Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie certyfikowanych szkoleń zamkniętych podnoszących kompetencje kadry UTH w Radomiu w zakresie pracy z osobami z niepełnosprawnościami (OzN) z zapewnieniem lunchu.

Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu ogłasza przetarg

  • Adres: 26-600 Radom, Malczewskiego 29
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu
    Malczewskiego 29
    26-600 Radom, woj. mazowieckie
    REGON: 000805181
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uniwersytetradom.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie certyfikowanych szkoleń zamkniętych podnoszących kompetencje kadry UTH w Radomiu w zakresie pracy z osobami z niepełnosprawnościami (OzN) z zapewnieniem lunchu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część A: Komunikacja z osobami głuchymi oraz niedosłyszącymi dla 96 osób, tj. 6 grup o liczbie uczestników 12-20, średnio16 + lunch (96 osób x 2 dni; lunch - t.j. obiad 2-daniowy kompot, ciasto. Lunch dla uczestników szkoleń dostarczany w terminach szkoleń, liczba posiłków w określonym terminie równa liczbie uczestników szkolenia w tymże terminie). Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia: symulacje funkcjonowania z ubytkiem słuchu; definicja głuchoty medyczna – społeczna; czym jest kultura głuchych; co to jest PJM i SJM i jakie są różnice; dyskusja nt. umiejętności posługiwania się i rozumienia języka migowego przez słyszących oraz języka polskiego przez głuchych; elementy gramatyki PJM; mity i fakty; aparaty słuchowe i implanty; savoir-vivre czyli jak się zachować by ułatwić dobre funkcjonowanie w społeczeństwie; ustawa o języku migowym i innych sposobach komunikowania się; słownictwo podstawowe w PJM; budowanie zdań w PJM; tłumaczenie czyli jak przełożyć polską gramatykę na PJM.Część B: Zaburzenia psychiczne oraz kryzys zdrowia psychicznego dla 192 osób, tj.12 grup o liczbie uczestników 12-20, średnio16 + lunch (t.j. obiad 2-daniowy kompot, ciasto. Lunch dla uczestników szkoleń dostarczany w terminach szkoleń, liczba posiłków w określonym terminie równa liczbie uczestników szkolenia w tymże terminie). Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia: omówienie zaburzeń psychicznych; autyzm i zespół Aspergera; poznawcze aspekty zaburzeń i ich wpływ na proces dydaktyczny; kryzys zdrowia psychicznego- jak reagować i rozmawiać z osobą w kryzysie psychicznym; adaptacja procesu dydaktycznego do potrzeb osób z zaburzeniami zdrowia psychicznego; sposoby radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi; leczenie farmakologiczne i jego wpływ na zdolności uczenia się.Część C: Dostępność tekstu, grafiki oraz stron www dla osób z niepełnosprawnością dla 192 osób, 12 grup o liczbie uczestników 12-20, średnio16 + lunch (192 osoby x 2 dni; lunch - t.j. obiad 2-daniowy kompot, ciasto. Lunch dla uczestników szkoleń dostarczany w terminach szkoleń, liczba posiłków w określonym terminie równa liczbie uczestników szkolenia w tymże terminie). Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia: wprowadzenie do projektowania uniwersalnego, pojęcie dostępności, adaptacji; symulacje słabego widzenia i niewidzenia; user-experience/empatyzacja – jak z informacji wizualnych korzystają osoby z niepełnosprawnościami wzroku (oprogramowanie czytające, lupa); tworzenie dostępnego dokumentu tekstowego (z uwzględnieniem standardów WCAG); tworzenie tekstu alternatywnego; zasady projektowania grafiki pod kątem osób z zaburzeniami rozpoznawania barw; dostępność grafiki w mediach społecznościowych; przygotowanie dostępnego tekstu drukowanego; przedstawienie problemów z jakimi możemy się spotkać podczas tworzenia dostępnych dokumentów, oraz jak sobie z nimi radzić; poznanie metod odczytu treści stron internetowych przez osoby niepełnosprawne; przedstawienie zaleceń dotyczących tworzenia dostępnych serwisów internetowych WCAG, analiza przykładów stron internetowych pod kątem dostępności na podstawie User Experience; częściowa analiza kodu źródłowego strony internetowej pod kątem dostępności; ćwiczenia analizy stron internetowych pod kątem dostępności.Część D: Audiodeskrypcja w materiałach audiowizualnych dla 192 osób, 12 grup o liczbie uczestników 12-20, średnio16 + lunch (t.j. obiad 2-daniowy kompot, ciasto. Lunch dla uczestników szkoleń dostarczany w terminach szkoleń, liczba posiłków w określonym terminie równa liczbie uczestników szkolenia w tymże terminie). Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia: audiodeskrypcja jako technika opisowa wspomagająca percepcję. Czym jest, do czego służy, komu i jak może się przydać; specyficzne potrzeby odbiorcy z dysfunkcją wzroku, jego ograniczenia i możliwości. Zasady postępowania z osobą niewidomą i słabo widzącą; ćwiczenia opisowe. Synonimy, porównania, epitety; programy i narzędzia w audiodeskrypcji. Konfiguracja, ustawienia, ćwiczenia i wprawki; film, teatr, koncert, mecz. Podobieństwa i różnice w audio deskrypcji; praktyczna praca z materiałem audiowizualnym; praktyczna praca nad opisem materiału audiowizualnego.Część E: Zarządzanie uczelnią w kontekście zapewnienia dostępności dla OzN dla 24 osób, 1 grupa + lunch (t.j. obiad 2-daniowy kompot, ciasto. Lunch dla uczestników szkoleń dostarczany w terminach szkoleń, liczba posiłków w określonym terminie równa liczbie uczestników szkolenia w tymże terminie). Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia: kształtowanie polityki antydyskryminacyjnej uczelni wobec osób z niepełnosprawnościami w świetle obecnego ustawodawstwa; procedury wewnątrzuczelniane wyrównujące szanse w procesie kształcenia osób z niepełnosprawnością; diagnozowanie barier pod kątem konkretnych rodzajów niepełnosprawności w planach studiów; realizacja inwestycji z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami; cyfrowa dostępność uczelni dla osób z niepełnosprawnością.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80500000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w stosunku do których nie zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835), zwanej dalej: „Ustawą o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego” oraz spełniają (o ile zostały określone) warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ.a. Zamawiający nie przewiduje fakultatywnych podstaw wykluczenia wskazanych w ustawie Prawo zamówień publicznych.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:a. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.b. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.c. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.d. zdolności technicznej lub zawodowej:Dotyczy Części A, B, C, D i E Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca :a) Wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał lub wykonuje należycie co najmniej 3 usługi o wartości pow. 10 000 zł. brutto każda związane z przeprowadzeniem szkoleń dla osób dorosłych o tematyce ogólnej dotyczącej niepełnosprawności.b) Wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w tym:co najmniej 2 specjalistami, z których każdy:• posiada wykształcenie wyższe;• posiada co najmniej 2 lata ciągłego doświadczenia w pracy w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej bądź edukacji osób z niepełnosprawnościami;• w ciągu ostatnich 3 lat zrealizował co najmniej 100 godzin lekcyjnych szkoleń z tematyki związanej z niepełnosprawnościami (na przykład podnoszących świadomość niepełnosprawności, nauczania osób z niepełnosprawnościami, kształtowania przestrzeni, wdrażania procedur zwiększających dostępność dla osób z niepełnosprawnościami, itp.).Specjaliści odpowiedzialni będą za wykonanie prac, stanowiących przedmiot zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach