Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Bełżyce oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

Gmina Bełżyce ogłasza przetarg

  • Adres: 24200 Bełżyce, ul. Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 815 172 728 , fax. 815 172 506
  • Data zamieszczenia: 2017-07-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bełżyce
    ul. Lubelska 3
    24200 Bełżyce, woj. lubelskie
    tel. 815 172 728, fax. 815 172 506
    REGON: 43102008400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Bełżyce oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Bełżyce oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). Szczegóły realizacji przedmiotu zamówienia określono w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym zał. nr 6 do SIWZ. Zadanie nr 1: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Bełżyce w czasie obowiązywania umowy od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. 2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać następujące rodzaje odpadów komunalnych: 1) Zmieszane odpady komunalne (szacunkowa ilość 2 100 Mg/rok, czyli ok. 175 Mg/miesiąc) 2) Odpady zebrane selektywnie tj. papier i tektura (w tym opakowania, gazety, czasopisma, itd.) metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe oraz szkło i odpady opakowaniowe ze szkła (szacunkowa ilość – 600 Mg/rok, czyli ok. 50 Mg/miesiąc) zbierane w 4 workach na poszczególne frakcje w następujących kolorach: przezroczysty z niebieskim nadrukiem wskazującym na rodzaj składowanego odpadu (z przeznaczeniem na papier i makulaturę); przezroczysty z żółtym nadrukiem wskazującym na rodzaj składowanego odpadu (z przeznaczeniem na metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe); przezroczysty z zielonym nadrukiem wskazującym na rodzaj składowanego odpadu (z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane); przezroczysty z brązowym nadrukiem wskazującym rodzaj składowanego odpadu (z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji „BIO”. 3. Odbioru odpadów wymienionych w ust. 2 należy dokonywać różnymi samochodami dla poszczególnych frakcji odpadów tj. zmieszane odpady komunalne, selektywnie zebrane odpady komunalne, dostosowanymi również do dróg o szerokości 3m i mniej. 4. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Bełżyce. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych trudno dostępnych. 5. Właściciel nieruchomości zgodnie z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Bełżyce ma obowiązek ustawić pojemniki i worki z odpadami w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu przed posesją, z tych miejsc Wykonawca odbierze odpady. 6. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne (zmieszane oraz selektywnie zebrane) z następującymi częstotliwościami: w zabudowie zagrodowej (na terenie wsi) raz w miesiącu (odpady komunalne zmieszane umieszczone w pojemnikach i segregowane w workach), w zabudowie jednorodzinnej (teren miasta) - raz w miesiącu (odpady komunalne zmieszane umieszczone w pojemnikach) w okresie od listopada do końca marca oraz 2 razy w miesiącu w okresie od kwietnia do końca października, natomiast odpady segregowane w workach niezmiennie z częstotliwością raz na miesiąc; w zabudowie wielorodzinnej – (niesegregowane oraz selektywnie zbierane odpady komunalne) raz na tydzień. 7. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych w harmonogramie odbierania odpadów komunalnych terminach z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00 – 19.00. 8. Wykonawca zobowiązany jest przygotować (przed podpisaniem umowy) harmonogram odbioru odpadów komunalnych, zgodny z częstotliwością ich odbioru wymienioną w ust. 6. Wykonawca zobowiązany jest poinformować pisemnie każdego właściciela nieruchomości o harmonogramie odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianie tego harmonogramu. Każda zmiana harmonogramu wymaga pisemnej zgody Zamawiającego. W harmonogramie Wykonawca zawrze zapis, że „właściciel gospodarstwa ma obowiązek wystawienia oznakowanego pojemnika w dniu przewidzianego odbioru do godz. 7.00. Wystawienie pojemnika po wskazanej godzinie może skutkować nieodebraniem odpadów z nieruchomości. Gruz, odpady budowlane i popiół należy przekazać we własnym zakresie do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, ul. Przemysłowa 26, 24-200 Bełżyce”. 9. Na terenie gminy Bełżyce zamieszkuje 13 606 mieszkańców, w tym 6799 osób w mieście Bełżyce, a 6807 na terenach wiejskich. 10. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności 110/120 l, 240 l, 1100 l, 7000 l i innych występujących na terenie gminy i worków 120 l z folii LDPE oraz odpadów segregowanych w sposób selektywny w pojemnikach: 110/120 l, od 1100 l do 7000 l i worków 120l z folii LDPE. 11. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w dniu odbierania odpadów, właścicieli nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej od których, odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w workach opisanych jak w ust. 2 zadnia nr 1, worki 120 l z folii LDPE w ilości odpowiadającej wystawionym workom w danym miesiącu, przy czym przed pierwszym odbiorem odpadów komunalnych Wykonawca wyposaży każdą nieruchomość w 4 worki każdego koloru, oraz dla każdego budynku wielorodzinnego co najmniej 1 pojemnik 1100l. 12. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować dwukrotnie (I raz – jesień 2017 roku, II raz – wiosna 2017 roku,), a trzykrotnie w zabudowie wielorodzinnej (I raz – lato 2017, II raz – jesień 2017, III raz – wiosna 2018) w trakcie trwania umowy zbiórkę sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytych opon w ten sposób, że Wykonawca odbierze spod każdej nieruchomości zamieszkałej na terenie Gminy Bełżyce w/w frakcje. Terminy zbiórek zostaną ustalone przed podpisaniem umowy i ujęte w harmonogramie przegotowanym przez Wykonawcę. 13. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu, kart przekazania odpadów potwierdzonych przez instalację wskazaną przez Zamawiającego. Przekazanie odbywać się będzie raz na miesiąc, do 7 dnia następującego po miesiącu przekazania odpadów. 14. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania sprawozdania półrocznego, o którym mowa w art. 9n ust. 1 - 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy. 15. W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa w pkt. 13 Burmistrz Bełżyc może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów. 16. Wszystkie odpady komunalne zebrane z terenu gminy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Bełżycach – Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, oraz przedstawiać Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowody potwierdzające wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 17. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 roku poz. 250), w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016r., poz. 2167 z późn. zm.), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. poz. 676 z późn. zm.). 18. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości regularnie (permanentnie) pozostawia odpady obok kontenera lub nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, tzn. gromadzi niezgodnie ze złożoną deklaracją, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. W takim przypadku Wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik informujący właściciela nieruchomości o obciążeniu opłatą za odbiór odpadów zmieszanych. Wykonawca zawiadamia zamawiającego o powyższej sytuacji na piśmie w trybie ust. 14 SIWZ wyszczególniając nieruchomość. 19. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego (nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od zdarzenia), powiadomienia gminy o niedopełnieniu przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca na tę okoliczność sporządza protokół z zaistnienia zdarzenia, który powinien zawierać : adres nieruchomości na której odpady nie są zbierane w sposób selektywny; dzień, w którym doszło do ustalenia; krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości dane pracownika Wykonawcy sporządzającego protokół oraz dokumentację filmową lub zdjęcie w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady nie są zbierane w sposób selektywny. Dokumentacja filmowa lub zdjęcia muszą być wykonane w taki sposób aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników do konkretnej nieruchomości. 20. W celu kontroli wywiązywania się właścicieli nieruchomości z obowiązku segregacji odpadów Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz właścicieli z informacją o sposobie gromadzenia odpadów komunalnych. Rozliczenie usługi z zadania numer 1 następować będzie w formie ryczałtu. Wykonawca w ofercie zobowiązany będzie podać cenę ryczałtową za wykonanie zadania nr 1 - odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w okresie od 01.07.2017r. do 30.06.2018r. Zadanie nr 2 : 1. W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany będzie również do odbioru z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych który mieścić się będzie na terenie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Bełżycach ul. Przemysłowa 26, 24-200 Bełżyce, następujących rodzajów odpadów: a) Odpady komunalne ulegające biodegradacji - (50,0 Mg); b) Odpady zielone - (50,0 Mg); c) przeterminowane leki - (0,1 Mg); d) chemikalia - (8,0 Mg); e) zużyte baterie i akumulatory – (10,0 Mg); f) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - (60,0 Mg); g) meble i inne odpady wielkogabarytowe - (60,0 Mg); h) odpady budowlane i rozbiórkowe - (150,0 Mg); i) zużyte opony – (60,0 Mg;) j) popiół - ( 150,0 Mg); k) odzież - (10,0 Mg); l) zużyte oleje silnikowe, przekładniowe oraz jadalne - (0,5 Mg;) m) lampy fluorescencyjne i urządzenia zawierające freony - (1,0 Mg); n) elementy zawierające rtęć - (ok. 100 szt.); o) inne odpady nieulegające biodegradacji – (1,0 Mg); p) odpady z targowisk i czyszczenia ulic – (10,0 Mg) oraz dostarczenia w/w odpadów do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Bełżycach – Spółka z o.o. W nawiasach Zamawiający podał szacunkową ilość odpadów danej frakcji którą Wykonawca odbierze z PSZOK-u i dostarczy do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Bełżycach w czasie trwania umowy. 2. Podane w SIWZ i formularzu ofertowym zestawienie ilości poszczególnych rodzajów odpadów mają charakter szacunkowy i służą do porównania złożonych ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania ilości wskazanych w zestawieniu, na co wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tego tytułu. 3. Częstotliwość odbioru odpadów z PSZOK-u będzie uzależniona od napełnienia pojemników lub kontenerów. Zamawiający poinformuje telefonicznie o konieczności odebrania odpadów z konkretnych pojemników. Czas reakcji Wykonawcy na dokonanie odbioru wynosi max. 3 dni robocze od zgłoszenia. 4. Wynagrodzenie za zadanie nr 2 stanowić będzie iloczyn ilości wytwarzanych odpadów mierzony w Mg oraz ceny odbioru i transportu poszczególnej frakcji podanej w formularzu ofertowym. 5.Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych oświadczeń zawierających informacje o ilości odpadów komunalnych odebranych z PSZOK: a) ilości odpadów komunalnych ulegających biodegradacji [Mg], b) ilości odebranych odpadów zielonych [Mg], c) ilości odebranych przeterminowanych leków [Mg], d) ilości odebranych chemikaliów [Mg], e) ilości odebranego zużytych baterii i akumulatorów [Mg], f) ilości odebranego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego [Mg], g) ilości odebranych mebli i innych odpadów wielkogabarytowych [Mg], h) ilości odebranych odpadów budowlanych i rozbiórkowych[Mg], i) ilości odebranych zużytych opony [Mg], j) ilości odebranego popiołu [Mg], k) ilości odebranej odzieży [Mg], l) ilości odebranych zużytych olejów silnikowych, przekładniowych oraz jadalnych [Mg], m) ilości odebranych lamp fluorescencyjnych i urządzeń zawierających freony [Mg], n) ilości odebranych elementów zawierających rtęć [szt.], o) ilości odebranych innych odpadów nieulegających biodegradacji [Mg], p) ilości odebranych odpadów z targowisk i czyszczenia ulic [Mg]. oraz sposób zagospodarowania w/w odpadów. 6. Oświadczenia, o których mowa wraz z kartami przekazania odpadów (jeśli dotyczą) muszą być przekazane do siedziby Zamawiającego, do 7 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą, w formie papierowej oraz elektronicznej, uzgodnionej z Zamawiającym i podpisane przez Wykonawcę. 7. Oświadczenia będą podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 8.Przekazanie powyższych oświadczeń nie zwalnia Wykonawcy ze złożenia sprawozdania, o którym mowa w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę zamówienia na usługi na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - czynności załadunku pojemników, worków do pojazdów specjalistycznych przystosowanych do odbioru odpadów; - kierowania pojazdami specjalistycznymi służącymi i do wykonania zamówienia; (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia jako podwykonawcy). 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawce lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów, - przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonania świadczenia. 3) Wykonawca w terminie do 10 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy, będzie zobowiązany do przedstawienia zamawiającemu oświadczenia, że osoby oddelegowane do wykonania usługi w wyżej wymienionym zakresie są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, - (jeżeli dotycz) - Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienia przez wykonawce lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości do do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia. Na podstawie art. 24 aa. ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Pzp (Dz. U. z 2015r. poz. 2164 ze zm.) zamawiający przewiduje, możliwość zastosowania procedury odwróconej oceny i badania ofert.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90512000-9

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach