Przetargi.pl
zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów dla uczestników projektu Pora na aktywność umożliwiających podniesienie kompetencji społecznych pn. Planowanie budżetu i inne umiejetności dnia codziennego

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-529 Kraków, ul. Józefińska 14/002
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 6165420, 6165424 , fax. 012 6165428
  • Data zamieszczenia: 2011-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14/002 14/002
    30-529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 6165420, 6165424, fax. 012 6165428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów dla uczestników projektu Pora na aktywność umożliwiających podniesienie kompetencji społecznych pn. Planowanie budżetu i inne umiejetności dnia codziennego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów dla uczestników projektu Pora na aktywność u umożliwiających podniesienie kompetencji społecznych pn. Planowanie budżetu i inne umiejętności dnia codziennego zgodnie z poniższymi wytycznymi: 1.Warsztaty odbędą się dla 30 osób uczestników projektu Pora na aktywność w tym: 1) 20 dorosłych 2) 10 dzieci w wieku: a) 6 dzieci od 2 do 10 lat b) 4 dzieci od 11 do18 lat 2. Sposób organizacji zajęć: 1) warsztaty będą być prowadzone dla dwóch grup, 2) warsztaty dla rodziców prowadzone będą w tym samym czasie dla dwóch, 3) zajęcia realizowane łącznie dla rodziców z dziećmi będą odbywać się w jednej grupie, 4) w czasie warsztatów dla rodziców dzieciom zostanie zapewniona opieka. 3. Program zajęć stanowi załącznik nr 1 do formularza ofertowego 4. Metody i techniki pracy z grupą: 1) przewaga form aktywnych co najmniej 70% ( ćwiczenia, wchodzenie w role, drama), 2) uczestnik wykonuje osobiście zadanie, w oparciu o które zdobywa wiedzę o danym zjawisku, a następnie uzyskuje profesjonalny komentarz merytoryczny odnośnie ćwiczonego tematu pogłębiający jego wiedzę i zrozumienie zjawiska. 5. Opieka nad dziećmi beneficjentów podczas zajęć rodziców: Łączny czas opieki nad dziećmi 12 godzin. Harmonogram opieki nad dziećmi ma być równoległy do harmonogramu zajęć rodziców. Zajęcia winny być dostosowane do warunków pogodowych oraz możliwości dzieci. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dla dzieci materiałów plastycznych, dydaktycznych, gier, sprzętu sportowego. 6. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić: 1) odpowiednie warunki lokalowe do przeprowadzenia warsztatów i zalecane materiały szkoleniowe, 2) pokrycie kosztów opłat parkingowych, 3) opłatę klimatyczną, 4) ubezpieczenie NNW oraz kosztów leczenia na kwotę min.10000zł/os, 5) dojazd uczestnikom warsztatów z siedziby Zamawiającego do miejsca szkolenia i z powrotem własnymi lub udostępnionymi przez firmę przewozową autokarami, zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. przewozu osób. Autokary mają posiadać klimatyzację lub możliwość otwierania okien Obowiązkiem przewoźnika jest posiadanie wymaganych przepisami dokumentów m.in. licencji przewoźnika oraz podstawienie autokaru sprawnego technicznie, posiadającego pełną dokumentacje gwarantującą przejazd na trasie określonej w umowie zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce, oraz posiadanie wymaganego ubezpieczenia. Kierowca jest zobowiązany do dbania o czystość autokaru podczas podróży, 6) posiłki - zgodnie z menu stanowiącym załącznik nr 2 do formularza ofertowego, 7) właściwą jakość przygotowywanego posiłku z uwzględnieniem temperatury i innych wymogów ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, 8) oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania, materiałów, pomieszczeń w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie internetowej www.efs.gov.pl/ZPFE/Strony/Dokumenty.aspx, 9) wydanie po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z w/w wytycznymi, 10) materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika warsztatów w tym: a) plan zajęć, b) długopis metalowy typu zenit, c) blok biurowy 60 stron kratka A4, d) ilustrowany skrypt( co najmniej 10 stron A4) zawierający tematy omawiane na zajęciach, wskazówki, porady, e) materiały do zajęć wspólnych. 11) opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską polegającą na wezwaniu lekarza do ośrodka lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodni/szpitala, 12) dokumentację fotograficzną usługi i przekazania jej na zakończenie całej usługi do Zamawiającego. 7. Pozostałe postanowienie: 1) Podczas realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do: a) prowadzenia dziennika każdych zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin , b) potwierdzenia przez beneficjentów odbioru materiałów szkoleniowych , wyżywienia oraz skryptu, 2) Wykonawca przedstawi szczegółowy program zajęć, oraz skrypt do akceptacji Zamawiającego terminie do 3 dni po podpisaniu umowy, 3) Wykonawca zachowa w tajemnicy wszelkie dane osobowe, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych, 4) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć polisę ubezpieczeniową potwierdzającą warunek ubezpieczenia uczestników najpóźniej na 2 dni przed terminem wyjazdu. 5) Koszt pobytu 2 pracowników Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w cenie oferty, 6) Wykonawca może zostać skontrolowany w zakresie przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego lub podmiot kontrolujący Zamawiającego, 7) W pomieszczeniach, w których będą odbywać się zajęcia będzie panować temperatura pokojowa, 8) Pokoje, w których będą zakwaterowani beneficjenci będą dla nich dostępne do momentu wyjazdu z ośrodka, Wykonawca zorganizuje w terminie 5 dni roboczych od daty zakończenia usługi w zasobach lokalowych Zamawiającego spotkania podsumowującego, podczas którego przekaże Zamawiającemu zgromadzoną dokumentację tj: listy obecności, potwierdzenia odbioru materiałów piśmienniczych, skryptu, dokumentacji fotograficznej z przebiegu realizacji usługi, przedstawi ocenę skuteczności podjętych działań w odniesieniu do założonych celów. III. Miejsce realizacji ....................................................................................................................................................... (podać nazwę i adres ośrodka) 1. Pensjonat/ośrodek wypoczynkowy, ośrodek szkoleniowy w odległości do 150 km od Krakowa ( poza terenem gminy miejskiej Kraków), w miejscowości charakterze turystyczno-wypoczynkowym, dysponujący: 1) 2 salami do zajęć grupowych, na minimum 12 osób, sale stanowiące oddzielne pomieszczenie, z układem umożliwiającym przeprowadzenie warsztatów tj. dowolne przestawianie i ułożenie krzeseł - np. w półkole/okrąg, przestrzeń na ćwiczenia ruchowe, wyposażone w sprzęt audio-video i zalecane materiały szkoleniowe, 2) salą do zajęć grupowych dla dzieci, wraz z wyposażeniem w zabawki, gry planszowe i materiały plastyczne, sprzęt dla dzieci dostosowany do różnego wieku dzieci, 3) 1 salą przystosowaną dla dzieci w wieku od 2 do 6 lat wyposażoną w wykładzinę dywanową, 1 łóżeczko do spania z pościelą, zabawki dostosowane do wieku dzieci, 4) stołówką mieszczącą się w budynku zakwaterowania, 5) pokojami 1, 2, 3, 4 osobowymi, z łazienkami, pokoje winny być wyposażone w łóżka jednoosobowe wraz z kompletem pościeli, do każdego łóżka przynależna szafka lub minimum 1 półka w szafie na uczestnika, 6) sale do zajęć powinny być wyposażone w sprzęt audiowizualny (telewizor, video, DVD, z możliwością podłączenia laptopa, rzutnik multimedialny z ekranem, flipczart z pisakami 4 x czarny, 2x niebieski, 2x zielony, 2x czerwony oraz papierem), 1 ryza papieru białego A4 do drukarki, możliwość wydrukowania lub kserowania materiałów do zajęć. III. Termin realizacji Od dnia podpisania umowy do 20 grudnia 2011r. PLAN ZAJĘĆ I. Program zajęć dzień pierwszy: Zajęcia wspólne dla wszystkich uczestników ( łącznie 3,5 godziny) 1. warsztaty kompetencji życiowych-savior vivre na wesoło-zabawy integracyjne. 2. konkurs wiedzy dot. dobrych manier. dzień drugi: (łącznie 6 godzin zegarowych zajęć w podziale: zajęcia-dorośli/opieka-dzieci): 1.Komunikacja jak narzędzie budowania więzi interpersonalnych-ćwiczenia, scenki sytuacyjne- zajęcia dla dorosłych 1) nawiązywanie i podtrzymywnie kontaktu w sytuacjach społecznych i zawodowych (urząd, szkoła, biuro pośrednictwa pracy, zakład pracy) 2) wyrażanie opinii, 3) proszenie o pomoc, 4) asertywne odmawianie, 5) słuchanie jako sposób budowania zaufania, 6) udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej Zajęcia wspólne dla wszystkich uczestników ( łącznie 3,5 godziny ) 1. warsztaty kompetencji życiowych - planowanie budżetu - święta 1) dyskusja - wydatki związane ze świętami; 2) organizacja świąt - opracowanie budżetu świątecznego dla 3 przykładowych sytuacji - osoba samotna, rodzina bezdzietna, rodzina z dwójką dzieci. 3) savoir-vivre podczas świąt - filmy instruktażowe, scenki rodzajowe, 4) degustacja potraw świątecznych (barszcz z uszkami, pierogi z kapustą i grzybami, ryba panierowana, kompot z suszu owocowego) podczas kolacji dzień trzeci (łącznie 6 godzin zegarowych zajęć w podziale: zajęcia-dorośli/opieka-dzieci oraz 3 godziny zajęć wspólnych): 1.Kupuj odpowiedzialne - planowanie zakupów z głową, czyli co i jak kupować, aby nie zostać posiadaczem całej masy zbędnych, szkodliwych dla środowiska i dla zdrowia rzeczy, a z zakupów wrócić zadowolonym i z towarami wysokiej jakości, dostosowanymi do naszych możliwości finansowych (2 godz. 30min). 1) lista zakupów 2) jak weryfikować jakość towarów i ceny (skład produktów, pochodzenie składników) 3) ekoetykietowanie 4) chwyty marketingowe sprzedawców - (ułożenie i rozkład towaru, wyprzedaże, promocje, muzyka, zapachy itp.) i obrona przed nimi 2. Styl życia - ja i moje pieniądze - planowanie miesięcznych wydatków domowych (2godz. 30 min) 3. Domowa ekonomia II- Energia dawniej i dziś (1 godz.) Wiedza na temat. odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii elektrycznej oraz na temat wpływu różnych sposobów produkcji energii na środowisko. Uczestnicy uświadomią sobie konieczność oszczędzania energii i poznają proste, beznakładowe sposoby aby zużywać mniej prądu w codziennym życiu. Zajęcia wspólne dla wszystkich uczestników - warsztaty kompetencji życiowych : spotkania z kulturą regionu: (łącznie 3 godziny zegarowe) 1) pogadanka dotycząca. zwyczajów regionalnych, legend regionalnych, ważnych wydarzeń historycznych w regionie, możliwy koncert muzyki ludowej i pokaz tańców regionalnych z omówieniem i zaangażowaniem uczestników; 2) konkurs wiedzy regionalnej; 3) degustacja potraw regionalnych ( podczas kolacji) nie mniej niż 450 g na osobę, nie mniej niż 2 potrawy regionalne, do wyboru 2 rodzaje napojów gorących i 2 rodzaje napojów zimnych ( propozycja wykonawcy) Poszczególne moduły szkolenia podzielone przerwami 10 minutowymi. II. Cel zajęć: Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji życiowych beneficjentów zwiększając sprawność w funkcjonowaniu społecznym poprzez: 1. Integracja beneficjentów o podobnym problemie (bezrobocie), 2. Wzrost kompetencji w zakresie korzystania z wsparcia społecznego, 3. Nabycie wiedzy dotyczącej planowania budżetu domowego, 4. Wzrost kompetencji w zakresie komunikacji społecznej. III. Efekty szkolenia: 1. Uczestnik potrafi : 1) wykorzystać kontakty społeczne do rozwiązywania problemów indywidualnych, zawodowych i problemów dnia codziennego, 2) budować prawidłowe relacje społeczne, zawodowe, indywidualne, 3) racjonalnie gospodarować posiadanymi zasobami, zarówno materialnymi i planować budżet domowy. JADŁOSPIS ZGODNIE Z MENU NA OSOBĘ serwis kawowy na zajęcia : kawa - 250 ml herbata - 250ml woda mineralna - butelka 0,5l soki owocowe100% (jabłkowy, pomarańczowy)w dzbankach 250 ml na osobę ciasteczka konferencyjne - 150g na osobę Posiłek dla dzieci w trakcie trwania warsztatów dla rodziców: drożdżówka - 1 szt. serek homogenizowany 150g sok owocowy 1005 w zakręcanej butelce 330ml woda mineralna 500ml owoc -1 szt. ( jabłko lub banan) mleko 200ml ŚNIADANIA ( na dzień drugi i trzeci) herbata lub kawa z mlekiem 200 ml, cukier 10g, sok owocowy bez cukru 100 ml, jogurt owocowy 150g, musli 50g, mleko 300 ml, g, dżem 10g, ser żółty 30g , masło 5g, pomidor i ogórek świeży 75g łącznie, pieczywo (w tym pieczywo ciemne, bułki) 150g, polędwica sopocka 50g, szynka tyrolska 50g, twarożek śmietankowy 75g, OBIADY: Dzień pierwszy: zupa pomidorowa z makaronem 400 ml, kotlet mielony, 150g, ziemniaki 200g, marchewka zasmażana 150g, banan - 1 sztuka, kompot - 250 ml Dzień drugi: zupa jarzynowa 400 ml, zrazy wołowe zwijane w sosie grzybowym, 200 g, ziemniaki 200g, surówka z warzyw mieszanych, 150 g, jabłko 1 szt., sok wieloowocowy - 250 ml Dzień trzeci: barszcz z ziemniakami 400 ml, surówka z kapusty pekińskiej 150g, filet z kurczaka pieczony 200g (opcjonalnie dla wegetarian faszerowana papryka (farsz z ryżu, warzyw i sera) 200g, ziemniaki z wody 150g, kompot 200 ml, deser: winogrona 100g, KOLACJE Do każdej kolacji: herbata lub kawa z mlekiem 200 ml, cukier 10g, pieczywo (w tym pieczywo ciemne, bułki) 150g Dzień pierwszy: mięsa grillowanie: karczek wieprzowy- 0,1kg, mięso z kurczaka- 0,1kg, kiełbasa - 0,1 kg, Sosy (musztardowy, chrzanowy, ketchup)- 0,05kg/ łącznie, surówka z warzyw - 0,15 kg, soki owocowe 200 ml, woda mineralna 200 ml Dzień drugi: barszcz z uszkami 300 ml, pierogi z kapustą i grzybami - 8 szt., ryba panierowana 150g , surówka z kapusty czerwonej 150g kompot z suszu - 200ml, Dzień trzeci: dwie potrawy regionalne nie mniej niż 450g - propozycja Wykonawcy Serwis kawowy poza godzinami zajęć w formie udostępnienia czajnika oraz produktów do przygotowania samodzielnie przez beneficjenta herbaty lub kawy. Dla najmłodszych dzieci zostanie zapewnione menu opracowane dla ich wieku ( kaszki, kleiki, potrawy delikatnie przyprawione i rozdrobnione).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops krakow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach