Przetargi.pl
„Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn. „Kurs rachunkowości/księgowości” i kursu pn. „Kurs kasjera walutowo-złotówkowego”, w ramach projektu „Efektywne Funkcjonalne Szkoły - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020”.

Zarząd Powiatu Mikołowskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 43-190 Mikołów, Żwirki i Wigury
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (032) 32-48-100, 32-48-125 , fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
  • Data zamieszczenia: 2020-02-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Mikołowskiego
    Żwirki i Wigury 4a
    43-190 Mikołów, woj. śląskie
    tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
    REGON: 27628477900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://powiat_mikolow.bip.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn. „Kurs rachunkowości/księgowości” i kursu pn. „Kurs kasjera walutowo-złotówkowego”, w ramach projektu „Efektywne Funkcjonalne Szkoły - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego w roku szkolnym 2019/2020: 1) Kurs rachunkowość / księgowość 2) Kurs kasjera walutowo-złotówkowego dla uczniów/uczennic Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach oraz Zespołu Szkół Energetycznych i Usługowych w Łaziskach Górnych, w ramach projektu „Efektywne Funkcjonalne Szkoły - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020. Kody CPV: 80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa zadania: 2.1 Zadanie 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn. „Kurs rachunkowości/księgowości”. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn. „Rachunkowość / księgowość” dla 36 uczniów/uczennic, w wymiarze minimum 100 godzin dla każdej z grup w roku szkolnym 2019/2020. W szczególności kurs powinien obejmować przygotowanie teoretyczne, przygotowanie praktyczne z zakresu rachunkowości / księgowości. Uczniowie / uczennice poznają podstawy księgowości niezbędne m.in. wykonywania zawodu księgowego, czy do prowadzenia własnej firmy. Liczba uczestników ogółem – 36 Liczba grup ogółem – 3 Liczba osób w grupie: minimum 8, maksimum 15 Liczba godzin/grupę – 100 Liczba godzin ogółem – 300 godzina = godzina zegarowa Termin realizacji: od daty podpisania umowy do dnia 13 lipca 2020 r. Kurs dla 36 uczestników/uczestniczek zostanie przeprowadzony w roku szkolnym 2019/2020 i obejmuje 3 grupy zajęciowe po 12 osób (łącznie 36 osób). Zamawiający dopuszcza możliwość zmian liczebności grup w uzasadnionych przypadkach. Łączna ilość uczestników i ilość grup nie ulegnie zmianie. Łącznie będą to 3 grupy obejmujące w sumie 36 osób, przy czym Zamawiający zapewnia, iż minimalna liczba osób w jednej grupie wynosi 8 osób, a maksymalna dopuszczalna liczba osób w jednej grupie wynosi 15 osób. Jednakże w uzasadnionych przypadkach uzgodnionych przez Strony możliwa jest zmiana minimalnej i / lub maksymalnej liczby osób w grupie. Zamawiający wymaga, aby program zajęć był realizowany zgodnie z poniższymi wymaganiami: 1. Zakres kursu powinien być zorganizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i powinien obejmować minimalnie zagadnienia z zakresu: • Rachunkowość jako system ewidencji gospodarczej • Zasady rachunkowości • Charakterystyka aktywów i pasywów • Konta podział i funkcjonowanie • Typy operacji gospodarczych • Dokumentacja operacji gospodarczych • Podatek od towarów i usług • Faktura VAT • Podatek dochodowy od osób fizycznych • Podatek dochodowy od osób prawnych • Książka przychodów i rozchodów • Ordynacja podatkowa • Ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych • Ewidencja środków pieniężnych • Ewidencja rozrachunków • Ewidencja kapitałów własnych • Ewidencja materiałów i towarów • Ewidencja kosztów • Wynik finansowy i zamknięcie ksiąg. Inwentaryzacja • Sprawozdanie finansowe 2. Zajęcia powinny się odbywać: • od poniedziałku do soboty, • dla uczniów szkół technicznych i zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski tj.: - Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie - Zespołu Szkół Energetycznych i Usługowych w Łaziskach Górnych - Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach • w siedzibach w/w szkół, w odpowiednio do charakteru zajęć przystosowanych salach lub odpowiednio wyposażonej pracowni zapewnionej przez Wykonawcę. Szkoła zapewnia nieodpłatnie salę wykładową wyposażoną w min. 15 stanowisk komputerowych, projektor multimedialny oraz tablicę. Pozostały sprzęt i oprogramowanie niezbędne do przeprowadzenia kursu zapewnia Wykonawca. 3. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z kierownikiem projektu szczegółowego programu i harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 7 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 5 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. Harmonogram zajęć powinien być dostosowany do planu lekcji i harmonogramu zajęć dodatkowych w projekcie, a kurs powinien być prowadzony metodą warsztatową z dużą ilością praktycznych zadań. 4. Podczas zajęć praktycznych wymagane jest, aby przy jednym stanowisku znajdował się wyłącznie jeden uczestnik kursu. Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom kursu odpowiednie wyposażenie techniczne adekwatne do rodzaju kursu, odpowiadającego indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestnika. 5. Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę instruktorską do przeprowadzenia kursu. 6. Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej. 7. Wykonawca zapewni materiały szkoleniowe w postaci podręcznika / skryptu lub płyt CD lub USB z zakresu rachunkowości / księgowości (po zakończeniu kursu materiały przechodzą na własność uczniów). Komplet materiałów szkoleniowych Wykonawca dostarczy uczestnikom kursu oraz Zamawiającemu, najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu. 8. Wykonawca zobowiązuje się do ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy, w tym za szkody wyrządzone osobom trzecim, za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałe w związku ze świadczeniem usług oraz niezwłocznego zawiadomienia w formie pisemnej Zamawiającego o wypadku podczas kursu, oraz sporządzenia karty wypadku ustalającej okoliczności i przyczyny wypadku oraz przekazania jej Zamawiającemu i poszkodowanemu. 9. Wykonawca zobowiązuje się do wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie kursu, w drodze na kurs i po kursie na sumę 15 000,00 zł. oraz przekazania dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia Zamawiającemu do 5 dni od daty pierwszych zajęć. 10. Wykonawca zapewni przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego oraz wydanie uczestnikom kursu zaświadczenia o ukończeniu kursu i zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji zawodowych z wyszczególnieniem umiejętności i wiadomości nabytych w trakcie realizacji poszczególnych jednostek szkoleniowych z zakresu objętego kursem. W przypadku egzaminu poza szkołą ucznia, Wykonawca zapewnia transport na egzamin i z powrotem. Zaświadczenie o ukończeniu kursu powinno być zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ. 11. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego w związku z współfinansowaniem z Europejskiego Funduszu Społecznego m.in.: do stosownego oznaczania materiałów szkoleniowych, dokumentów. 12. Wykonawca zobowiązuję się nie pobierać od uczestników kursu żadnych opłat. 13. Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty: a) listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu szkolenia, b) program kursu oraz dziennik zajęć, c) potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych, d) kopię protokołu z przeprowadzonego egzaminu wewnętrznego potwierdzającego przystąpienie uczniów do egzaminu wewnętrznego, e) kopie wydanych zaświadczeń oraz listę potwierdzającą ich odbiór przez uczestników, f) dokumentację fotograficzną z prowadzonego kursu, po uzyskaniu pisemnej zgody uczestników kursu (min. 6 zdjęć o dobrej jakości, przedstawiających realizację tematyki kursu i uczestników). 14. Wykonawca zobowiązuje się przechowywać wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu co najmniej do dnia 31.12.2026 r. Kody CPV: 80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego 2.2 Zadanie 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn. „Kurs kasjera walutowo – złotówkowego”. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pn. „Kurs kasjera walutowo-złotówkowego w roku szkolnym 2019/2020. W szczególności kurs powinien obejmować przygotowanie teoretyczne, przygotowanie praktyczne oraz egzamin wewnętrzny z tematyki: polskie i zagraniczne znaki pieniężne - cechy, nominały, zabezpieczenia, sposoby rozpoznawani, falsyfikaty i ich identyfikacja, prawo dewizowe, zawód kasjera - praca kasjera, etyka zawodowa. Ukończenie kursu umożliwi również ewentualne podjęcie pracy na stanowisku kasjera walutowego. Liczba uczestników ogółem – 14 Liczba grup ogółem – 2 Liczba osób w grupie: minimum 4, maksimum 10 Liczba godzin/grupę – 16 Liczba godzin ogółem – 32 godzina = godzina zegarowa liczba osób pracujących przy jednym stanowisku podczas zajęć praktycznych = 1 os. Termin realizacji: od podpisania umowy do 13.07.2020 r. Kurs dla 14 uczestników/uczestniczek zostanie przeprowadzony w roku szkolnym 2019/2020 i obejmuje 2 grupy zajęciowe po minimum 4, maksimum 10 osób, łącznie 14 osób. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian liczebności grup. Łączna ilość uczestników i ilość grup nie ulegnie zmianie. Możliwa jest jedynie zmiana liczebności uczestników pomiędzy grupami. Jednakże łącznie będą to 2 grupy obejmujące w sumie 14 osób. Przy czym Zamawiający zapewnia, iż minimalna liczba osób w jednej grupie wynosi 4 osób, a maksymalna dopuszczalna liczba osób w jednej grupie wynosi 10 osób. Jednakże w uzasadnionych przypadkach uzgodnionych przez Strony możliwa jest zmiana minimalnej i / lub maksymalnej liczby osób w grupie. Zamawiający wymaga, aby program zajęć był realizowany zgodnie z poniższymi wymaganiami: 1. Zakres kursu powinien być zorganizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i powinien obejmować minimalnie poniższe zagadnienia: 1) Identyfikacja znaków pieniężnych 2) Waluty zagraniczne i pieniądze polskie 3) Falsyfikacja i identyfikacja 4) Prawo bankowe. Prawo dewizowe. 5) Czynności kasjerskie. Szczegółowe warunki prowadzenia działalności kantorowej. 6) Podstawowe informacje o „praniu pieniędzy” oraz identyfikacji klientów i typowaniu transakcji. Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestnika do wykonania zawodu kasjera walutowo-złotówkowego. 2. Zajęcia powinny się odbywać: • od poniedziałku do soboty, • dla uczniów szkół technicznych i zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski tj.: - Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie - Zespołu Szkół Energetycznych i Usługowych w Łaziskach Górnych - Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Ornontowicach • w siedzibach w/w szkół w pracowniach szkolnych udostępnionych nieodpłatnie Wykonawcy, w odpowiednio do charakteru zajęć przystosowanych pracowniach szkolnych z adekwatnym do szkolenia wyposażeniem zapewnionym przez Wykonawcę. 3. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z kierownikiem projektu szczegółowego programu i harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 7 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 5 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. Harmonogram zajęć powinien być dostosowany do planu lekcji i harmonogramu zajęć dodatkowych w projekcie. 4. Podczas zajęć praktycznych wymagane jest, aby przy jednym stanowisku komputerowym znajdował się wyłącznie jeden uczestnik kursu. Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom kursu odpowiednie wyposażenie techniczne adekwatne do rodzaju kursu, odpowiadające indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestnika. 5. Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę instruktorską do przeprowadzenia kursu. 6. Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej. 7. Wykonawca zapewni materiały szkoleniowe w postaci podręcznika / skryptu lub płyt CD lub USB z realizowanego zakresu kursu (po zakończeniu kursu materiały przechodzą na własność uczniów). Komplet materiałów szkoleniowych Wykonawca dostarczy uczestnikom kursu oraz Zamawiającemu, najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu. 8. Wykonawca zobowiązuje się do ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy, w tym za szkody wyrządzone osobom trzecim, za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałe w związku ze świadczeniem usług oraz niezwłocznego zawiadomienia w formie pisemnej Zamawiającego o wypadku podczas kursu, oraz sporządzenia karty wypadku ustalającej okoliczności i przyczyny wypadku oraz przekazania jej Zamawiającemu i poszkodowanemu. 9. Wykonawca zobowiązuje się do wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie kursu, w drodze na kurs i po kursie na sumę 15 000,00 zł oraz przekazania dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia Zamawiającemu do 5 dni od daty pierwszych zajęć. 10. Wykonawca zapewni przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego oraz wydanie uczestnikom kursu zaświadczenia o ukończeniu kursu i zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji zawodowych z wyszczególnieniem umiejętności i wiadomości nabytych w trakcie realizacji poszczególnych jednostek szkoleniowych z zakresu objętego kursem. W przypadku egzaminu poza szkołą ucznia, Wykonawca zapewnia transport na egzamin i z powrotem. Zaświadczenie o ukończeniu kursu powinno być zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ. 11. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego w związku z współfinansowaniem z Europejskiego Funduszu Społecznego m.in.: stosownego oznaczania materiałów szkoleniowych, dokumentów. 12. Wykonawca zobowiązuję się nie pobierać od uczestników kursu żadnych opłat. 13. Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty: a) listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu szkolenia, b) program kursu oraz dziennik zajęć, c) potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych d) kopię protokołu z przeprowadzonego egzaminu wewnętrznego potwierdzającego przystąpienie uczniów do egzaminu wewnętrznego, e) kopie wydanych zaświadczeń oraz listę potwierdzającą ich odbiór przez uczestników, f) dokumentację fotograficzną z prowadzonego kursu, po uzyskaniu pisemnej zgody uczestników kursu (min. 6 zdjęć o dobrej jakości, przedstawiających realizację tematyki kursu i uczestników). 14. Wykonawca zobowiązuje się przechowywać wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu co najmniej do dnia 31.12.2026 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80530000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem ofertowym sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 dla zadania 1 i/lub załącznik 1a dla zadania 2, następujące oświadczenia i dokumenty: 1.1 aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu (zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ dla zadania 1 i/lub załącznikiem nr 2a do SIWZ dla zadania 2) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ dla zadania 1 i/lub załącznikiem nr 3a do SIWZ dla zadania 2); 1.2 zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt V ppkt. 3.1.1 i 3.1.4 SIWZ dla zadania I i/lub V A ppkt. 3.1.1 i 3.1.4 dla zadania II– jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 1.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 1.1 SIWZ. 1.4 Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom , w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1 SIWZ. 1.5 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia o których mowa w punkcie 1.1 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2.1. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców dokumenty o których mowa w pkt 2.1 należy złożyć odnośnie każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem/upoważnieniem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich wykonawców występujących wspólnie. Stosowne pełnomocnictwo/upoważnienie należy złożyć wraz z ofertą. Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie) w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach