Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie w roku 2011 szkoleń dla 1399 nauczycieli z województwa lubelskiego, w formie kursów doskonalących, w zakresach tematycznych, z których każde stanowi odrębne zadanie

Kuratorium Oświaty ogłasza przetarg

  • Adres: 20-950 Lublin, ul. 3 Maja 6
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 5385222 , fax. 081 5385230
  • Data zamieszczenia: 2011-06-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Kuratorium Oświaty
    ul. 3 Maja 6 6
    20-950 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 081 5385222, fax. 081 5385230
    REGON: 00647320200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kuratorium.lublin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie w roku 2011 szkoleń dla 1399 nauczycieli z województwa lubelskiego, w formie kursów doskonalących, w zakresach tematycznych, z których każde stanowi odrębne zadanie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie w roku 2011 szkoleń dla 1399 nauczycieli z województwa lubelskiego, w formie kursów doskonalących, w zakresach tematycznych, z których każde stanowi odrębne zadanie. Zadania określa punkt III niniejszej specyfikacji - Opis odpowiednich części zamówienia (SIWZ). Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: Kod CPV: 80.42.00.00-4 usługi szkoleniowe 2. Przedmiot zamówienia obejmuje przeszkolenie w formie kursowej wskazanej w punkcie III niniejszej specyfikacji liczby osób, w każdym z 13 wymienionych zadań. 3. Szkolenia mają być realizowane w wymiarze godzinowym podanym dla każdego zadania. 4. Wykonawca jest zobowiązany do organizacji szkoleń dla nauczycieli z całego województwa lubelskiego, uwzględniając obszary wiejskie. Wykonawca, dokonując naboru uczestników szkoleń, powinien stworzyć równe możliwości uczestnictwa w szkoleniach nauczycielom wskazanym w niniejszej specyfikacji jako ich adresaci. Niedopuszczalne jest ograniczanie dostępności szkoleń, tj. przeprowadzanie naboru uczestników wyłącznie w jednej szkole/placówce lub szkołach/placówkach wybranego rejonu województwa. 5. Zamawiający nie przewiduje możliwości realizacji kursów jako szkoleń wszystkich członków rad pedagogicznych poszczególnych szkół/placówek. 6. Szkolenia powinny być przeprowadzone na terenie województwa lubelskiego. 7. Treści programów szkoleń muszą odpowiadać tematowi szkolenia (zadania), a także treściom podanym jako wymagane przy zadaniach wyszczególnionych w punkcie III niniejszej specyfikacji. 8. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika kursu/konferencji, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia oraz właściwych warunków lokalowych. 9. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania. 10. Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia. 11. Odbiór usług zostanie udokumentowany SPRAWOZDANIEM z realizacji zadania przygotowanym przez Wykonawcę i przekazanym Zamawiającemu po zakończeniu zadania, jednak nie później niż do dnia 14 grudnia 2011 r. SPRAWOZDANIE powinno zawierać: a) nazwę Wykonawcy realizującego zadanie; b) nazwę zadania; c) faktyczny termin realizacji zadania; d) liczbę uczestników szkolenia/konferencji; e) wykaz kadry, która realizowała zadanie (ze wskazaniem prowadzonych przez członków kadry modułów szkolenia), f) liczbę szkolonych grup; g) wykaz szkół/placówek, których nauczyciele byli uczestnikami szkolenia, ze wskazaniem liczby nauczycieli z danej szkoły/placówki objętych szkoleniem oraz nazwy gminy (i powiatu), w których mieści się dana szkoła; h) komplet materiałów szkoleniowych przekazanych uczestnikom szkolenia; i) opis zastosowanej procedury ewaluacji wewnętrznej szkolenia wraz z przykładowymi narzędziami tej ewaluacji, a także wyniki i wnioski z przeprowadzonej ewaluacji; j) uwagi i wnioski dotyczące przebiegu zajęć i efektów szkolenia oraz problemów organizacyjnych; k) ocenę praktycznego działania nauczycieli, na podstawie którego uzyskali zaświadczenie ukończenia szkolenia. III. OPIS ODPOWIEDNICH CZĘŚCI ZAMÓWIENIA Dopuszcza się składanie ofert częściowych, tj. na każde zadanie: Tematyka szkoleń grantowych dla nauczycieli planowanych do realizacji w roku 2011 1. Zajęcia komputerowe w nauczaniu zintegrowanym W programie szkolenia należy uwzględnić między innymi następujące treści: technologie informacyjne w pracy nauczyciela kształcenia zintegrowanego; programy edukacyjne i ich funkcja wspierająca zajęcia dydaktyczne; internet - wyszukiwanie i wykorzystanie zasobów edukacyjnych; organizacja zajęć komputerowych, aspekty programowe i techniczne, nowe technologie w nauczaniu; psychologiczne i pedagogiczne aspekty zajęć komputerowych w kształceniu zintegrowanym; dydaktyka zajęć z komputerem; bezpieczeństwo pracy dziecka z komputerem, ochrona przed treściami niepożądanymi. 2. Wykorzystanie szkolnej pracowni komputerowej w nauczaniu przedmiotów: technika, zajęcia techniczne W programie szkolenia należy uwzględnić między innymi wykorzystanie programów typu 2D CAD 3. Projekt edukacyjny jako nowoczesna i wielofunkcyjna metoda nauczania w szkołach gimnazjalnych 4. Rola i miejsce wychowania przedszkolnego w systemie edukacji po obniżeniu wieku szkolnego, ze szczególnym uwzględnieniem diagnozy dziecka w wieku przedszkolnym. 5. Tworzenie oraz ewaluacja przyjętych do realizacji programów nauczania, programów wychowawczych oraz profilaktycznych w szkołach i placówkach oświatowych 6. Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy 7. Projektowanie rozwoju szkoły/placówki oraz budowanie wewnętrznego systemu zapewniania jakości z wykorzystaniem autoewaluacji i awansu zawodowego nauczycieli 8. Projektowanie i organizacja pracy bibliotek szkolnych jako centrów informacyjnych dla uczniów i nauczycieli W programie należy uwzględnić rolę bibliotek pedagogicznych jako instytucji wspomagających ten proces 9. Planowanie i realizacja procesu dydaktycznego na lekcji języka obcego z uwzględnieniem nowej podstawy programowej 10. Zadania dyrektora szkoły/placówki w zapewnieniu bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki 11. Świadome kierowanie rozwojem ucznia W programie należy uwzględnić monitorowanie i ocenę osiągnięć uczniów, pracę z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych 12. Wykorzystanie wyników badań osiągnięć edukacyjnych uczniów w planowaniu i realizacji procesu kształcenia: analiza i interpretacja wyników egzaminów zewnętrznych 13. Stosowanie przepisów Kpa, Kpc, Kpk i KriO w pracy dyrektora szkoły/placówki Treści szkolenia powinny obejmować w szczególności następujące zagadnienia: 1/ zakres uprawnień i obowiązków dyrektora szkoły w kontekście Kpc, KpK i KriO; 2/ stosowanie przepisów Kpa, w szczególności procedury i terminy załatwiania spraw, rozpatrywania skarg i wniosków, wydawania decyzji administracyjnych UWAGA ! Wykonawca realizujący zadanie powinien, dokonując naboru uczestników na szkolenia, uwzględnić następujące szczegółowe wymagania: 1. W przypadku zadania nr 1 oraz zadania nr 2 nauczyciele kwalifikowani na kurs powinni posiadać podstawowe umiejętności w zakresie posługiwania się komputerem, w tym umiejętności: - korzystania z podstawowych aplikacji oraz wbudowanej pomocy; - zapisywania i odczytywania wyników swojej pracy; - modyfikowania podstawowych ustawień systemu - edycji tekstów; - projektowania prostego arkusza kalkulacyjnego, - łączenia informacji pochodzących z różnych aplikacji; - porządkowania zbiorów w pamięci zewnętrznej komputera; - drukowania opracowanych dokumentów; 2. W przypadku zadania nr 6 - szkolenie należy zrealizować zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2009 r. w sprawie przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy (Dz. U. z 2009 r. Nr 139, poz. 1132)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804200004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Program szkolenia
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kuratorium.lublin.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach