Przetargi.pl
Zwiększenie efektywności energetycznej Uzdrowiska Horyniec w ramach programu PL04 Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii realizowanego przez NFOŚiGW - etap II budowa instalacji gazowej, montaż gazowych pomp ciepła wraz z jednostkami wewnętrznymi, budowa instalacji solarnej oraz instalacji fotowoltaicznej Domu Zdrojowego

Uzdrowisko Horyniec sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 37-620 Horyniec-Zdrój, ul. Sanatoryjna 3
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 016 6313088, 6313147 , fax. 016 6313355
  • Data zamieszczenia: 2016-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Uzdrowisko Horyniec sp. z o.o.
    ul. Sanatoryjna 3 3
    37-620 Horyniec-Zdrój, woj. podkarpackie
    tel. 016 6313088, 6313147, fax. 016 6313355
    REGON: 00078103200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uzdrowisko-horyniec.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: własność samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zwiększenie efektywności energetycznej Uzdrowiska Horyniec w ramach programu PL04 Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii realizowanego przez NFOŚiGW - etap II budowa instalacji gazowej, montaż gazowych pomp ciepła wraz z jednostkami wewnętrznymi, budowa instalacji solarnej oraz instalacji fotowoltaicznej Domu Zdrojowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie instalacji gazowej, montażu dwóch gazowych pomp ciepła współpracujących z jednostkami wewnętrznymi (klimakonwektorami), budowie instalacji solarnej i montażu kolektorów słonecznych oraz budowie instalacji fotowoltaicznej i montażu ogniw fotowoltaicznych, w budynku i przy budynku Domu Zdrojowego Uzdrowiska Horyniec. Zamówienie obejmuje dostawę urządzeń i materiałów. Istotą budowy instalacji fotowoltaicznej, gazowych pomp ciepła wraz z jednostkami wewnętrznymi (klimakonwektorami), solarnej jest wykorzystywanie energii słońca oraz wykorzystywanie gazu, aby osiągnąć zakładany efekt ekologiczny. W związku z powyższym kompletne instalacje powinny pozwolić na osiągniecie założonego efektu ekologicznego i energetycznego. Zamawiający zrównuje okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty oraz na zamontowane urządzenia. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy w okresie gwarancyjnym (w szczególności serwisu, usunięcia wad i usterek oraz konserwacji) zawarte są w projekcie umowy (załącznik nr 10 do SIWZ). 1.2. Zakres robót obejmuje m.in.: 1) budowę instalacji fotowoltaicznej (114 szt. modułów PV o mocy 260 W = 29,64 kWp) posadowionej na gruncie wraz z robotami towarzyszącymi, 2) instalację gazowych sprężarkowych pomp ciepła współpracujących z instalacją klimakonwektorów (jednostkami wewnętrznymi) oraz instalacją gazową wraz z robotami towarzyszącymi, 3) budowę instalacji solarnej i montaż kolektorów do podgrzewu c.w.u. wraz z robotami towarzyszącymi. 1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ (dokumentacje projektowe, budowlane i wykonawcze przedmiary robót, rysunki, oraz STWiORBy) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wszelkie prace wynikające z powyżej przywołanych dokumentów, chociażby nie były w nich jednoznacznie wyartykułowane. Załączone przedmiary robót mają charakter pomocniczy, a zobowiązanie Wykonawcy obejmuje wszelkie prace wynikające z przywołanych dokumentów. Dokumenty zawarte w powyżej wskazanych załącznikach należy traktować, jako wzajemnie uzupełniające się i wyjaśniające. W przypadku jakiejkolwiek rozbieżności lub wieloznaczności Wykonawca z powołaniem się na taką okoliczność nie może ograniczać ani zakresu zamówienia, ani zakresu należytej staranności. W przypadku, gdy dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót nie podają w sposób szczegółowy technologii wykonywania robót lub wykonania określonego elementu przedmiotu umowy, bądź też nie precyzują dostatecznie rodzaju i standardu materiałów, Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego wcześniejszego uzyskania decyzji w tym zakresie od Zamawiającego. 1.4. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty karty techniczne (charakterystykę) oferowanych urządzeń przeznaczonych do montażu (zawierających parametry techniczne), a w szczególności: pomp gazowych, kolektorów słonecznych, klimakonwektorów (jednostek wewnętrznych) i ogniw fotowoltaicznych. 1.4.1. Urządzenia i materiały musza być oznaczone znakiem CE oraz posiadać stosowne certyfikaty, atesty, świadectwa jakości, dopuszczenia i inne dokumenty przewidziane obowiązującymi przepisami prawa. 1.4.2. Urządzenia muszą posiadać świadectwa jakości dopuszczające do użytkowania przez właściwe organy (np. Dozoru Technicznego czy Operatora Systemu Dystrybucyjnego). 1.5. Wszystkie elementy przedmiotu zamówienia (materiały i urządzenia) muszą być zgodne z właściwościami określonymi w dokumentach Szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. Jeżeli w jakimkolwiek miejscu w SIWZ oraz w załącznikach do niej tj. Projekcie technicznym - opisach technicznych i rysunkach, przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania niniejszego zamówienia - wszędzie tam Zamawiający dodaje wyrazy lub równoważne (na podstawie art. 30 ust. 4 ustawy Pzp). Do urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej, dla których są wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie można stosować urządzenia i materiały równoważne pod względem parametrów technicznych, jakościowych, funkcjonalnych, użytkowych i estetycznych. Przewidziane do zastosowania urządzenia i materiały powinny posiadać parametry określone w dokumentacji projektowej i nie powinny być gorsze od założeń projektowych (na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). 1.6. Zamawiający informuje, że Dom Zdrojowy jest obiektem sanatoryjnym posiadającym część hotelową i zabiegową. Składa się z 4 segmentów. Segment A - dwu kondygnacyjny hotel. Segment B, C, D - zakład przyrodoleczniczy. Budynek położony jest przy dużym kompleksie leśnym. Prowadzenie robót objętych przedmiotem zamówienia odbywać się będzie przy i w czynnym obiekcie, budynek nie będzie wyłączony z użytkowania. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność przy realizacji zamówienia oraz stwarzać możliwie jak najmniejszą uciążliwość dla przebywających klientów (kuracjuszy) oraz do prowadzenia prac w sposób nie kolidujący z działalnością leczniczą Zamawiającego. Sposób prowadzenia prac nie może zagrażać ciągłości udzielanych przez Zamawiającego świadczeń zdrowotnych. Roboty budowlane wykonywane będą w czynnym oraz przy czynnym a jednocześnie remontowanym budynku. Zamawiający informuje, że wynagrodzenie płatne będzie dwoma fakturami częściowymi oraz fakturą końcową, za wykonane (całkowicie zakończone) poszczególne elementy (etapy) robót, zgodnie z załączonymi trzema przedmiarami robót. 1.6.1. Mając na względzie treść pkt 1.6. SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu przed podpisaniem umowy harmonogramu rzeczowo - finansowego zamówienia bezwzględnie uwzględniającego 3 etapy robót - jak w załączonych do Szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia przedmiarach robót (załącznik nr 1 do SIWZ). Harmonogram rzeczowo - finansowy powinien zawierać co najmniej: - elementy robót jak w przedmiarach robót, - zakres prac, - termin realizacji, - wartość każdego z 3-ch etapów robót z podziałem zgodnie z zakresem prac określonym w przedmiarach robót oraz wartości poszczególnych robót danego etapu. Wykonawca musi wziąć pod uwagę termin rozpoczęcia robót, termin przekazania placu budowy przez Zamawiającego, termin zakończenia robót wskazany przez Zamawiającego oraz fakt prowadzenia robót objętych przedmiotem zamówienia w budynku i przy budynku, który nie jest wyłączony z użytkowania oraz w budynku przy i w którym trwają roboty budowalne. Przedmiotowy harmonogram sporządzony będzie w ścisłym uzgodnieniu z Zamawiającym oraz podlega ostatecznej akceptacji przez Zamawiającego. Niezależnie od harmonogramu rzeczowo - finansowego obejmującego cały zakres zamówienia, Zamawiający informuje, że w przypadku robót wewnątrz budynku, a w szczególności, gdy Wykonawca będzie montował urządzenia wraz automatyką w pomieszczeniach, w których przebywają kuracjusze (klienci) Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo i sukcesywnie zgłaszać oraz uzgadniać realizację robót ze wskazanym przedstawicielem Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) bezwzględnego zabezpieczenia pomieszczenia, w którym będzie realizował roboty, a po zakończeniu robót - do jego uporządkowania, 2) wykonywania prac z należytą starannością, tak, aby nie pogorszyć stanu istniejącego. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek uszkodzeń Wykonawca zobowiązany jest do naprawy, odtworzenia lub rekonstrukcji uszkodzonych elementów i powierzchni. 1.6.2. Zamawiający informuje, że obecnie w i przy budynku Domu Zdrojowego obecnie jest prowadzona inwestycja pn. Termomodernizacja budynku Uzdrowiska Horyniec w ramach projektu pn. Zwiększenie efektywności energetycznej Uzdrowiska Horyniec w ramach programu PL04 Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii realizowanego przez NFOŚiGW - etap pierwszy docieplenie i wymiana stolarki drzwiowej i okiennej Domu Zdrojowego. Zakres robót przedmiotowego zamówienia polega m.in. na: a) dociepleniu i izolacji przeciwwilgociowej ścianie w gruncie, b) dociepleniu ścian zewnętrznych: - oczyszczenie ścian i zagruntowanie, - rozbiórce i montażu stolarki okiennej w części ścian zewnętrznych piwnic, - rozbiórce i montażu stolarki drzwiowej w części ścian zewnętrznych piwnic, - demontażu dolnego odcinka rur spustowych, - wymianie oświetlenia zewnętrznego, - demontażu nawiewników kominowych, - wykonaniu docieplenia, c) wymianie stolarki okiennej w istniejącej elewacji, d) ociepleniu stropu nad segmentami B i C, e) renowacji kominów nad pływalnią. Szczegółowe informacje dot. prowadzonych robót znajdują się pod adresem: http://www.uzdrowisko-horyniec.com.pl/przetargi/items/297.html. Wykonawcą robót jest firma Usługi Budowlane KONTUR Bogusław Majchrowicz, 37-741 Krasiczyn 100. Umowny termin zakończenia robót to 15 czerwca 2016 r. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany będzie do wzajemnej współpracy. 1.7. Niektóre obowiązki Wykonawcy w związku z realizacją zamówienia: 1) Zamawiający dopuszcza realizację zakresu zamówienia od poniedziałku do soboty, w godzinach od 8 do 18 (z wyjątkiem robót, które będą prowadzone w pokojach kuracjuszy (klientów)), 2) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć teren, na którym będą prowadzone roboty budowlane, w taki sposób, aby nie występowało zagrożenie pozbawienia życia lub uszczerbku na zdrowiu osób trzecich, stosując odpowiednie środki zapobiegawcze, 3) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować plac budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót, 4) Wykonawca zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu (pełnego uporządkowania) oraz wykona wszelkie roboty odtworzeniowe (przywracające stan pierwotny, z przed budowy), 5) Wykonawca robót budowlanych jest zobowiązany, aby wszystkie pozostałe po procesie budowy materiały zostały przetworzone, unieszkodliwione i(lub) zmagazynowane w sposób przyjazny środowisku, co oznacza, że Wykonawca jest zobowiązany postępować zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.) oraz z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), 6) Wykonawca, jako wytwarzający odpady zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 z późn. zm.), 7) Wykonawca zobowiązany jest m.in. do: a) ubezpieczenia w całości przedmiotu niniejszej umowy, w tym ubezpieczenia terenu budowy w rozumieniu ustawy Prawo budowlane - t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm. (bez franszyzy redukcyjne jlub z franszyzą redukcyjną nie wyższą niż 10 % wartości kontraktu - sumy ubezpieczenia), od wszelkich szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej dotyczącej ludzi robót, urządzeń i sprzętu budowy oraz wszelkiego mienia ruchomego związanego bezpośrednio z wykonywaniem robót, od kradzieży, ognia i innych zdarzeń losowych, a także od odpowiedzialności cywilnej za szkody i od następstw nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym ruchem pojazdów mechanicznych, na okres od dnia zawarcia niniejszej umowy do czasu odbioru końcowego robót; w przypadku, gdy polisa lub inny dokument ubezpieczeniowy obejmuje okres krótszy niż okres realizacji przedmiotu niniejszej umowy, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia polisy lub innego dokumentu ubezpieczeniowego na cały okres realizacji przedmiotu umowy w sposób zapewniający ciągłość ubezpieczenia, zgodnie umową, b) uruchomienia zamontowanych urządzeń oraz do rozruchu instalacji solarnej i instalacji c.w.u., gazowych pomp ciepła oraz instalacji fotowoltaicznej. Wykonawca zobowiązany jest także do podłączenia zamontowanych urządzeń do właściwych, wykonanych przez siebie, ale także już istniejących instalacji oraz do uruchomienia i rozruchu przedmiotowych instalacji, a następnie przekazania Zamawiającemu do pełnej i bezusterkowej eksploatacji. Wszelkie koszty pomiarów, uzgodnień lub certyfikacji (np. z Dozorem Technicznym czy Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w celu bezpiecznego podłączenia instalacji do sieci) oraz ewentualnych badań czy ekspertyz poniesie Wykonawca, c) dokonania niezbędnych pomiarów, badań, sprawdzeń. Protokoły z pomiarów przedłoży Zamawiającemu, d) kompleksowego przeszkolenia wyznaczonych pracowników Zamawiającego mającego na celu bieżącą eksploatację i obsługę zamontowanych urządzeń, e) kompletowania i przedłożenia Zamawiającemu wszelkich atestów, certyfikatów, świadectw jakości i innych dokumentów przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa a także protokołów z przeprowadzonych prób i pomiarów i innych dokumentów przewidzianych w załączniku nr 1 do SIWZ tj. Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia. 1.7.1. Pozostałe informacje na temat obowiązków Wykonawcy dotyczących zobowiązań, jakie związane są z wykonaniem umowy, po udzieleniu zamówienia publicznego, zawarte są we wzorze umowy. 1.8. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia. Wizja lokalna tylko i wyłącznie po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z przedstawicielem Zamawiającego uprawnionym do kontaktu z Wykonawcami. 1.9. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy: a) uzgodniony z Zamawiającym i zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram rzeczowo - finansowy, b) kosztorys szczegółowy, c) kopie dokumentów potwierdzających uprawnienia osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, d) kopię dokumentów potwierdzających przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, e) umowy - oryginału dokumentu ubezpieczeniowego, o którym mowa w pkt 1.7. 7 a) opisu przedmiotu zamówienia i przekazanie mu jego kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; w przypadku, gdy dokument ubezpieczeniowy obejmować będzie okres krótszy niż okres realizacji przedmiotu niniejszej umowy, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu na każde jego żądanie oryginału dokumentu ubezpieczeniowego wraz z jego kopią poświadczoną za zgodność z oryginałem, celem wykazania ciągłości ubezpieczenia na czas wymagany zgodny z umową. Przedłożenie ww. dokumentów stanowi bezwzględny warunek zawarcia umowy, nie wypełnienie choćby jednego uznane będzie za okoliczność uniemożliwiającą zawarcie umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453310006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 30 000,00

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: okres gwarancji na wykonane roboty budowlane
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.uzdrowisko-horyniec.com.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach