Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla bezrobotnych klientów pomocy społecznej pod nazwą rozwój umiejętności osobistych Organizację szkoleń zawodowych i kompetencyjnych dla bezrobotnych

Miejskie Centrum Pomocy Społecznej w Pabianicach ogłasza przetarg

  • Adres: 95-200 Pabianice, ul. Cicha 43
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 2158894 , fax. 042 2158894
  • Data zamieszczenia: 2012-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejskie Centrum Pomocy Społecznej w Pabianicach
    ul. Cicha 43 43
    95-200 Pabianice, woj. łódzkie
    tel. 042 2158894, fax. 042 2158894
    REGON: 47321512200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla bezrobotnych klientów pomocy społecznej pod nazwą rozwój umiejętności osobistych Organizację szkoleń zawodowych i kompetencyjnych dla bezrobotnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część A. Zadanie obejmuje zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla bezrobotnych klientów pomocy społecznej pod nazwą rozwój umiejętności osobistych Program szkolenia powinien zawierać Warsztat integracyjny identyfikacja potrzeb i oczekiwań, znaczenie współpracy w pokonywaniu własnych ograniczeń i budowaniu motywacji, tworzenie pozytywnych relacji w kontaktach interpersonalnych, ćwiczenia prezentująco-integrujące. Komunikacja interpersonalna: charakterystyka procesu komunikacji, komunikacja werbalna i niewerbalna, bariery w procesie komunikacji i sposoby ich eliminacji, umiejętność zadawania pytań, aktywne słuchanie - różnice pomiędzy słuchaniem a słyszeniem, style komunikacji, efektywna komunikacja przez telefon. Kształtowanie postawy asertywnej pojęcie asertywności, typy zachowań uległych i agresywnych oraz ich konsekwencje, postawa i zachowanie asertywne, konsekwencje ludzkich zachowań, wykorzystanie technik komunikacyjnych w rozwijaniu asertywności, budowanie poczucia własnej wartości. Samopoznanie - identyfikacja potencjału zawodowego i osobowościowego: kwalifikacje zawodowe, umiejętności i uzdolnienia, zainteresowania, cechy osobowości i temperament, indywidualny priorytet wartości, określenie celów życiowych i zawodowych. 1.Planowana liczba uczestników szkoleń - od 65 do 75 (zajęcia w grupach max.16 osób) 2.Zadanie wymaga zapewnienia monitoringu podczas realizacji szkoleń. Monitoring powinien być prowadzony przez osobę psychologa lub doradcę zawodowego. 3.Ilość godzin nauczania nie może być mniejsza niż 24 godziny i nie przekroczyć 48 godzin dydaktycznych, 4.Rozkład czasu zajęć nie więcej niż 8 godzin dydaktycznych dziennie za wyjątkiem niedziel oraz 2 przerwy kawowe po 15 minut każda oraz jedna przerwa obiadowa trwająca 30 minut. W granicach czasu od godz. 8.00 do godz. 18.00 5.Wykonawca ma zapewnić wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną w celu prawidłowego przebiegu szkolenia 6.Wyłoniony w przetargu Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia obsługi gastronomicznej - catering dla uczestników projektu Drogowskaz - PRZEMIANA na terenie Biura Projektowego Miejskiego Centrum Pomocy Społecznej. Wykonawca zobowiązuje się do: Zapewnienia obiadowej usługi gastronomicznej powyżej minimum standardu ( I + II danie ) Zapewnienia serwisu kawowego ( ciastka , kawa, śmietanka, herbata, cytryna, cukier, dodatkowo minimum jedną sztukę świeżego wyrobu cukierniczego na osobę, w postaci pączka, bułki słodkiej, sernika itp. ) Zapewnienia usługi pralniczej ( obrusy ) Zapewnienia obsługi kelnerskiej Posprzątania po każdym posiłku Zapewnienia serwisu obiadowego w postaci ceramicznej zastawy (talerzy), sztućców, obrusów, serwetek (wyłączając naczynia jednorazowe i plastikowe sztućce) Aranżacji wnętrza umożliwiającego spożycie posiłku po zakończonym dniu szkoleniowym Wspólny posiłek, nacisk na sposób podania oraz dobry poziom usług gastronomicznych pozytywnie oddziałuje na integrację grupy, dobre samopoczucie jej członków, co w konsekwencji ma duży wpływ, na jakość szkolenia oraz dobre relacje interpersonalne (jednostka - grupa, jednostka - trener, grupa - trener) Wykonawca przed zrealizowaniem zadania zobowiązany jest do przedstawienia programu i kalendarza zajęć ze wskazaniem miejsca, w którym odbędą się szkolenia. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zleceniodawcy po zakończeniu realizacji zadania następujących materiałów: - Listy obecności - Listy potwierdzające odbiór materiałów - Kserokopię przeprowadzonych ankiet - Dziennik zajęć - Kserokopie dyplomów lub zaświadczeń - Listy osób korzystających z obiadu i serwisu kawowego - Zamawiający wymaga, aby szkolenia prowadzone były na terenie miasta Pabianic (z możliwością wykorzystania sali szkoleniowej mieszczącej się przy Biurze Projektowym MCPS, jeżeli nie będzie to kolidowało z innymi szkoleniami w projekcie) Cena podana w ofercie musi obejmować całkowity zakres prac objętych niniejszym zamówieniem i wskazywać koszt jednostkowy szkolenia. W kalkulacji oferty przyjąć udział 70 osób. Część 2 B. Zadanie obejmuje zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń zawodowych i kompetencyjnych dla bezrobotnych klientów pomocy społecznej, w ramach projektu Drogowskaz - PRZEMIANA współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. 1. Szkolenie ma obejmować kursy zawodowe i kompetencyjne o tematyce: prawo jazdy kat. B : planowana liczba uczestników 21 - realizacja programu zgodnego z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów - zapewnienie dodatkowych jazd doszkalających w wymiarze 4 godz. na osobę - opłacenie wstępnych badań lekarskich, pierwszego egzaminu państwowego teoretycznego i praktycznego prawo jazdy kat C: planowana liczba uczestników 2 - realizacja programu zgodnego z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów - zapewnienie dodatkowych jazd doszkalających w wymiarze 4 godz. na osobę - opłacenie wstępnych badań lekarskich, pierwszego egzaminu państwowego teoretycznego i praktycznego kurs komputerowy : planowana liczba uczestników 2 - z możliwością indywidualnego doboru poziomu szkolenia (I i II stopień) - minimum 40 godzin dydaktycznych - zapewnienie samodzielnego stanowiska dla uczestnika szkolenia przy jednostce komputerowej profesjonalny sprzedawca: planowana liczba uczestników 7 - składający się z dwóch bloków tematycznych : obsługa kasy fiskalnej - min. 36 h i profesjonalna obsługa klienta - min. 18 h - zapewnienie ćwiczeń na różnych typach, markach kas fiskalnych kurs masażu : planowana liczba uczestników 4 - podstawowy masażu leczniczego, relaksacyjnego - min. 40 h dydaktycznych operator wózków widłowych : planowana liczba uczestników 9 - min. 40 h wykładów i 15 h praktyki - praktyczną naukę jazdy należy prowadzi w grupach nie większych niż trzy osoby opiekunka osób starszych : planowana liczba uczestników 8 - min. 50 h wykładów i 60 h praktyki w placówkach opiekuńczych np. szpital, DPS - zapewnienie odzieży roboczej (obuwie, fartuch) kurs przygotowujący do zawodu kucharza : planowana liczba uczestników 6 - min. 40 h wykładów powiązanych z 80 h zajęć praktycznych (przygotowanie potraw omówionych w części teoretycznej) - zapewnienie materiałów do ćwiczeń praktycznych - liczba uczestników szkolenia przypadająca na jedno stanowisko praktycznej nauki zawodu powinna wynosi max. 2 osoby (praca w parach) kurs ochroniarski: planowana liczba uczestników 5 Kurs pracownik ochrony fizycznej I stopnia - liczba godzin dydaktycznych zgodnie z wymaganymi przepisami. kurs języka angielskiego: planowana liczba uczestników 3 - min. 90 h dydaktycznych. Stylizacja paznokcia: planowana liczba uczestników 6 - min. 60 h dydaktycznych - liczba osób przypadająca na jedno stanowisko praktycznej nauki zawodu powinna wynosić max 2 osoby - zapewnienie uczestnikom materiałów do ćwiczeń Kurs fryzjerstwa: planowana liczba uczestników 3 - min. 120 h dydaktycznych (w tym min. 80 h zajęć praktycznych) - zapewnienie wszystkich niezbędnych materiałów szkoleniowych dla każdego kursanta Kurs księgowości z obsługą komputera: planowana liczba uczestników 3 -min. 120 h dydaktycznych (w tym zasady prowadzenia księgowości, praktyka księgowa z wykorzystaniem programów komputerowych, obsługa komputera) Specjalista do spraw podatkowych: planowana liczba uczestników 1 -min 98 h dydaktycznych 1. Ilość uczestników szkolenia może ulec zmianie: 2. - przy szkoleniu na prawo jazdy + - 4 osoby 3. - przy pozostałych szkoleniach + - 1 osoba. 4. W umowie zostanie doprecyzowana liczba uczestników szkolenia, a całkowity koszt szkolenia będzie iloczynem ilości osób i ceny jednostkowej zawartej w ofercie. 5. Należy przedłożyć scenariusz/program zajęć, 6. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia wszystkim uczestnikom szkolenia na własność materiały szkoleniowe, zgodne z tematyką zajęć (tj. podręczniki lub skrypty zgodne z tematyką szkolenia, teczki, płyty CD z materiałami ćwiczeniowymi, notesy, długopisy, ołówki, zeszyty itp.), 7. Każdy uczestnik szkolenia powinien mieć zapewnione odpowiednio wyposażone stanowisko do nauki, 8. Przed rozpoczęciem szkolenia Wykonawca zobowiązany jest zorganizować, a następnie skierować wszystkie osoby w nim uczestniczące na wstępne badania lekarskie, potwierdzające brak przeciwwskazań do odbycia szkolenia i późniejszego wykonywania zawodu (w przypadku, gdy takie badania okażą się wymagane w świetle przepisów obowiązującego prawa). Koszty badań pokrywa Wykonawca. W przypadku wykluczenia udziału uczestnika projektu w danym szkoleniu - zamawiający pokrywa tylko koszty wstępnych badań. 9. W trakcie odbywanych zajęć Wykonawca jest zapewnić wszystkim uczestnikom kursu serwis kawowy (herbata, kawa, mleczko do kawy, ciastka, dodatkowo min. jedna sztukę świeżego wyrobu cukierniczego na osobę w postaci: pączka, bułki słodkiej, sernika itp.) w każdym dniu prowadzenia zajęć. Przy szkoleniu powyżej 6 godzin należy zapewnić dwudaniowy obiad. 10. Po zakończeniu szkolenia Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia końcowego egzaminu wewnętrznego, potwierdzającego zdobytą wiedzę, a następnie wydanie uczestnikom zaświadczenia o ukończonym kursie, a we wskazanych przypadkach certyfikatu potwierdzającego zdobyte umiejętności. 11. Zajęcia szkoleniowe mogą odbywać się od poniedziałku do soboty, nie więcej niż 8 godzin dydaktycznych dziennie za wyjątkiem niedziel. W ramach szkoleń należy zaplanować 2 przerwy kawowe po 15 minut każda oraz jedna przerwa obiadowa trwająca 30 minut (tylko przy szkoleniach trwających powyżej 6 godzin) 12. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji szkoleniowej tj. list obecności, ankiety ewaluacyjnej, potwierdzenia odbioru przez uczestnika materiałów szkoleniowych, list potwierdzających korzystanie z serwisu kawowego i obiadu oraz wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, 13. Zamawiający ma obowiązek przekazania Wykonawcy informacji i plakatów dotyczących realizacji szkolenia współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Informacja o współfinansowaniu szkolenia powinna znaleźć się w miejscu odbywania zajęć, 14. Materiały szkoleniowe oraz dyplomy ukończenia szkolenia powinny zostać oznakowane zgodnie z wzorami przekazanymi przez Zamawiającego, 15. Miejsce realizacji szkolenia: szkolenie należy przeprowadzić w sali szkoleniowej Miejskiego Centrum Pomocy Społecznej mieszczącego się w Pabianicach ul. Zamkowa 58a lub w innym lokalu na terenie Pabianic (przy ewentualnym dojeździe do innej miejscowości uwzględnić pokrycie kosztów dojazdu) 16. Program szkoleń zawodowych musi być zgodny ze standardami MPiPS (ilość godzin i program może nieznacznie odbiegać od standardów oraz być dostosowany do potrzeb i możliwości uczestników szkolenia)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie jest wymagane

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin wykonania
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.drogowskaz-przemiana.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach