Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie usług o charakterze kursów ponoszących umożliwiających uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych dla grupy łącznie 110 uczestników projektu Od bierności do aktywności w ramach działania pn. Aktywizacja edukacyjna

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 58-300 Wałbrzych, ul. Beethovena 1-2
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-74 6640800 , fax. 0-74 6640800
  • Data zamieszczenia: 2014-07-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Beethovena 1-2 1-2
    58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 0-74 6640800, fax. 0-74 6640800
    REGON: 00581138700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mops.walbrzych.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Pomoc społeczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie usług o charakterze kursów ponoszących umożliwiających uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych dla grupy łącznie 110 uczestników projektu Od bierności do aktywności w ramach działania pn. Aktywizacja edukacyjna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie usług o charakterze kursów umożliwiających uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych dla grupy łącznie 110 uczestników projektu. Zamawiający informuje, iż wszystkie usługi objęte przedmiotem zamówienia winny zostać przeprowadzone na terenie miasta Wałbrzycha. Planowany termin realizacji usługi - I termin - 18.08.2014 - 20.09.2014 - grupa 55 osób, II termin - 1.04.2015 - 30.04.2015 r. - grupa 55 osób Podana w SIWZ liczba osób może ulec zmianie - łącznie w ujęciu na każdy z etapów realizacji działania o nie więcej niż +/-10 osób. Zamawiający zastrzega, iż zmiana ta nie będzie miała wpływu na ceny zaoferowane w ofertach przez Wykonawców. W ramach zorganizowania i przeprowadzenia usługi Zamawiający wymaga aby były one przeprowadzone w następującym zakresie i tematyce: 1) Kurs Obsługa kasy fiskalnej + ABC sprzedaży 1) Liczba osób, które skorzystają z zajęć - 10 osób, 2) Czas trwania kursu Wykonawca przedstawi w programie szkolenia. Zamawiający wymaga aby Wykonawca w ramach prowadzonego szkolenia zapewnił możliwość odbycia zajęć praktycznych dla uczestników szkolenia. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie 140 godzin dydaktycznych zajęć, z czego 100 godzin dydaktycznych zajęć teoretycznych i 40 godzin dydaktycznych zajęć praktycznych. 3) Szkolenie winno odbywać się w jednej grupie obejmującej wszystkich uczestników kursu. 4) Minimalny zakres tematyczny kursu założony przez Zamawiającego winien obejmować następującą tematykę: a) ogólne zagadnienia marketingu, b) zagadnienia z towaroznawstwa, c) organizacja handlu, d) zagadnienia związane z rolą sprzedawcy w organizacji pracy w sklepie, e) etyka kupiecka, f) nabycie umiejętności obsługi kasy fiskalnej, g) trening umiejętności sprzedaży i obsługi klienta, h) psychologia sprzedaży i wiedzy o konsumencie, i) nowoczesne formy organizacji i techniki handlu detalicznego, j) czynności rachunkowo - kasowe w sklepie. 5) W ramach prowadzonych zajęć praktycznych związanych z obsługą kas fiskalnych Wykonawca winien zapewnić uczestnikom szkolenia swobodny dostęp do kas fiskalnych z odpowiednim oprogramowaniem. Na jednego uczestnika szkolenia winno przypadać jedno stanowisko pracy. 2) Kurs Pracownik ochrony z zabezpieczeniem mienia sklepowego i budynków 1) Liczba osób które skorzystają z zajęć - 12 osób 2) Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie 120 godzin dydaktycznych zajęć łącznie, w formie wykładów i ćwiczeń, z czego 100 godzin dydaktycznych zajęć teoretycznych i 20 godzin dydaktycznych zajęć praktycznych. 3) Szkolenie odbędzie się w jednej grupie obejmującej wszystkich uczestników szkolenia. 4) Minimalny zakres tematyczny kursu założony przez Zamawiającego winien obejmować następującą tematykę: a) omówienie przepisów prawnych regulujących działalność strażnika mienia sklepowego, b) zadania, obowiązki i uprawnienia strażnika mienia sklepowego i budynków, c) zasady wykonywania zadań przez strażnika mienia sklepowego i budynków, d) sposoby i techniki dobrej obserwacji, sposoby reagowania w sytuacjach zagrożenia, e) zasady udzielania pierwszej pomocy, f) zagadnienia związane z etyką i psychologią zawodu. 3) Kurs Opiekun/ka osób starszych z podstawami języka niemieckiego 1) Liczba osób, które skorzystają z zajęć - 10 osób, 2) Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie 150 godzin dydaktycznych zajęć łącznie, z czego około 100 godzin dydaktycznych zajęć teoretycznych i 50 godzin dydaktycznych zajęć praktycznych. 3) Szkolenie odbędzie się w jednej grupie obejmującej wszystkich uczestników szkolenia. 4) Minimalny zakres tematyczny kursu założony przez Zamawiającego winien obejmować następującą tematykę: a) podstawowe informacje o zdrowiu i chorobach dotyczących osób starszych, b) sposoby i techniki rehabilitacji osób starszych, c) podstawy dotyczące pielęgnacji, higieny i żywienia osób chorych i starszych, d) zagadnienia psychologiczne, pedagogiczne i prawne związane z pełnieniem funkcji opiekuna/opiekunki, e) pierwsza pomoc medyczna, f) organizacja czasu wolnego podopiecznego, g) zagadnienia związane z funkcjonowaniem publicznej służby zdrowia i systemu pomocy społecznej, h) nauka podstaw języka niemieckiego (co najmniej 40 godzin dydaktycznych zajęć teoretycznych). 4) Kurs Operator wózka widłowego z polityką magazynową 1) Liczba osób, które skorzystają z zajęć - 10 osób 2) Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie 140 godzin dydaktycznych zajęć łącznie, z czego około 70 godzin dydaktycznych zajęć teoretycznych i 70 godzin dydaktycznych zajęć praktycznych. Zamawiający wymaga aby w ramach kursu minimum 35 godzin dydaktycznych zajęć teoretycznych stanowiły zajęcia związane z polityką magazynową. 4) Szkolenie odbędzie się w jednej grupie szkoleniowej. 5) Minimalny zakres tematyczny kursu założony przez Zamawiającego winien obejmować następującą tematykę: a) zagadnienia związane z przepisami BHP, b) zasady udzielania pierwszej pomocy, c) wiadomości o dozorze technicznym, d) zagadnienia związane z techniką jazdy wózkiem jezdniowym z napędem silnikowym wraz z wymianą i obsługą butli gazowych, e) praktyczna nauka jazdy i manewrowania wózkiem widłowym (co najmniej 30 godzin zajęć praktycznych na każdego uczestnika zajęć), f) zagadnienia związane z gospodarką magazynową, zastosowanie oprogramowania komputerowego w zarządzaniu gospodarką magazynową, g) struktura funkcjonowania gospodarki magazynowej w przedsiębiorstwie, h) podział, charakterystyka i poziom zapasów magazynowych, i) operacje magazynowe - technologia procesów składowania, organizacja pracy, j) zasady BHP w organizacji prac magazynowych, k) zagadnienia związane z wyposażeniem technicznym magazynów, l) metody rozmieszczania zapasów magazynowych. ł) egzamin UDT wraz z wydaniem dokumentu potwierdzającego nabycie uprawnień. 5) Kurs Pracownik obsługi hotelowej z obsługą maszyn sprzątających i terenów zielonych 1) Liczba osób, które skorzystają z zajęć - 13 osób 2) Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie około 80 godzin dydaktycznych zajęć łącznie, z czego około 40 godzin dydaktycznych zajęć praktycznych i 40 godzin dydaktycznych zajęć teoretycznych. 4) Szkolenie odbędzie się w jednej grupie obejmującej wszystkich uczestników szkolenia. 5) Minimalny zakres tematyczny kursu założony przez Zamawiającego winien obejmować następującą tematykę: a) zakres podstawowych czynności wykonywanych przez pracownika gospodarczego w ramach wykonywanych prac, b) zagadnienia dotyczące przepisów sanitarnych dotyczących obiektów hotelarskich, c) zasady utrzymania w prawidłowym stanie sanitarnym i porządkowym obiektu, d) czynności związane z pielęgnacją terenów zielonych, e) użytkowanie sprzętu AGD będącego na wyposażeniu obiektu, f) przepisy BHP i prawa pracy. g) zajęcia praktyczne nauki zawodu. W ramach świadczonej usługi Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) Zapewnienia usługi cateringowej, każdego dnia kursu jego uczestnikom - w postaci jednego gorącego posiłku i stworzenia warunków umożliwiających jego swobodne spożycie. Oprócz jednego gorącego posiłku Wykonawca będzie zobowiązany do zorganizowania przerw kawowych i zagwarantowania kawy, herbaty, zimnych napojów, ciastek - w przerwach pomiędzy zajęciami. 2) Pokrycia kosztów dojazdu uczestników kursu do miejsca realizacji kursu i z powrotem do miejsca zamieszkania, bądź zorganizowania bezpłatnego przejazdu w obie strony. 3) Zapewnienia materiałów edukacyjnych zgodnych z profilem i programem danego kursu. 4) Zagwarantowania odpowiednich pomieszczeń, w których będą odbywały się zajęcia. Winny one spełniać wymagania Kodeksu Pracy, Prawa Budowlanego oraz przepisów odnośnie bezpieczeństwa i higieny pracy a także przepisów przeciwpożarowych. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia każdemu uczestnikowi kursu miejsca siedzącego, stolika/ławki bądź krzesła z przystawką, umożliwiającego swobodne sporządzanie notatek. Dodatkowo pomieszczenia, w których będą odbywały się kursy winny być oznakowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z lutego 2009 r. Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013 wraz z załącznikiem Nr 1 oraz Wytycznymi w zakresie informacji i promocji. 5) Realizacji zajęć od poniedziałku do piątku w przedziale czasowym od 8.00 do 16.00, przy czym zajęcia prowadzone w ramach danego kursu nie mogą odbywać się krócej niż 6 i dłużej niż 8 godzin dydaktycznych dziennie. 6) Opracowania i dostarczenia Zamawiającemu co najmniej na trzy dni przed datą rozpoczęcia kursu harmonogramu zajęć dla każdego rodzaju kursu, opracowanego w formie tabelarycznej, a także wskazania miejsca realizacji poszczególnych zajęć w podziale na kursy. Dokument ten winien być oznaczony zgodnie z wymogami wynikającymi z Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z lutego 2009 r., Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007 - 2013 oraz Wytycznych w zakresie informacji i promocji. W nagłówku harmonogramu zajęć winny zostać oznaczone następujące informacje: data planowanych zajęć w ramach prowadzonego kursu, przedział czasowy jaki został zabezpieczony na realizację zagadnień związanych z programem danego kursu, liczba godzin dydaktycznych zajęć, tematyka zajęć oraz imiona i nazwiska prowadzących zajęcia. 7) W ramach nadzoru wewnętrznego służącego podnoszeniu jakości prowadzonych kursów wyznaczenia (imiennie) opiekuna szkolenia sprawującego nadzór nad jego poprawną realizacją. 8) Zapewnienia wykwalifikowanej kadry trenerów posiadających stosowne uprawnienia wymagane przepisami prawa, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia. 9) Skierowania i sfinansowania uczestnikom badań lekarskich z zakresu medycyny pracy w przypadkach, kiedy przepisy prawa nakładają taki obowiązek.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy z Wykonawców w przypadku złożenia oferty, zobowiązany jest do wniesienia wadium przetargowego w wysokości 4000 zł. Zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręcznie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.), 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, tj. Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wałbrzychu - Bank Handlowy w Warszawie S.A 90 1030 1289 0000 0000 9000 2031 z zaznaczeniem w tytule przelewu: wadium przetargowe Usługa wykonania kursów w projekcie Od bierności do aktywności. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Do oferty należy dołączyć kserokopię dowodu wniesienia wadium. Wykonawca, który nie wniósł wadium w dopuszczalnej formie lub ustalonej kwocie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom ubiegającym się o udzielenie przedmiotowego zamówienia, niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 1 pkt. 4a ustawy. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed terminem składania ofert. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, bądź zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.mops.walbrzych.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach