Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel

Burmistrz Miasta Kraśnika ogłasza przetarg

  • Adres: 23-200 Kraśnik, ul. Lubelska 84
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 8251540 , fax. 081 8252709
  • Data zamieszczenia: 2011-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta Kraśnika
    ul. Lubelska 84 84
    23-200 Kraśnik, woj. lubelskie
    tel. 081 8251540, fax. 081 8252709
    REGON: 00052410500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.krasnik.um.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie w roku 2011 kursów w ramach projektu Nowoczesny nauczyciel współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Kursami zostaną objęci nauczyciele i pracownicy administracji placówek oświatowych Miasta Kraśnik. Celem kursów jest zdobycie kwalifikacji pożądanych na lokalnym rynku edukacyjnym, w następujących zakresach tematycznych, stanowiących odrębne zadania: Nr Zadania TEMAT (cel zadania) Adresaci Liczba godzin Liczba uczestników Uwagi 1. KURS NA ANIMATORA PRACY PROJEKTOWEJ W EDUKACJI Celem kursu jest podniesienie kwalifikacji nauczycieli do prowadzenia zajęć techniką projektową z młodzieżą trudną oraz uzdolnioną. Dyrektorzy i nauczyciele szkół 240 10 jedna grupa 2. KURS KWALIFIKACYJNY Z OLIGOFRENOPEDAGOGIKI Celem kursu jest zdobycie uprawnień do pracy z dziećmi z obniżoną sprawnością intelektualną. Dyrektorzy i nauczyciele szkół 300 2x10 dwie grupy 3. KURS GRAFIKA KOMPUTEROWEGO Celem kursu jest podniesienie poziomu wiedzy oraz nabycie umiejętności zastosowania w nauczaniu grafiki komputerowej. Dyrektorzy i nauczyciele szkół 240 10 jedna grupa 4. KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO Celem kursu jest zdobycie certyfikatu B2 i uprawnień do nauki języka angielskiego w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych. Dyrektorzy i nauczyciele szkół 300 2x10 dwie grupy 5. KURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO Celem kursu jest zdobycie certyfikatu B2 i uprawnień do nauki języka niemieckiego w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych. Dyrektorzy i nauczyciele szkół 300 2x9 dwie grupy 6. KURS Z ZAKRESU AUDYTU Celem kursu jest zdobycie i ugruntowanie wiedzy z zakresu audytu. Pracownicy administracji szkół 120 11 jedna grupa 7. KURS Z ZAKRESU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Celem kursu jest zdobycie i ugruntowanie wiedzy z zakresu zamówień publicznych. Pracownicy administracji szkół 120 11 jedna grupa 2. Program kursów: 1) KURS ANIMATOR PRACY PROJEKTOWEJ W EDUKACJI: budowanie współpracy grupowej, tworzenie symulacji, kreowanie burzy mózgów, wykorzystanie zasobów internetowych jako bazy wiedzy, trening interpersonalny, uczniowie i ich dynamika, uczenie poprzez działania, kompetencje społeczne, badanie potrzeb szkoleniowych, planowanie i ewaluacja, wykorzystanie nowych technologii, negocjacje, analiza kompetencji, kreowanie wizerunku, praca indywidualna ze słuchaczem - trening, warsztaty pracy z uczniem zdolnym i trudnym 2) KURS KWALIFIKACYJNY Z OLIGOFRENOPEDAGOGIKI: koncepcja edukacji osób z upośledzeniem umysłowym, wybrane zagadnienia z zakresu psychospołecznego funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnym wieku rozwojowym, psycho-stymulacyjna diagnoza i programowanie pracy rewalidacyjnej, podstawy pracy terapeutyczno-edukacyjnej z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, diagnoza potrzeb edukacyjnych uczniów o obniżonej sprawności intelektualnej w różnym stopniu, metodyczne rozwiązania (metody i techniki) w zakresie edukacji dzieci i młodzieży z lekkim, umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, wczesna interwencja, edukacja specjalna w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej, wybrane problemy: profilaktyki, stymulacji, korekcji i psychoterapii w działaniach wspomagających rozwój osób z niepełnosprawnością intelektualną (techniki relaksacyjne, muzyka, plastyka, zabawa, drama, kompensacja funkcji percepcyjno-motorycznych, mowy, profilaktyka uzależnień itp.), rozwijanie kompetencji pedagogicznych nauczycieli i ich umiejętności komunikacji interpersonalnej w kontekście optymalizacji działań rewalidacyjnych, rodzina i inne formy wspierania osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku, zastosowanie zasady indywidualizacji w usprawnianiu psychospołecznym uczniów oraz wyborze metod i form pracy, organizacja procesu dydaktycznego w zespole, w którym znajdują się dzieci specjalnej troski, ocena osiągnięć szkolnych dziecka niepełnosprawnego, wykorzystanie aktywności własnej dziecka niepełnosprawnego. 3) KURS GRAFIKI KOMPUTEROWEJ: teoretyczne podstawy grafiki, wprowadzenie do programów graficznych, projekty graficzne, programowanie wirtualnej rzeczywistości z zastosowaniem języka VRML, programowanie stron WWW, programowanie w OpenGL, warsztaty praktyczne, prezentacje multimedialne na programie PowerPoint, 4) KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO: zagadnienia gramatyczne, słownictwo, frazeologia i elementy słowotwórstwa, komunikacja, formy pisemne, rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem. 5) KURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO: zagadnienia gramatyczne, słownictwo, frazeologia i elementy słowotwórstwa, komunikacja, formy pisemne, rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem. 6) KURS Z ZAKRESU AUDYTU: kontrola i audyt wewnętrzny według międzynarodowych standardów, księga procedur, audyt wewnętrzny a kontrola zewnętrzna, audyt wewnętrzny a kontrola finansowa, planowanie audytu wewnętrznego, planowanie audytu - ćwiczenia praktyczne, przestępstwa gospodarcze - mechanizmy, faza wstępna zadania audytowego, metodyka przeprowadzenia audytu wewnętrznego - studium przypadku. 7) KURS Z ZAKRESU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH: zestawienie obowiązujących przepisów prawa związanych z funkcjonującym systemem zamówień publicznych - wprowadzenie do Prawa zamówień publicznych, pojęcia podstawowe, wyłączenia całkowite i częściowe ze stosowania ustawy, zasady udzielania zamówień publicznych, kwoty progowe w zamówieniach publicznych - zależność procedur od przedmiotu zamówienia i jego wartości, przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (podstawa wszczęcia postępowania), opis przedmiotu zamówienia, szacowanie wartości przedmiotu zamówienia, zasady sporządzania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, tryby udzielania zamówień publicznych, wybór oferty najkorzystniejszej, dokumentowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, procedura odwoławcza, umowy w zamówieniach publicznych i ich specyfika, kontrola zamówień publicznych, możliwe problemy interpretacyjne na prowadzone postępowania o udzielenie zamówienia. 3. Miejsce przeprowadzenia kursów zapewnia Zamawiający. Szkolenia odbywać się będą w salach dydaktycznych Zespołu Placówek Oświatowych Nr 2 w Kraśniku. 4. Kursy będą przeprowadzane w soboty i niedziele, zadania od nr 1 do nr 5 - 5 godz./dzień + przerwa kawowa i przerwa na obiad, zadania nr 6, nr 7 - 4 godz./dzień + przerwa kawowa i przerwa na obiad. 5. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowych programów szkolenia stosownie do poziomu prowadzonego kursu. 6. W zadaniu nr 4 i nr 5 Wykonawca przeprowadzi wstępną ocenę poziomu słuchaczy - testy kwalifikacyjne. 7. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenie egzaminów, sporządzenie protokołu z egzaminu i przekazanie kopii Zamawiającemu, wydania zaświadczeń o ukończeniu kursu (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 31, poz. 216)). 8. W przypadku zadania nr 2 nr 4 i nr 5 Wykonawca będzie posiadał uprawnienia do przeprowadzenia egzaminów i wydawania świadectw. 9. Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników kursu na każdych zajęciach - obecność na zajęciach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście obecności. 10. Faktury opłacane będą miesięcznie. Wykonawca dostarczy faktury do dziesiątego dnia każdego miesiąca. 11. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika lekcyjnego, który przedstawia na żądanie do wglądu przedstawicielowi Zamawiającego. Dziennik będzie stanowił podstawę do rozliczenia godzin szkolenia oraz kontroli frekwencji uczestników kursu. 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji. Zamawiający będzie mógł także uczestniczyć w ocenie końcowej uczestników kursu, która będzie prowadzona w formie egzaminu. 13. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia lub kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia. Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe w postaci podręczników, ćwiczeń i płyt. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania. 14. Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia. 15. Wskazówki metodyczne do zadań nr 4 i nr 5: 1) Proces dydaktyczny powinien zapewnić słuchaczom wymierne efekty w postaci znajomości języka obcego w czterech obowiązujących sprawnościach - w zakresie czytania, pisania, mówienia, słuchu. 2) W trakcie kształcenia słuchaczy należy wykorzystywać pełną gamę dostępnych, właściwie dobranych, nowoczesnych materiałów i środków dydaktycznych. 3) Kształcenie słuchaczy powinno uwzględniać najnowsze osiągnięcia metodyki nauczania języków obcych. 4) Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu powinno być realizowane poprzez słuchanie nagrań tekstów podręcznikowych, radiowych i telewizyjnych. Po ich wysłuchaniu należy przeprowadzać ćwiczenia sprawdzające prawidłowe zrozumienie i zapamiętywanie przekazanych informacji. 5) Rozwijanie sprawności mówienia powinno być realizowane w formie zajęć konwersacyjnych. Konwersacje należy przeprowadzać w oparciu o wcześniej poznane materiały audio-wizualne lub przeczytane teksty. 6) Rozwijanie sprawności czytania należy realizować przez cały okres nauki korzystając z tekstów poszerzających leksykę, utrwalających zagadnienia gramatyczne oraz pozwalających rozwijać umiejętność wyszukiwania najważniejszych informacji w danym tekście. 7) Rozwijanie sprawności pisania realizować należy poprzez pisanie różnego rodzaju tekstów, ze szczególnym naciskiem na treść i formę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804200004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.lublin.pl/miastokrasnik/index.php?id=85

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach