Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pn. Opiekun domowy nad osobą starszą i niepełnosprawną w ramach projektu Rozwój osobisty Twoją inwestycją, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach ogłasza przetarg

  • Adres: 83-300 Kartuzy, ul. Mściwoja II 4
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6811452 , fax. 058 6814219
  • Data zamieszczenia: 2013-11-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach
    ul. Mściwoja II 4 4
    83-300 Kartuzy, woj. pomorskie
    tel. 058 6811452, fax. 058 6814219
    REGON: 19193370000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.kartuzy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pn. Opiekun domowy nad osobą starszą i niepełnosprawną w ramach projektu Rozwój osobisty Twoją inwestycją, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Opiekun nad osobą starszą i niepełnosprawną dla Uczestników projektu Rozwój osobisty Twoją inwestycją opracowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VI Rynek Pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Podziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Szkoleniem będzie objęta jedna grupa- 5 osób bezrobotnych. Termin szkolenia ustalany jest z Zamawiającym i to do niego należy ostateczna decyzja co do rozpoczęcia i zakończenia kursu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby uczestników szkolenia zgodnie z dopuszczalnymi zmianami warunków umowy. Szkolenie ma na celu profesjonalne i kompleksowe przygotowanie do pracy jako opiekun domowy nad osobą starszą i niepełnosprawną. Szkolenie powinno być ukierunkowane na zdobycie wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych, zgodnie z kierunkiem zawodu objętego szkoleniem, przy uwzględnieniu wymagań w zakresie kwalifikacji i umiejętności zawodowych stawianych obecnie na rynku pracy. Szkolenie adresowane jest w szczególności do osób z wykształceniem ponadgimnazjalnym, dobrym stanem zdrowia oraz doświadczeniem w opiece nad osobami starszymi. Planowany okres realizacji szkolenia: listopad - grudzień 2013 r. Liczba godzin szkolenia wynosi łącznie 120 godzin zegarowych w tym minimum 40 godzin zajęć praktycznych i 80 godzin zajęć teoretycznych. Godzina zegarowa szkolenia liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą 15 minut, długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny. Szkolenie musi obejmować zajęcia teoretyczne i praktyczne, realizowane według planu nauczania, obejmującego przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu zgodnie z art. 40 ust. 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity Dz. U. 2013 poz. 674.) oraz nie więcej niż 8 godzin dziennie. Szkolenie musi odbywać się w dniach od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt. Wykonawca zapewni każdego dnia zajęć co najmniej 1 przerwę kawową oraz jedną przerwę obiadową. Szczegółowy harmonogram zajęć zostanie ustalony przed zawarciem umowy. Termin realizacji zamówienia: termin rozpoczęcia realizacji szkolenia wyznacza Zamawiający. Zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą odbywać się na terenie Kartuz. Program szkolenia obejmuje zagadnienia w zakresie (minimum):1.Obowiązki opiekuna osoby starszej/niepełnosprawnej.2.Choroby wieku podeszłego.3.Pierwsza pomoc przedmedyczna.4.Wykonywanie codziennych czynności z zakresu gospodarstwa domowego oraz czynności higienicznych przy podopiecznym. 5.Wspieranie biologicznych funkcji życiowych podopiecznego.6.Podstawowe ćwiczenia fizyczne z podopiecznym.7.Organizowanie czasu podopiecznemu i dotrzymywanie towarzystwa. 8.Etyka w zawodzie. Program szkolenia musi być opracowany zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych. (Dz. U. z 2012 nr 0 poz. 186 z późn. zm.) Program szkolenia może być uzupełniony o tematykę związaną z zakresem tematycznym ww. szkolenia i poszerzony o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników/uczestniczek szkolenia do wykonywania zawodu opiekuna osoby starszej i niepełnosprawnej. Zajęcia prowadzone muszą być za pomocą demonstracji i omówienia prezentowanych zagadnień pod nadzorem wykładowców wskazanych przez wykonawcę w załączniku nr 5 do SIWZ. Uczestnicy szkolenia, przy pomocy wykładowców, muszą mieć możliwość poznania zagadnień związanych z pracą jako opiekun domowy nad osobą starszą i niepełnosprawną, którego obowiązkiem będą czynności związane z pielęgnacją oraz organizacją czasu wolnego podopiecznego. a)Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem wewnętrznym, obejmującym zagadnienia omówione podczas szkolenia.b)Wydanie zaświadczeń/certyfikatów/dokumentów: do zadań Wykonawcy należy wydanie odpowiednich dokumentów, stwierdzających ukończenie szkolenia, zgodnych z zapisami wzoru umowy, stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć i przekazać każdemu uczestnikowi materiały dydaktyczne oraz niezbędny sprzęt do wykorzystania podczas szkolenia, tj. dla całej grupy (min.): notatnik-brulion format A4 - 5 szt., segregator format A4 - 5 szt., długopis - 5 szt., ołówek - 5 szt., skrypt autorski z zakresu szkolenia - 5 szt., podręcznik z zakresu pierwszej pomocy - 5 szt. Skrypt autorski wykonany przez instytucję szkoleniową, składający się z min. 20 stron A4. Wykonawca przenosi nieodpłatnie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich materiałów szkoleniowych, na czas nieokreślony do wykorzystywania na wszystkich polach eksploatacji zgodnie z ustawą o prawach autorskich i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn.zm.) Szczegółowe wymagania odnośnie kwalifikacji kadry dydaktycznej określono w warunkach udziału w postępowaniu ( ROZDZIAŁ III SIWZ). Wykonawca w trakcie szkolenia zapewni uczestnikom szkolenia codziennie catering w postaci: serwisu kawowego obejmującego: kawę (typu Jacobs lub równoważną podaną w termosach po 300 ml na osobę), herbatę (typu Lipton lub równoważną podaną w termosach po 300 ml na osobę), dodatki: śmietanka do kawy, cytryna i cukier (w ilości proporcjonalnej do liczby uczestników), ciastka kruche (5 szt. na osobę), wodę mineralną - gazowaną i niegazowaną (co najmniej 250 ml na osobę). w przerwie obiadowej Wykonawca zapewnia urozmaicone, gotowe kanapki zrobione z pieczywa chleb biały lub chleb razowy, smarowane masłem, łącznie w ilości po 2 sztuki na osobę. Wkład kanapki podstawowy: wędlina (szynka, polędwica) ser żółty, ryba, twarożek Dodatki warzywne: sałata, pomidor, ogórek świeży lub konserwowy, papryka, szczypiorek itp. 1.Po zakończeniu szkolenia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia ankiet ewaluacyjnych wśród Uczestników/Uczestniczek szkolenia wg wzorów przedstawionych przez Zamawiającego. 2.Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia nadzoru wewnętrznego poprzez wyznaczenie osoby, która będzie do dyspozycji grupy w trakcie szkolenia i będzie odpowiadała za organizację szkolenia i sprawny przebieg szkolenia. Dla wszystkich Uczestników/Uczestniczek szkolenia Wykonawca musi przewidzieć ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem za cały okres szkolenia. Kwota ta musi zostać ujęta w preliminarzu szkolenia. Wykonawca ubezpieczy wyłącznie osoby wskazane przez Zamawiającego odrębnym pismem ze wskazaniem okresu ubezpieczenia. Ubezpieczane będą osoby, które nie pobierają stypendium szkoleniowego oraz osoby, które w trakcie odbywania szkolenia podejmą zatrudnienie i będą kontynuować udział w szkoleniu. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o konieczności zgłoszenia osoby do ubezpieczenia NNW niezwłocznie po zaistnieniu w/w sytuacji. Wynagrodzenie nastąpi na podstawie ostatecznego rozliczenia (rachunku, faktury) po uwzględnieniu ewentualnych kosztów ubezpieczenia poniesionych przez Wykonawcę. Koszty materiałowe i dydaktyczne pokrywa jednostka szkoląca, tj. wchodzą w ogólny koszt szkolenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.kartuzy.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach