Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie usług o charakterze kursów podnoszących lub uzupełniających kwalifikacje zawodowe dla grupy około 81 uczestników projektu Od bierności do aktywności - projekt systemowy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wałbrzychu wraz ze świadczeniem usług opieki nad dziećmi na czas trwania zajęć w ramach działania Aktywizacja zawodowa.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 58-300 Wałbrzych, ul. Beethovena 1-2
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-74 6640800 , fax. 0-74 6640800
  • Data zamieszczenia: 2011-08-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Beethovena 1-2 1-2
    58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 0-74 6640800, fax. 0-74 6640800
    REGON: 00581138700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.walbrzych.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie usług o charakterze kursów podnoszących lub uzupełniających kwalifikacje zawodowe dla grupy około 81 uczestników projektu Od bierności do aktywności - projekt systemowy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wałbrzychu wraz ze świadczeniem usług opieki nad dziećmi na czas trwania zajęć w ramach działania Aktywizacja zawodowa.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie usług o charakterze kursów podnoszących lub uzupełniających kwalifikację zawodowe dla grupy około 81 uczestników projektu Od bierności do aktywności wraz ze świadczeniem usług opieki nad około 20 dzieci w czasie trwania zajęć uczestników. Zamawiający informuje, iż wszystkie usługi objęte przedmiotem zamówienia winny zostać przeprowadzone na terenie miasta Wałbrzycha. W ramach zorganizowania i przeprowadzenia usługi Zamawiający wymaga aby były one przeprowadzone w następującym zakresie i tematyce: 1. Kurs obsługi kas fiskalnych: 1)Liczba osób, które skorzystają z zajęć - około 16 osób, 2)Liczba dzieci objętych opieką - 6 osób, 3)Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia, z zastrzeżeniem, że liczba godzin lekcyjnych zajęć dziennych nie może być większa niż 8. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie 40 godzin szkolenia (8 godzin zajęć teoretycznych, 32 godziny zajęć praktycznych). Zamawiający wymaga aby Wykonawca w ramach prowadzonego szkolenia zapewnił możliwość odbycia zajęć praktycznych dla uczestników szkolenia. 4)Szkolenie odbędzie się w jednej grupie obejmującej wszystkich uczestników szkolenia. 5)Minimalny zakres zagadnień - program szkolenia: a)podstawowe wiadomości o kasach fiskalnych, warunki i kryteria doboru kas fiskalnych, b)technika sprzedaży przy wykorzystaniu kas fiskalnych, operacje przeprowadzane na kasie fiskalnej, c)praktyczna obsługa kas fiskalnych z czytnikiem i bez czytnika kodów kreskowych, d)samodzielne wykonywanie operacji kasowych pod nadzorem instruktora - ćwiczenia - zajęcia praktyczne. Czynności rachunkowo - kasowe w sklepie: a)rodzaje czynności rachunkowo - kasowych w sklepie, b)formy zapłaty za towar w jednostkach sprzedaży detalicznej, c)technika inkasowania należności, d)odprowadzanie utargów, e)dokumentacja związana ze sprzedażą towarów. 6)W ramach prowadzonych zajęć praktycznych związanych z obsługą kas fiskalnych Wykonawca winien zapewnić uczestnikom szkolenia swobodny dostęp do kas fiskalnych z odpowiednim oprogramowaniem. Na jednego uczestnika szkolenia winno przypadać jedno stanowisko pracy. 2.Kurs nowoczesny magazynier z obsługą wózka widłowego: 1)Liczba osób które skorzystają z zajęć - około 11 osób 2)Liczba dzieci objętych opieką - 1 osoba 3)Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia, z zastrzeżeniem, że liczba godzin lekcyjnych zajęć dziennych nie może być większa niż 8. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie 152 godziny zajęć (112 godzin zajęć praktycznych, 40 godzin zajęć teoretycznych). 4)Szkolenie odbędzie się w jednej grupie obejmującej wszystkich uczestników szkolenia. 5)Minimalny zakres zagadnień - program szkolenia: a)zajęcia z praktycznej obsługi wózka widłowego wraz z wymianą butli gazowej, b)zasady zabezpieczania towarów magazynowych, przepisy BHP i p. poż w gospodarce magazynowej, c)technologia prac magazynowych, d)wyposażenie magazynu, e)organizowanie prac w magazynie, f)zarządzanie zapasami magazynowymi, g)obsługa programów komputerowych związanych z obsługą magazynu. h)obsługa kas fiskalnych. 3.Kurs płytkarz - malarz: 1)Liczba osób, które skorzystają z zajęć - około 8 osób, 2)Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia, z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć dziennie nie może być większa niż 8 godzin lekcyjnych. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie 150 godziny, w tym 30 godziny zajęć teoretycznych i 120 godzin zajęć praktycznych. 3)Szkolenie odbędzie się w jednej grupie obejmującej wszystkich uczestników szkolenia. 4)Minimalny zakres zagadnień - program szkolenia: a)organizacja stanowiska roboczego i rozliczenie pracy, b)przepisy BHP i ppoż. na stanowisku pracy, c)umiejętności i techniki posługiwania się materiałami i narzędziami używanymi w zawodzie płytkarza i malarza, d)przygotowywanie ścian i podkładów ściennych oraz podłogowych wraz z technikami transportu materiałów, e)techniki malowania farbą klejową, emulsyjną i olejną, f)posadzki z płytek, kształtek i cegieł, posadzki monolityczne, g)wykonywanie gładzi gipsowej. 4.Kurs kadrowo - płacowy: 1) Liczba osób, które skorzystają z zajęć - około 8 osób 2) Liczba dzieci objętych opieką - około 5 osób, 3) Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia, z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć dziennie nie może być większa niż 8 godzin lekcyjnych. Zamawiający przewiduje na to działania łącznie 250 godzin, w tym 100 godzin zajęć teoretycznych, 150 godzin zajęć praktycznych (z czego 85 godzin zajęć praktycznych w formie warsztatów komputerowych z obsługi programu Płatnik oraz innych finansowo - księgowych wykorzystywanych w księgowości). 4) Szkolenie odbędzie się w jednej grupie obejmującej wszystkich uczestników szkolenia. 5) Minimalny zakres zagadnień - program szkolenia: a) zagadnienia związane ze źródłami i zasadami prawa pracy, b) zagadnienia związane z obowiązkami pracodawcy i pracownika, c) kształtowanie treści stosunku pracy i zmiana warunków zatrudnienia, d) zagadnienia związane z urlopami wypoczynkowymi i czasem pracy, e) rozwiązywanie umów o pracę, f) ogólne zasady naliczania wynagrodzeń dla pracowników, g) świadczenia pieniężne z tytułu choroby i macierzyństwa, h) płatne i niepłatne absencje pracownicze - ustalenie wynagrodzenia na czas niewykonywania pracy, i) obligatoryjne i fakultatywne składniki wynagrodzeń - zasady kalkulacji. j) obsługa programu Płatnik - zajęcia praktyczne (warsztaty komputerowe) - dokumenty zgłoszeniowe k) obsługa programu Płatnik - zajęcia praktyczne (warsztaty komputerowe) - dokumenty rozliczeniowe 5.Kurs kucharz z elementami kelnerstwa: 1) Liczba osób, które skorzystają z zajęć - około 30 osoby 2) Liczba dzieci objętych opieką - około 7 osób, 3) Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia, z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć dziennie nie może być większa niż 8 godzin lekcyjnych. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie 170 godzin, w tym 45 godzin zajęć teoretycznych i 125 godzin praktycznych. 4) Szkolenie odbędzie się w dwóch grupach szkoleniowych. 5) Minimalny zakres zagadnień - program kursu: a)omówienie kwestii podstawowych surowców gastronomicznych, b)obróbka wstępna surowców, c)opis stanowiska pracy w zawodzie kucharza, d)techniki sporządzania dań, e)sporządzanie zup i sosów, f)przygotowywanie przekąsek, g)przygotowywanie sali konsumenckiej, h)sposób podawania potraw i napojów i)obsługa przyjęć okolicznościowych, 6.Kurs opiekuna osób starszych 1) Liczba osób, które skorzystają z zajęć - około 8 osób 2) Liczba dzieci objętych opieką - 1 osoba 3) Czas trwania zajęć Wykonawca przedstawi w programie szkolenia, z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć dziennie nie może być większa niż 8 godzin lekcyjnych. Zamawiający przewiduje na to działanie łącznie 70 godzin, w tym 30 godzin zajęć teoretycznych i 40 godzin zajęć praktycznych. 4) Szkolenie odbędzie się w jednej grupie obejmującej wszystkich uczestników szkolenia. 5) Minimalny zakres zagadnień - program szkolenia: a)rola i zadania opiekuna osób starszych, formy opieki i pomocy osobom starszym, sylwetka zawodowa opiekuna b)kwestie związane z poznaniem podstaw anatomii i fizjologii człowieka, c)kwestie związane z ochrona przed zakażeniem, dezynfekcją , sterylizacją, d)kwestie związane z procesem starzenia się organizmu człowieka, e)kwestie związane z postawą wobec uczuć i sposobu zachowania pielęgnowanej osoby, f)choroby wieku podeszłego, sposoby obserwacji i badania parametrów życiowych, g)zasady żywienia osób starszych, h)pielęgnacja chorych w podeszłym wieku (zajęcia praktyczne) i)problemy opieki chorych niepełnosprawnych, j)profilaktyka odleżyn oraz skutków długotrwałego unieruchomienia, k)pierwsza pomoc w geriatrii (zajęcia praktyczne) l)wybrane zagadnienia farmakoterapii. m)aspekty pielęgnacyjne rehabilitacji (zajęcia praktyczne). 7.Usług opieki nad dziećmi na czas trwania szkoleń W zakresie świadczenia usług opieki nad dziećmi na czas trwania zajęć uczestników projektu, warunki Zamawiającego odnośnie świadczenia niniejszej usługi kształtują się następująco: 1)Czas trwania usługi wyniesie - od daty podpisania umowy do 30 listopada 2011 r. (od poniedziałku do piątku - w godzinach od 8.00 - 16.00, w szczególnie uzasadnionych przypadkach do godz. 17.00). 2)Sprawowanie usługi opieki nad dziećmi winno odbywać się na terenie miasta Wałbrzycha. Opieka będzie świadczona uprawnionym osobom wyłącznie w dniach i godzinach zajęć, o których mowa w pkt. 8 SIWZ. 3)Wykonawcy zostanie powierzona grupa około 20 dzieci w wieku od 1 roku do 5 lat. Szczegółowa informacja odnośnie szacunkowej liczby dzieci objętych opieką, przypadających na dany kurs została umieszczona w pkt. 8 ppkt. 1-6. 4)Zamawiający zastrzega, iż podana liczba dzieci może ulec zmianie o nie więcej niż 5 osób. 5)W ramach świadczonej usługi Wykonawca zobowiązuje się do: a)przejęcia dzieci od matek oraz sprawowania opieki do czasu przekazania dzieci matkom po skończonych zajęciach, b)zapewnienia odpowiednio przygotowanych pomieszczeń odrębnie dla dzieci najmłodszych i starszych, w których sprawowana będzie usługa opieki, c)zapewnienia, zarówno co do liczby, jak i kwalifikacji kadry opiekuńczej, która z racji wykonywania działań opiekuńczo - wychowawczych powinna: - posiadać doświadczenie potwierdzone referencjami bądź innymi dokumentami, np. świadectwo pracy, opinia pracodawcy, zaświadczenie. - odbyć z wynikiem pozytywnym rozmowę kwalifikacyjną z psychologiem reprezentującym Wykonawcę, - uzyskać pisemną zgodę matki na wykonanie usługi opieki. d) podgrzania przygotowanego przez matkę i dostarczonego opiekunce posiłku oraz nakarmienia dzieci - dotyczy dzieci do lat 3, na odpowiedzialność rodzica, e) zapewnienia dzieciom jednego gorącego posiłku, stosownie do wieku - dotyczy dzieci od 3 do 5 lat, f) zapewnienia napojów (herbata lub napój) oraz podwieczorku (słodka bułka, owoce) - dotyczy dzieci od lat 2, g) wyprowadzania dzieci na spacer w ramach działań opiekuńczych (najmłodsze dzieci w wózkach dostarczonych przez matki), organizowania gier i zabaw dla dzieci, h) ubezpieczenia dzieci od następstw nieszczęśliwych wypadków, i) ubezpieczenia kadry opiekuńczej od odpowiedzialności cywilnej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda uiszczenia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.walbrzych.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach