Przetargi.pl
„Zwiększenie retencji jeziorowej i korytowej w Województwie Zachodniopomorskim – Etap II” Zadanie 1 – „Łabędzie Bagna” Zadanie 2 – „Rzeka Ina” Zadanie 3 – „Rzeka Radew”

Województwo Zachodniopomorskie - Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 71-637 Szczecin, ul. Teofila Firlika
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 440 51 00 , fax. 91 440 51 01
  • Data zamieszczenia: 2017-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Zachodniopomorskie - Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie
    ul. Teofila Firlika 19
    71-637 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 440 51 00, fax. 91 440 51 01
    REGON: 103633600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzmiuw.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zwiększenie retencji jeziorowej i korytowej w Województwie Zachodniopomorskim – Etap II” Zadanie 1 – „Łabędzie Bagna” Zadanie 2 – „Rzeka Ina” Zadanie 3 – „Rzeka Radew”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej Przedmiotowe zamówienie jest podzielone na trzy części: Zadanie 1 – „Łabędzie Bagna” Zadanie 2 – „Rzeka Ina” Zadanie 3 – „Rzeka Radew” 1.2 Miejsce realizacji. Zadanie 1 - „Łabędzie Bagna” Inwestycja przewidziana jest do realizacji na działkach: obręb Margowo, obręb Chomino, obręb Benice, gmina Świerzno, gmina Kamień Pomorski, województwo zachodniopomorskie Zadanie 2 - „Rzeka Ina” Inwestycja przewidziana jest do realizacji -miasto Goleniów, powiat goleniowski, województwo zachodniopomorskie Zadanie 3 - „Rzeka Radew” Inwestycja przewidziana jest do realizacji - miasto Karlino, powiat białogardzki, województwo zachodniopomorskie UWAGA: Szczegółowy wykaz działek wraz z właścicielami oraz władającymi podano w zestawieniu zawartym w Programie Funkcjonalno Użytkowym (zwanym dalej PFU), który stanowi załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. 1.3. Stan istniejący. Zadanie 1 - „Łabędzie Bagna” Istniejący na Kanale Margowskim rurociąg oraz studnie wykonane są na głębokości 5-6m pod poziomem terenu oraz przechodzą przez warstwę gruntu, w której występuje kurzawka. Z uwagi na niestabilność gruntu, rurociąg nie odprowadza należycie wody, w związku z czym w miejscu wlotu do rurociągu tworzy się okresowo zbiornik z wodą. Zadanie 2 - „Rzeka Ina” Odcinek Iny w Goleniowie powyżej mostu kolejowego, charakteryzuje się warunkami umożliwiającymi wykonanie urządzeń piętrzących. Około 400m w górę rzeki znajduje się próg w postaci luźnego narzutu kamiennego, który pełni funkcje bystrza. Zadanie 3 - „Rzeka Radew” Rzeka Radew jest prawobrzeżnym dopływem Parsęty. Rzeka na początku swojego biegu płynie przez kilka jezior, m.in. przez sztuczne Jezioro Hajka i Jezioro Rosnowskie, także blisko miejscowości Nosówko, by w końcowej fazie połączyć się z rzeką Parsętą w Karlinie. Na obszarze inwestycyjnym obecnie nie istnieje żadna forma ochrony przeciwpowodziowej. Zadanie 1 - „Łabędzie Bagna” W celu zapewnienia rzeczowej kompleksowości zabezpieczenia przeciwpowodziowego, planowane jest utworzenie zbiornika o stałym minimalnym poziomie wody oraz podniesienie istniejącego rurociągu wraz z wykonaniem zastawki piętrzącej wodę zlokalizowanej na wlocie do rurociągu. Wykonanie szczelnego rurociągu sprawnie odbierającego nadmiar wody z kanału oraz drenaży pobliskich użytków rolnych spowoduje ustabilizowanie poziomu wody w Kanale Margowo. Zadanie 2 – „Rzeka Ina” Proponuje się wykonanie trzech bystrzy poniżej istniejącego: pierwsze około 100 m w górę rzeki od mostu, każde kolejne mniej więcej co 100 m (kilometraż ok. 17+260 – 17+650) bezpośrednio poniżej ujścia do rzeki Iny rzeki Wiśniówki, co umożliwi uzyskanie niewielkiego piętrzenia również na jej ujściowym odcinku. Ponadto, przewiduje się wykonanie umocnienia brzegu przy bystrzach na długości 10 m w górę i w dół po obu stronach. Dodatkowo wykonać należy uzupełnienie istniejącego bystrza oraz ubezpieczenie miejsca istniejącej wyrwy. Utworzenie pewnej objętości małej retencji na rzece Inie poprzez wykonanie zespołu bystrze/płoso pozwoli na utworzenie korzystnych warunków bytowania ryb wędrownych, zwłaszcza troci. Będzie to wyjątkowo korzystne przy uwzględnieniu, że rzeka Wiśniówka stanowi miejsce uwalniania ryb wędrownych z ośrodka wędkarskiego. Zadanie 3 - „Rzeka Radew” Celem inwestycji jest utworzenie zbiornika retencyjnego o powierzchni ok. 80 ha chroniącego miasto Karlino. Planowana inwestycja jest zlokalizowana na rzece Radwi, oraz na prawym brzegu rzeki Parsęty, powyżej miasta Karlino. Zakres powyższej inwestycji obejmuje m. in. następujące działania: • Prace przygotowawcze dotyczące przygotowania zaplecza budowy • Oczyszczenie terenu z krzewów, drzew i innych rzeczy np. śmieci • Wytyczenie geodezyjne granic zbiornika • Zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej • Roboty ziemne – wykonanie czaszy zbiornika na głębokość 3-4 m (rzędne terenu na obszarze planowanego zbiornika kształtują się na poziomie 12,7 – 13,2 m n.p.m.) • Roboty ziemne należy prowadzić z uwzględnieniem położenia dna wykonywanego zbiornika poniżej poziomu wody w Radwi – zachodzi konieczność prowadzenia prac ziemnych na obszarze przykrytym wodą filtrującą z rzeki i okolicznych terenów • Uszczelnienie brzegów i dna zbiornika – przynajmniej w części oddzielającej zbiornik od rzeki, żeby nie dopuścić do nadmiernej filtracji przez groblę i jej rozmycia • Profilowanie dna i skarp zbiornika • Wykonanie dwóch przelewów swobodnych (wlot i wylot ze zbiornika) do Radwi wraz z ich otwarciem • Infrastruktura otaczająca – chodniki, drogi dojazdowe itp. • Roboty uzupełniające i porządkowe – wykonanie grobli po stronie lewobrzeżnej Radwi w rejonie mostu na ul. Białogardzkiej. 1.5. Uszczegółowienie zakresu realizacji. Szczegółowy zakres realizacji wszystkich prac do wykonania znajduje się w Programie Funkcjonalno – Użytkowym, który stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. Zakres dokumentacji projektowej oraz prac budowlano – montażowych przewidzianych do realizacji we wszystkich częściach zamówienia obejmuje następujące etapy: Zadanie dzieli się na część projektową wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych oraz część budowlano-montażową. Etap I – prace projektowe wraz z dostarczeniem Zamawiającemu wszystkich materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji administracyjnych, w tym także czynny udział w prowadzonych przez Zamawiającego procedurach administracyjnych. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy w ramach prac projektowych należą: 1) Wykonanie koncepcji przedmiotu umowy w zakresie zadań 1 i 3 („Łabędzie Bagna” i „Rzeka Radew”) z uwzględnieniem opisów i kierunku obranego przez Wykonawcę oraz Przedstawienie jej Zamawiającemu do akceptacji w celu realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca usług projektowych powinien przedstawić rozwiązania projektowe, które zamierza zastosować w opracowaniu dokumentacji technicznej, (wersję roboczą, w formie pisemnej), do akceptacji przez Zamawiającego, w jego siedzibie przed przystąpieniem do stosowania ich w pracach projektowych, w ciągu do 45 dni od dnia podpisania umowy. 2) Wykonanie Projektu budowlanego obejmującego: a) projekt architektoniczno-budowlany – 6 egz. b) projekt zagospodarowania terenu – 6 egz. Wykonawca przedstawi Projekt Budowlany do akceptacji Zamawiającemu w celu realizacji przedmiotu umowy. 3) Wykonanie Projektu Wykonawczego – 4 egz. Wykonawca przedstawi Projekt Wykonawczy do akceptacji Zamawiającemu w celu realizacji przedmiotu umowy. Projekt Wykonawczy – Szczegółową definicję projektu wykonawczego oraz skład i zakres dokumentacji wchodzącej w projekt wykonawczy zawiera PFU, który stanowi załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. 4) Opracowanie Operatu wodno-prawnego – 4 egz. 5) Opracowanie Informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ – 6 egz. 6) Opracowanie przedmiaru robót oraz kosztorysu dla każdego obiektu osobno – 2 egz. 7) Opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych STWiORB – 3 egz. 8) Opracowanie inwentaryzacji drzew przewidzianych do wycinki – 3 egz. 9) Opracowanie dokumentacji terenowo - prawnej – 1 egz. Wykonawca usług projektowych powinien przedstawić Projekt Budowlany oraz Projekt Wykonawczy, do akceptacji przez Zamawiającego, do dnia 31.05.2018r. (zadanie nr 2 „Rzeka Ina”) oraz do dnia 31.07.2018r. (zadania nr 1 i 3 „Łabędzie Bagna” i „Rzeka Radew”). UWAGA! Wykonawca zamówienia oprócz wersji papierowej ww. składników dokumentacji projektowej zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wersję elektroniczną w formatach – odpowiednio dla plików graficznych w formacie AutoCad (dwg) lub równoważnie, dla plików tekstowych (doc) oraz dodatkowo dla wszystkich powyższych również w formie plików nieedytowanych (pdf). UWAGA! Do projektu budowlanego należy ponadto dołączyć: • wykaz wykonanych opracowań • oświadczenie projektanta i osoby sprawdzającej o sporządzeniu projektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, • oświadczenie projektanta, że dokumentacja projektowa którą sporządził jest wykonana zgodnie z umową i jest kompletna z punktu widzenia celu któremu ma służyć, • oświadczenie projektanta o przeniesieniu na Zamawiającego autorskich praw majątkowych na wszelkich polach eksploatacji sporządzonej dokumentacji projektowej. Etap II - Uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami decyzji i uzgodnień [DŚ, PWP, DL, Pnb] 1. Wnioski administracyjne (wnioski o wydanie pozwolenia wodnoprawnego, pozwolenia na Budowę, zgłoszenia robót) składa Zamawiający, po otrzymaniu od Wykonawcy kompletnego wniosku wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami. Zamawiający złoży do właściwego urzędu wniosek w ciągu 5 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku wraz z załącznikami od Wykonawcy. Uwagi do złożonych załączników (dokumentacji projektowej) i wniosków Zamawiający przekazuje Wykonawcy, który po ich wyjaśnieniu i poprawieniu oddaje Zamawiającemu w celu ich ponownego złożenia do organów. 2. Wykonawca jest zobowiązany do protokolarnego przekazywania dokumentacji niezbędnej do wykonania przedmiotu umowy niezwłocznie po jej wykonaniu przed złożeniem dokumentacji zgodnie z obowiązująca procedurą administracyjną dotyczącą wykonywanego projektu (w formie papierowej i elektronicznej). Kserokopie wszelkich decyzji, opinii i uzgodnień Wykonawca na bieżąco będzie przekazywać Zamawiającemu w terminach umożliwiających ew. skorzystanie z trybu odwoławczego. Etap III - Roboty budowlano – montażowe (RBM) Szczegółowe dane w zakresie RBM dotyczące: • zakresu prac budowlano – montażowych do wykonania, • wykazu dokumentacji powykonawczej dostarczanej Zamawiającemu, • rodzaju czynności, które wykona Wykonawca podczas prowadzonych robót zawiera PFU, który stanowi załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. UWAGA! Wykonawca jest zobowiązany do wykonania dokumentacji fotograficznej przed przystąpieniem do wykonywania robot, dokumentowania prac ulegających zakryciu oraz prac zakończonych. Dokumentację fotograficzną załączy do dokumentacji powykonawczej. 1.6. Wykonanie tablic informacyjnych. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie i montaż tablic informacyjnych na placu budowy, dla każdego zadania po jednej tablicy informacyjnej. Ważne! Wykonawca zobowiązany jest umieścić tablice informacyjne najpóźniej w dniu rozpoczęcia robót budowalnych, w związku z czym winien jest przedstawić Zamawiającemu projekt tablic do akceptacji - odpowiednio wcześniej. Tablice informacyjne należy wykonać wg poniższej specyfikacji: Specyfikacja wykonania tablic informacyjnych: • wymiary: 80x120 cm • liczba: 3 szt. • materiał: blacha ocynkowana grubości min. 0,7 mm (zagięcia krawędzi blachy min. 1 cm) wzmocniona (min. dwoma) stalowymi przęsłami poprzecznymi mającymi na celu wzmocnienie konstrukcji mogącymi jednocześnie pełnić funkcję uchwytu do mocowania.* • powierzchnia tablicy: kolor biały. • powierzchnia nadruku - napis w kolorze czarnym, logotypy w kolorze, • grafika zabezpieczona laminatem, • gwarancja min. 3 lata; oraz zgodnie z wytycznymi zawartymi w opracowaniu pt.: „Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta programów spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji”. Wzory tablic informacyjnych znajdują się na podanej poniżej stronie internetowej: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/26161/Karty_wizualizacji_RPO.zip *Tablice informacyjne powinny być wykonane z materiałów spełniających wymogi określone w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2016, poz. 1570) i innych przepisach szczególnych tj. w szczególności posiadać odpowiednie certyfikaty na znak bezpieczeństwa, posiadać deklaracje zgodności z Polską Normą lub aprobatę techniczną (jeżeli dotyczy). 1.7. Wykaz uzyskanych decyzji administracyjnych. Zamawiający uzyskał następujące decyzje administracyjne dla zadania inwestycyjnego pod nazwą „Zwiększenie retencji jeziorowej i korytowej w Województwie Zachodniopomorskim – Etap II”: • Deklaracja Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie - organu odpowiedzialnego za gospodarkę wodną, znak WST-K.080.293.2017.AL z dnia 06.07.2017r. • Deklaracja Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie - organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów Natura 2000, znak WST-K.6335.278.2017.AL.2 z dnia 06.07.2017r. • Deklaracja Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie - organu odpowiedzialnego za gospodarkę wodną, znak WONS-OŚ.080.359.2017.DK z dnia 03.08.2017r. • Deklaracja Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie - organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów Natura 2000, znak WONS-OŚ.6335.379.2017.DK z dnia 03.08.2017r. 1.8. Pozostałe istotne informacje. Obowiązkiem wykonawcy zamówienia będzie bieżąca likwidacja nawiezionego błota i innych zanieczyszczeń z nawierzchni dróg publicznych po których realizowany będzie transport urobku, a powstałych w wyniku realizowanego zamówienia. Większe zanieczyszczenia nawierzchni dróg należy ręcznie podać na środki transportu, a maź błotną spłukiwać z nawierzchni dróg wodą pod ciśnieniem. Po zakończeniu wszystkich robót, należy zdemontować tymczasowe drogi technologiczne (o ile je wykonano), a teren prowadzonych robót uporządkować i zgłosić pisemnie ten fakt Zamawiającemu. Zamawiający ustanowi nadzór inwestorski nad wykonaniem wszystkich robót objętych zadaniem i będzie prowadził ich bieżącą kontrolę. wykonywanych robót budowlanych. Kontroli będą w szczególności poddane: - sposób wykonania robót budowlanych pod kątem zgodności ich wykonania z opracowaną dokumentacją techniczną, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, a także z wytycznymi i oczekiwaniami Zamawiającego. - prawidłowe oznaczenie budowy, w tym oznaczenie tablicami informacyjnymi budowanych obiektów na czas robót budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium ustala się na kwotę: 45.000,00 zł – dla zadania częściowego nr 1 10.000,00 zł – dla zadania częściowego nr 2 200.000,00 zł – dla zadania częściowego nr 3 2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 27 grudnia 2017r., do godz. 12:00 W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 poz. 359 z późn. zm.). 4. Wadium w formie pieniężnej dla każdego zadania częściowego osobno należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w : PKO BP S.A. I Oddział w Szczecinie nr: 34 1020 4795 0000 9002 0122 0631 z adnotacją: „WADIUM – przetarg ozn NP/IF/333/38/2017” 5. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy zdeponować w siedzibie Zamawiającego w Szczecinie, ul. Teofila Firlika 19, przed upływem terminu składania ofert. 7. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 8. Oferta Wykonawcy, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zgodnie z zapisami zostanie odrzucona z prowadzonego postępowania. 9. Zamawiający dokona zwrotu lub zatrzymania wadium zgodnie z art. 46 ustawy. UWAGA! Stosownie do zapisów art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający Zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust. 2 pkt.5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraziła zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zgodnie z art. 148 ust. 4 ustawy, w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: INNE DOKUMENTY NIEWYMIENIONE W SEKCJACH A - C WYMAGANE OD WYKONAWCY (dotyczy wszystkich wykonawców składających oferty). 1. WYPEŁNIONY FORMULARZ OFERTOWY sporządzony na/wg załącznika nr 1 do SIWZ; 2. Jeżeli oferta nie zostanie podpisana przez Wykonawcę do oferty należy dołączyć PEŁNOMOCNICTWO(A) do działania w imieniu Wykonawcy (podpisanie oferty, reprezentowanie Wykonawcy, ewentualnie inne działania np. podpisanie umowy) - o ile umocowanie(a) osoby(ób) występującej(cych) w imieniu Wykonawcy nie wynikają z innych złożonych dokumentów. 3. W przypadku wniesienia WADIUM w formie innej niż pieniężna należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium do oferty; 4. ZOBOWIĄZANIE PODMIOTU/OSOBY udostępniającego(ej) Wykonawcy swoje zasoby sporządzone wg Załącznika nr 2c do SIWZ (wypełniają tylko podmioty, które udostępniają Wykonawcy swoje zasoby). Zobowiązanie należy dołączyć do w oryginale do oferty (jeżeli występuje); 5. OŚWIADCZENIE WYKONAWCY sporządzone na/wg załącznika nr 2d lub 2e do SIWZ o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 6. Harmonogram realizacji projektu wg załącznika nr 8.1, 8.2, 8.3 do SIWZ. 7. Wykaz części powierzonych podwykonawcom – załącznik nr 2f do SIWZ (jeśli dotyczy). Uwaga! 1. Na podstawie art. 24 ust 11 ustawy oświadczenie o którym mowa w sekcji D pkt 5 Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji dotyczących: kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresów gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. 2. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody (dokumenty lub informacje), że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. E. DOKUMENTY PODMIOTÓW ZAGRANICZNYCH: Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu wymienionego w sekcji B niniejszej SIWZ składa: 1) informację z właściwego rejestru albo w przypadku braku rejestru inny równoważny dokument wystawiony przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę , 2) dokument, że nie zalega z opłacaniem podatków opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, 3) dokument nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Informacja i dokumenty, o których mowa w pkt. 1 i 3 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a dokument, o którym mowa w pkt. 2 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. Pozostałe oświadczenia/dokumenty wymagane w prowadzonym postępowaniu, Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa takie same jak polski Wykonawca. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania (z zachowaniem terminu odpowiednio 3 lub 6 miesięcy przed terminem składania ofert). Wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. DOKUMENTY NALEŻY SKŁADAĆ W FORMIE ORYGINAŁÓW LUB KSEROKOPII POŚWIADCZONEJ PRZEZ WYKONAWCĘ „ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM”. W przypadku podmiotów na zasobach, których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust 1 ustawy, kopie dokumentów dotyczących tych podmiotów poświadczają „za zgodność z oryginałem” te podmioty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach