Przetargi.pl
,, Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz z terenu nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe”

Gmina Ostrowite ogłasza przetarg

  • Adres: 62-402 Ostrowite, ul. Lipowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 632 765 121 , fax. 632 765 160
  • Data zamieszczenia: 2020-12-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ostrowite
    ul. Lipowa 2
    62-402 Ostrowite, woj. wielkopolskie
    tel. 632 765 121, fax. 632 765 160
    REGON: 31101939000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrowite.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ,, Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz z terenu nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest : Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Ostrowite oraz z terenu nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 1) Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach z budynków mieszkalnych oraz z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe wystawianych przed nieruchomość o ile znajdują się one przy drodze publicznej, w wyznaczonych punktach do gromadzenia odpadów komunalnych na terenach zabudowy letniskowej, a także z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w ilości około 550 Mg (na czas trwania umowy). 2) Popiołu i żużlu z nieruchomości zamieszkałych z zadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów, zgromadzonego w pojemnikach wystawianych przed nieruchomość w ilości około 450 Mg (na czas trwania umowy). 3) Segregowanych odpadów komunalnych, w ilości około 250 Mg (na czas trwania umowy), gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach i wystawianych bezpośrednio przed budynkami mieszkalnymi oraz nieruchomościami, na których znajduje się domek letniskowy i innymi nieruchomościami wykorzystywanymi na cele rekreacyjno-wypoczynkowe o ile znajdują się one przy drodze publicznej, w wyznaczonych punktach do gromadzenia odpadów komunalnych na terenach zabudowy letniskowej, a także w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych- podzielonych na następujące frakcje: a) papier i tektura, b) tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, c) szkło i opakowania szklane. 4) Innych odpadów, tj. : -Bioodpadów, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach i wystawianych bezpośrednio przed nieruchomością oraz w wyznaczonych punktach do gromadzenia odpadów komunalnych na terenach zabudowy letniskowej w ilości około: 200 Mg (na czas trwania umowy) - odpady wielkogabarytowe zbierane raz w roku oraz przyjmowane w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w ilości około: 40 Mg (na czas trwania umowy), - komunalne odpady niebezpieczne: chemikalia, przeterminowane leki, zużyte baterie, zużyte akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny- zbierane odpowiednio w placówkach szkolnych, w punktach aptecznych oraz w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych -w ilości około: 10 Mg (na czas trwania umowy). - zużyte opony zbierane raz w roku oraz przyjmowane w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych około: 10 Mg (na czas trwania umowy), -odpady budowlane i rozbiórkowe przyjmowane w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w ilości około: 5 Mg (na czas trwania umowy), Podana ilość odpadów stanowi wielkość orientacyjną i Zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania mniejszej lub większej ilości odpadów. 5) Wszystkie rodzaje odpadów muszą być odbierane w sposób selektywny, tak aby nie mieszać ze sobą poszczególnych frakcji odpadów. 3. Odpady będą gromadzone w następujących urządzeniach: a) pojemnikach o pojemności: - od 120 litrów do 1100 l. b) workach o poj. od 60 do 120 litrów, c) pojemnikach oznaczonych odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego o pojemności 1100 m3 d) pojemnikach/kontenerach KP o pojemności 5m3, 7m3, 14m3, 38 m3 e) konfiskatorach o poj. 100 dm³ na przeterminowane leki uniemożliwiających dostęp kolejnych użytkowników do zgromadzonych w nim odpadów, f) pojemnikach na zużyte baterie, g) pojemniku typu rurkowego. h) pojemnikach na odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki. Tabela nr 1. Ilość urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych L.p. Nazwa urządzenia Ilość 1. Pojemniki na odpady zmieszane o poj. 120-240 l ok. 1500 2. Pojemniki na popiół i żużel o poj. min. 120 l. ok. 2600 3. Worki do selektywnej zbiórki odpadów, w tym do odpadów BIO ok. 13 000* 4. Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów o poj. 1,1 m³ ok. 150 5. Pojemniki na zużyte baterie 5 6. Konfiskatory 3 7. Kontenery KP7 2 + 2 PSZOK 8. Pojemnik typu rurkowego 1 - PSZOK 9. Pojemnik 240 l 1 - PSZOK 10. Kontenery KP 14 3 – PSZOK 11. Kontenery KP 5 1 – PSZOK 12. Kontenery KP 38 2 13. Pojemnik na odpady zmieszane o poj. 1100 l 1 14. Pojemnik na odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki. 1 *orientacyjna ilość worków miesięcznie przy jednorazowym wywozie; taką samą ilość szacuje się dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe (w okresie V-IX). 4. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych. Muszą posiadać następujące kolory: a) żółty na tworzywa sztuczne, metale i odpady wielomateriałowe, b) zielony na szkło i opakowania szklane, c) niebieski na papier i tekturę, d) brązowy na bioodpady e) czarny na odpady zmieszane (dotyczy nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe). Worki muszą być wykonane z folii o grubości co najmniej 0,03 cm. Ponadto worki należy oznakować w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych frakcji odpadów poprzez podanie nazwy danego rodzaju odpadu zgodnie z rozporządzeniem ministra środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 2028). 5. Dostarczanie do nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy worków do selektywnej zbiórki odpadów: - na papier i tekturę, - na szkło i opakowania szklane, - na tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, - bioodpadów. -Worki na odpady segregowane dostarczane są właścicielom nieruchomości w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. -Wykonawca zobowiązany jest dostarczać właścicielom nieruchomości worki do selektywnego zbierania przy wejściu na nieruchomość w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. Jeżeli właściciel nieruchomości zgłosi Wykonawcy zapotrzebowanie na większą ilość worków, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dodatkowy komplet worków lub worek przeznaczony do selektywnej zbiórki danej frakcji odpadów w odpowiednim kolorze, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. Szczegółowy wykaz zawierający dane nieruchomości, którym należy przekazywać worki, Zamawiający przekaże Wykonawcy po podpisaniu umowy. Zamawiający przekaże również Wykonawcy wykaz miejsc, w których usytuowane są pojemniki 1100 l. do selektywnej zbiórki odpadów. W przypadku odpadów biodegradowalnych dopuszcza się wyposażenie właścicieli nieruchomości w specjalne pojemniki służące do odbioru tego typu frakcji odpadów. 6. W dniu zbiórki Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzania pojemników przed załadunkiem na samochód czy nie znajdują się w nim odpady zmieszane, gdy takie zdarzenie będzie miało miejsce należy wykonać dokumentację zdjęciową i niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego oraz zastosować procedurę opisaną w ust. 13 lit. d) . 7. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: a) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych dostarczonych przez mieszkańców oraz właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zwanym dalej PSZOK. Odbiór realizowany będzie na zgłoszenie, przekazane bezpośrednio przez pracownika Urzędu Gminy w Ostrowitem. Szacunkowe ilości odpadów zostały uwzględnione w ust. 2 przedmiotu zamówienia. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych wyposażony jest w kontenery przeznaczone na: -odpady wielkogabarytowe (np.: meble) oraz zużyty sprzęt elektryczny elektroniczny (np.: AGD, RTV) - Kontenery KP 38 m³ w ilości 2 sztuki z otwieranym tyłem; -odpady niebezpieczne ( np.: zużyte lampy, żarówki i świetlówki) - do świetlówek pojemnik typu rurkowego mieszczący 25 sztuk świetlówek); - zużyte opony, guma i inne odpady gumowe - magazynowane na utwardzonej powierzchni w sposób bezpieczny dla zdrowia i życia ludzi oraz dla środowiska; -elementy plastikowe przemysłowo-gospodarcze (np.: meble ogrodowe, zabawki, wiadra, doniczki) - co najmniej w kontenerach KP - 14 m ³ w ilości l sztuka; -szkło - co najmniej w kontenerach KP - 7 m³ w ilości 2 sztuk z możliwością zamknięcia w ilości l sztuka; -opakowania po chemikaliach (np.: opakowania po zużytych farbach, olejach, itp.) co najmniej w kontenerach KP- 5 m³ z możliwością zamknięcia w ilości l sztuka; -odpady budowlane i rozbiórkowe – kontenery o pojemności 7m³ -zużyte baterie w pojemniku do tego przeznaczonym; -odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki- w pojemniku do tego przeznaczonym; -w przypadku braku możliwości kompostowania na terenie nieruchomości odpady BIO będą odbierane zgodnie z harmonogramem. b) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych jest prowadzony w każdą: - sobotę w godzinach od 8.00 do 14.00 (za wyjątkiem dni świątecznych). c) Oprócz odbioru odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Zamawiający wymaga zorganizowania raz w roku po wcześniejszym uzgodnieniu harmonogramu (dotyczy terminu), Mobilnego Punktu Odbioru Odpadów Komunalnych. d) Utrzymywanie czystości i porządku wokół pojemników: - Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia odpadów komunalnych, jeżeli nastąpiło ich wysypanie w trakcie odbierania z nieruchomości lub transportu. - Jeżeli podczas wykonywania usługi opróżniania pojemników nastąpi ich uszkodzenie, koszt wymiany pojemnika ponosi Wykonawca. e) Urządzenia (pojemniki, kontenery) do gromadzenia odpadów zmieszanych (niesegregowanych) oraz odpadów typu popiół i żużel z palenisk domowych zostaną zapewnione przez właścicieli nieruchomości. f) Wykonawca ma obowiązek w ramach wynagrodzenia opróżniać konfiskatory na przeterminowane leki rozmieszczone w aptekach na terenie gminy Ostrowite z częstotliwością 3 razy w roku. W sytuacji przepełnienia pojemników Wykonawca po telefonicznym zgłoszeniu odbierze przeterminowane leki poza harmonogramem, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. g) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy w pojemniki na zużyte baterie następujące punkty: - Szkoła Podstawowa w Giewartowie, ul. Armii Krajowej 9, 62-402 Ostrowite. - Szkoła Podstawowa w Ostrowitem, ul. Szkolna 4, 62-402 Ostrowite. - Wykonawca ma obowiązek w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy opróżniać każdy pojemnik na zużyte baterie z częstotliwością 2 razy w roku. W sytuacji przepełnienia pojemników Wykonawca po telefonicznym zgłoszeniu odbierze zużyte baterie poza harmonogramem odbioru, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. 8. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych. a) Wymaga się aby Wykonawca zapewnił odbieranie odpadów z częstotliwością określoną w przepisach Uchwały Rady Gminy Ostrowite w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Tabela nr 3. L.p. Rodzaj odpadów komunalnych Częstotliwość odbioru 1. Zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne Nieruchomości wielolokalowe: W okresie od 1 IV do 31 X – nie rzadziej niż 1 raz/tydzień, w pozostałym okresie nie rzadziej niż 1 raz/m-c. Nieruchomości zamieszkałe jednorazowe: W okresie od 1 IV do 31 X – nie rzadziej niż 1 raz/dwa tygodnie, w pozostałym okresie nie rzadziej niż 1 raz/m-c. Nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: W okresie V-IX -1 raz/m-c 2. Popiół i żużel z palenisk domowych Nieruchomości zamieszkałe: W okresie od IX-V – 1 raz w m-cu oraz 1 odbiór w m-cu lipcu. 3. Segregowane odpady komunalne (papier, szkło, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal*) Nieruchomości zamieszkałe: 1 raz/m-c, i w PSZOK (z wyłączeniem metali) Pojemniki 1100 l. -na zgłoszenie!**** Nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: W okresie V-IX -1 raz/m-c 4. Meble i inne odpady wielkogabarytowe Nieruchomości zamieszkałe: 1 raz/rok** i w PSZOK Nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: PSZOK 5. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny Nieruchomości zamieszkałe: 1 raz/rok** i w PSZOK Nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: PSZOK 6. Odpady niebezpieczne *** Nieruchomości zamieszkałe: 1 razy/rok i w PSZOK Nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: w PSZOK 7. Przeterminowane leki Punkty apteczne na terenie Gminy Ostrowite 3 razy/rok**** 8. Zużyte baterie Placówki szkolne na terenie Gminy Ostrowite oraz UG Ostrowite 2 razy/rok**** i w PSZOK 9. Bioodpady Nieruchomości wielolokalowe: W okresie od 1 IV do 31 X – nie rzadziej niż 1 raz/tydzień, w pozostałym okresie nie rzadziej niż 1 raz/m-c. Nieruchomości zamieszkałe jednorazowe: W okresie od 1 IV do 31 X – nie rzadziej niż 1 raz/dwa tygodnie, w pozostałym okresie nie rzadziej niż 1 raz/m-c. Nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: W okresie V-VI oraz IX -1 raz/m-c, w okresie VII-VIII-2 razy/m-c 1. odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki. Nieruchomości zamieszkałe: w PSZOK Nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: w PSZOK *tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe oraz odpady metalowe mogą być gromadzone łącznie w jednym worku do selektywnej zbiórki odpadów. **odbiór mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego od właściciela nieruchomości odbędzie się 1 raz w roku po wcześniejszym zgłoszeniu do Urzędu Gminy Ostrowite. ***przez odpady niebezpieczne rozumie się: chemikalia, akumulatory, inne niż przemysłowe i samochodowe. ****poza harmonogramem, w przypadku przepełnienia konfiskatorów/pojemników na zużyte baterie/pojemników 1100 l., również po telefonicznym zgłoszeniu. 9. Harmonogram. a) Wykonawca jest zobowiązany do opracowania harmonogramu odbierania odpadów komunalnych, uwzględniając poszczególne rodzaje odpadów. Harmonogram obejmujący okres od l stycznia 2021 r. do 28 lutego 2022 r. roku Wykonawca opracowuje i przedkłada w wersji elektronicznej Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy w celu zatwierdzenia. Zamawiający zatwierdzi harmonogram lub przedstawi uwagi w ciągu 7 dni od daty otrzymania. W harmonogramie należy wziąć pod uwagę: - odbiór odpadów komunalnych nie może odbywać się w dni ustawowo wolne od pracy, - odbiór odpadów komunalnych powinien przypadać na ten sam dzień tygodnia, aby mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania. - Zamawiający zastrzega, aby odbiór odpadów zmieszanych (niesegregowanych) realizowany był w innych dniach niż odbiór odpadów popiołu i żużlu. Zatwierdzony harmonogram Wykonawca oraz Zamawiający umieszczą na swoich stronach internetowych. b) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania zatwierdzonego harmonogramu właścicielom nieruchomości w formie papierowej przed rozpoczęciem świadczenia usług: - dla zabudowy wielorodzinnej: l egzemplarz dla każdego zarządzającego nieruchomością, - dla zabudowy jednorodzinnej: 1 egzemplarz dla właściciela nieruchomości. c) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z uwzględnieniem terminów podanych w harmonogramie, z tym że odbiór musi odbywać się w dni robocze od poniedziałku do soboty w godz. od 7.00 do 21.00. d) Zamawiający dopuszcza, że odbiór odpadów komunalnych od nieruchomości zamieszkałych może być łączony z odbiorem odpadów od nieruchomości niezamieszkałych (np. domki letniskowe, działki rekreacyjne), pod warunkiem realizowania odbioru odrębnymi pojazdami oraz odrębnym raportowaniem odebranych ilości odpadów. 10. Inne obowiązki Wykonawcy. a) W celu realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo transportową oraz dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ostrowite zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku (Dz.U. z 2013 r., poz. 122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od nieruchomości. W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej. b) pojazdy Wykonawcy muszą być trwale i czytelnie w widocznym miejscu oznakowane nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. c) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia pojazdów w system monitoringu GPS bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów z uwzględnieniem daty i godziny, a także umożliwiające weryfikację tych danych. Ponadto pojazdy należy wyposażyć w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. d) Wykonawca w ramach wynagrodzenia wyposaży na czas obowiązywania umowy l stanowisko komputerowe Zamawiającego w legalne oprogramowanie do odczytu raportów z GPS oraz przeszkoli co najmniej jedną osobę wybraną przez Zamawiającego w zakresie obsługi oprogramowania, z zastrzeżeniem iż szkolenie musi się odbyć w siedzibie Zamawiającego; dane z systemu GPS muszą uwzględniać przede wszystkim trasę przejazdu, miejsce postoju oraz dojazd do instalacji z uwzględnieniem daty i godziny. e) Wykonawca musi dysponować pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów. f) Wymaga się aby teren bazy magazynowo-transportowej był położony na terenie gminy Ostrowite lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Ostrowite i zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; g) Wymagane jest, aby Wykonawca wykonując usługę odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości przekazał ulotki informacyjne dotyczące gospodarki odpadami opracowane przez Zamawiającego, jeżeli wyniknie taka potrzeba. h) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody na zdrowiu i mieniu, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. i) Wykonawca zobowiązany jest do pozostawienia uporządkowanego miejsca odbioru odpadów komunalnych. j) Szczegółowe wymagania w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości określone zostały ponadto w w/w rozporządzeniu i Wykonawca zobowiązany jest je stosować. 11. Zagospodarowanie odpadów komunalnych. - Wykonawca jest zobowiązany do zagospodarowania w dniu odbioru niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Ostrowite w Instalacji Komunalnej. - Wykonawca przekaże selektywnie zebrane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości do instalacji odzysku i unieszkodliwienia odpadów, zgodnie z zasadą bliskości wynikającą z ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j Dz.U. z 2020 r., poz.797 z późn. zm.). - Odbiór odpadów komunalnych przez Instalację Komunalną (zwaną dotychczas RIPOK) zapewnia sobie Wykonawca. - Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. - Wykonawca ma dążyć do zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych w taki sposób aby osiągnąć poziomy recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów zbieranych w sposób selektywny (papier, szkło, tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe), obliczonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r., poz. 2167), poprzez terminowe dostarczanie worków do selektywnej zbiórki odpadów, terminowe odbieranie i nie mieszanie odpadów selektywnie zebranych. - Wykonawca ma dążyć do zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych w taki sposób, aby osiągnąć poziomy ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, obliczonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r., poz. 2412), poprzez terminowe dostarczanie worków na odpady biodegradowalne, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów oraz terminowe odbieranie odpadów. 12. Wymagania formalne. a) Wykonawca zobowiązany jest posiadać: - Wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa wart. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1439) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez właściwy organ, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia ; - Zezwolenia na odbieranie i przetwarzanie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 797 z późn. zm.), w zakresie objętym przedmiotem zamówienia; (w przypadku braku konieczności uzyskania w/w zezwolenia, Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wpis do Bazy danych o produktach, opakowaniach i gospodarce odpadami) b) Wykonawca ma obowiązek przestrzegać w trakcie trwania umowy przepisów prawa, a w szczególności: - ustawę z dnia 14. grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.) - ustawę z dnia 13. września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1439), - uchwałę Rady Gminy Ostrowite w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ostrowite, - uchwałę Rady Gminy Ostrowite w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 13. Sprawozdawczość. a) Wykonawca przekaże Zamawiającemu sprawozdanie roczne zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1439) w terminie do końca miesiąca następującego po roku, którego dotyczy. Sprawozdanie musi zostać złożone za pośrednictwem bazy BDO. b) Wykonawca dostarczy Zamawiającemu raz na miesiąc karty przekazania odpadów do recyklingu i na składowisko odpadów, lub częściej na pisemny wniosek Zamawiającego (karty należy przekazać w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy odrębnie dla odpadów pochodzących z PSZOK, odpadów z nieruchomości zamieszkałych oraz odpadów z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe); c) Wykonawca ma obowiązek informować Zamawiającego o każdym stwierdzonym przypadku niezgodnego z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ostrowite zbierania odpadów, jak również w przypadku stwierdzenia nieselektywnego gromadzenia odpadów. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny, zgodnego ze złożoną deklaracją oraz obowiązującymi przepisami Wykonawca zobowiązany jest do przyklejenia żółtej naklejki (treść naklejki: OSTRZEŻENIE!!! ZBIÓRKA ODPADÓW NIEZGODNA Z DEKLARACJĄ. Stwierdzono nieprawidłową segregację odpadów komunalnych. Jeżeli sytuacja się powtórzy zostanie wydana decyzja określająca wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi uwzględniając stawkę jak za odpady niesegregowane). Ponowne niezastosowanie się do zasad segregacji będzie skutkować przyklejeniem czerwonej kartki (treść naklejki: UWAGA!!! ZBIÓRKA ODPADÓW NIEZGODNA Z DEKLARACJĄ. Pomimo wcześniejszego ostrzeżenia odpady są zbierane niezgodnie ze złożoną deklaracja. Skutkuje to wszczęciem postępowania administracyjnego w celu naliczenia wyższej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi). Stwierdzone nieprawidłowości należy udokumentować wykonując dokumentację fotograficzną, z której jednoznacznie będą wynikać nieprawidłowości oraz będzie jednoznacznie identyfikować nieruchomość, na której odpady są zbierane niezgodnie z regulaminem. Do informacji zawierającej w szczególności adres nieruchomości, na której odpady są gromadzone w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku należy dołączyć protokół opisujący zaistniałe zdarzenie. d) Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z SIWZ, tj.: - potwierdzoną kartę przekazania odpadów komunalnych, - kwity wagowe z pojazdów wyposażonych w wagę, w razie ich braku kwity wagowe z bazy magazynowo - transportowej, jeżeli odpady komunalne selektywnie zebrane nie będą bezpośrednio przekazane do zagospodarowania do instalacji, - informacje wynikające z obowiązujących przepisów prawa. 14. Wymagania dotyczące sposobu odbierania odpadów komunalnych. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu innych terminów ich odbioru. Wykonawca jest zobowiązany wykonać usługę w innym dniu, powiadamiając mieszkańców o innym terminie odbioru odpadów, w ramach wynagrodzenia za przedmiot umowy. W przypadku nie wykonania usługi w terminie 7 dni od terminu ustalonego w harmonogramie, Zamawiający zleci wykonanie tej usługi innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy. 15. Podwykonawstwo. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia podwykonawcom części zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie te części zamówienia, które powierzy podwykonawcom. 16. Informacja o drogach w Gminie Ostrowite. Na terenie Gminy Ostrowite sieć dróg tworzą drogi: - wojewódzkie, o łącznej długości 17,6 km - powiatowe, o łącznej długości 38, O km - gminne, o długości 115,90 km co łącznie daje długość: 171,5 km. Nawierzchnią asfaltową i brukową pokryte jest 110,206 km a pozostałe 61,294 km to drogi gruntowe, w większości utwardzone. Mapa poglądowa stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 17. Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę minimum 3 osób biorących bezpośredni udział (np. kierowcy, pracownicy fizyczni) przy realizacji przedmiotu zamówienia, a realizacja tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz.1320) - przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby oraz do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o tym fakcie. Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki wykonawcy wymienione we wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawca spełniający szczegółowe warunki udziału w postępowaniu, tj.: a) Wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa wart. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1439) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez właściwy organ, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia ; b) Zezwolenia na odbieranie i przetwarzanie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 797 z późn. zm.), w zakresie objętym przedmiotem zamówienia; (w przypadku braku konieczności uzyskania w/w zezwolenia, Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wpis do Bazy danych o produktach, opakowaniach i gospodarce odpadami) c) Umowę z instalacja komunalną Ocena spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu dokonana w oparciu o: 1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, 2) wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Ostrowite, 3) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. Etap I. Wszyscy Wykonawcy wraz z ofertą składają: 1) wypełniony formularz OFERTA- załącznik nr 1 do SIWZ, 2) oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ, 3) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 3 do SIWZ, 4) pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust 2 ustawy, jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia (tylko, jeśli dotyczy), 5) pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (tylko, jeśli dotyczy). Dokument zobowiązania w swej treści musi zawierać, co najmniej następujące informacje: a) dane podmiotu udostępniającego zasób, b) dane podmiotu przyjmującego zasób, c) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, d) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, e) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, f) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, g) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7) Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2018 r. poz. 650 ze zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach