Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Urząd Miasta i Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 77-330 Czarne, ul. Moniuszki 12
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8332078
  • Data zamieszczenia: 2010-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy
    ul. Moniuszki 12 12
    77-330 Czarne, woj. pomorskie
    tel. 059 8332078
    REGON: 00052771800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.czarne.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w następujących zadaniach tematycznych: Część I. Szkolenie pt: Dyscyplina finansów publicznych oraz jej naruszenie Termin: maj 2010, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 24, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Miastko i Lipnica. Program szkolenia: I. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie procesów gromadzenia środków - znaczące zmiany: - nowe zasady umarzania należności. Należności cywilnoprawne i publicznoprawne, - ustalanie odsetek od nieterminowych płatności, - egzekucja należności a dyscyplina finansów publicznych. Dopuszczalność ugody, - nieprawidłowości przy dochodzeniu i pobieraniu należności, - nieprawidłowości przy ustalaniu należności, - nieprzekazywanie dochodów do budżetu a zmiany organizacyjne w sektorze publicznym. - kary umowne a dyscyplina finansów publicznych. II. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie zaciągania zobowiązań i dokonywania wydatków w świetle nowej ustawy o finansach publicznych: - planowanie wieloletnie a dyscyplina finansów publicznych, - przekroczenie upoważnienia do dokonywania wydatków, - zaciąganie zobowiązań z przekroczeniem upoważnienia, - nieprawidłowości związane z wydatkami i zobowiązaniami, - niewykonywanie zobowiązań, - nieprawidłowości związane z inwentaryzacją i sprawozdaniami finansowymi. - nieprawidłowości w dokonywaniu zmian w planie finansowym. III. Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowania środkami UE: - naruszenie dyscypliny finansów publicznych polegające na przekazaniu środków niezgodnie z procedurami, - zasady prawidłowego wykorzystania i rozliczenia dotacji rozwojowych, - dodatkowe sankcje z tytułu nieprawidłowości w wykorzystaniu środków zagranicznych a dyscyplina finansów publicznych w nowej ustawie o finansach publicznych, - zasady zwrotu środków przez beneficjenta. Wielkość i sposób dokonania zwrotu środków, - jak oceniać wykorzystane środków niezgodnie z przeznaczeniem. IV. Dyscyplina finansów publicznych w kontroli zarządczej: - kontrola zarządcza a kontrola finansowa i audyt, - zakres kontroli zarządczej, - standardy kontroli zarządczej, - odpowiedzialność kierownika i głównego księgowego w zakresie kontroli zarządczej, - procedury wewnętrzne dotyczące kontroli zarządczej w świetle nowych przepisów a dyscyplina finansów publicznych, - dopuszczenie do dokonania wydatku przekraczającego plan wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do uszczuplenia należnych wpływów wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do niewykonania zobowiązania jednostki wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do nieprawidłowości w ramach zamówień publicznych wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, V. Zmiany w zakresie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych oraz postępowaniach o udzielenie koncesji na roboty budowlane lub usługi: - Zmiany w zakresie odpowiedzialności w zakresie wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego, - Dyscyplina w zakresie opisu przedmiotu i warunków zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji po nowelizacji Prawa zamówień publicznych, - Nieprawidłowości przy dokonywaniu zmian umowy, - Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych do 14 tys. Euro. VI. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych a inne odpowiedzialności prawnej: odpowiedzialność karna, karna skarbowa, cywilna prawnicza. VII. Kary za naruszenie dyscypliny finansowej i dyrektywy ich wymiaru: upomnienie, nagana, kara pieniężna, zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi. VIII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. Część II. Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska Termin: maj 2010, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 18, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: I. Korzystanie z wód, prawa i obowiązki właścicieli wód i urządzeń wodnych, pozwolenia wodno prawne na wprowadzanie ścieków: - własność wód: podział wód, prawa i obowiązki właścicieli wód, partycypacja w kosztach utrzymania wód, zasady nabywania praw do użytkowania gruntów pokrytych wodami Skarbu Państwa, - korzystanie z wód: zasady korzystania z wód, prawa i obowiązki podmiotów w zakresie powszechnego, zwykłego i szczególnego korzystania z wód, - ochrona wód: zakazy dotyczące wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi, z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków, - pozwolenia wodno prawne: właściwość organów administracji publicznej do wydawania pozwoleń wodno prawnych, zwolnienia z obowiązku posiadania pozwolenia, wniosek i dokumenty wymagane w postępowaniu o wydanie pozwolenia wodno prawnego, strony w postępowaniu wodno prawnym, udział organizacji społecznych w postępowaniu wodno prawnym, prawa i obowiązki wynikające z pozwolenia wodno prawnego, następstwo prawne oraz przeniesienie praw i obowiązków wynikających z pozwolenia wodno prawnego, - warunki wprowadzania ścieków z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, - zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków. II. Prawa własności wód i gruntów pokrytych wodami, budownictwo wodne, odpowiedzialność za szkody: - prawo własności wód oraz gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi, ustalanie linii brzegu, - obowiązki właścicieli wód oraz innych nieruchomości, - budownictwo wodne: obowiązki właścicieli urządzeń wodnych, partycypacja w kosztach utrzymania urządzeń wodnych, legalizacja urządzeń wodnych, - ochrona przed powodzią, w tym obszary bezpośredniego zagrożenia powodzią, instrukcja gospodarowania wodą, - odpowiedzialność za szkody, III. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. Część III. Szkolenie pt: Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego, renta planistyczna, opłata adiacencka za podział i uzbrojenie w świetle nowych uregulowań prawnych Termin: czerwiec 2010r, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 22, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne i Bytów. Program szkolenia: I. Skrótowe omówienie najnowszych zmian w odpowiednich przepisach ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. II. Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego. III. Renta planistyczna: - przesłanki naliczenia renty planistycznej, - tryb i zasady ustalania wysokości renty planistycznej, - sposoby uiszczenia renty planistycznej oraz zasady egzekucji: uchwalenie planu, zmiany planu, wzrost wartości nieruchomości, zbycie nieruchomości - co to oznacza, przedawnienie. IV. Opłata adiacencka z tytułu podziału nieruchomości: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. V. Opłata adiacencka z tytułu budowy infrastruktury technicznej: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. VI. Podstawowe wady uchwał rad gmin w sprawie ustalenia stawki opłaty adiacenckiej. VII. Egzekucja opłat z tytułu renty planistycznej i opłaty adiacenckiej. VIII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. Część IV. Szkolenie pt: Profesjonalna Obsługa Petenta w urzędzie Termin: lipiec 2010r., szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 39 dla 2 grup szkoleniowych w miejscowości: Bytów. Program szkolenia: I. Sylwetka pracownika administracji publicznej: - zadania i obowiązki pracownika, - reprezentacyjna i informacyjna funkcja pracownika, - pierwsze wrażenie i jego rola w procesie budowania relacji z Petentem, - wygląd a zachowanie osoby będącej wizytówka urzędu, - rola komunikacji niewerbalnej w obsłudze- mowa ciała, II. Zasady skutecznej komunikacji w urzędzie: - style prowadzenia obsługi, - przyczyny zaburzeń w sferze komunikacji, - techniki aktywnego słuchania, - w jaki sposób przekonać do siebie trudnego klienta, - dlaczego klient bywa trudny i jak sobie z nim poradzić, - metody radzenia sobie z trudnym klientem-ćwiczenia, - podstawowe zasady obsługi Petenta - oczekiwania Petenta. III. Techniki wyłaniania potrzeb Petenta oraz poszukiwanie skutecznych rozwiązań: - zbieranie informacji na podstawie obserwacji i rozmowy z Petentami, - typologia Petentów i umiejętność dopasowania się do rozmówcy, - skuteczna komunikacja w urzędzie, - techniki aktywnego słuchania, - techniki zadawania pytań, parafrazowania, - sterowanie rozmową - kreatywny scenariusz rozmowy, - bariery w komunikacji i sposoby ich przełamywania, - asertywność w kontaktach z Petentami, - etyczne metody wpływu na Klienta, które można stosować bez szkody dla długofalowych reakcji. IV. Budowanie efektywnego kontaktu przez telefon: - jak się zachowywać zanim podniesiesz słuchawkę(powitanie, poznanie potrzeb klienta, przełączenie rozmowy telefonicznej do innego pracownika, przełączenie rozmówcy w stan oczekiwania, - przekazanie informacji osobie dzwoniącej, zakończenie rozmowy) - prowadzenie telefonicznej rozmowy z Petentem - zbieranie i udzielanie informacji przez telefon, - przekazywanie wiadomości, - operowanie głosem. V. Reakcja na zastrzeżenia i reklamacje: - reakcja na obiekcje, zastrzeżenia i reklamacje i sposoby radzenia sobie z nimi, - reakcja na krytykę lub odmowę, - umiejętność dystansowania się i oddzielenie intencji od zachowań, - sposoby radzenia sobie ze stresem na stanowisku pracy, - analiza przyczyn niepowodzeń w kontaktach z Petentami. VI. Zarządzanie czasem i zadaniami w administracji publicznej: - organizacja czasu pracy, - ustalanie priorytetów, - planowanie zadań do wykonania, - sposoby radzenia sobie ze stresem na stanowisku pracy. VII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. 2.Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach umowy partnerstwa na rzecz realizacji projektu pn: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego zawartej pomiędzy gminami: Czarne, Człuchów, Bytów, Lipnica, Tuchomie, Miastko, gdzie Liderem projektu wyznaczono Zamawiającego działającego z upoważnienia pozostałych partnerów projektu. 3.Wykonawca: 1) realizuje przedmiot zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku w czasie godzin pracy pracowników u poszczególnych partnerów projektu, a więc w: Urzędzie Miasta i Gminy Czarne, Urzędzie Miejskim w Miastku, Urzędzie Miejskim w Bytowie, Urzędzie Gminy w Lipnicy. Osobami wyznaczonymi do kontaktu są: a) Gmina Czarne - Wioletta Marek, tel. (059) 83 32 079, b) Gmina Bytów - Hanna Jagodzińska, tel. (059) 82 22 011 c) Gmina Lipnica - Michał Świontek-Brzeziński, tel. (059) 82 17 082 d) Gmina Miastko - Lucja Zmuda Trzebiatowska, tel. (059) 85 72 081 2) realizuje przedmiot zamówienia - poszczególne zadania, po szczegółowych uzgodnieniach z partnerami Zamawiającego wg miejsca odbywania szkolenia, 3) zapewnia przerwy każda po 15 minut, z jedną dłuższą przerwą na spożycie posiłku. Łączny czas trwania szkolenia nie może być dłuższy jak 8 godzin oraz zapewni uczestnikom szkolenia catering tj. kawa, herbata, woda mineralna, ciastka oraz minimum jeden ciepły posiłek składający się z drugiego dania obiadowego w przypadku gdy szkolenie trwa 8 godzin, 4) zapewni materiały dydaktyczne i piśmienne dla uczestników szkolenia, które po zakończeniu szkolenia przejdą na ich własność (natomiast materiały promocyjne w postaci długopisów, notesów, teczek na dokumenty, plakatów informacyjnych zabezpieczy Zamawiający i będą one w dyspozycji u partnerów projektu - osoby wymienionej w SIWZ, w miejscu odbywania się szkolenia). Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzyma dokument potwierdzający jego odbycie, zawierający oznaczenia zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (logotypy) z podpisem trenera, 5) zobowiązany jest do przeprowadzenia testów ewaluacyjnych wśród uczestników szkolenia przed i na zakończenie szkolenia oraz ankiety oceniającej jakość szkolenia wg wzoru Zamawiającego. Wykonawca sporządzi raport z odbytego szkolenia, który zawierać będzie ocenę efektywności tego szkolenia. 6) zapewni odpowiednią kadrę dydaktyczną do przeprowadzenia szkolenia, 7) zapewni uczestnikom szkolenia odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie techniczne, adekwatne do rodzaju szkolenia, odpowiadające indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestników, 8) oznaczy pomieszczenia w których realizowany jest przedmiot zamówienia w sposób zgodny z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 9) trener prowadzący szkolenie podpisze wykazy ukończonych szkoleń uczestników danego szkolenia przygotowanych i przedłożonych przez biuro projektu. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu i programu szkolenia nie później niż 14 dni przed terminem określonym w SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.czarne.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach