Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu/ów Brukarz oraz Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie wraz z cyklami zajęć z aktywizacji zawodowej dla osób odbywających karę pozbawienia wolności w Zakładzie Karnym w Głogowie w ramach Projektu p.n. Cykl szkoleniowo-aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności

Zakład Karny ogłasza przetarg

  • Adres: 67-200 Głogów, ul. Lipowa 21
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 076 8373550 , fax. 076 8358088
  • Data zamieszczenia: 2012-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Karny
    ul. Lipowa 21 21
    67-200 Głogów, woj. dolnośląskie
    tel. 076 8373550, fax. 076 8358088
    REGON: 00032067300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu/ów Brukarz oraz Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie wraz z cyklami zajęć z aktywizacji zawodowej dla osób odbywających karę pozbawienia wolności w Zakładzie Karnym w Głogowie w ramach Projektu p.n. Cykl szkoleniowo-aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu/ów wraz z cyklami zajęć z aktywizacji zawodowej dla osób odbywających karę pozbawienia wolności w Zakładzie Karnym w Głogowie w ramach Projektu p.n. Cykl szkoleniowo-aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności realizowanego przez Centralny Zarząd Służby Więziennej. W/w projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Część I Kurs: Brukarz wraz z cyklem zajęć z aktywizacji zawodowej Wspólny Słownik Zamówień (CPV)- 80530000-8 1.Liczba kursów: 1 2.Liczba uczestników kursu: 12 skazanych, 3.Termin realizacji kursu : od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2012 r. 4.Kurs realizowany będzie na terenie Zakładu Karnego w Głogowie 5.Wymiar godzinowy kursu wynosi łącznie 140 godzin dydaktycznych z uwzględnieniem następującego podziału: - zajęcia teoretyczne : 30 godzin (1 godzina = 45 minut) - zajęcia praktyczne : 110 godzin (1 godzina = 45 minut) 6.Każdy kurs należy połączyć z przeprowadzeniem cyklu zajęć z aktywizacji zawodowej. Wymiar godzinowy jednego cyklu zajęć przypadający na jeden kurs wynosi łącznie 22 godzin z uwzględnieniem następującego podziału: - zajęcia z liderem Klubu Pracy : 10 godzin (zajęcia grupowe) - zajęcia z doradcą zawodowym : 12 godzin (w tym 1 godzina zajęć indywidualnych przypadająca na jedną osobę). Zamawiający dopuszcza sytuację, by doradca zawodowy przeprowadził cały cykl aktywizacji zawodowej. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia pełnego cyklu szkoleniowego, w skład którego wchodzi kurs Brukarz oraz zajęcia aktywizacyjne. Część II Kurs: Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie wraz z cyklem zajęć z aktywizacji zawodowej Wspólny Słownik Zamówień (CPV)- 80530000-8 1.Liczba kursów: 1 2.Liczba uczestników kursu: 12 skazanych, 3.Termin realizacji kursu : od dnia podpisania umowy do 20 grudnia 2012 r. 4.Kurs realizowany będzie na terenie Zakładu Karnego w Głogowie 5.Wymiar godzinowy kursu wynosi łącznie 140 godzin dydaktycznych z uwzględnieniem następującego podziału: - zajęcia teoretyczne : 30 godzin (1 godzina = 45 minut) - zajęcia praktyczne : 110 godzin (1 godzina = 45 minut) 6.Każdy kurs należy połączyć z przeprowadzeniem cyklu zajęć z aktywizacji zawodowej. Wymiar godzinowy jednego cyklu zajęć przypadający na jeden kurs wynosi łącznie 22 godzin z uwzględnieniem następującego podziału: - zajęcia z liderem Klubu Pracy : 10 godzin (zajęcia grupowe) - zajęcia z doradcą zawodowym : 12 godzin (w tym 1 godzina zajęć indywidualnych przypadająca na jedną osobę). Zamawiający dopuszcza sytuację, by doradca zawodowy przeprowadził cały cykl aktywizacji zawodowej. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia pełnego cyklu szkoleniowego, w skład którego wchodzi kurs Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie oraz zajęcia aktywizacyjne. Celem kursów jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób szkolonych do pracy w wyżej wymienionym zawodzie zgodnie z tematyką kursu oraz nabycie niezbędnych uprawnień do wykonywania wyuczonego zawodu w Polsce oraz w krajach Unii Europejskiej, a także nabycie przez uczestników wiedzy dotyczącej zagadnień z rynku pracy, umiejętności poruszania się na rynku pracy i sporządzania dokumentów aplikacyjnych. 2.W ramach w/w przedmiotu zamówienia Wykonawca przed rozpoczęciem kursu/ów zorganizować specjalistyczne badania lekarskie w zakresie medycyny pracy dla 12 uczestników (w każdym kursie) oraz 2 osób będące na liście rezerwowej (do każdego kursu), dopuszczające do udziału w danym kursie. Badania lekarskie powinny odbyć się na terenie Zakładu Karnego w Głogowie. Uzyskanie zaświadczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy, do której uczestnicy kursu/ów uzyskuje przygotowanie w wyniku ukończenia przedmiotowego kursu, jest warunkiem przyjęcia skazanego na kurs w danym zawodzie. Oryginały zaświadczeń przekazać protokolarnie Zamawiającemu. Koszt badań lekarskich pokrywa Wykonawca. 3.Wykonawca przed rozpoczęciem danego kursu przedstawi Zamawiającemu kopie polis ubezpieczeniowych potwierdzających posiadanie ubezpieczenia w niezbędnym zakresie (OC, NNW) osób prowadzących zajęcia na terenie Zakładu Karnego w Głogowie. 4.Wykonawca przed rozpoczęciem danego kursu ubezpieczy każdego uczestnika kursu w niezbędnym zakresie od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), a kopie polis przekaże Zamawiającemu. Koszt ubezpieczenia pokrywa Wykonawca. 5.Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię dokumentów potwierdzające zgodnie z obowiązującymi przepisami uprawnienia osób prowadzących zajęcia teoretyczne i praktyczne, jak i zajęcia aktywizacyjne. Osoby prowadzące zajęcia powinni posiadać kwalifikacje zawodowe odpowiednie do prowadzonego kształcenia oraz doświadczenie w nauczaniu. Osoby prowadzące zajęcia z aktywizacji zawodowej, powinny posiadać odpowiednie wykształcenie oraz doświadczenie w prowadzeniu takich zajęć. 6.Nabór kandydatów do udziału w kursie/ach przeprowadzi Zamawiający, który skieruje po 12 skazanych na dany kurs. Zamawiający zobowiązuję się do posiadania listy rezerwowej uczestników kursu/ów, umożliwiając wprowadzenie nowych osób na miejsce osób przerywających uczestnictwo w danym kursie. 7.W przypadku przerwania kursu przez skierowaną osobę, Wykonawca niezwłocznie informuje o tym fakcie Zamawiającego, który skieruje w to miejsce kolejną osobę z listy rezerwowej nie ponosząc dodatkowych kosztów, a Wykonawca dołoży starań by osoba dołączona do grupy uzupełni zakres kursu, w którym nie uczestniczyła. 8.Jeżeli nie ukończenie kursu przez uczestnika kursu nastąpiło z jego winy (np. wskutek rezygnacji beneficjenta ostatecznego z uczestnictwa w kursie, niewłaściwego zachowania, stwarzanie zagrożenia dla osób prowadzących kurs lub innych jego uczestników) lub wskutek okoliczności od uczestnika kursu niezależnych (np. konieczność przetransportowania na polecenie organów procesowych),a uzupełnienie kursantów w sposób opisany w pkt. 7, ze względu na stopień zaawansowania kursu nie umożliwiło osiągnięcia celu szkolenia przez uczestnika kursu, który miałby zostać zakwalifikowany do udziału w kursie w to miejsce, liczby uczestników nie uzupełnia się. 9.Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić nadzór wewnętrzny służący podniesieniu jakości prowadzonego kształcenia. Podczas prowadzenia zajęć praktycznych Wykonawca będzie zobowiązany: a)nadzorować i dbać o prawidłowe wykonanie robót w miejscach wyznaczonych przez Zamawiającego, zgodnie ze sztuka budowlaną i warunkami technicznymi dotyczącymi wykonania i odbioru robót, b)dbać o zapewnienie ładu i porządku podczas wykonywania prac, c)konsultować z osobami wyznaczonymi przez Zamawiającego wszelkich uwag, spostrzeżeń i problemów wynikających podczas trwania kursu. 10.Wykonawca zamówienia będzie zobowiązany do świadczenia usług z należytą starannością, zgodnie z najlepszymi praktykami przyjętymi przy świadczeniu usług szkoleniowych. 11.W dniu otwarcia ofert Wykonawca przedłoży Zamawiającemu program nauczania kursu/ów i zajęć aktywizacyjnych do akceptacji, który winien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 186) oraz Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w Zakładach Karnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 37, poz. 337 z późniejszymi zmianami), a także zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale 5 § 75 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. z 2010 r. Nr 177, poz. 1193). 12.W dniu podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić do akceptacji harmonogram kursu Zamawiającemu. Harmonogram/y kursu/ów powinien/y zawierać m. in.: nazwę kursu, podział na zajęcia teoretyczne i praktyczne, treść szkolenia wraz z liczbą godzin, datą oraz godziny w jakich będą odbywać się poszczególne zajęcia, imię i nazwisko wykładowcy, datę przeprowadzenia egzaminu końcowego. 13.Wykonawca prowadzi dokumentację z przebiegu kursu/ów zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale 5 § 75 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. z 2010 r. Nr 177, poz. 1193). Dokumentację stanowią: 1)dziennik zajęć edukacyjnych zawierający tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych oraz listę obecności zawierającą : imię i nazwisko i podpis uczestnika szkolenia długopisem koloru niebieskiego, 2)protokół i karty ocen z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia oraz egzaminu końcowego, jeżeli zostały przeprowadzone, 3)rejestry wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji a także zgodnie z wymaganiami określonymi w § 21 Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z 11 stycznia 2012 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 186) dodatkowo m.in.: 1)program nauczania, 2)ewidencję wydanych zaświadczeń. 14.Wykonawca zapewni uczestnikom kursu/ów: 1)W ramach zajęć teoretycznych zapewni: uprawnionych wykładowców, podręczniki, skrypty, materiały papiernicze, przybory do pisania, środki dydaktyczne niezbędne do realizacji kursu. 2)W ramach zajęć praktycznych zapewni: instruktorów praktycznej nauki zawodu, odzież roboczą dla uczestników kursów (tj. spodnie robocze, koszula flanelowa, półbuty robocze, rękawice, czapki) środki ochrony indywidualnej narzędzia , sprzęt oraz maszyny materiał budowlany na zajęcia praktyczne kursu. 15.Zamawiający w zakresie zajęć praktycznych (Kurs: Brukarz) zapewni: piłę stołową do cięcia bruku, poziomice, taczki, szpadle, zagęszczarkę, młoty, wózek transportowy, 16.Zamawiający w zakresie zajęć praktycznych (Kurs: Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie) zapewni: drabiny rusztowanie szelki bezpieczeństwa do rusztowania agregat malarski do malowania pomieszczeń wewnętrznych łaty gipsowe, murarskie, poziomice, 17.Koszt materiałów budowlanych i narzędzi przeznaczonych do praktycznej nauki zawodu brukarz / monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie nie może przekroczyć 40 % kosztu danego kursu (bez kosztów związanych z przeprowadzeniem zajęć z aktywizacji zawodowej); ilość materiałów budowlanych musi być dostosowana do programu szkolenia , do ilości godzin zajęć praktycznych oraz ilości uczestników tak, aby każdego dnia w czasie trwania kursu każdy uczestnik mógł aktywnie uczestniczyć w zajęciach. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopię faktur VAT potwierdzających dostarczenie w wymaganej ilości materiałów do przeprowadzenia praktycznej nauki zawodu w ramach kursu. 18.Zamawiający w zakresie zajęć teoretycznych zapewni pomieszczenia na terenie Zakładu Karnego w Głogowie wraz z kompletnym wyposażeniem w sprzęt, pomoce dydaktyczne, multimedia dostosowane do potrzeb określonego szkolenia, przepisów ppoż., BHP i ergonomii. 19.Zajęcia odbywać się będą w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 800 do 1600 z przerwą obiadową w godzinach 1300 - 1350. W uzasadnionych przypadkach za zgodą Dyrektora Zakładu Karnego w Głogowie zajęcia mogą odbywać się w soboty w godzinach od 800 do 1300. 20.Zamawiający wskaże miejsce na terenie Zakładu Karnego w Głogowie, gdzie będą mogły odbywać się zajęcia praktyczne kursu/ów. 21.Kurs/y należy zakończyć egzaminem sprawdzającym wiadomości i umiejętności z poszczególnych zajęć edukacyjnych przewidzianych w programie nauczania danego kursu. Egzamin/y wewnętrzny/e sprawdzający/e wiedzę przeprowadzi komisja powołana przez Wykonawcę. Do składu komisji Wykonawca powoła jednego przedstawiciela Zamawiającego. Czasu trwania egzaminu/ów nie wlicza się do czasu trwania kursu/ów. 22.Osoba szkolona, która uzyska z egzaminu oceny wyższej od oceny niedostatecznej, która uczestniczyła w co najmniej 80% zajęć kursu i aktywizacji zawodowej otrzyma: zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 186 ) certyfikaty (zaświadczenia) o ukończeniu zajęć z aktywizacji zawodowej oznakowane logotypami projektu PO KL (zgodnie z aktualnymi wytycznymi dot. oznaczenia projektów systemowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013). 23.Wykonawca zamówienia przeprowadzi wśród uczestników ankietę końcową oceniającą kurs/y. Kserokopię ankiet przekaże Zamawiającemu. 24.Po zakończeniu kursu Wykonawca przekaże protokolarnie Zamawiającemu następujące dokumenty: 1)Oryginały zaświadczeń lekarskich uczestników kursu/ów, 2)Protokół/y z egzaminu końcowego, 3)Lista/y obecności podpisana/e przez uczestników kursu/ów, 4)Kserokopia dziennika/ów zajęć potwierdzona za zgodnością z oryginałem, 5)Program szkolenia, 6)Zaświadczenia dla uczestników kursu/ów, 7)Kserokopia wydanych zaświadczeń potwierdzona ze zgodnością z oryginałem, 8)Rejestr wydanych zaświadczeń, 9)Potwierdzenie odbiór materiałów szkoleniowych, 10)Kserokopia ankiet końcowych, 11)Zestawienie faktur za materiały budowlane wraz z kopiami faktur potwierdzona za zgodnością z oryginałem. 12)Kserokopie ankiet końcowych, 25.Wykonawca musi spełniać kryteria określone w § 2 ust. 4 lub 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. z 2012 r. poz. 186). 26.Wykonawca zobowiązuje się do oznaczenia materiałów dydaktycznych (szkoleniowych) oraz dokumentacji przebiegu kursów logotypami i zapisami zapewniającymi identyfikację wizualną realizowanych kursów zgodnie z aktualnymi wytycznymi dot. oznaczenia projektów systemowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Powyższe oznaczenia projektu są dostępne na stronach www.mrr.gov.pl lub www.crzl.gov.pl 27.Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia wymaganego prawem szkolenia BHP uczestników kursu/ów oraz do nadzoru nad przestrzeganiem przez nich przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. W razie wypadku związanego z kursem, Wykonawca zobowiązany będzie do poinformowania Zamawiającego niezwłocznie o zaistniałym zdarzeniu oraz do sporządzenia protokołu okoliczności i przyczyn wypadku, w obecności przedstawiciela Zamawiającego. 28.Wykonawca jest zobowiązany do przechowywania dokumentacji dotyczącej kursu/ów, będącego/ych przedmiotem niniejszego postępowania do końca 2020 r., w warunkach umożliwiających zachowanie wszelkich danych osobowych w niej zawartych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. 29.Wykonawca zamówienia jest zobowiązany do dołączenia do faktur VAT kopii dokumentacji szkoleniowej, w tym kopii materiałów dydaktycznych, podpisanych za zgodnością z oryginałem przez kierownika instytucji szkoleniowej lub upoważnionego pracownika, z uwzględnieniem obowiązujących zasad ochrony danych osobowych określonych przez : przepisy prawa europejskiego oraz prawa krajowego, wytyczne wydane przez Instytucję Zarządzającą lub Instytucję Wdrażająca, postanowienia umowy o dofinansowanie projektu. 30.Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia uprawnionym instytucjom zewnętrznym kontroli kursu/ów finansowanych ze środków finansowych projektu, w zakresie i na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów. 31.Zgodnie z art. 93 ust. 1a Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania o udzieleniu zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przekazane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w ogłoszeniu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sw.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach