Przetargi.pl
„Promowanie i upowszechnianie dziedzictwa kulturowego obszarów rybackich poprzez budowę parkingu i wiaty przy Strzeleckim Ośrodku Kultury”

Gmina Strzelce Krajeńskie ogłasza przetarg

  • Adres: 66-500 Strzelce Krajeńskie, Al. Wolności
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 763 11 30, , fax. 957 633 294
  • Data zamieszczenia: 2019-07-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzelce Krajeńskie
    Al. Wolności 48
    66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie
    tel. 95 763 11 30, , fax. 957 633 294
    REGON: 21096676300000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Promowanie i upowszechnianie dziedzictwa kulturowego obszarów rybackich poprzez budowę parkingu i wiaty przy Strzeleckim Ośrodku Kultury”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiotem zamówienia jest: Budowa parkingu przy Strzeleckim Ośrodku Kultury wraz z utwardzonym placem i ogrodzeniem. Zakres robót obejmuje:  zdjęcie warstwy humusu  koryta wykonane na głębokość zgodną z posadowieniem konstrukcji  rozbiórkę istniejącego krawężnika w celu powiązania istniejącej nawierzchni z projektowaną  utwardzenie terenu płyta ażurową budowę zatok parkingowych wraz z jezdnia manewrową  wykonanie ogrodzenia Stan istniejący, uzbrojenie terenu charakterystyka istniejących obiektów: a) jezdnia drogi powiatowej o nawierzchni asfaltowej, konieczne będzie włączenie projektowanej jezdni manewrowej w zjazd na drogę publiczna, b) chodnik z kostki betonowej typu euro przy krawędzi drogi powiatowej, c) droga powiatowa jest obramowana krawężnikiem, d) szerokość jezdni drogi powiatowej - 5,70 m, e) elementy oznakowania pionowego i poziomego nie determinują lokalizacji zjazdu, f) parking przy domu kultury z kostki betonowej typu BEHATON, g) teren zielony pomiędzy istniejącym parkingiem a droga powiatową porośnięty jest trawą, w okolicy drogi powiatowej występują drzewa liściaste, których wycinkę ograniczono do niezbędnego mini¬mum. W okolicach planowanego parkingu i zjazdu znajdują się: - droga powiatowa, - dom kultury, - droga manewrowa z kostki betonowej typu behaton, stanowiąca dojazd do ośrodka kultury, - parking dla samochodów osobowych przy ośrodku kultury, - sieć wodociągowa, - sieć elektryczna, - sieć teletechniczna, - sieć gazowa. Zjazd wysokościowo należy dostosować do: - krawędzi istniejącej drogi chodnika - projektowanego parkingu zgodnie z projektowana niweletą, - na długości nie mniejszej niż 7,0m od krawędzi korony drogi, pochylenie podłużne zjazdu nie większe niż 5% Drogę manewrową przy stanowiskach postojowych wysokościowo należy dostosować do projektowanego zjazdu oraz do istniejącej nawierzchni parkingu. Parkingi i zjazd powinien być wykonany z zastosowaniem następujących zasad: • krawężniki stanowiące opór dla projektowanej nawierzchni powinny być ustawione w sposób płynny, • powierzchnię parkingu i zjazdu należy wykonać w taki sposób, aby nie występowały uskoki, • szerokość obiektów przedstawiona jest na planie sytuacyjnym, • elementy konstrukcyjne należy wykonać na stabilnym i zagęszczonym podłożu. PARKING: jezdnia manewrowa o następujących parametrach: - nawierzchnia z kostki betonowej typu polbruk „BEHATON" koloru szarego grubości 8cm, - szerokość jezdni manewrowej - 5m, - pochylenie poprzeczne 2%, stanowiska postojowe dla samochodów osobowych - szerokość 2,50m, - długość 5,00m, - nawierzchnia z kostki betonowej typu polbruk BEHATON koloru szarego grubości 8 cm, - pochylenie poprzeczne 2%, - poszczególne stanowiska postojowe wyznaczone kostką betonową typu BEHATON gr.8 cm koloru szarego, zjazd publiczny o następujących parametrach: - szerokość jezdni 5,00 m, - nawierzchnia z kostki betonowej typu polbruk, - przecięcie krawędzi nawierzchni zjazdu i drogi wyokrąglić promieniami R= 6m, - pochylenie podłużne zjazdu na działce nr 272 - max. 5%, dostosowane do warunków terenowych z przestrzeganiem następujących zasad prowadzenia niwelety (na długości nie mniejszej niż 7,0m od krawędzi korony drogi pochylenie podłużne zjazdu nie więk¬sze niż 5%, - spadek poprzeczny dostosowany do niwelety drogi manewrowej łączącej się zjazdem publicznym z drogą powiatową Ponadto w obszarze projektowanego zjazdu przewidziano regulacje wysokościową chodnika. Chodnik do regulacji znajduje się w pasie drogi powiatowej, wykonany jest z kostki betonowej typu polbruk „EURO", Przekrój charakterystyczny PARKING - stanowiska postojowe - 5,00 m - jezdnia manewrowa dwukierunkowa - 5,00 m wykonana z kostki betonowej typu polbruk - stanowiska postojowe - 5,00 m Krawężniki należy ustawić tak, aby zapewnić prawidłowe odwodnienie ze zjazdu. Fundament pod krawężniki zaprojektowano w postaci ławy betonowej z oporem z betonu C12/15. Ławy betonowe powinny być wykonane na zagęszczonym podłożu. Beton C12/15 powinien być w uprzednio wykonanych szalunkach układany warstwami i zagęszczany ubijakami ręcznymi. Zagęsz¬czenie betonu w oszalowaniu zwiększa jego szczelność, a co za tym idzie wytrzymałość i trwałość. KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI Konstrukcja jezdni manewrowej, stanowisk postojowych i zjazdu 8 cm - Nawierzchnia z kostki betonowej typu polbruk 5 cm - Podsypka cementowo-piaskowa 15 cm - Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizo¬wanego mechanicznie 0/31.5 28 cm - Całkowita grubość 10 cm - Warstwa odsączająca Konstrukcja placu utwardzonego 8 cm - Płyta ażurowa 60x40cm 5 cm - Podsypka cementowo-piaskowa 15 cm - Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizo¬wanego mechanicznie 0/31.5 28 cm - Całkowita grubość 10 cm - Warstwa odsączająca 2. Jeżeli powyższy opis przedmiotu zamówienia wskazywałby, w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń, znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający zgodnie z treścią art.29 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza składanie rozwiązań równoważnych. Wszelkie rozwiązania pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe lub cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczących minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów dostępne w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych lub cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów lub cech użytkowych wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach/cechach użytkowych lub lepszych. 3. Wykonawca zobowiązany jest opracować tymczasową organizację ruchu na czas budowy oraz stałą organizację ruchu, które należy uzgodnić z odpowiednimi instytucjami oraz uzyskać zgodę na jej wprowadzenie. 3a Wykonawca uwzględni w swojej ofercie i cenie respektowanie postanowienia Starosty nr RD.7012.1.4.2018.RS z dnia 08.05.2018r. oraz LWKZ nr ZA-G.5152.148.2018 z 01.10.2018r. 4. Wykonawca zrealizuje roboty z materiałów własnych, które zakupi i dostarczy na teren budowy na własny koszt i ryzyko. Koszt wszelkich materiałów wymaganych do wykonania zamówienia, w tym materiałów, które przewiduje w ewentualnym projekcie zamiennym, jak również koszt ich składowania na placu budowy lub poza nim oraz koszt ich ubezpieczenia i zabezpieczenia Wykonawca uwzględni w ofertowym wynagrodzeniu. Wykonawca uwzględni w swojej ofercie koszty: 1. wywiezienia ziemi, materiałów rozbiórkowych i gruzu z terenu budowy – jeżeli zajdzie taka potrzeba – w cenie należy uwzględnić transport do podmiotu zajmującego się odzyskiem odpadów lub transport i składowanie na składowisku odpadów – dot. tej części materiałów, które zgodnie z odrębnymi przepisami zalicza się do odpadów. Wykonawca winien posiadać stosowne zezwolenie na transport odpadów lub wykonać tę część zamówienia przy pomocy podmiotu, który takowe posiada, 2. uporządkowania terenu budowy, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących, zajętych przez Wykonawcę na potrzeby realizacji robót, łącznie z przywróceniem zagospodarowania terenów zieleni i odtworzeniem uszkodzonych nawierzchni, w szczególności wskutek poruszania się sprzętu budowlanego i transportu ciężkiego, nawierzchni drogowych, poza terenem budowy, 3. zorganizowania we własnym zakresie i na własny koszt: a) zagospodarowania placu budowy, w tym ogrodzenia zaplecza budowy, oświetlenia, placów składowych, b) zorganizowania terenu niezbędnego do składowania materiałów oraz postoju maszyn i urządzeń. Zamawiający nie jest zobowiązany do wskazania Wykonawcy nieruchomości niezbędnych do urządzenia terenu budowy i terenu niezbędnego do składowania materiałów oraz postoju maszyn i urządzeń oraz nie będzie ponosił kosztów związanych z ewentualnymi ich wydzierżawieniem, wynajęciem itp. 4. uzgodnienia we własnym zakresie miejsca poboru wody i energii oraz ewentualnie punktu zrzutów ścieków oraz koszty poboru wody, energii, 5. kosztów przeprowadzenia wszystkich prób, badań, sprawdzeń, przeglądów, pomiarów i odbiorów, kosztów opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), kosztów obsługi geodezyjnej wraz z geodezyjną dokumentacją powykonawczą, 6. koszty ratowniczych badań archeologicznych, 7. Wykonawca, w celu opracowania Oferty, zobowiązany jest do sprawdzenia zakresu prac i ilości oraz ujmie w cenach jednostkowych poniższe prace: a. koszt opracowania tymczasowej na czas budowy oraz stałej organizacji ruchu, którą należy uzgodnić z odpowiednimi instytucjami oraz uzyskać zgodę na jej wprowadzenie. 5. Uważać się będzie, że prace ujęte w dokumentacji, a nie opisane w formularzu cenowym Wykonawcy, zostały ujęte w cenach jednostkowych podanych przez Wykonawcę w Ofercie. UWAGI: a) inne nie ujęte w opisie elementy lub problemy zaistniałe w trakcie realizacji wyjaśniane będą na budowie w ramach nadzoru inwestorskiego c) wszystkie roboty ogólnobudowlane prowadzić należy zgodnie z obowiązującymi przepisami i „Technicznymi warunkami wykonania i odbioru robót budowlano – montażowych” pod nadzorem uprawnionych osób. d) wszystkie roboty budowlane należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną oraz przepisami BHP i PPOŻ. i Ochrony Środowiska e) technologia wykonania robót może być zmieniona na inną pod warunkiem, że nie będzie o niższych parametrach technicznych i użytkowych po uzyskaniu pisemnej zgody Inwestora i autora projektu 6. Główny przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45223300-9 Roboty budowlane w zakresie parkingów. 7. Szczegółowo przedmiot zamówienia określony został w Opisie Przedmiotu Zamówienia z załącznikami(Rozdział V) i przedmiarach robót (Rozdział VI). 8. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040) przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności na terenie budowy w trakcie realizacji zamówienia, z wyłączeniem osób wykonujących samodzielne funkcje w budownictwie w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 1202 ze późn. zm.). 9. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej terenu w celu zapoznania się i dokonania oceny stanu faktycznego, dokumentów i informacji dotyczących niniejszego postępowania. 10. Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie tych części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. W przypadku nie wskazania części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom i firm podwykonawców, przyjmuje się, iż przedmiot zamówienia zostanie w całości wykonany samodzielnie przez Wykonawcę. 11. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 12. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 13. W przypadku zamówień na roboty budowlane, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane. Wykonawca zawiadamia zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 14. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wynagrodzenia za wykonanie zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45223300-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium na cały okres związania ofertą, w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku z następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy: 2.1. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy nr 49 8362 0005 0399 1819 2000 0020; Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. Za wadium skutecznie wniesione w pieniądzu Zamawiający uznaje wadium, które w terminie składania ofert znajdzie się na koncie Zamawiającego; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy musi być zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3. gwarancjach bankowych; 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2016 poz. 359 z późn. zm.). 2.6. Wadia wniesione w formie gwarancji lub poręczeń powinny w swej treści mieć wymienionych wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o wykonanie i realizację zamówienia publicznego tj. członków konsorcjum/spółki cywilnej. 2.7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna oryginał dokumentu należy złożyć w oddzielnej kopercie, a jego kopię w ofercie. 3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w pkt 19.1., w formie lub formach oraz w terminie, o których mowa w pkt 19.2. jego oferta zostanie odrzucona. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp). 6.1. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 10.1. odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie; 10.2. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.3. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca załączy do oferty: kosztorys ofertowy (zgodnie z przedmiarem robót załączonym w rozdziale V). Do kosztorysu ofertowego należy załączyć stronę tytułową. 2. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi obejmować uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo musi zostać złożone wraz z ofertą w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. Do pełnomocnictwa należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawcy w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego. 3. Dowód wniesienia wadium 4. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp przekazuje Zamawiającemu oświadczenie (w oryginale) o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach