuwania gleby 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45215220-5 Roboty budowlane w zakresie budowy innych obiektów budowlanych niż ośrodki pobytowe przedmiot pomocniczy zamówienia Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45262522-6 Roboty murarskie 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45410000-4 Tynkowanie 45321000-3 Izolacja cieplna 45331000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45330000-9 Hydraulika i roboty sanitarne 45331000-6 Instalacje cieplne, wentylacyjne i konfekcjonowania powietrza 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne 45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45317000-2 - Inne instalacje elektryczne 45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych Roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia będą prowadzone w czynnym obiekcie szpitala, co należy uwzględnić zarówno w organizacji robót jak i w ich realizacji. Zakres przewidziany do realizacji w niniejszym zamówieniu obejmuje: Roboty budowlane: Przygotowani fundamentów pod urządzenia w sposób uniemożliwiający przenoszenie drgań (agregaty chłodnicze, pompy). Zadaszenie przenoszonych pomp na fundamencie. Wykonanie ogrodzenia wokół zamontowanego agregatu chłodniczego. Roboty instalacyjne: Demontaż istniejących rurociągów i armatury zgodnie z dokumentacja projektową. Demontaż istniejącej armatury, oprzyrządowania oraz układów pompowych w Maszynowni chłodu zgodnie z dokumentacja projektową. Montaż nowoprojektowanych urządzeń w Maszynowni tj. sprzęgła pojemnościowego, układu pompowego, naczynia przeponowego, zaworu bezpieczeństwa oraz armatury odcinajoco-zabezpieczającejzgodnie z dokumentacja projektową Montaż nowoprojektowanych rurociągów chłodniczych w izolacjizgodnie z dokumentacja projektową. Wymiana zaworów trójdrożnych z odpowiednim współczynnikiem Kvs oraz średnicą zgodnie z dokumentacja projektową. Równoważenie instalacji za pomocą zaworów - niezależnych od ciśnienia zawór równoważący i regulacyjny (nastawa ręczna) zgodnie z dokumentacja projektową. Przeniesienie istniejącego układu pompowego pod istniejący agregat chłodniczy wraz z zadaszeniem układu pompowego. Wymiana oraz montaż nowych automatów odpowietrzających na automaty przystosowane do pracy z instalacja z glikolem 35%. Podejście do automatu min. DN25 Likwidacja filtra przy istniejącym agregacie oraz montaż armatury zabezpieczająco-odcinającej wraz z układem pompowym zgodnie z dokumentacja projektową. Montaż nowoprojektowanego agregatu wody lodowej, armatury zabezpieczająco-odcinającej wraz z niezbędna automatyka. UWAGA!!! Dostawca nowego agregatu zapewni automatykę zapewniającą prawidłową współpracę nowego agregatu z istniejącym agregatem, a w sytuacji awarii jednego z agregatów nastąpi automatyczne przełączenie. U W A G A ! Po wykonaniu i uruchomieniu projektowanej instalacji należy sprawdzić czy instalacja będąca oraz niebędąca przedmiotem opracowania działa poprawnie i jest wyregulowana, niezależnie od podanych nastaw na projektowanych zaworach. Roboty elektryczne: wg. branży elektrycznej Rozbudowa rozdz. RG zgodnie z projektem branżowym (zainstalowanie rozłącznika bezpiecznikowego listwowego In=400A), Zasilanie agregatu wody lodowej z rozdz. RG kablem YKYżo5x185mm2 (prowadzenie kabla w budynku - w kanale kablowy, na istn i projektowanych korytach kablowych, poza budynkiem – w gruncie) , Rozbudowa rozdz. RB zgodnie z projektem branżowym (zainstalowanie zabezpieczeń projektowanych obwodów na szynie TH – wyłączniki silnikowe), Zasilanie projektowanych pomp PO1A, PO1B w maszynowni chłodu (kable YKYżo5x4mm2, podejście na proj. korytkach kablowych), Zasilanie przenoszonych pomp P1A i P1B, wraz z poprowadzeniem okablowania sterowniczego (kable YKYżo5x6mm2 i YKSYekw16x1mm2, prowadzenie kabli w budynku - na projektowanych korytach kablowych, poza budynkiem – w gruncie), Demontaż okablowania oraz istniejącego wyposażenia rozdz. RB w związku z likwidacją pomp P2A i P2B, Montaż tras kablowych zgodnie z projektem branżowym z wykorzystaniem systemowych wsporników i zawiesi producenta koryt (koryta wzmocnione 100x60 oraz koryta 50x42), Podejście projektowanych kabli w gruncie do urządzeń instalowanych na zewnątrz obiektu zgodnie z projektem branżowym, Wykonanie przepustów instalacyjnych w elementach oddzielenia przeciwpożarowego o klasie odporności ogniowej (E I) wymaganą dla tych elementów oraz zgodnie z odpowiednimi Aprobatami Technicznymi. Przepusty instalacyjne o średnicy powyżej 4 cm w ścianach i stropach, dla których jest wymagana klasa odporności ogniowej co najmniej EI 60 lub RE I 60, należy wykonać o klasie odporności ogniowej (E I) tych elementów oraz zgodnie z odpowiednimi Aprobatami Technicznymi. Wykonanie pomiarów i sporządzenie protokołów. WYTYCZNE BRANŻOWE – Instalacja wody lodowej Zabezpieczenia przeciwpożarowe Izolacje cieplne i akustyczne zastosowane w instalacjach: należy wykonać w sposób zapewniający nierozprzestrzenianie ognia. Przepusty instalacyjne w elementach oddzielenia przeciwpożarowego należy wykonać o klasie odporności ogniowej (E I) wymaganą dla tych elementów oraz zgodnie z odpowiednimi Aprobatami Technicznymi. Przepusty instalacyjne o średnicy powyżej 4 cm w ścianach i stropach, dla których jest wymagana klasa odporności ogniowej co najmniej EI 60 lub RE I 60, należy wykonać o klasie odporności ogniowej (E I) tych elementów oraz zgodnie z odpowiednimi Aprobatami Technicznymi. Przepusty przez stropy w szachtach instalacyjnych należy wykonać w sposób umożliwiający pracę rurociągów na skutek wydłużeń cieplnych (należy zastosować tuleje ochronne i uszczelnienia masami elastycznymi z atestami). Wytyczne budowlane Zakres prac budowlanych obejmował będzie: - Przygotowani fundamentów pod urządzenia w sposób uniemożliwiający przenoszenie drgań (agregaty chłodnicze, pompy). Zadaszenie przenoszonych pomp na fundamencie. - Demontaż istniejącej armatury i rurociągów. Wytyczne dla instalacji elektrycznych Zakres prac obejmuje wykonanie zasilania dla wszystkich urządzeń: agregatów chłodniczych, pomp obiegowych, Moce elektryczne dla poszczególnych urządzeń podano w części rys. opracowania. Wytyczne dla instalacji słaboprądowych – zakres prac w zakresie automatyki i sterowania Zakres prac obejmuje wykonanie: - sterowanie z szaf zasilająco sterowniczych - zasilania siłowników - dostarczenie wszystkich urządzeń systemu automatyki jak: sterowniki, czujniki, szafki montażowe, kable, urządzenia specjalistyczne automatyki, komputery, drukarki, modem oraz oprogramowanie. Dostawa urządzeń i uruchomienie systemu w zakresie dostawcy. WYTYCZNE WYKONANIA ROBÓT Koordynacja z innymi branżami, w szczególności z branżą arch- bud. Roboty instalacyjne skoordynować z innymi branżami architektoniczną, konstrukcyjno-budowlana i elektryczną. Urządzenia, materiały i izolacje - Parametry urządzeń, typy materiałów i izolacji wg. zestawienia materiałów oraz opisie powyżej. - Przed przystąpieniem do prac należy bezwzględnie sprawdzić wszystkie wymiary w naturze oraz zweryfikować u dostawcy wszystkie dane urządzeń, zwłaszcza gabarytowe i elektryczne. Wszystkie szczegóły dotyczące realizacji instalacji nieprzedstawione w sposób wyczerpujący w niniejszym opracowaniu muszą zostać wyjaśnione nadzorem autorskim. Rurociągi stalowe czarne przed ich zaizolowaniem zabezpieczyć antykorozyjnie zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. Przewody należy oczyścić do drugiego stopnia czystości zgodnie z PN-H-97050, a następnie zagruntować farbą epoksydowo-miniową i dwukrotnie pomalować farbą antykorozyjną, odporna do temperatur obliczeniowych.. Rurociągi powinny być malowane przed zamocowaniem, nie powinno być śladów świeżej farby. Odpowietrzenie i odwodnienie instalacji. Wszystkie najniższe punkty instalacji powinny posiadać możliwość lokalnego odwodnienia. Przy zestawach pompowych przewidziano wykonanie króćców odwadniających. Zawory spustowe powinny mieć średnicę nominalna DN20, chyba, że wskazano inaczej na rysunkach. Zawory wyposażone powinny być w przyłącza do węża. Zawory spustowe powinny być montowane w najniższych punktach instalacji w taki sposób, aby umożliwić spust wszystkich odcinków instalacji. Odpowietrzenie wykonać zgodnie z wymaganiami normy PN-B-02420 montując w najwyższych miejscach instalacji zbiorniki odpowietrzające i automatyczne zawory odpowietrzające z zaworem stopowym i odcinającym. Montaż rurociągów. Zakończony rurociąg musi być oczyszczony strumieniem powietrza, pary lub wody przed ostatecznym podłączeniem do urządzenia. Otwarte końcówki rurociągów powinny być natychmiast zabezpieczone. Podpory i kompensacje powinny być wymiarowane na przemieszczenia i wydłużenia termiczne. Technologię spawania oraz materiały spawalnicze opracuje firma wykonująca montaż i przedstawi Inwestorowi do akceptacji. Zamocowania i uszczelnienia Należy wykonać podwieszenia instalacji gwarantujące sztywność oraz tłumienie dźwięków i wibracji. Należy zastosować zawiesia systemowe System mocowań urządzeń, rurociągów instalacji. (Dostosować do danej średnicy rurociągu oraz obciążeń). Należy uwzględnić wytyczne dla mocowani instalacji opracowane w projekcie konstrukcyjnym. W przypadku zmian do projektu instalacji wpływających na obciążenia na posadzkę należy je uzgodnić z Konstruktorem Regulacje i próby Regulacja i próby wszystkich układów powinny być wykonane i zaprotokołowane przed zakryciem instalacji w całości i przed końcowym odbiorem. Wykonawca powinien dokonać prób wszystkich urządzeń przez siebie dostarczonych. Przedstawiciel inwestora powinien mieć możliwość uczestniczenia we wszystkich próbach. Cztery tygodnie przed końcowym odbiorem powinien być wykonany rozruch próbny. Wszystkie regulacje i próby należą do zakresu prac Wykonawcy w ramach kontraktu. Znakowanie Oznakowane powinny być wszystkie urządzenia oraz rurociągi. Wykonawca przedstawia Klientowi do aprobaty listę wszystkich oznaczeń przed ich wykonaniem. Wszystkie oznaczenia w języku polskim. Wszystkie urządzenia powinny być oznaczone aluminiowymi lub plastikowymi grawerowanymi tabliczkami, przymocowanymi za pomocą śrub lub zawieszonymi na urządzeniu. Oznakowanie urządzeń powinno zawierać ich podstawowe parametry. Oznakowania na rurociągach – kierunek przepływu i opis medium Oznakowanie zgodnie z PN-70-N-01270. Informacje, jakie powinny znajdować się na urządzeniach należy uzgodnić z Inwestorem. Oznaczenia powinny być napisane drukowanymi literami, powinny być jednolite i trwałe, zgodne z oznaczeniami w dokumentacji technicznej i wskazywać na przeznaczenie instalacji. Wytyczne akustyczne W celu zabezpieczenia przed przedostawaniem się hałasu od urządzeń zarówno do obsługiwanych pomieszczeń, jak i do otoczenia należy: - agregat wody lodowej, pompy stojące - zamontować na wykonanych indywidualnie podstawach z wykorzystaniem fabrycznych amortyzatorów dostarczanych wraz z urządzeniem, pod agregaty stosować podkładki tłumiące drgania - stosować wstawki amortyzacyjne przy połączeniach przewodów z urządzeniami - przewody mocować przez podkładki z gumy średniej twardości - przejścia przewodów przez ściany i stropy, niestanowiące oddzielenia p.pożarowego, zabezpieczyć izolacją dźwiękoszczelną w tulejach stalowych np. wełną mineralną z zabezpieczeniem kitem trwale plastycznym. Wytyczne BHP Zastosowane materiały i urządzenia muszą odpowiadać warunkom bezpieczeństwa eksploatacji i posiadać niezbędne atesty, znak bezpieczeństwa, ewentualnie świadectwo certyfikacji lub dopuszczenia do stosowania. Roboty budowlane należy prowadzić przy zachowaniu zasad zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych. WYKONANIE ROBÓT ELEKTRYCZNYCH Czynności wstępne  Zamawiający udostępni Wykonawcy miejsca prowadzenia robót w celu rozpoczęcia robót budowlano-instalacyjnych. Udostępnienie terenu wymaga protokołu wejścia podpisanego przez obie strony,  Wykonawca zapewni ochronę mienia znajdującego się na obszarze przekazanych miejsc w terminie od daty przejęcia terenu budowy do daty zakończenia prac,  Wykonawca ponosi odpowiedzialność za organizację robót budowlanych, zabezpieczenie interesów osób trzecich, warunków bezpieczeństwa pracy. Wykonawca zorganizuje i zapewni kierowanie budową w sposób zgodny z Opisem Przedmiotu Zamówienia, wiedzą techniczną, obowiązującymi przepisami, w tym przepisami BHP i pracą przy urządzeniach elektroenergetycznych, a także zapewnieni spełnienie warunków przeciwpożarowych określonych w obowiązujących przepisach. Materiały  Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami wiedzy technicznej. Wykonawca ze środków własnych zakupi i dostarczy materiały, konstrukcje i urządzenia niezbędne do realizacji inwestycji oraz wykona wszelkie towarzyszące czynności niezbędne do zrealizowania zadania,  Przy wykonywaniu robót należy uwzględniać instrukcje producenta materiałów oraz przepisy związane i obowiązujące, w tym również te, które uległy zmianie lub aktualizacji.  elementy i materiały zastosowane zgodnie z niniejszym opisem przedmiotu zamówienia powinny posiadać wymagane przepisami aprobaty, atesty i świadectwa,  Wykonawca zobowiązany jest przed złożeniem oferty do szczegółowego zapoznania się z materiałami przygotowanymi i udostępnionymi przez Zamawiającego, dotyczącymi zakresu robót. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w cenie ofertowej wszelkie prace konieczne do wykonania wynikające z wyżej wymienionych czynności. Wszelkie nieścisłości winny być rozstrzygnięte na etapie postępowania przetargowego. Przebieg prac, Zakres BHP  Wykonawca określi szczegółowe wymagania bezpieczeństwa i higieny przy tego typu pracach, a zwłaszcza zapewni: - bezpośredni nadzór nad pracami wyznaczonych w tym celu osób, - odpowiednie środki zabezpieczające, - instruktaż pracowników,  prace te powinny być organizowane w sposób nienarażający pracowników na niebezpieczeństwa i uciążliwości wynikające z prowadzonych robót, z jednoczesnym zastosowaniem szczególnych środków ostrożności,  teren prowadzenia robót, powinien być wydzielony i wyraźnie oznakowany. W miejscach niebezpiecznych należy umieścić znaki informujące o rodzaju zagrożenia oraz stosować inne środki zabezpieczające przed skutkami zagrożeń (siatki, bariery itp.). W zakresie zagadnień przeciwpożarowych wykonawca jest zobowiązany: a) zabezpieczyć przed zapaleniem materiały palne występujące w miejscu wykonywania prac oraz w rejonach przyległych, w tym również elementy konstrukcji budynku i znajdujących się w nim instalacji technicznych, b) mieć w miejscu wykonywania prac sprzęt umożliwiający likwidację wszelkich źródeł pożaru, c) po zakończeniu prac poddać kontroli miejsce, w którym prace były wykonywane oraz rejony przyległe, d) używać do wykonywania prac wyłącznie sprzętu sprawnego technicznie i zabezpieczonego przed możliwością wywołania pożaru. U w a g a : zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w dniu 12.03. 2020 o godz. 10:00 terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Miejsce spotkania: Powiatowy Szpital Specjalistyczny w Stalowej Woli Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia, pokój nr 7
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium wynosi 20 000,00 zł (słownie : dwadzieścia tysięcy złotych PLN) Przystępując do przetargu i składając ofertę przetargową Wykonawcy są zobowiązani wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) Pieniądzu, 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) Gwarancjach bankowych, 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. 2019 poz. 310 z późn. zmianami) 4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Warszawie Nr konta 84 1020 4391 0000 6102 0175 7293 z dopiskiem „wadium przetargowe – 294 ZP / 2020 Przebudowa istniejącej instalacji wody lodowej dla potrzeb Pawilonu Diagnostyczno- Zabiegowego w Powiatowym Szpitalu Specjalistycznym w Stalowej Woli. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w punkcie 4 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Zamawiający zaleca aby Wykonawca dołączył do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. 7. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy dołączyć do oferty przetargowej. W przypadku gdy Wykonawca po upływie ważności odpowiednio poręczenia lub gwarancji będzie oczekiwał od Zamawiającego zwrotu oryginału tego dokumentu, Zamawiający wymaga aby do treści składanej oferty dołączono uwierzytelnioną kserokopię odpowiednio poręczenia lub gwarancji (w celu braku konieczności późniejszego rozszywania złożonej oferty) natomiast oryginał tego dokumentu umieścić w koszulce i umieścić w kopercie łącznie z ofertą przetargową. 8. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy PZP. 9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 10. Zwrot wadium odbywać się będzie zgodnie z zapisami zapisanymi w art. 46 ustawy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. 2. POLEGANIE NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW 1). Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2). Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.- wg Załącznika nr 11- złożone do oferty 3). Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 4). W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5). Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6). Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1. 7) Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Zamawiający żąda dokumentów, które określają w sposób jednoznaczny w szczególności: a) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) jaki jest zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Składane przez wykonawcę, którego oferta zostanie oceniona najwyżej, na wezwanie zamawiającego. 8) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w XI pkt 3 ppkt 1)-3), zgodnie z §9 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126, Dz. U. 2018 poz. 1993) Dalej:„Rozporządzeniem”:składane przez wykonawcę, którego oferta zostanie oceniona najwyżej, na wezwanie zamawiającego to jest: 8.1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 8.2) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności - Załącznik nr 8 do SIWZ 8.3) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne - Załącznik nr 8 do SIWZ 9) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu w trybie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, stanowiącym Załącznik nr 3 i Załącznik nr 4 do SIWZ, zgodnie z art. 25a ust. 3 Pzp. Podpisany przez podmiot udostępniający zasoby na podstawie art. 22a ustawy pzp, składany do oferty wykonawcy. 10) Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. X. PODSTAW Y WYKLUCZENIA 1. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę na podstawie przepisów art. 24 ust.1 pkt 12-23 ustawy Pzp. 2. Zamawiający, na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, wykluczy również z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę: - w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. 2019 poz 243 z póź. zmianami) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe ( Dz. U. 2019 poz. 498 z późn. zmianami) 3. Wykluczenie wykonawcy następuje jeśli okoliczności, o których mowa w przepisach wskazanych w ust. 1, wystąpiły w terminach wskazanych w art. 24 ust. 7 ustawy Pzp. 4. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16–20 lub ust. 5 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 5. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna przedstawione dowody za wystarczające. 6. W przypadkach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 19, przed wykluczeniem wykonawcy, zamawiający zapewnia temu wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji. Zamawiający wskazuje w protokole sposób zapewnienia konkurencji. 7. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania, ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. XI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA: 1. W celu wstępnego potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Zamawiający wymaga, złożenia wraz z ofertą : a) oświadczenia dotyczącego spełniania warunków udziału w postępowaniu – wypełnione i podpisane odpowiednio przez osobę (osoby) upoważnioną (upoważnione) do reprezentowania Wykonawcy- Załącznik nr 3 do SIWZ. b) oświadczenia dotyczącego przesłanek wykluczenia z postępowania – wypełnione i podpisane odpowiednio przez osobę (osoby) upoważnioną (upoważnione) do reprezentowania Wykonawcy. Załącznik nr 4 do SIWZ 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w punkcie 1 niniejszej SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 3. Zamawiający żąda aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie 1 niniejszej SIWZ. 4.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w punkcie 1 niniejszej SIWZ. 2. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, Wykonawca przedkłada: 1) Wykonawca przedstawi Wykaz robót budowlanych , zgody ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 6 do SIWZ , spełniające wymagania określone w rozdz. IX pkt 2)c) ppkt 1) SIWZ wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; 2) Wykaz osób, zgody ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 7 do SIWZ , spełniające wymagania określone w rozdz. IX pkt 2)c) ppkt 2) SIWZ skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami 3) Wykonawca przedstawi dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną w pkt IX pkt 2)b) SIWZ 3. W zakresie potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z Postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1, ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp, Wykonawca przedkłada: 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 2) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności - Załącznik nr 8 do SIWZ 3) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne - Załącznik nr 8 do SIWZ 4) oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu - Załącznik nr 5 do SIWZ. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5.ZAMAWIAJĄCY PRZED UDZIELENIEM ZAMÓWIENIA, WEZWIE WYKONAWCĘ,KTÓREGO OFERTA ZOSTAŁA NAJWYŻEJ OCENIONA, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności , o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp 1) Wykonawca przedstawi dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł Jeżeli wysokość sumy gwarancyjnej nie jest wyrażona w PLN Zamawiający przeliczy waluty wg średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy ubezpieczenia. 2) Wykonawca przedstawi Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; – sporządzonego według propozycji stanowiącej Załącznik Nr 6 do niniejszej SIWZ. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli ze złożonego wykazu, o którym mowa w niniejszym punkcie będzie wynikało,że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości min. 450 000,00 zł brutto polegające na wykonaniu budowy lub przebudowy istniejącej instalacji sanitarnej zawierającej wodę lodową oraz obejmującą instalacje elektryczną wraz z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona przy ocenie spełnienia tego warunku udziału ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia publikacji ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej. 3) Wykonawca przedstawi Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7 do niniejszej SIWZ. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca w składanym wykazie wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj. zapewni odpowiednio wykwalifikowany personel, posiadający niezbędne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, tj.: a) Minimum 1 osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeni w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego – Kierownik budowy, b) Minimum 1 osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego – Kierownik robót, c) Minimum 1 osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego– Kierownik robót, Osoby wymienione wyżej posiadają uprawnienia budowlane lub odpowiadające im stwierdzenia przygotowania zawodowego wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Wszystkie osoby będące obywatelami krajów, także członkowskich Unii Europejskiej, które Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia i od których wymagane są uprawnienia budowlane, winny posiadać decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia zgodnie z Ustawą z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2018 r. poz. 2272 z późn. zmianami) lub art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów.( Dz. U. 2019 poz. 1117 z póź. Zmianami) 4) Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP. 5) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności - Załącznik nr 8 do SIWZ 6) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne - Załącznik nr 8 do SIWZ 6. DOKUMENTY PODMIOTÓW ZAGRANICZNYCH 1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz. XI pkt 3.1) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2) Dokumenty o których mowa w pkt. 1 , powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 2 stosuje się. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 7. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 8. Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 9. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1ustawy. 10. Wykonawca nie będzie obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 ), 11. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty zgodnie z § 10 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia 12. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), skorzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 13. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 27 lipca 2016 roku, poz. 1126, Dz. U. 2018 poz. 1993). 14. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. XII. FORMA SKŁADANYCH DOKUMENTÓW: 1. Dokumenty i oświadczenia – forma , zasady ich przygotowania wynikające z treści rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. Poz. 1126, Dz. U. 2018 poz. 1993) 2. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w pkt.1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje poprzez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem 4. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. 5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń , o których mowa w rozporządzeniu, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 6. Dokumenty lub oświadczenia,o których mowa w rozporządzeniu, sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. W przypadku, o którym  mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. Poz. 1126, Dz. U. 2018 poz. 1993 ) , zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca składa oświadczenie, że osoby wykonujące roboty budowlane i instalacyjne zgodnie z opisem , o których mowa w punkcie VIII pkt 1 niniejszej SIWZ będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (Dz. U. 2019 poz. 1040 z póź. Zmianami) - Załącznik nr 9 ( należy złożyć wraz z ofertą) . Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.- wg Załącznika nr 11 ( należy złożyć wraz z ofertą) .

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach