Przetargi.pl
ZP-2380-409-64/2020 Wykonanie projektów dla modernizacji systemu monitoringu, kontroli dostępu, systemu alarmowego i przeciwpożarowego w KWP oraz jednostkach Policji garnizonu śląskiego szczebla KMP/KPP

Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 40-038 Katowice, ul. J. Lompy
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 002 050, , fax. 322 002 060
  • Data zamieszczenia: 2020-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach
    ul. J. Lompy 19
    40-038 Katowice, woj. śląskie
    tel. 322 002 050, , fax. 322 002 060
    REGON: 27020829200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://slaska-policja.eb2b.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZP-2380-409-64/2020 Wykonanie projektów dla modernizacji systemu monitoringu, kontroli dostępu, systemu alarmowego i przeciwpożarowego w KWP oraz jednostkach Policji garnizonu śląskiego szczebla KMP/KPP
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    TRYB POSTĘPOWANIA 1. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), dalej: „ustawa Pzp”, poniżej kwot wartości zamówień lub konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej. 2. Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach działa w imieniu własnym. 3. Procedura odwrócona. Zgodnie z treścią art. 24aa ustawy Pzp Zamawiający w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. ------ 1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie projektów dla modernizacji systemu monitoringu, kontroli dostępu, systemu alarmowego i przeciwpożarowego w KWP oraz jednostkach Policji garnizonu śląskiego szczebla KMP/KPP tj. polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem niezbędnych ekspertyz, opinii, uzgodnień pozwoleń, decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego. a. Dokumentacja projektowa winna być zgodna z przepisami techniczno-budowlanymi, wytycznymi, przepisami branżowymi, Polskimi Normami, ustaleniami określonymi w pozyskanych decyzjach administracyjnych i warunkach technicznych oraz z aktualnym poziomem wiedzy technicznej; b. Dokumentacja powinna spełniać wszystkie wymogi przewidziane przez przepisy prawa w zakresie opisu przedmiotu zamówienia dla potrzeb postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 71 32 00 00-7- Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania. 3. Zamawiający dokonuje podziału zamówienia na dwa zadania (dwie części): Zadanie nr 1 – Wykonanie projektu dla modernizacji systemu monitoringu, kontroli dostępu, systemu alarmowego i przeciwpożarowego w KWP w Katowicach, Zadanie nr 2 – Wykonanie projektu dla modernizacji systemu monitoringu, kontroli dostępu, systemu alarmowego i przeciwpożarowego w jednostkach Policji szczebla KMP/KPP (30 jednostek, których wykaz i zakres opracowania znajduje się w załączniku nr 3 do SIWZ) 4. Szczegółowe informacje dotyczące opisu przedmiotu zamówienia i jego zakresu znajdują się w: a. załączniku nr 1 do SIWZ – formularz ofertowy, b. załączniku nr 2 do SIWZ – umowa wzór, c. załączniku nr 3 do SIWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia dla zadania nr 1 i zadania nr 2 d. załączniku nr 4 do SIWZ – wstępne oświadczenia Wykonawcy, e. załączniku nr 5 do SIWZ – wykaz usług f. załączniku nr 6 do SIWZ – oświadczenie Wykonawcy dot. grupy kapitałowej. g. załączniku nr 7 do SIWZ – zobowiązanie innego podmiotu, 5. Zamawiający dla każdego z zadań przewiduje podzieloną płatność za wykonaną dokumentację na podstawie faktur częściowych doręczonych Zamawiającemu przez Wykonawcę w terminie 30 dni od dnia ich doręczenia tj. 70% po protokolarnym odbiorze dokumentacji przez Zamawiającego wraz ze stosownymi uzgodnieniami i pozwoleniami, 30% płatne będzie w terminie do 2 miesięcy po ostatecznym protokolarnym zakończeniu procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót planowanych do wykonania na podstawie przedmiotowej dokumentacji po wyborze przez Zamawiającego Wykonawcy jednak nie później niż w terminie 6 miesięcy. 6. Wykonawca dla każdego z zadań winien skalkulować wszystkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia. 7. Zamawiający dla każdego z zadań wymaga wskazania długości gwarancji na wykonaną dokumentację w formie oświadczenia złożonego na formularzu ofertowym lub odrębnym dokumencie. 7.1. Zamawiający wymaga, aby gwarancja na wykonaną dokumentację wynosiła minimum 36 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego dokumentacji. 7.2. Zamawiający wymaga oświadczenia, iż w przypadku braku wskazania długości gwarancji przez Wykonawcę, na wykonaną dokumentację udziela gwarancji w wysokości minimalnej wymaganej przez Zamawiającego, tj.: 36 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego dokumentacji. 7.3. Okres gwarancji na wykonaną dokumentację stanowi drugie kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty i zasady przyznawania punktów zostały uszczegółowione w Rozdziale XI SIWZ. 7.4. W przypadku błędnego podania okresu gwarancji na wykonaną dokumentację będą obowiązywały zasady przeliczenia ujęte w Rozdziale XI SIWZ. 7.5. Zamawiający wymaga, aby w okresie udzielonej gwarancji Zamawiający nie ponosił żadnych dodatkowych kosztów związanych z obsługą gwarancyjną. 7.6. Zamawiający wymaga, aby okres rękojmi był równy okresowi zaoferowanej gwarancji na wykonaną dokumentację. 8. Zamawiający dopuszcza podwykonawców. W przypadku gdy Wykonawca będzie korzystał z podwykonawców Zamawiający żąda wskazania części zamówienia, które zamierza im powierzyć (opisowo i %) oraz podania nazw firm podwykonawców i danych kontaktowych, jeśli są już znane (załącznik nr 1 i nr 4 do SIWZ) 9. Wykonawca zapewni ochronę przekazywanych danych osobowych, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (dalej RODO). Obowiązek poinformowania podwykonawców, podmiotów trzecich i członków konsorcjum o przetwarzaniu danych osobowych spoczywa na Wykonawcy. Oświadczenie Wykonawcy o wypełnieniu obowiązków wynikających z art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o niniejsze zamówienie złożone w załączniku nr 1 do SIWZ – formularz ofertowy. 10. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Pzp: 1.1 nie podlegają wykluczeniu na podstawie: a) art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp; b) art. 24 ust 5 pkt 1, 2, 4 ustawy Pzp Na potwierdzenie spełniania braku podstaw do wykluczenia Zamawiający żąda: (1) na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp – dołączenia do oferty oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ; (2) na podstawie z art. 24 ust. 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia odszyfrowania, otwarcia tj. upublicznienia ofert, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych). (3) na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp – złożenia w wyznaczonym terminie na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp zgodnie z Rozdziałem IV B pkt 1-2 SIWZ. (4) Brak podstaw do wykluczenia o których mowa w art. 24.ust. 5 pkt. 2 i pkt. 4 ustawy Pzp Zamawiający sprawdzi w stosunku do Wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona na podstawie własnych danych w zakresie czy Wykonawca w sposób zawiniony poważnie nie naruszył obowiązków zawodowych w szczególności czy w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie oraz czy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy nie wykonał lub nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejsza umowę w sprawie zamówienia publicznego zawartą z Zamawiającym, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania. ------ 2. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 3. Zgodnie z art. 22a ust. 1 i 2 ustawy Pzp, Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie musi zawierać w szczególności informacje opisane w Rozdziale III pkt 3.1.1 do 3.1.4 SIWZ. 3.1. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający zbada zobowiązanie. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. W przypadku braku informacji o rzeczywistym udostępnieniu zasobów w zobowiązaniu Zamawiający zażąda dokumentów, które określają w szczególności: 3.1.1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 3.1.2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3.1.3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3.1.4. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4. Zgodnie z art. 22a ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający oceni czy udostępniane przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz będzie badał czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13 – 22 i ust. 5 pkt. 1, 2, 4 ustawy Pzp. 5. Zgodnie z art. 22a ust. 4 ustawy Pzp, w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te realizują roboty budowlane lub usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. Z zastrzeżeniem art. 36a ust. 1 ustawy Pzp tj. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 6. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia na podstawie załączonych do oferty, przedłożonych przez Wykonawcę (w przypadku wykluczenia z art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – na podstawie przesłanego wypełnionego załącznika nr 6 do SIWZ – oświadczenia Wykonawcy dot. grupy kapitałowej i jeśli dotyczy wyjaśnień o braku zakłócenia konkurencyjności) i przedłożonych przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego (w przypadku wykluczenia z art. 24 ust. 5 pkt. 2 i pkt. 4 ustawy Pzp – na podstawie własnych danych) dokumentów i oświadczeń w formie spełnia, nie spełnia. Wykonawca niespełniający warunków udziału w postępowaniu lub który nie wykazał braku podstaw wykluczenia - zostanie wykluczony zgodnie z art. 24 ust. 1 i/lub ust. 5 pkt. 1, 2, 4, ustawy Pzp. ------ A. Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty następujące dokumenty, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym: 1. Formularz ofertowy wypełniony zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ 2. Oświadczenia wymagane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, aktualne na dzień składania ofert, złożone na formularzu stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ UWAGA: a) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zobowiązany jest zamieścić informacje o tych podmiotach we wskazanym wyżej oświadczeniu, b) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zobowiązany jest do zamieszczenia informacji o podwykonawcach we wskazanym wyżej oświadczeniu. c) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców wskazane wyżej oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia 3. Oświadczenie Wykonawcy o wysokości oferowanej gwarancji, złożone na formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do SIWZ lub na odrębnym dokumencie. 4. Oświadczenie Wykonawcy, że w przypadku braku zaoferowania gwarancji, oferuje gwarancję minimalną, złożone na formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do SIWZ lub na odrębnym dokumencie. 5. Oświadczenie Wykonawcy, że zaoferowana cena została obliczona zgodnie z rozdziałem X SIWZ i zawiera wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, złożone na formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do SIWZ lub na odrębnym dokumencie. 6. Oświadczenie Wykonawcy, że wykona zamówienie w terminie wskazanym w SIWZ, zgodnie z wymogami i warunkami Zamawiającego określonymi w SIWZ oraz we wzorze umowy, złożone na formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do SIWZ lub na odrębnym dokumencie. 7. Oświadczenie Wykonawcy, że przyjmuje warunki płatności zgodne z zapisami SIWZ warunkami określonymi we wzorze umowy, złożone na formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do SIWZ lub na odrębnym dokumencie. 8. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i treścią wzoru umowy i przyjmuje je bez zastrzeżeń, złożone na formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do SIWZ lub na odrębnym dokumencie. 9. Oświadczenie, że Wykonawca zdobył konieczne informacje niezbędne do właściwego przygotowania oferty złożone na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ lub na odrębnym dokumencie. 10. Oświadczenie, że Wykonawca uważa się związany ofertą na czas wskazany w rozdz. VII SIWZ, złożone na formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do SIWZ lub na odrębnym dokumencie. 11. Oświadczenie, że Wykonawca nie zastosował ceny dumpingowej i oferta nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz 5-17 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, złożone na formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do SIWZ lub na odrębnym dokumencie. 12. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi załączyć zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia zgodnie z treścią Rozdziału III ust. 3 SIWZ, złożone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ na odrębnym dokumencie. 13. Oświadczenie Wykonawcy, że wypełnił obowiązki wynikające z art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o niniejsze zamówienie złożone na formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). 14. Oświadczenie Wykonawcy czy powierza podwykonawcy/com wykonanie części zamówienia. W przypadku powierzenia podwykonawcy/com wykonania części zamówienia Wykonawca wskaże zakres jaki będzie realizował przy jego/ich udziale wraz z podaniem firm oraz danych kontaktowych podwykonawców, którzy będą realizować ten zakres, złożone na załączniku nr 3 do SIWZ i załączniku nr 1 do SIWZ lub na odrębnym dokumencie. 15. Oświadczenie, że Wykonawca wyraża zgodę na udostępnianie danych osobowych zawartych w ofercie, złożone na formularzu ofertowym - załącznik nr 1 do SIWZ lub na odrębnym dokumencie. ------ W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, każdy z podmiotów występujących wspólnie np.: konsorcjum musi przedłożyć w ofercie dokumenty określone w Rozdziale IV lit. A pkt 2 SIWZ i Rozdziale IV lit. B pkt. 3-5 SIWZ. Dokumenty i oświadczenia wymienione w Rozdziale IV lit. A pkt 1 i 3-15 i Rozdziale IV lit B pkt 1-2 SIWZ mogą przedstawić łącznie. 11. Zamawiający oceni, czy udostępnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu. W tym celu sprawdzi zakres udostępnienia i w przypadku braku odpowiednich informacji zażąda dokumentów wyszczególnionych w Rozdziale III pkt 3 SIWZ. 12. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Rozdział IV B. pkt 3 – 5 SIWZ. 13. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w Rozdziale IV B. pkt 3 – 5 SIWZ dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach