Przetargi.pl
Zorganizowanie kursów i szkoleń zawodowych dla uczestników projektu systemowego PCPR Radom Dajmy szansę współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 26-600 Radom, ul. Domagalskiego 7
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 3815070 , fax. 48 3815070
  • Data zamieszczenia: 2011-06-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
    ul. Domagalskiego 7 7
    26-600 Radom, woj. mazowieckie
    tel. 48 3815070, fax. 48 3815070
    REGON: 67023159700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcprradom.finn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie kursów i szkoleń zawodowych dla uczestników projektu systemowego PCPR Radom Dajmy szansę współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje zorganizowanie kursów i szkoleń zawodowych w Radomiu. Szkolenia podzielone zostały na cztery pakiety: A, B, C, D. Każdy pakiet stanowi odrębną część zamówienia. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub więcej części, ale dana część jest niepodzielna i Wykonawca pod rygorem odrzucenia oferty zobowiązany jest do zaoferowania wszystkich pozycji danej części. Wszystkie pakiety obejmują zorganizowanie i przeprowadzenie wymienionych poniżej kursów-szkoleń teoretycznych i praktycznych w określonym wymiarze godzin dla podanej liczby uczestników projektu, przy zachowaniu wymagań określonych przez Zamawiającego: Część 1 (Pakiet A): L.p. Rodzaj kursu-szkolenia Wymagana ilość godzin (teoretycznych i praktycznych) Planowana dla każdego uczestnika liczba uczestników 1.Kurs nauki jazdy kat. B 60 godzin 14 osób 2.Kurs nauki jazdy kat. C 50 godzin 1 osoba 3.Kwalifikacja wstępna do kat. C 140 godzin 5 osób *godzina zajęć teoretycznych liczy 45 minut, a zajęć praktycznych - 60 minut 1.Miejsce realizacji-Radom (granice administracyjne miasta). 2.Kursy nauki jazdy kat. B i C muszą być przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w szczególności: a)ustawą z dn.20.06.1997 roku-Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 roku Nr 108, poz. 908 z późn. zm.); b)rozp.Ministra Infrastruktury z dnia 27.10.2005r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz.U. z 2005 roku Nr 217, poz. 1834 z późn. zm.). 3.Szkolenie w ramach kwalifikacji wstępnej dla osób posiadających prawo jazdy kat.C powinno być przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w szczególności: a)ustawą z dn.6.09.2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 roku Nr 125, poz. 874 z późn. zm.); b)rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1.04.2010r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz.U. z 2010 roku Nr 53, poz. 314). 4.Wykonawca przeprowadzi kursy i szkolenie zgodnie z przepisami, o których mowa w pkt 2 i 3, a w szczególności: a)zapewni kadrę do przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych oraz zajęć z pierwszej pomocy, zgodnie z poniżej określonymi wymaganiami dla prawa jazdy kat. B i C oraz kwalifikacji wstępnej przyspieszonej; 1)zapewnienie osoby prowadzącej zajęcia teoretyczne: -osoba prowadząca zajęcia teoretyczne musi dysponować wiedzą z zakresu: a)zasad bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym; b)zasad kierowania pojazdem; c)podstawowych czynności kontrolno-obsługowych i zasady udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadku; -osoba prowadząca zajęcia teoretyczne musi dysponować wiedzą na temat aktualnych tekstów aktów prawnych z zakresu ruchu drogowego i warunków używania pojazdów; osoba prowadząca zajęcia nie może być karana za przestępstwa popełnione umyślnie i musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych. 2)zapewnienie instruktora prowadzącego zajęcia praktyczne: -instruktorem może być osoba, która posiada co najmniej wykształcenie średnie. Musi posiadać, przez okres co najmniej 3 lat, uprawnienie do kierowania pojazdami rodzaju objętego szkoleniem (prawo jazdy odpowiedniej kategorii). Brak przeciwwskazań zdrowotnych i psychologicznych do kierowania pojazdem musi byś stwierdzone odpowiednio orzeczeniem lekarskim i psychologicznym. Instruktor musi mieć ukończony kurs kwalifikacyjny, zdany egzamin przed komisją powołaną przez wojewodę oraz posiadać wpis do ewidencji instruktorów. Kursantów nie może szkolić osoba, która została skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub wykroczenie przeciwko bezpieczeństwu w ruchu drogowym, osoba prowadząca zajęcia nie może być karana za przestępstwa popełnione umyślnie i musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych. 3)zapewnienie osoby prowadzącego zajęcia z pierwszej pomocy: -osoba, która może prowadzić szkolenie w zakresie udzielania pomocy przed lekarskiej, musi spełniać co najmniej jeden z następujących warunków: a)wykonywać zawód lekarza lub pielęgniarki; b)posiadać kwalifikacje instruktora PCK c)posiadać kwalifikacje ratownika medycznego; -osoba prowadząca zajęcia nie może być karana za przestępstwa popełnione umyślnie i musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych. b)przekaże materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika: -należy przygotować materiały szkoleniowe w formie drukowanej o treści adekwatnej do omawianej tematyki; -materiały w formie drukowanej muszą być trwale połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione itp.), przy czym materiały przygotowywane przez Wykonawcę powinny być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL; -w ramach umowy Wykonawca musi przygotować i wręczyć uczestnikom zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu. Każde zaświadczenie musi być oznakowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL, dodatkowo musi zawierać imię i nazwisko uczestnika, datę, tytuł projektu oraz miejsce (miasto) realizacji kursu-szkolenia. c)zapewni pojazdy spełniające poniższe wymagania: -co najmniej jeden pojazd w zakresie każdej z kategorii prawa jazdy, w której odbywać się będą szkolenia, i określonej w zaświadczeniu o wpisie do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców; -samochód musi być dopuszczony do ruchu i przystosowany do nauki jazdy; -samochód musi spełniać wymagania określone w przepisach w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia; -pojazd musi być oznaczony odpowiednio umieszczoną tablicą kwadratową barwy niebieskiej z białą literą L; d)zapewni plac manewrowy spełniający poniższe wymagania: -plac manewrowy (o nawierzchni asfaltowej, betonowej lub kostkowej); -plac musi być wyłączony z ruchu pojazdów innych niż przeznaczone do nauki jazdy i umożliwiać wykonanie każdego z zadań przewidzianych do wykonania na placu manewrowym na egzaminie państwowym (z wyjątkiem ruszania na wzniesieniu); -powierzchnia co najmniej 180 m2; -zapewnienia pachołków i tyczek odpowiednich do przeprowadzenia kursu; -jeżeli z placu manewrowego będzie korzystał w trakcie szkolenia jednocześnie więcej niż jeden pojazd, to powierzchnię w przypadku kursu na prawo jazdy zwiększa się o co najmniej 100 m2 dla każdego dodatkowego pojazdu; e)przeprowadzi egzamin wewnętrzny (teoretyczny i praktyczny) dla każdego uczestnika; f)przeprowadzi badania lekarskie w wymaganym przepisami prawa zakresie dla każdego uczestnika kursu przez podmiot uprawniony do przeprowadzania tego rodzaju badań. 5.Wykonawca zapewni salę szkoleniową, w której prowadzone będą zajęcia wraz z odpowiednim wyposażeniem: a)powierzchnia sali - co najmniej 25m2; b)w ramach wyposażenia dydaktycznego Wykonawca organizujący kursy prawa jazdy musi posiadać tablicę do pisania lub flipcharta oraz makietę lub programy komputerowe umożliwiające symulowanie sytuacji na drodze. Musi on również dysponować tablicami poglądowymi z zakresu szkolenia, programami komputerowymi lub filmami wideo prezentującymi: a)zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym, b)zasady kierowania pojazdem, c)podstawowe czynności kontrolno-obsługowe i zasady udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadku. Przedstawione w nich informacje muszą odpowiadać obowiązującemu stanowi prawnemu. W celu skorzystania z programów komputerowych, trzeba postarać się o odpowiednią liczbę komputerów. Niezbędny będzie również telewizor i odtwarzacz wideo. Kursantom trzeba zapewnić dostęp do aktualnych tekstów aktów prawnych z zakresu ruchu drogowego i warunków używania pojazdów. 6.Termin wykonania zamówienia - II połowa lipca - 31.10.2011 roku. Część 2 (Pakiet B): L.p. Rodzaj kursu Wymagana ilość godzin (teoretycznych i praktycznych) Planowana dla każdego uczestnika liczba uczestników 1.Podstawy obsługi komputera 40 godzin 20 osób niepełnosprawnych (bez osób na wózkach inwalidzkich) *godzina zajęć teoretycznych liczy 45 minut, a zajęć praktycznych - 60 minut 1.Miejsce realizacji - Radom (granice administracyjne miasta). 2.Harmonogram kursu musi obejmować co najmniej 5 godzin zajęć dziennie. 3.Kurs musi być przeprowadzony w oparciu o program przygotowany przez Wykonawcę i obejmować co najmniej: -System operacyjny Microsoft Windows; -Microsoft Office: WORD, EXCEL, ACCESS: zasady pracy z edytorem tekstu, obliczenia w arkuszu, kalkulacyjnym, obsługa bazy danych; -Ochrona antywirusowa komputera; -Obsługa programu MS Outlook; -Internet jako nowoczesne źródło informacji. 4.Wykonawca przeprowadzi kurs zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Ponadto, Wykonawca: a)zapewni co najmniej 1 osobę do przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych, spełniającą poniższe wymagania: -osoba posiadająca wykształcenie wyższe, posiadająca wiedzę z zakresu budowy i obsługi komputera oraz oprogramowania, zasad bezpiecznego użytkowania, czynności kontrolno-obsługowych; -osoba niekarana prawomocnym wyrokiem za przestępstwa popełnione umyślnie i posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych; b)przekaże materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika: -należy przygotować materiały szkoleniowe w formie drukowanej o treści adekwatnej do omawianej tematyki; -materiały w formie drukowanej muszą być trwale połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione itp.), przy czym materiały przygotowywane przez Wykonawcę powinny być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL,; -w ramach umowy Wykonawca musi przygotować i wręczyć uczestnikom zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu. Każde zaświadczenie musi być oznakowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL, dodatkowo musi zawierać imię i nazwisko uczestnika, datę, tytuł projektu oraz miejsce (miasto)realizacji kursu. 5.Wykonawca zapewni salę do prowadzenia zajęć wyposażoną w stoliki, krzesła i komputery dla wszystkich uczestników kursu (każdy uczestnik kursu będzie miał do swojej dyspozycji odrębny komputer), odpowiednie oświetlenie, tablicę lub flipcharta, projektor; 6.Termin wykonania zamówienia - 5.09 - 31.10.2011 roku. Część 3 (Pakiet C): L.p. Rodzaj szkolenia Wymagana ilość godzin (teoretycznych i praktycznych) Planowana dla każdego uczestnika liczba uczestnikó 1. Fryzjer 120 godzin 1 osoba 2. Kosmetyczka 120 godzin 1 osoba 3. Stylizacja paznokci 60 godzin 2 osoby *godzina zajęć teoretycznych liczy 45 minut, a zajęć praktycznych - 60 minut 1.Miejsce realizacji - Radom (granice administracyjne miasta). 2.Szkolenie - fryzjer musi być przeprowadzone w oparciu o program przygotowany przez Wykonawcę i obejmować co najmniej: -marketing usług i przepisy prawa działalności salonu fryzjerskiego, -techniki i technologie stosowane we fryzjerstwie, -dobór i stosowanie odpowiednich materiałów i środków pielęgnacyjnych, -podstawowe zasad stylizacji fryzur, -sposoby i techniki strzyżenia i modelowania, -sposoby i techniki farbowania włosów oraz wykonywania trwałej ondulacji, -sposoby i techniki wykonywania fryzur okazjonalnych, -podstawowe zasady higieny i bezpieczeństwa. 3.Szkolenie - kosmetyczka musi być przeprowadzone w oparciu o program przygotowany przez Wykonawcę i obejmować co najmniej: -zapoznanie się ze środkami i surowcami kosmetycznymi oraz zasadami ich stosowania, -wykonywanie masażu twarzy, szyi i dekoltu, -wykonywanie manicure i pedicure, -nabycie umiejętności ustalenia i wykonania odpowiedniego zabiegu kosmetycznego w zakresie kosmetyki pielęgnacyjnej, leczniczej i upiększającej, -marketing usług oraz przepisy prawa działalności gabinetu kosmetycznego, -podstawowe zasady higieny i bezpieczeństwa. 4.Szkolenie z zakresu stylizacji paznokci musi być przeprowadzone w oparciu o program przygotowany przez Wykonawcę i obejmować co najmniej: -akcesoria używane do przedłużania paznokci, -wykonywanie maniciure klasycznego, -przedłużanie paznokci na tipsie akrylem, fiberglasem i żelem UVA, -modelowanie naturalnych paznokci na szablonie akrylem i żelem UVA, -przedłużanie naturalnych paznokci fiberglasem, -zdobnictwo paznokci, -podstawowe zasady higieny i bezpieczeństwa. 5.Harmonogram szkoleń powinien być uzgodniony z Wykonawcą. W przypadku szkoleń realizowanych od miesiąca września należy uwzględnić konieczność realizacji szkoleń w godzinach popołudniowych lub w weekendy z uwagi na to, że część uczestników projektu uczy się w systemie dziennym. 6.Wykonawca przeprowadzi szkolenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Ponadto, Wykonawca: a)w zakresie każdego szkolenia, zapewni co najmniej 1 osobę do przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych, spełniającą poniższe wymagania: -osoba posiadająca wiedzę z zakresu prowadzonych zajęć i mająca co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe; -osoba posiadająca świadectwo lub/i zaświadczenie ukończenia szkoły lub/i kursów o specjalności prowadzonych zajęć lub dyplom mistrza w zawodzie; -osoba niekarana za przestępstwa popełnione umyślnie i posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych; b)przekaże materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika: -należy przygotować materiały szkoleniowe w formie drukowanej o treści adekwatnej do omawianej tematyki; -materiały w formie drukowanej muszą być trwale połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione itp.), przy czym materiały przygotowywane przez Wykonawcę powinny być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL,; -w ramach umowy Wykonawca musi przygotować i wręczyć uczestnikom zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu. Każde zaświadczenie musi być oznakowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL, dodatkowo musi zawierać imię i nazwisko uczestnika, datę, tytuł projektu oraz miejsce (miasto) realizacji kursu. c)przeprowadzi praktyczny egzamin wewnętrzny dla każdego uczestnika, sprawdzający uzyskane kwalifikacje; 7.Wykonawca zapewni: a)sale do prowadzenia zajęć teoretycznych, wyposażone w stoliki, krzesła dla wszystkich uczestników kursów/szkoleń, odpowiednie oświetlenie, tablicę lub flipcharta, komputer i projektor umożliwiający prezentację materiałów dydaktycznych; b)bazę sprzętową do przeprowadzenia zajęć praktycznych podczas poszczególnych rodzajów kursów/szkoleń; 8.Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia badań lekarskich w odniesieniu do szkoleń, przy których wymagane jest zaświadczenie lekarskie. 9.Termin wykonania zamówienia - II połowa lipca - 30.11.2011 roku. Część 4 (Pakiet D): L.p. Rodzaj kursu/szkolenia Wymagana ilość godzin (teoretycznych i praktycznych) Planowana dla każdego uczestnika liczba uczestników 1.ADR - Przewóz towarów niebezpiecznych 40 godzin 1 osoba 2.Kierowca wózków jezdniowych 67 godzin 1 osoba 3.Pracownik administracyjno - biurowy 120 godzin 1 osoba 4.Kurs przygotowujący do uprawnień elektrycznych do 1 kV 35 godzin 1 osoba 5.Kucharz 120 godzin 1 osoba 6.Masaż klasyczny 80 godzin 1 osoba 7.Bukieciarstwo 80 godzin 1 osoba 8.Wychowawca kolonii i obozów 36 godzin 1 osoba *godzina zajęć teoretycznych liczy 45 minut, a zajęć praktycznych - 60 minut 1.Miejsce realizacji - Radom (granice administracyjne miasta). 2.Szkolenie - przewóz towarów niebezpiecznych - ADR musi być przeprowadzone w oparciu o program przygotowany przez Wykonawcę oraz: a)musi obejmować co najmniej: -obowiązujące przepisy, -klasyfikacja materiałów oraz ich główne zagrożenia, -określenie warunków i sposobu przewozu drogowego materiałów niebezpiecznych, wg instrukcji pakowania, -rodzaje tablic i nalepek ostrzegawczych, -występujące w transporcie ADR materiały dopuszczone do przewozu w opakowaniu i luzem oraz oznakowanie tych opakowań i kontenerów z materiałami poszczególnych klas, -zakazy obowiązujące podczas załadunku i rozładunku materiałów poszczególnych klas oraz ich zabezpieczenie na pojeździe, -rodzaje pojazdów i ich przystosowanie do przewozu materiałów poszczególnych klas, -kwalifikacje kierowcy i innych osób mogących uczestniczyć w przejeździe, -dokumenty wymagane w czasie przewozu, obowiązki nadawcy, przewoźnika i kierowcy, -małe ilości materiałów i warunki ich przewozu, -obowiązki kierowcy przy zagrożeniach, jakie mogą być powodowane przewożonymi materiałami poszczególnych klas, -kontrolę przewozów. b)musi być przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w szczególności: -Umową ADR, ustawą z dnia 28.10.2002r o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz.U. Nr 199, poz. 1671 z późn. zm.); -Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 15.09.2005 r. w sprawie kursów dokształcających dla kierowców przewożących towary niebezpieczne (Dz.U. Nr 187, poz. 1571). 3.Szkolenie - kierowca wózków jezdniowych musi być przeprowadzone w oparciu o program przygotowany przez Wykonawcę oraz: a)musi obejmować co najmniej: -typy stosowanych wózków jezdniowych, -budowę wózka, -czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy, -czynności operatora w czasie pracy wózkami, -wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa, -wiadomości z zakresu BHP, -praktyczną naukę jazdy i manewrowania osprzętem wózka, -przygotowanie kierowcy do wykonywania czynności związanych z wymianą butli, -pokaz przez instruktora sposobu wymiany butli zgodnie z przepisami i zasadami BHP, -samodzielna wymiana butli pod nadzorem instruktora, -omówienie i ocena przebiegu czynności wymiany butli wykonywanej przez kierowcę. b)Wykonawca zapewni wózki jezdniowe spełniające poniższe wymagania: -wózek jezdniowy musi być dopuszczony do ruchu i przystosowany do nauki jazdy; -wózek jezdniowy musi spełniać wymagania określone w przepisach w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia; c)Wykonawca zapewni plac manewrowy spełniający poniższe wymagania: -plac manewrowy (o nawierzchni asfaltowej, betonowej lub kostkowej); -plac musi być wyłączony z ruchu pojazdów innych niż przeznaczone do nauki jazdy wózkami jezdniowymi i umożliwiać wykonanie wymaganych manewrów; -powierzchnia co najmniej 180 m2; -zapewnienia pachołków i tyczek odpowiednich do przeprowadzenia kursu; -jeżeli z placu manewrowego będzie korzystał w trakcie szkolenia jednocześnie więcej niż jeden wózek jezdniowy, to powierzchnię w przypadku kursu zwiększa się o co najmniej 100 m2 dla każdego dodatkowego pojazdu. 4.Szkolenie-pracownik administracyjno-biurowy musi być przeprowadzone w oparciu o program przygotowany przez Wykonawcę i obejmować co najmniej: -organizację pracy biurowej, -obsługę interesantów oraz prowadzenie rozmów telefonicznych, -prowadzenie korespondencji biurowej (zasady sporządzania pism, klasyfikacja dokumentów), -obsługę urządzeń biurowych (faks, kserokopiarka, drukarka, projektory multimedialne i inne urządzenia biurowe), -zastosowanie komputera w pracy, -zagadnienia prawne z zakresu prawa pracy i prawa cywilnego, -marketing, -radzenie sobie ze stresem, -sprawna komunikacja między klientem, współpracownikami i przełożonym. 5.Kurs przygotowujący do uprawnień elektrycznych do 1kV musi być przeprowadzony w oparciu o program przygotowany przez Wykonawcę i obejmować co najmniej: -prawo energetyczne i przepisy z nim związane; -warunki techniczne jakim powinny odpowiadać instalacje i urządzenia elektroenergetyczne; -zasady budowy i eksploatacji: sieci, urządzeń i instalacji o napięciu znamionowym do 1kV; -ochrona przeciwporażeniowa w urządzeniach do 1kV; -bezpieczeństwo i higiena pracy przy urządzeniach elektroenergetycznych; -ratowanie osób porażonych prądem elektrycznym; -ochrona przeciwporażeniowa i przeciwpożarowa; -dobór i użytkowanie urządzeń energooszczędnych; -układy połączeń sieci (m.in. IT, TT, TN, TN-S, TN-C, TN-CS); -zasady działania wyłącznika różnicowo-prądowego; -kolory i oznaczenia przewodów: PE, N, PEN, L; -napięcia bezpieczne dla prądu zmiennego i stałego i warunki ich stosowania; -zastosowanie bezpiecznych narzędzi. 6.Szkolenie-kucharz musi być przeprowadzone w oparciu o program przygotowany przez Wykonawcę i obejmować co najmniej: -wizerunek kucharza, -technologia gastronomiczna z towaroznawstwem, -zasady racjonalnego żywienia, -wyposażenie techniczne, -etapy produkcji i kolejności przygotowania menu, -zasady nakrywania do stołu - przygotowywanie imprez okolicznościowych, -minimum sanitarne. 7.Szkolenie- masaż klasyczny musi być przeprowadzone w oparciu o program przygotowany przez Wykonawcę i obejmować co najmniej: -budowę i anatomię człowieka, -diagnozę i ocenę zmian strukturalnych i czynnościowych tkanek, -zmiany czynnościowe zachodzące w tkankach przed i po zadziałaniu masażu, -techniki wykonywania masażu poszczególnych części ciała, -wskazania i przeciwwskazania do wykonywania zabiegu masażu. 8.Szkolenie - bukieciarstwo musi być przeprowadzone w oparciu o program przygotowany przez Wykonawcę i obejmować co najmniej: -pielęgnację roślin żywych doniczkowych i kwiatów ciętych, -utrwalanie i barwienie roślin różnymi metodami, -florystyka okazjonalna (ślubna, komunijna i pogrzebowa), -dekoracje pomieszczeń, -dekoracje świąteczne. 9.Szkolenie-wychowawca kolonii i obozów musi być przeprowadzone w oparciu o program przygotowany przez Wykonawcę zgodnie z Roz.Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19.02.1997r.(Dz. U Nr 18 poz. 102) i obejmować co najmniej: -organizację wypoczynku dzieci i młodzieży, -organizację zajęć w placówce wypoczynku, -planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej, -obowiązki wychowawcy grupy, -wychowanie fizyczne i sport w placówce wypoczynku, -turystyka i krajoznawstwo, -zajęcia kulturalno - oświatowe, -zajęcia praktyczno - techniczne, -prace społecznie użyteczne, -bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku. 10.Harmonogram szkoleń powinien być uzgodniony z Wykonawcą. W przypadku szkoleń realizowanych od miesiąca września należy uwzględnić konieczność realizacji szkoleń w godzinach popołudniowych lub w weekendy z uwagi na to, że część uczestników projektu uczy się w systemie dziennym. 11.W przypadku kursu kierowcy wózka jezdniowego, ADR, uprawnień elektrycznych Wykonawca zapewni przeprowadzenie egzaminu państwowego. 12.Wykonawca przeprowadzi kursy/szkolenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Ponadto, Wykonawca: a)w zakresie każdego kursu/szkolenia, zapewni co najmniej 1 osobę do przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych, spełniającą poniższe wymagania: -osoba posiadająca wiedzę z zakresu prowadzonych zajęć i co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe; -osoba posiadająca świadectwo lub/i zaświadczenie ukończenia szkoły lub/i kursów o specjalności prowadzonych zajęć lub dyplom mistrza w zawodzie; -osoba niekarana prawomocnym wyrokiem za przestępstwa popełnione umyślnie i posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych; b)w zakresie szkoleń: ADR - Przewóz towarów niebezpiecznych oraz Kierowca wózków jezdniowych, zapewni osoby prowadzące zajęcia, które: -zobowiązane są znać zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu droowym; -dysponować wiedzą na temat aktualnych tekstów aktów prawnych z zakresu ruchu drogowego, warunków używania pojazdów; c)w zakresie kursu przygotowującego do uprawnień elektrycznych do 1 kV zapewni osobę prowadzącą zajęcia, która posiada odpowiednie wykształcenie, ważną grupę SEP z odpowiednimi uprawnieniami eksploatacji lub nadzoru oraz 3 letnie doświadczenie w zawodzie elektryka eksploatacji lub nadzoru, dysponująca wiedzą na temat aktualnych tekstów aktów prawnych z zakresu eksploatacji urządzeń i instalacji elektrycznych; d)przekaże materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika: -należy przygotować materiały szkoleniowe w formie drdrukowanej muszą być trwale połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione itp.), przy czym materiały przygotowywane przez Wykonawcę powinny być oznakowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL,; -w ramach umowy Wykonawca musi przygotować i wręczyć uczestnikom zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu. Każde zaświadczenie musi być oznakowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL, dodatkowo musi zawierać imię i nazwisko uczestnika, datę, tytuł projektu oraz miejsce (miasto) realizacji kursu. e)przeprowadzi praktyczny egzamin wewnętrzny dla każdego uczestnika, sprawdzający uzyskane kwalifikacje; 13.Wykonawca zapewni: a)sale do prowadzenia zajęć teoretycznych, wyposażone w stoliki, krzesła dla wszystkich uczestników kursu, odpowiednie oświetlenie, tablicę lub flipcharta, komputer i projektor umożliwiający prezentację materiałów dydaktycznych; b)bazę sprzętową do przeprowadzenia zajęć praktycznych podczas poszczególnych rodzajów szkoleń; 14.Wykonawca zapewni możliwości pozostawienia płaszczy i kurtek w osobnym zamykanym miejscu np. szafa, szatnia. 15.Wykonawca zapewnieni możliwość korzystania z toalety dostępnej poza salą szkoleniową. 16.Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia badań lekarskich w odniesieniu do kursów i szkoleń, przy których wymagane jest zaświadczenie lekarskie oraz pracowniczą książeczkę zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych do kursu kucharza. 17.Termin wykonania zamówienia - II połowa lipca - 30 listopada 2011 roku. Wymagania wspólne dla wszystkich części zamówienia (Pakiet A, B, C, D): 1.Wykonawca oznakuje miejsca, z których korzystać będą uczestnicy kursów poprzez umieszczenie plakatów lub naklejek informacyjnych dotyczących projektu, zawierających informację o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (dostarczonych przez Zamawiającego), 2.Wykonawca dokona systematycznej oceny postępów uczestników w kursach/szkoleniach i będzie informował Zamawiającego o nieobecnościach uczestników na zajęciach, 3.Wykonawca ubezpieczy uczestników kursów/szkoleń od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z udziałem w kursie/szkoleniu oraz w drodze do miejsca szkolenia i w drodze powrotnej. 4.Wykonawca zapewni każdorazowo usługę cateringową adekwatną do długości trwania zajęć, tj.: a)w przypadku gdy zajęcia będą trwały nie dłużej niż 5 godzin - soki, woda mineralna, ciastka, słone paluszki dla wszystkich uczestników podczas przerw kawowych. Bufet powinien być dostępny poza salą szkoleniową, jednak w jej bezpośrednim sąsiedztwie; b)w przypadku, gdy zajęcia będą trwały powyżej 5 godzin - obiad (I i II danie obiadowe + napój) dla wszystkich uczestników podczas przerwy obiadowej; soki, woda mineralna, ciastka, słone paluszki dla wszystkich uczestników podczas pozostałych przerw kawowych. 5.Wykonawca zapewni możliwości pozostawienia płaszczy i kurtek w osobnym zamykanym miejscu np. szafa, szatnia. 6.Wykonawca zapewnieni możliwość korzystania z toalety dostępnej poza salą szkoleniową. Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy Prawo zamówień publicznych (poniżej 193.000,00 Euro).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 5 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcprradom.finn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach