Przetargi.pl
Zwiększenie zdolności retencyjnej rzeki Struga Kraszewicka poprzez spiętrzenie wód

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu ogłasza przetarg

  • Adres: 61-003 Poznań, ul. Chlebowa
  • Województwo: brak
  • Telefon/fax: tel. +48(61)8567700, , fax. +48(61)8525731
  • Data zamieszczenia: 2020-05-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu
    ul. Chlebowa 4/8
    61-003 Poznań, woj. brak
    tel. +48(61)8567700, , fax. +48(61)8525731
    REGON: 36830257500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://poznan.wody.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zwiększenie zdolności retencyjnej rzeki Struga Kraszewicka poprzez spiętrzenie wód
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dla zadania inwestycyjnego: „Zwiększenie zdolności retencyjnej rzeki Struga Kraszewicka poprzez spiętrzenie wód’’ Przedmiotem inwestycji jest odbudowa koryta rzeki Struga Kraszewicka na długości L=3,31km tj. na odcinku od km 0+000 (ujście do rz. Prosna) do km 3+760 (droga powiatowa w m. Kraszewice, relacji Grabów n. Prosną – Czajków – Lututów), z wyłączeniem odcinka w km 1+336- 1+786, wraz z wybranymi budowlami, celem której głównym celem jest poprawa przepustowości koryta rzeki. Prace na rzece projektuje się wykonać po istniejącej trasie cieku. Odbudowa prowadzona będzie w formie regulacji naturalnej, co zachowa istniejący charakter rzeki, pozytywnie wpłynie na ekosystem obszarów wzdłuż cieku, a wykonane i odbudowane budowle wodne przyczynią się do uporządkowania gospodarki wodnej w dolinie. Zakres rzeczowy planowanej inwestycji obejmuje: - odbudowę koryta rzeki do projektowanych parametrów na odcinku 3,31km w km 0+000-1+336 oraz 1+786-3+760 wraz z rozplantowaniem i zagospodarowaniem urobku, - umocnienie skarp rzeki kiszką faszynową o 20cm, - przebudowę 3 przepustów skrzynkowych, - rozbiórkę 3 stopni, - odbudowę 2 stopni dennych z materacy siatkowo-kamiennych, - budowę 3 bystrotoków z materacy siatkowo-kamiennych, - umocnienie koryta rzeki pod mostem drogowym w km 1+322 (droga wojewódzka Brzeziny – Grabów n. Prosną) - wycinkę wyselekcjonowanych drzew Zakres przewidzianych robot dla wykonania zadania dotyczy: a. roboty przygotowawcze i rozbiórkowe - ścinanie drzew piła mechaniczną - wywożenie dłużyc - wywożenie karpiny - wywożenie gałęzi - karczowanie pni koparką - wywożenie pni i korzeni - usunięcie i spalenie pozostałości po karczunku - wykoszenie porostów ze skarp cieku mechanicznie i ręcznie - wykoszenie terenu pod zajęcie czasowe gruntu - rozbiórka konstrukcji żelbetowych - wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki b. odbudowa koryta rzeki - roboty pomiarowe, wytyczenie obiektu w terenie - wykopy przy regulacji rzek na odkład mechanicznie i ręcznie - roboty ziemne mechaniczne z transportem urobku ciągnikami z przyczepą - rozplantowanie ziemi z wykopów mechanicznie i ręcznie - plantowanie skarp przy robotach wodno-inżynieryjnych - humusowanie i obsianie skarp - uprawa płużna w terenach niezadarnionych - podsiew w terenach zadarnionych - wysiew wapna nawozowego - umocnienie cieku opaskami z kiszek faszynowych - darniowanie skarp na płask - dokop ręczny z rozplantowaniem pod umocnienia materacami skarp i dna - palisady z kołków faszynowych - wykonanie podsypek ze żwiru pod umocnienia z materacy - ułożenie geowłókniny pod materace - wykonanie umocnienia z materacy siatkowo-kamiennych c. budowle 1. Bystrotoki - grodze ziemne - wykopy i zasypanie kanałów obiegowych - odwodnienie powierzchniowe wykopów fundamentowych - dokop ręczny z rozplantowaniem pod umocnienia materacami skarp i dna - palisady z kołków faszynowych - wykonanie podsypek ze żwiru pod umocnienia z materacy - ułożenie geowłókniny pod materace - wykonanie budowli z materacy siatkowo-kamiennych - darniowanie skarp na płask 2. Stopnie denne - grodze ziemne - wykopy i zasypanie kanałów obiegowych - odwodnienie powierzchniowe wykopów fundamentowych - dokop ręczny z rozplantowaniem pod umocnienia materacami skarp i dna - palisady z kołków faszynowych - wykonanie podsypek ze żwiru pod umocnienia z materacy - ułożenie geowłókniny pod materace - wykonanie budowli z materacy siatkowo-kamiennych - darniowanie skarp na płask 3. Przepusty skrzynkowe - grodze ziemne - wykopy i zasypanie kanałów obiegowych - odwodnienie powierzchniowe wykopów fundamentowych - dokop ręczny z rozplantowaniem pod budowle i umocnienia - wykonanie przepustu z prefabrykatów skrzynkowych - wykonanie obudowy wlotu i wylotu przepustu - palisady z kołków faszynowych - wykonanie podsypek ze żwiru pod umocnienia z materacy - ułożenie geowłókniny pod materace - wykonanie umocnienia z materacy siatkowo-kamiennych 4. Umocnienie pod mostem drogowym - grodze ziemne - przepusty tymczasowe z rur polietylenowych - odwodnienie powierzchniowe wykopów fundamentowych - dokop ręczny z rozplantowaniem pod budowle i umocnienia - palisady z kołków faszynowych - wykonanie podsypek ze żwiru pod umocnienia z materacy - ułożenie geowłókniny pod materace - wykonanie umocnienia z materacy siatkowo-kamiennych Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki: Zał. – Przedmiar robót; zał. – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych; zał. – Projekt Wykonawczy zał. – Operat Dendrologiczny. Zał. – Operat wodno-prawny. zał. – Dokumentacja geotechniczna. zał. – Projekt budowlany. zał. – Decyzje administracyjne: - Postanowienie z dnia 17 kwiecień 2013 r. znak: WOO-II.4240.148.2013.AK wydane przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu. - Decyzja OŚ.7633.5.2013 z dnia 06.05.2012 o środowiskowych uwarunkowaniach - Decyzja 12/14 z dnia 13 styczeń 2014 r. o zatwierdzeniu projektu budowlanego i pozwoleniu na budowę. (Powyższe załączniki załączone do SIWZ pod linkiem Dokumentacja do OPZ) Inne czynności, które wykonawca będzie realizował w ramach przedmiotu zamówienia: a) zapewnienie stałej obsługi geodezyjnej budowy oraz przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, w tym pomiarów geodezyjnych, b) zapewnienie nadzoru geotechnicznego nad robotami ziemnymi, c) zapewnienie nadzoru przyrodniczego nad robotami budowlanymi w oparciu o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, d) współpraca z nadzorem zewnętrznym Zamawiającego, e) kompletowanie w trakcie realizacji robót stanowiących przedmiot Umowy wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu dokumentów niezbędnych przy odbiorze wraz z dokumentacją fotograficzną, f) przed zgłoszeniem gotowości do odbioru przedmiotu Umowy wykonanie wszelkich przewidzianych przepisami prawa prób, odbiorów i badań oraz dostarczenie niezbędnych atestów, wyników oraz protokołów, g) umożliwienie wstępu i dokonywania kontroli w miejscu realizacji przedmiotu Umowy przez uprawnione do ich przeprowadzania podmioty krajowe i wspólnotowe, h) dokonywanie uzgodnień z właścicielami działek dot. wejścia z robotami oraz zapewnienie bezpiecznego korzystania z terenu przylegającego do terenu budowy, i) uporządkowanie terenu budowy jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, łącznie z przywróceniem zagospodarowania terenów zieleni i przekazanie Zamawiającemu w terminie nie późniejszym niż termin odbioru końcowego robót, j) sporządzenie wymaganych projektów tymczasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót, k) dokonanie uzgodnienia lub zawarcie umowy z zarządcami dróg dostawy materiałów budowlanych na teren budowy oraz ewentualna naprawa dróg po zakończeniu robót, l) oznakowania i zabezpieczenia dróg publicznych w zakresie wynikającym z uzgodnień z zarządcami tych dróg oraz ponoszenia opłat zawiązanych z zajęciem pasa drogowego (o ile jest wymagane), m) przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej projektu wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą wynikających z obowiązków służb geodezyjnych (całość w 2 egz. wersja papierowa, 2 egz. wersja elektroniczna ze skanami dokumentacji), n) zabezpieczenia odpadów powstałych w skutek prowadzonych prac i ich usuwanie. Jeżeli dokumentacja projektowa lub STWiORB wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie – Zamawiający informuje, że zostały one przywołane wyłącznie w celu określenia minimalnych parametrów jakościowych i cech użytkowych, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego i mają charakter przykładowy. Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby zatrudnione na stanowiskach robotnika, biorące bezpośredni udział w realizacji zamówienia, były zatrudnione na umowę o pracę przez cały okres realizacji zamówienia. Liczba robotników biorących udział w realizacji zamówienia ma zapewnić terminową realizację przedmiotu zamówienia. Powyższy wymóg dotyczy pracowników realizujących czynności wskazane w przedmiarze robót. Szczegółowe zapisy dotyczące wymogów Zamawiającego znajdują się w punkcie 13 SIWZ. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.00.00-1– budowa obiektów inżynierii wodnej 45.10.00.00-8– przygotowanie terenu pod budowę
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45240000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca dla zabezpieczenia swojej oferty zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą przed upływem terminu składania ofert. Wadium należy wnieść w wysokości: 55.000,00 zł. Szczegóły w treści pkt 14 SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Fragment treści pkt 11 SIWZ) Na ofertę składają się następujące oświadczenia, dokumenty i załączniki: 11.1.1 Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy - sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszej IDW (SIWZ). 11.1.2 Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 25a ust. 1 Ustawy z wykorzystaniem wzoru - Załącznik nr 2 do niniejszej IDW (SIWZ). 11.1.3 Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania na podstawie art. 25a ust. 1 Ustawy z wykorzystaniem wzoru - Załącznik nr 3 do niniejszej IDW (SIWZ). 11.1.4 Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu trzeciego (w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem) albo inny dokument, służący wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci. 11.1.5 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach stanowiących Załącznik nr 2 oraz Załącznik nr 3 do niniejszej IDW (SIWZ), 11.1.6 Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o podwykonawcach w oświadczeniu stanowiącym Załącznik nr 3 do niniejszej IDW (SIWZ). 11.1.7 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia stanowiące Załącznik nr 2 oraz Załącznik nr 3 do niniejszej IDW (SIWZ), składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 11.1.8 Kosztorys ofertowy szczegółowy sporządzony zgodnie i z uwzględnieniem wymagań punktu 22 IDW (SIWZ). 11.1.9 Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do reprezentowania firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów, złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 11.1.10 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, załączają oświadczenie, w którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11.1.11 Wadium należy wnieść zgodnie z pkt 14 IDW (SIWZ). (Fragment treści pkt 12 SIWZ) 12.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 12.2 Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie, złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia. 12.3 Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców, winno być dołączone do oferty. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 12.4 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia stanowiące Załącznik nr 2 oraz Załącznik nr 3 do niniejszej IDW (SIWZ), składa wraz z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Oświadczenia wyżej wymienione muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania właściwych Wykonawców. 12.5 Dokument, o którym mowa w punktach 11.3.5 niniejszej IDW (SIWZ), składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 12.6 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach