Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów zawodowych dla 53 uczestników projektu systemowego Rozwój i upowszechnienie form aktywnej integracji w MOPS Będzin

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2674982; 7614760, 61 , fax. 032 2674982, 7614760, 7614761
  • Data zamieszczenia: 2013-08-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. 11 Listopada 1 1
    42-500 Będzin, woj. śląskie
    tel. 032 2674982; 7614760, 61, fax. 032 2674982, 7614760, 7614761
    REGON: 00344824400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ----------
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów zawodowych dla 53 uczestników projektu systemowego Rozwój i upowszechnienie form aktywnej integracji w MOPS Będzin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usługi, w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń i kursów zawodowych dla 53 uczestników projektu systemowego Rozwój i upowszechnienie form aktywnej integracji w MOPS Będzin wraz z zapewnieniem opieki nad dziećmi podczas trwania zajęć szkoleniowych, przy czym każdy uczestnik projektu systemowego zostanie objęty dwoma zakresami (rodzajami) niżej wymienionych szkoleń zawodowych. Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje następujące zakresy (rodzaje) szkoleń i kursów zawodowych: 1) Część I zamówienia: fryzjer damsko - męski (jedna edycja dla 5 uczestników), 2) Część II zamówienia: kurs kosmetyczny z elementami wizażu i stylizacją paznokci (jedna edycja dla 7 uczestników), 3) Część III zamówienia: opiekun osób starszych, osób niepełnosprawnych i dzieci (dwie edycje - pierwsza edycja dla 4 uczestników, druga edycja dla 4 uczestników), 4) Część IV zamówienia: kucharz małej gastronomii z organizacją przyjęć okolicznościowych (dwie edycje - pierwsza edycja dla 5 uczestników, druga edycja dla 5 uczestników), 5) Część V zamówienia: nowoczesny sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej oraz komputerowych programów handlowych (dwie edycje - pierwsza edycja dla 12 uczestników, druga edycja dla 7 uczestników), 6) Część VI zamówienia: kurs dla osób ubiegających się o licencję pracownika ochrony fizycznej osób i mienia pierwszego stopnia (dwie edycje - pierwsza edycja dla 6 uczestników, druga edycja dla 9 uczestników), 7) Część VII zamówienia: magazynier z obsługą wózków jezdniowych z napędem silnikowym (dwie edycje - pierwsza edycja dla 8 uczestników, druga edycja dla 9 uczestników), 8) Część VIII zamówienia: księgowość w małej i średniej firmie (jedna edycja dla 4 uczestników), 9) Część IX zamówienia: obsługa komputera dla początkujących z pakietem biurowym MS OFFICE (jedna edycja dla 12 uczestników), 10) Część X zamówienia: instalator wykończenia wnętrz - kurs ogólnobudowlany (jedna edycja dla 6 uczestników), 11) Część XI zamówienia: bukieciarstwo z elementami florystyki i sztuki dekorowania domu oraz technikami zdobienia decoupage (jedna edycja dla 3 uczestników). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (zwanej dalej SIWZ). Liczba godzin zajęć praktycznych i teoretycznych każdego ze szkoleń i kursów zawodowych objętych przedmiotem niniejszego zamówienia podana przez Zamawiającego w załączniku nr 1 do SIWZ oznacza liczbę godzin przypadających na jednego uczestnika. 3. Każde ze szkoleń i kursów wymienionych w ust. 1 niniejszego punktu ogłoszenia jest wyodrębnioną częścią zamówienia. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na wybrane przez Wykonawcę części zamówienia (zakresy szkoleń i kursów). 4. Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości osób (+/- 1 osoba) w ramach każdej edycji szkolenia / kursu. 5. Uczestnikami usługi, o której mowa w ust. 1 niniejszego punktu ogłoszenia będą wskazani przez Zamawiającego uczestnicy projektu systemowego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 6. Ogólne zasady realizacji szkoleń/kursów wymienionych w ust. 1 niniejszego punktu ogłoszenia, zwanych dalej szkoleniami: 1) Szkolenie powinno być ściśle ukierunkowane na zdobycie umiejętności praktycznych, zgodnie z kierunkiem zawodu objętego szkoleniem, przy uwzględnieniu nowoczesnych technologii i wymagań w zakresie kwalifikacji i umiejętności zawodowych wymaganych obecnie na rynku pracy. 2) Podczas realizacji szkolenia należy położyć duży nacisk na zdobycie umiejętności praktycznych oraz ograniczyć przekazywanie wiedzy w formie klasycznego wykładu (treści programowe powinny zostać dostarczone uczestnikom na początku zajęć, których one dotyczą oraz w formie podręczników, bądź przygotowanych skryptów). 3) Szkolenie winno być przeprowadzone w warunkach lokalowych dostosowanych do prowadzenia zajęć dydaktycznych i pod tym kątem odpowiednio wyposażonych. Sale dydaktyczne i ćwiczeniowe winny być przestronne, dostosowane do kierunku szkolenia, wyposażone w pomoce szkoleniowe, m.in.: projektor, telewizor, filmy szkoleniowe. 4) W trakcie trwania szkolenia należy zapewnić warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 5) Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia osprzęt i odzież ochronną, jeżeli konieczność taka wynika z obowiązujących przepisów BHP. 6) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia niezbędne narzędzia i materiały wykorzystywane podczas zajęć praktycznych. Wszelkie stosowane w trakcie zajęć praktycznych materiały, preparaty używane przez uczestników szkolenia muszą posiadać stosowne atesty dopuszczające je do obrotu na terenie Polski. 7) Szkolenie powinno być przeprowadzone przez instytucję szkoleniową dysponującą wykwalifikowaną kadrą wykładowców i instruktorów posiadających wykształcenie i kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe zgodne z kierunkiem szkolenia lub prowadzonych przedmiotów/zagadnień - a także, jeżeli są wymagane - udokumentowane uprawnienia do prowadzenia danego szkolenia. 8) Wykonawca przeprowadzi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, badania lekarskie w celu uzyskania przez poszczególnych uczestników szkolenia orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do odbycia szkolenia oraz możliwości podjęcia zatrudnienia zgodnie z kierunkiem szkolenia, a także - jeżeli specyfika szkolenia tego wymaga - badania sanitarno - epidemiologiczne. Wykonawca pokrywa koszty przeprowadzenia wymaganych badań lekarskich. 9) Wykonawca winien przeprowadzić egzamin wewnętrzny i umożliwić uczestnikom uzyskanie zaświadczenia o ukończeniu kursu umiejętności zawodowych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r. Nr 186). Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wydawania zaświadczeń lub innych dokumentów w zakresie kwalifikacji i uprawnień objętych kierunkiem szkolenia, jeżeli są one wymagane w danym kierunku kształcenia do wykonywania określonego zawodu. Przeprowadzenie egzaminu nie zwiększa liczby godzin przypadających na dane szkolenie, musi więc zostać ujęte w ramach liczby godzin określonych przez Zamawiającego dla danego szkolenia - albo w ramach liczby godzin zajęć teoretycznych (w przypadku egzaminu z wiedzy teoretycznej), albo w ramach liczby godzin zajęć praktycznych (w przypadku egzaminu z wiedzy praktycznej). 10) Podana przez Zamawiającego liczba godzin trwania szkolenia ma przypadać na każdego uczestnika szkolenia i ma odnosić się do pełnych godzin zegarowych. Godzina zegarowa szkolenia liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 60 minut (w przypadku zajęć praktycznych) oraz 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut (w przypadku zajęć teoretycznych), przy czym długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny. Nie ma natomiast możliwości rezygnacji z przerw kosztem skrócenia trwania zajęć w danym dniu szkolenia. 7. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) wykonania przedmiotu niniejszego zamówienia z należytą starannością, zgodnie z najlepszymi praktykami przyjętymi przy świadczeniu tego rodzaju usług; 2) ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z prowadzonymi zajęciami oraz w drodze do miejsca ich prowadzenia i z powrotem wszystkich uczestników zajęć, a także przestrzegania obowiązujących przepisów BHP oraz do poniesienia wszelkich niezbędnych kosztów związanych z realizacją zajęć, zgodnie z obowiązującymi przepisami, prawa, postanowieniami SIWZ oraz postanowieniami wzoru umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia; 3) wydania każdemu uczestnikowi szkolenia: a) zaświadczenia o ukończeniu kursu umiejętności zawodowych zawierającego informacje określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r. Nr 186) oraz b) odrębnych certyfikatów lub zaświadczeń dotyczących uczestnictwa w szkoleniu, opatrzonych informacją o realizowaniu szkolenia w ramach projektu systemowego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wraz ze stosowną wizualizacją, zawierających co najmniej: - imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, - nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, - pełną nazwę i formę szkolenia, - cel szkolenia, - okres trwania szkolenia, - wykaz przedmiotów objętych formą wsparcia ze wskazaniem nazwy przedmiotu, wymiaru godzin zajęć teoretycznych i praktycznych poszczególnych przedmiotów oraz łącznego wymiaru godzin zajęć teoretycznych i praktycznych w ramach formy wsparcia, - pieczęć i podpis organizatora szkolenia, - miejsce i datę wystawienia zaświadczenia / certyfikatu i numer zaświadczenia / certyfikatu. Certyfikat zostanie wydrukowany przez Wykonawcę (biały papier, format A4, +/- 200g/m2, połyskujący, druk kolorowy) oraz c) innych dokumentów w zakresie kwalifikacji i uprawnień objętych kierunkiem szkolenia, jeżeli odrębne przepisy wymagają wydania przedmiotowych dokumentów w odniesieniu do określonego zawodu / kierunku szkolenia; 4) zapewnienia każdemu z uczestników szkoleń nieodpłatnych materiałów szkoleniowych adekwatnych do treści prowadzonych zajęć, zgodnie z opisem zawartym w załączniku nr 1 do SIWZ. Materiały wykorzystywane podczas realizacji zajęć powinny być przekazywane uczestnikom na początku zajęć bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć. Zastrzega się, że wszystkie materiały winny być wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego; 5) oznakowania miejsc prowadzenia zajęć szkoleniowych poprzez zamieszczenie informacji o współfinansowaniu szkolenia przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Informacja ta winna zostać opatrzona logiem Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL 2007 - 2013. Wykonawca zobowiązany jest analogicznie oznakować wszystkie dokumenty związane z przygotowaniem i zorganizowaniem zajęć szkoleniowych będących przedmiotem niniejszego zamówienia, w tym materiały szkoleniowe oraz dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia, chyba, że jest to niemożliwe z uwagi na fakt, iż szkolenie kończy się wydaniem zaświadczenia, które musi być wystawione na formularzu według wzoru określonego w odrębnych przepisach; 6) niezwłocznego (maksymalnie w ciągu 2 dni od daty zaistnienia zdarzenia) informowania na piśmie Zamawiającego o: a) rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu w czasie jego trwania, b) nieobecności uczestników na zajęciach, c) innych okolicznościach mających wpływ na realizację przedmiotu niniejszego zamówienia; 7) każdorazowego przekazania Zamawiającemu: listy obecności wraz z podpisami uczestników, listy potwierdzającej odbiór materiałów dydaktycznych, listy potwierdzającej odbiór poczęstunku / ciepłego posiłku, listy potwierdzającej zwrot kosztów dojazdu w przypadkach określonych w ust. 9 niniejszego punktu ogłoszenia, zaświadczeń / certyfikatów potwierdzających uczestnictwo w szkoleniu oraz dzienników zajęć w terminie 7 dni od dnia zakończenia szkolenia; 8) sporządzenia sprawozdania z realizacji usługi szkoleniowej i przekazania go Zamawiającemu w terminie 7 dni do dnia zakończenia prowadzenia zajęć; 9) sporządzenia narzędzi do ewaluacji uczestników projektu w postaci badań ankietowych przeprowadzonych przed rozpoczęciem i po rozpoczęciu zajęć szkoleniowych, oceniających poziom osiągniętych rezultatów. Analiza osiągniętych wyników ankietowych zostanie przekazana Zamawiającemu w postaci raportu w terminie 7 dni od zakończenia zajęć szkoleniowych; 10) przedstawienia Zamawiającemu harmonogramu zajęć szkoleniowych (szkolenia) wraz z rozkładem tych zajęć w terminie 3 dni przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia, zgodnie z harmonogramem form wsparcia stanowiącym załącznik nr 1 do umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia (wzór umowy stanowi załącznik nr 10 do SIWZ); 11) archiwizowania dokumentacji związanej z przeprowadzonym przedmiotem niniejszego zamówienia do roku 2020 oraz wskazania miejsca archiwizacji tej dokumentacji. Wymóg ten związany jest z zapisami umowy ramowej dotyczącej realizacji projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; 12) zapewnienia uczestnikom szkoleń cateringu w dniach zajęć teoretycznych i praktycznych w ilości odpowiadającej ilości osób biorących udział w szkoleniu. Catering obejmuje: a) jeden gorący posiłek, to jest: zupę, drugie danie (dania mięsne, rybne lub warzywne), sałatkę i napój oraz b) przekąski zimne, kawę, herbatę, zimne napoje i wyroby cukiernicze - dostępne w trakcie przerw. Dostawa posiłków powinna się odbywać przy zachowaniu podstawowych norm sanitarnych i BHP. Posiłki zapewnione przez Wykonawcę powinny być świeże, zdrowe, sycące; 13) zapewnienia dzieciom objętym wsparciem towarzyszącym (opieką podczas trwania szkolenia rodzica lub prawnego opiekuna) cateringu w dniach zajęć teoretycznych i praktycznych w ilości odpowiadającej ilości dzieci objętych wsparciem. Catering obejmuje jeden gorący posiłek, to jest: zupę, drugie danie i napój oraz napoje i przekąski w ciągu dnia. Dostawa posiłków powinna się odbywać przy zachowaniu podstawowych norm sanitarnych i BHP. Posiłki zapewnione przez Wykonawcę powinny być świeże, zdrowe, sycące oraz dostosowane do wieku dziecka; 14) Wykonawca zobowiązany jest zarejestrować instytucję szkoleniową w internetowej bazie ofert szkoleniowych dostępnej na stronie internetowej: www.inwestycjawkadry.pl i aktualizować w tej bazie informację o każdym szkoleniu organizowanym w ramach projektu systemowego Rozwój i upowszechnienie form aktywnej integracji w MOPS Będzin nie rzadziej niż raz w miesiącu. 8. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia następującej dokumentacji dotyczącej przedmiotu niniejszego zamówienia: 1) listy obecności na szkoleniu zawierające tytuł prowadzonych zajęć, datę prowadzenia zajęć, imię i nazwisko oraz podpis uczestnika zajęć; 2) dzienniki zajęć zawierające tytuł szkolenia, wymiar godzin i tematy (konspekt) prowadzonych zajęć oraz listę uczestników zajęć; 3) listy potwierdzające odbiór przez uczestników materiałów edukacyjnych zawierające imię i nazwisko, datę odbioru materiałów oraz podpis uczestnika zajęć; 4) listy potwierdzające odbiór poczęstunku / ciepłego posiłku zwierające imię i nazwisko, datę odbioru oraz podpis uczestnika zajęć; 5) listy potwierdzającej zwrot kosztów dojazdu w przypadkach określonych w ust. 9 niniejszego punktu ogłoszenia zwierające imię i nazwisko, datę odbioru oraz podpis uczestnika zajęć; 6) protokół z przeprowadzonego zaliczenia; 7) ewidencję wydanych zaświadczeń / certyfikatów potwierdzających uczestnictwo w szkoleniu. 9. Wykonawca winien zapewnić wszystkim uczestnikom zajęć szkoleniowych (w tym osobom niepełnosprawnym) oraz dzieciom do 7 roku życia w każdym dniu prowadzenia tych zajęć transport z siedziby Zamawiającego do miejsca prowadzenia tych zajęć i z powrotem, bądź pokryć koszt takiego dojazdu, o ile uczestnik podpisze stosowne oświadczenie dotyczące samodzielnego przybycia na miejsce prowadzonych zajęć. 10. Wykonawca winien zapewnić podczas zajęć szkoleniowych opiekę łącznie nad 29 dziećmi do 7 roku życia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby dzieci do 7 roku życia wymagających opieki o +/- 1 dziecko w ramach każdej edycji szkolenia. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia wraz z ofertą opisu sposobu organizacji opieki nad dziećmi do 7 roku życia, w którym obligatoryjnie winien: 1) uwzględnić co najmniej zapewnienie przez Wykonawcę poczęstunku napojów i ciepłego posiłku dzieciom do 7 roku życia w trakcie udziału ich rodziców, bądź prawnych opiekunów w zajęciach szkoleniowych w każdym dniu prowadzenia tych zajęć wskazując rodzaj tego posiłku, 2) opisać sposób wykorzystania czasu wolnego, 3) opisać kwalifikacje i doświadczenie zawodowe osób sprawujących przedmiotową opiekę; 11. Wykonawca winien zapewnić podczas zajęć szkoleniowych: 1) dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywać się będą zajęcia (toaleta zlokalizowana w pobliżu sali, w której odbywać się będą zajęcia i umywalka wraz z dostępem do ciepłej wody), 2) niezbędne narzędzia, urządzenia i materiały na czas trwania prowadzonych zajęć, 3) dokładny rozkład zajęć odpowiadający harmonogramowi form wsparcia z podanymi tematami zajęć zgodnie z zakresem prowadzonego szkolenia, który będzie wydany każdemu uczestnikowi szkolenia w dniu rozpoczęcia pierwszych zajęć. 12. Zajęcia objęte przedmiotem niniejszego zamówienia zostaną przeprowadzone w pomieszczeniach z odpowiednim oświetleniem, ogrzewaniem i wentylacją, dostosowanych do prowadzenia zajęć, z zapewnionym zapleczem, posiadających odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne i jakościowe, których powierzchnia, ilość stanowisk oraz wyposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne dostosowana jest do zakresu prowadzonych zajęć oraz liczby uczestników tych zajęć. 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia liczby uczestników szkolenia w trakcie realizacji umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy będzie przysługiwać jedynie wynagrodzenie za liczbę osób faktycznie uczestniczących w zajęciach
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Posiadanie przez Wykonawcę akredytacji kuratora oświaty w zakresie przedmiotu zamówienia, na który Wykonawca składa ofertę
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bedzin.bip.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach