Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Kwilcz oraz odbieranie i zagospodarowanie odpadów z PSZOK w Kwilczu

Gmina Kwilcz ogłasza przetarg

  • Adres: 64-420 Kwilcz, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 29 15 065 , fax. 61 29 15 264
  • Data zamieszczenia: 2020-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kwilcz
    ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 23
    64-420 Kwilcz, woj. wielkopolskie
    tel. 61 29 15 065, fax. 61 29 15 264
    REGON: 63125896800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kwilcz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Kwilcz oraz odbieranie i zagospodarowanie odpadów z PSZOK w Kwilczu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Odpady przewidziane do odbioru z nieruchomości zamieszkałych oraz z PSZOK, zgodnie z katalogiem odpadów to w szczególności: a) papier i tektura – 20 01 01 b) metal/tworzywa sztuczne/opakowania wielomateriałowe – 20 01 39 c) szkło – 20 01 02 d) bioodpady – 20 02 01 e) popiół z gospodarstw domowych – 20 03 01 f) odpady niebezpieczne – 20 01 13*/20 01 14*/20 01 15*/20 01 19*/20 01 29* g) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwach domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek – ex 20 01 99 h) zużyte baterie i akumulatory – 16 06 01/16 06 02/16 06 03/16 06 04/16 06 05/20 01 33/20 01 34 i) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – 20 01 35*/20 01 36 j) meble i inne odpady wielkogabarytowe – 20 03 07 k) zużyte opony – 16 01 03 l) odpady budowlane i rozbiórkowe – 17 01 07/17 09 04 m) odpady tekstyliów i odzieży – 20 01 11/20 01 10 n) zmieszane odpady komunalne – 20 03 01 o) odpady z czyszczenia ulic i placów – 20 03 03 p) odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach – 20 03 99. 7) W gminie Kwilcz w roku 2019 odebrano z nieruchomości zamieszkałych i zebranych na PSZOK następujące rodzaje i ilości odpadów komunalnych: Tabela nr 2 Ilość odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Kwicz w roku 2019 Kod odpadu Rodzaj odpadów Masa odebranych odpadów (Mg) 16 01 03 Opony 3,61 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu , gruzu ceglanego, odpadowych materiałow ceramicznych i elementów wyposażenia inne ni wymienione w 17 02 06 1,98 17 01 82 Inne niewymienione odpady 2,14 20 01 01 Papier i tektura 27,96 20 01 02 Szkło 57,91 20 01 39 Tworzywa sztuczne 48,77 20 02 01 Odpady biodegradowalne 35,85 20 02 03 Inne odpady nie ulegające biodegradacji 44,12 20 03 01 Zmieszane odpady komunalne (łącznie z popiołem) 1148,28 20 03 03 Odpady z czyszczenia ulic i placów 1,54 20 03 07 Odpady wielogabarytowe 64,4 20 03 99 Odpady komynalne niewymienione w innych podgrupach 10,28 Przedmiot zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w okresie od dnia zawarcia umowy (planuje się od 1 lutego 2021 r.) do 31.12.2021 r. polegających na: 1) odbieraniu, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów komunalnych zbieranych selektywnie z nieruchomości zamieszkałych, 2) dostarczanie właścicielom nieruchomości zamieszkałych worków do selektywnego zbierania odpadów oraz harmonogramów odbioru odpadów komunalnych, 3) organizacji i obsługi dwóch w trakcie obowiązywania umowy mobilnych zbiórek odpadów (kwiecień oraz październik) oraz odbiorze, transporcie i zagospodarowania odpadów, które zostaną wystawione przez mieszkańców przed posesję w trakcie jej trwania. Odpady zbierane podczas mobilnej zbiórki: - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - meble i inne odpady wielkogabarytowe. Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania mieszkańców o terminie i zasadach mobilnej zbiórki. 4) odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych zebranych selektywnie od mieszkańców gminy Kwilcz zgromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kwilcz. 2. Główne obowiązki Wykonawcy w ramach zamówienia . Ilekroć w dokumentacji określono nazwę produktu, nazwy handlowe, gdzie użyto znaków towarowych, patentów, należy rozumieć, że dopuszcza się rozwiązania równoważne, materiały równoważne o porównywalnych ( nie gorszych) parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych niż te , które wskazano w opisie w niniejszej SIWZ lub załącznikach. Zamawiajacy dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Oferując urządzenia równoważne Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia do oferty stosownych dokumentów zawierających opis oraz parametry tych produktów po to, aby Zamawiający mógł ocenić czy są to produkty równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiajacego. 3.Dodatkowe wymagania i zalecenia Zamawiającego. • zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia (koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy ponosi Wykonawca), • wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, • Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia, 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w opisie przedmiotu zamówienia będącym załącznikiem nr 8 do SIWZ. 5. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 7.Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej. 8.Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 9.Zamawiający nie przewiduje zamówień o których mowa w 67 ust. 1 pkt 7 i art. 134 ust. 6 pkt.3. 10.Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j.Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.) na prace zgodnie z kodami CPV opisanymi w dziale II pkt.3.2 SIWZ. 11.W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 10 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do żądania: 1) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę, 2) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika, 3) innych dokumentów – zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 10 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę, datę zawarcia umowy i zakres obowiązków pracownika oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika powinny być możliwe do zidentyfikowania; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 10 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 10 czynności. Skierowanie do wykonania czynności określonych w punkcie 10 osób niezatrudnionych na podstawie umowy o pracę, stanowić będzie podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić w terminie 30 dni od dnia stwierdzenia przez Zamawiającego powyższego naruszenia . W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań o których mowa w art.29 ust.3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań Zamawiający określił we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 11. Zamawiający informuje, że nie przewiduje zaliczek na poczet wykonania zamówienia 12. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. 13. Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp. 14. Podstawę ustalenia wynagrodzenia za odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości stanowi stawka za 1 Mg odebranych odpadów komunalnych. 15. Podstawę ustalenia wynagrodzenia za zagospodarowywanie odpadów komunalnych stanowi stawka za 1 Mg zagospodarowanych odpadów komunalnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: • posiada aktualny wpis aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kwilcz, o którym mowa w art. 9b ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości porządku w gminach ( t.j.Dz. U. z 2020r., poz. 1439 z późn. zm.), w zakresie wszystkich rodzajów odpadów objętych niniejszym postępowaniem, • posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, o którym mowa w art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.) w zakresie rodzajów odpadów objętych niniejszym postępowaniem lub wpisu do rejestru BDO,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu – odpowiednio zgodnie z załącznikiem nr 2 lub 3 W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, z których wynikać będzie: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Uwaga! Podmiot trzeci, na którego zasobach polega Wykonawca składający ofertę poświadcza za zgodność z oryginałem kopie dokumentów. 2. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załącznik nr 7 do SIWZ). 3. 3.1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania poszczególnych Wykonawców i w formie oryginału lub w kopii poświadczonej notarialnie musi znajdować się w ofercie wspólnej Wykonawców. Pełnomocnictwo może wynikać także z umowy. Oferty wspólne muszą spełniać następujące wymagania: - wyznaczony lider umocowany będzie do otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem, 3.2.Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów. 4.W związku z powyższym należy wypełnić załącznik nr 5 - oświadczenie od wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art.13 lub art.14 RODO i załączenie go do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach