Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia grupowego pn. Samodzielny księgowy dla osób bezrobotnych w ramach projektu Ekonomista- dobra inwestycja w przyszłość, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach ogłasza przetarg

  • Adres: 83-300 Kartuzy, ul. Mściwoja II 4
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6811452 , fax. 058 6814219
  • Data zamieszczenia: 2014-02-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach
    ul. Mściwoja II 4 4
    83-300 Kartuzy, woj. pomorskie
    tel. 058 6811452, fax. 058 6814219
    REGON: 19193370000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.kartuzy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia grupowego pn. Samodzielny księgowy dla osób bezrobotnych w ramach projektu Ekonomista- dobra inwestycja w przyszłość, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia grupowego pn. Samodzielny księgowy dla 8 osób bezrobotnych, tj. uczestników/uczestniczek projektu Ekonomista- dobra inwestycja w przyszłość, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Łączna liczba osób uczestniczących w szkoleniu: 8 osób. Zajęcia realizowane w ramach BLOKU I powinny odbywać się w jednej grupie- 8 osób, z kolei zajęcia realizowane w ramach BLOKU II powinny odbywać się w 4 grupach (Moduł I- 4 osoby, Moduł II- 1 osoba, Moduł III- 2 osoby, Moduł IV- 1 osoba). Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby uczestników/uczestniczek szkolenia zgodnie z dopuszczalnymi zmianami warunków umowy.Celem szkolenia jest zdobycie przez osoby bezrobotne umiejętności teoretycznych i praktycznych niezbędnych do pracy na stanowisku samodzielnego księgowego. Młode osoby bezrobotne w wieku 18-30 lat, posiadające wykształcenie ekonomiczne (min. średnie), zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kartuzach. Planowany okres realizacji szkolenia: marzec - kwiecień 2014 r. Liczba godzin szkolenia dla każdego uczestnika/uczestniczki wynosi 200 godzin. Godzina zegarowa szkolenia liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą 15 minut, długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny. Szkolenie musi obejmować zajęcia teoretyczne i praktyczne, realizowane według planu nauczania, obejmującego przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu zgodnie z art. 40 ust. 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku (tekst jednolity Dz. U. 2013 poz. 674) oraz nie więcej niż 7 godzin dziennie. Szkolenie powinno zostać zrealizowane w ramach dwóch bloków: BLOK I Samodzielny księgowy (wspólny dla wszystkich uczestników/uczestniczek)- 120 godzin, w tym min. 40 godzin zajęć praktycznych; BLOK II Szkolenia indywidualne w ramach 4 modułów: 1)MODUŁ I Obsługa programów Symfonia i Płatnik (4osoby)- 80 godzin, 2)MODUŁ II Obsługa programu Fakt (1 osoba)- 80 godzin, 3)MODUŁ III Kadry i płace (2 osoby)- 80 godzin, 4)MODUŁ IV Obsługa programu Insert (1 osoba)- 80 godzin. Szkolenia indywidualne w ramach poszczególnych modułów bloku II muszą odbyć się bezpośrednio po zakończeniu szkolenia w ramach bloku I. Zamawiający nie dopuszcza możliwości realizacji szkoleń w ramach poszczególnych modułów bloku II w następujących po sobie odstępach czasowych (wszystkie 4 moduły muszą odbywać się w tym samym czasie). Szkolenia w ramach poszczególnych modułów nie mogą być łączone i musza być prowadzone w oddzielnych salach wykładowych. Szkolenie musi odbywać się w dniach od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt. Zajęcia w danym dniu szkoleniowym powinny zakończyć się nie później niż o godz. 16.00. Wykonawca zapewni co najmniej dwie przerwy kawowe oraz jedną przerwę obiadową. Szczegółowy harmonogram zajęć zostanie ustalony przed zawarciem umowy; Termin realizacji zamówienia: termin rozpoczęcia realizacji szkolenia wyznacza Zamawiający. Zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą odbywać się na terenie powiatu kartuskiego. Preferowane miejsce realizacji szkolenia: Kartuzy. Informacje nt. miejsca odbywania zajęć muszą bezwzględnie znaleźć się w ofercie Wykonawcy. Program szkolenia powinien obejmować zagadnienia z zakresu (minimum): BLOK I SAMODZIELNY KSIĘGOWY Ustawa o rachunkowości jako podstawowa regulacja w zakresie prawa bilansowego - zadania i funkcje Wybrane elementy prawa gospodarczego, prawa pracy i prawa cywilnego, prawa handlowego oraz prawa podatkowego w zakresie prowadzenia rachunkowości Polityka rachunkowości i zakładowy plan kont Dokumentacja księgowa Elementy majątku jednostek gospodarczych oraz źródła jego finansowania Ewidencja zdarzeń gospodarczych oraz ich udokumentowanie w podatkowej księdze przychodów i rozchodów i w księdze handlowej Sporządzanie not księgowych oraz innej dokumentacji na potrzeby ewidencji Fakturowanie Księgi rachunkowe, w tym stosowanie zasad otwierania, prowadzenia i ich zamykania Identyfikacja poszczególnych podatków, a także ustalanie podstaw prawnych opodatkowania danym podatkiem Obliczanie należnych kwot podatków z wykorzystaniem obowiązujących stawek, ulg i zwolnień podatkowych Sporządzanie deklaracji podatkowych, pism oraz rozliczeń w tym zakresie Ewidencjonowanie rozrachunków związanych z podatkami Ewidencjonowanie rozliczonych kosztów rodzajowych oraz kosztów działalności Wynagrodzenia za pracę Rozliczenia składek ZUS Sporządzanie poszczególnych elementów sprawozdania finansowego, w tym bilans, rachunek zysków i strat. Wynik finansowy Etyka w zawodzie samodzielnego księgowego BLOK II Moduł I Obsługa programów Symfonia i Płatnik (zajęcia praktyczne w wymiarze 80 godzin) Obsługa programu SYMFONIA, w tym m.in.: pakiet Mała Księgowość Podstawowe informacje o programie Etapy pracy w programie Plan kont Rodzaje i oznaczenia kont księgowych Dodawanie/usuwanie kont do planu Bilans otwarcia - ewidencja księgowa Ewidencja i amortyzacja środków trwałych Rozrachunki z pracownikami Ustalanie wyniku finansowego Zestawienia obrotów i sald Księgowanie Rozliczenia z Urzędem Skarbowym Rozliczenia z ZUS Obsługa płatności elektronicznych pakiet Kadry i Płace Ewidencja elementów kadrowo-płacowych Planowanie i ewidencja czasu pracy Naliczanie płac i zarządzanie danymi kadrowymi Rozliczenia z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych Zestawienia i dokumentacja kadrowo - płacowa Obsługa programu Płatnik Konfiguracja ustawień programu Płatnik Zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych: płatnika składek, pracowników, zleceniobiorców, członków rodziny, osób prowadzących działalność gospodarczą Tworzenie dokumentów (w tym zgłoszeniowych, korygujących, aktualizujących, rozliczeniowych, płatniczych, RMUA oraz związanych z wyrejestrowaniem Wysyłanie dokumentów Przekaz elektroniczny Wczytywanie dokumentów z programów kadrowo- płacowych Wczytywanie danych z innej bazy Płatnika Archiwizacja danych Moduł II Obsługa programu Fakt (zajęcia praktyczne w wymiarze 80 godzin) Księga Przychodów i Rozchodów Rozliczanie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych Prowadzenie ewidencji związanej z podatkiem VAT Prowadzenie ewidencji zobowiązań i należności wobec kontrahentów Prowadzenie rozliczeń z pracownikami Prowadzenie ewidencji środków trwałych i naliczanie amortyzacji środków trwałych Fakturowanie Moduł III Kadry i płace (zajęcia praktyczne w wymiarze min. 50 godzin) Podstawowe zasady prawa pracy Prawa i obowiązki pracodawcy Prawa i obowiązki pracownika Nawiązanie stosunku pracy - elementy stosunku pracy, forma umowy o pracę oraz elementy obligatoryjne i fakultatywne treści umowy o pracę Rodzaje umów o pracę i ich charakterystyka Czas pracy Systemy wynagrodzeń Sporządzanie list płac Urlopy pracownicze, nieobecności w pracy Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne Rodzaje ubezpieczeń Podstawy wymiaru składek Fundusze poza ubezpieczeniowe Obowiązki Płatnika składek Dokumenty ubezpieczeniowe Wypełnianie dokumentacji Rozwiązanie stosunku pracy, zmiana treści umowy o pracę, wygaśnięcie umowy o pracę Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy Zastosowanie programów komputerowych przy pracach księgowych i kadrowo- płacowych, w tym m. in.: Obsługa programu Płatnik (konfiguracja ustawień programu; zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych; tworzenie dokumentów tj. zgłoszeniowych, korygujących, aktualizujących, rozliczeniowych, płatniczych, RMUA oraz związanych z wyrejestrowaniem; wysyłanie dokumentów; przekaz elektroniczny i wczytywanie dokumentów z programów kadrowo- płacowych oraz z innej bazy Płatnika; archiwizacja danych); Obsługa programu Symfonia Kadry i Płace (m. in. założenie nowej firmy, uzupełnianie danych firmy, wprowadzanie nowego pracownika, okno danych pracownika, zatrudnienie pracownika, założenie nowego okresu płacowego) Moduł IV Obsługa programu Insert (zajęcia praktyczne w wymiarze 80 godzin) Obsługa programu INSERT Rachmistrz GT Podstawowe informacje o programie Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów Prowadzenie ewidencji VAT Obsługa wynagrodzeń Deklaracje Obsługa programu INSERT Rewizor GT Podstawowe informacje o programie Zarządzanie planami kont Zarządzanie rozrachunkami Ewidencja i rozliczanie podatku VAT Tworzenie wydruków Obsługa programu INSERT Gratyfikant GT Podstawowe informacje o programie Wynagrodzenia Ewidencja pracowników Ewidencja umów pracowników Zarządzanie czasem pracy i płacami Programy szkoleń w ramach poszczególnych modułów BLOKU II powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb osób w nich uczestniczących. Godziny szkoleń w ramach poszczególnych zagadnień tematycznych muszą być dostosowane do potrzeb i możliwości uczestników/uczestniczek szkolenia. Program szkolenia może być uzupełniony o tematykę związaną z zakresem tematycznym ww. szkolenia i poszerzony o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia na stanowisku samodzielnego księgowego. Zajęcia prowadzone muszą być za pomocą demonstracji i omówienia prezentowanych zagadnień pod nadzorem wykładowców wskazanych przez Wykonawcę w ofercie przetargowej. Zajęcia prowadzone w trybie stacjonarnym w formie minimum wykładu i zajęć warsztatowych wspomaganych innymi metodami szkoleniowymi. Ponadto, w ramach zajęć z poszczególnych modułów bloku II, każdy uczestnik/uczestniczka powinien/powinna mieć możliwość pracy przy samodzielnym stanowisku komputerowym, pod nadzorem wykładowcy. Przeprowadzenie egzaminu: Wykonawca zobowiązany jest do oceny zdobytych umiejętności po ukończeniu bloku I oraz po ukończeniu bloku II szkolenia. Wydanie zaświadczeń/certyfikatów/dokumentów: do zadań Wykonawcy należy wydanie odpowiedniego dokumentu stwierdzającego ukończenie bloku I oraz bloku II szkolenia tj.: Zaświadczenia wraz z suplementem lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa, Certyfikatu stwierdzającego ukończenie szkolenia, który musi zawierać informacje o współfinansowaniu szkolenia przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, opatrzonego logotypami PO KL oraz UE, Dokumentu/ów wydanego/wydanych na podstawie odrębnych przepisów. WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY JEST DO WYDANIA KAŻDEMU/KAŻDEJ UCZESTNIKOWI/UCZESTNICZCE ZAŚWIADCZENIA/DOKUMENTU (WYDANY NA PODSTAWIE ODRĘBNYCH PRZEPISÓW) ORAZ CERTYFIKATU PO ZAKOŃCZENIU UDZIAŁU W BLOKU I ORAZ BLOKU II W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć i przekazać każdemu Uczestnikowi/każdej Uczestniczce szkolenia następujące materiały dydaktyczne: podręcznik dotyczący zagadnień z zakresu rachunkowości dla samodzielnych księgowych, skrypt autorski z zakresu I bloku szkolenia przygotowany przez trenera bezpośrednio zaangażowanego w realizację bloku I*, skrypt autorski z zakresu tematycznego dotyczącego bloku II przygotowany przez trenera bezpośrednio zaangażowanego w realizację bloku II*, długopis, ołówek, zakreślacz, notatnik formatu A4, segregator format A4, kalkulator, zestaw aktualnych druków i formularzy związanych z tematyką szkolenia. Wykonawca przenosi nieodpłatnie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich materiałów szkoleniowych, na czas nieokreślony do wykorzystywania na wszystkich polach eksploatacji zgodnie z ustawą o prawach autorskich i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2006r. Nr 90, poz. 631 z późn.zm.) W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania codziennie wyżywienia dla każdego Uczestnika/każdej Uczestniczki szkolenia przez cały okres trwania kursu wg zapotrzebowania zgłaszanego przez Uczestników/Uczestniczki, jednak nie mniej niż: serwis kawowy obejmujący: kawę (typu Jacobs lub równoważną), herbatę (typu Lipton lub równoważną - czarną lub owocową), dodatki: śmietanka do kawy, cytryna i cukier (w ilości proporcjonalnej do liczby Uczestników/Uczestniczek), ciastka kruche różnego rodzaju (5 szt. na osobę), ciasto krojone (1 porcja na osobę), kanapki/bułki z wędliną i/lub serem oraz warzywami (sałata, rzodkiewka, itp.)- 2 sztuki na osobę, dodatkowo wodę butelkowaną (co najmniej 250 ml na osobę). Wykonawca zapewnia stały i nieograniczony dostęp do ciepłych napoi każdego dnia szkolenia. Po zakończeniu bloku I i bloku II Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia ankiet ewaluacyjnych wśród Uczestników/Uczestniczek szkolenia wg wzoru przedstawionego przez Zamawiającego. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia opiekuna z ramienia Instytucji szkoleniowej min. 1 osoba (nie dopuszcza się łączenia funkcji wykładowcy oraz opiekuna- koordynatora w jednej osobie), czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z Uczestnikami/Uczestniczkami szkolenia oraz Zamawiającym. Ubezpieczenie NNW oraz koszty dojazdu uczestników/uczestniczek na szkolenie pokrywa Zamawiający: Powiat Kartuski/ Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.kartuzy.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach