Przetargi.pl
Zorganizowanie i preprowadzenie warsztatów aktywizacji zawodowej dla niepełnosprawnych uczestników projektu pora na akywność

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-529 Kraków, ul. Józefińska 14/002
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 6165420, 6165424 , fax. 012 6165428
  • Data zamieszczenia: 2011-11-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14/002 14/002
    30-529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 6165420, 6165424, fax. 012 6165428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i preprowadzenie warsztatów aktywizacji zawodowej dla niepełnosprawnych uczestników projektu pora na akywność
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów aktywizacji zawodowej dla niepełnosprawnych uczestników projektu Pora na aktywność., zgodnie z poniższymi wytycznymi: 1. Usługa obejmuje: 1) Grupa I - warsztaty dla osób niepełnosprawnych wraz z otoczeniem, 2) Grupa II - warsztaty dla osób chorujących psychicznie i osób niepełnosprawnych wraz z ich otoczeniem, Uwaga: 1) za otoczenie uznaje się osoby wspólnie zamieszkujące lub wspierające osobę niepełnosprawną w funkcjonowaniu w miejscu zamieszkania, 2) uczestnikami warsztatów będą wyłącznie osoby dorosłe - w tym w I grupie 10 osób poruszających się na wózkach inwalidzkich 3) Program zajęć stanowi załącznik nr 1 do formularza ofertowego 2. Forma organizacyjna dla każdej grupy: 1) warsztaty niestacjonarne - trwające kolejnych 7 dni, 2) warsztaty stacjonarne - po dwa spotkania w miesiącu (jedno spotkanie na 2 tygodnie - trwające 2 godziny zegarowe zajęć z przerwami dostosowanymi do potrzeb uczestników). 3. Ilość uczestników: 1) Zajęcia niestacjonarne a) Grupa I - maksymalnie 120 w tym: - 60 beneficjentów, - 60 osób z otoczenia beneficjenta, a) Grupa II - maksymalnie 90 w tym: - 50 beneficjentów, - 40 osób z otoczenia beneficjenta, 2) Zajęcia stacjonarne a) grupa I - maksymalnie 120 osób, w tym: - 60 beneficjentów, - 60 osób z otoczenia beneficjenta, b) grupa II - maksymalnie 50 beneficjentów W warsztatach niestacjonarnych będą uczestniczyć 2 osoby ze strony Zamawiącego przebywające na warsztatach łącznie przez cały czas ich trwania, Uwaga Informację na temat ostatecznej liczby uczestników Zamawiający przekaże na minimum 7 dni przed datą wyjazdu lub w momencie podpisania umowy, przy czym liczba uczestników nie przekroczy ilości wskazanej w specyfikacji. 4. Sposób organizacji zajęć niestacjonarnych 1) zajęcia dla grupy I i II będą realizowane oddzielnie, i mogą być przeprowadzone w różnych terminach 2) warsztaty dla beneficjentów będą prowadzone w tym samym czasie co warsztaty dla osób z ich otoczenia, 3) zajęcia dla każdej z grup będą się odbywać w podgrupach: a) warsztaty dla beneficjentów - liczących nie więcej niż 12 osób, b) warsztaty dla osób z otoczenia - liczących nie mniej niż 10 osób i nie więcej niż 15 osób. 5. Sposób organizacji zajęć stacjonarnych 1) zajęcia dla grupy I i II będą realizowane oddzielnie, i mogą być przeprowadzone w różnych terminach 2) w grupie I zajęcia będą się odbywać w 6 podgrupach po 20 osób (10 beneficjentów i 10 osób z otoczenia), 3) w grupie II - zajęcia w grupach samokształceniowych - prowadzone w 5 podgrupach liczących po 10 osób, 4) zajęcia dla każdej z podgrup mogą się odbywać w innym terminie. 6. Liczba godzin warsztatów dla każdego beneficjenta 1) zajęcia niestacjonarne - 48 godzin dydaktycznych warsztatów, 2) zajęcia stacjonarne - 32 godziny dydaktyczne. 7. Metodyka pracy: 1) przewaga form aktywnych co najmniej 70% ( ćwiczenia, wchodzenie w role, drama), 2) uczestnik wykonuje osobiście zadanie, w oparciu o które zdobywa wiedzę o danym zjawisku, a następnie uzyskuje profesjonalny komentarz merytoryczny odnośnie ćwiczonego tematu pogłębiający jego wiedzę i zrozumienie zjawiska. 8. Wykonawca zapewni 1) odpowiednie warunki lokalowe do przeprowadzenia warsztatów i zalecane materiały szkoleniowe, 2) możliwość organizacji czasu wolnego (np. dostęp do sali gimnastycznej, basenu itp.), 3) pokrycie kosztów opłat parkingowych, 4) opłatę klimatyczną, 5) ubezpieczenie NNW oraz kosztów leczenia na kwotę min.10000zł/os, 6) dojazd uczestnikom warsztatów z siedziby Zamawiającego do miejsca szkolenia i z powrotem własnymi lub udostępnionymi przez firmę przewozową autokarami, zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. przewozu osób niepełnosprawnych - w tym dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Autokary mają posiadać klimatyzację lub możliwość otwierania okien Obowiązkiem przewoźnika jest posiadanie wymaganych przepisami dokumentów m.in. licencji przewoźnika oraz podstawienie autokaru sprawnego technicznie, posiadającego pełną dokumentacje gwarantującą przejazd na trasie określonej w umowie zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce, oraz posiadanie wymaganego ubezpieczenia. Kierowca jest zobowiązany do dbania o czystość autokaru podczas podróży, 7) posiłki - zgodnie z menu stanowiącym załącznik nr 2 do formularza ofertowego, 8) właściwą jakość przygotowywanego posiłku z uwzględnieniem temperatury i innych wymogów ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, 9) oznaczenia dokumentów wytworzonych w związku z realizacją zadania, materiałów, pomieszczeń w których odbywać się będą zajęcia itp., zgodnie z wytycznymi oznaczania projektów POKL, zamieszczonymi na stronie internetowej www.efs.gov.pl/ZPFE/Strony/Dokumenty.aspx, 10) wydanie po zakończeniu realizacji usługi zaświadczeń oznakowanych zgodnie z w/w wytycznymi, 11) materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika warsztatów w tym: a) plan zajęć, b) długopis metalowy typu zenit, c) długopis różnokolorowy, d) blok biurowy 60 stron kratka A4, e) skrypt zajęć zawierający materiał omawiany na warsztatach, wskazówki, porady (materiały dydaktyczne i publikacje o łącznej objętości minimalnie 50 stron, ilustrowane dostosowane do potrzeb uczestników zawierające informacje konieczne do zapamiętania, w tym co najmniej przykładowy list motywacyjny, CV, adresy portali internetowych związanych z poszukiwaniem pracy, ćwiczenia relaksacyjne), 12) opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską polegającą na wezwaniu lekarza do ośrodka lub dowiezieniu uczestnika pobytu do przychodni/szpitala, 13) dokumentację fotograficzną usługi i przekazania jej na zakończenie całej usługi do Zamawiającego. 9. Warunki dodatkowe: 1) podczas realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do: a) prowadzenia dziennika każdych zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin , b) potwierdzenia przez beneficjentów odbioru materiałów szkoleniowych , wyżywienia oraz skryptu. 2) Wykonawca przedstawi szczegółowy program zajęć, oraz skrypt do akceptacji Zamawiającego w terminie do 3 dni po podpisaniu umowy, 3) Wykonawca zachowa w tajemnicy wszelkie dane osobowe, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem zadania oraz przestrzegania innych postanowień ustawy o ochronie danych osobowych, 4) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć polisę ubezpieczeniową potwierdzającą warunek ubezpieczenia uczestników najpóźniej na 2 dni przed terminem wyjazdu, 5) koszt pobytu pracowników Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w cenie oferty, 6) Wykonawca może zostać skontrolowany w zakresie przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego lub podmiot kontrolujący Zamawiającego, 7) w pomieszczeniach, w których będą odbywać się zajęcia będzie panować temperatura pokojowa, 8) pokoje, w których będą zakwaterowani beneficjenci będą dla nich dostępne do momentu wyjazdu z ośrodka, 9) Wykonawca zorganizuje w terminie 5 dni roboczych od daty zakończenia usługi w zasobach lokalowych Zamawiającego spotkanie podsumowujące, podczas którego przekaże Zamawiającemu zgromadzoną dokumentację tj: listy obecności, potwierdzenia odbioru materiałów piśmienniczych, skryptu, dokumentacji fotograficznej z przebiegu realizacji usługi, przedstawi ocenę skuteczności podjętych działań w odniesieniu do założonych celów. III. Miejsce realizacji 1. zajęcia stacjonarne: Wymogi dotyczące realizacji miejsca zamówienia: 1) sale do prowadzenia zajęć bez barier architektonicznych, dostosowane dla osób na wózkach inwalidzkich , w odległości nie większej niż 0,5 km od przystanku komunikacji miejskiej. W przypadku budynku znajdującego się w większej odległości od przystanku Wykonawca jest zobowiązany zorganizować transport dla osoby niepełnosprawnej, 2) sale do zajęć grupowych na minimum 20 osób / sale do zajęć - stanowiące oddzielne pomieszczenie, układ sali umożliwiający przeprowadzenie warsztatów tj. ułożenie krzeseł w półkole/okrąg, przestrzeń na ćwiczenia ruchowe./ w ilości wystarczającej do przeprowadzenia warsztatów, 3) wyposażenie przynajmniej jednej sali w sprzęt audio - video, DVD (telewizor, video, z możliwością podłączenia laptopa, rzutnik multimedialny z ekranem, flipczart z pisakami 4 x czarny, 2x niebieski, 2x zielony, 2x czerwony oraz papierem,), 1 ryza papieru białego A4 do drukarki, możliwość wydrukowania lub kserowania materiałów do zajęć. 2. zajęcia niestacjonarne Wymogi dotyczące realizacji miejsca zamówienia: pensjonat/ośrodek wypoczynkowy, ośrodek szkoleniowy bez barier architektonicznych, dostosowany dla osób na wózkach inwalidzkich, w odległości do 150 km od Krakowa ( poza terenem gminy miejskiej Kraków), w miejscowości charakterze turystyczno-wypoczynkowym, dysponujący: 1) pokojem do zajęć indywidualnych, wyposażonym w krzesła i stół 2) stołówką w budynku zakwaterowania; 3) pokojami 1, 2, 3, 4 osobowymi, z łazienkami, w tym 1 pokój dwuosobowy dla przedstawicieli zamawiającego. Pokoje muszą być wyposażone w łóżka jednoosobowe wraz z kompletem pościeli, do każdego łóżka przynależna szafka lub minimum 1 półka w szafie na uczestnika. 4) 9 salami do zajęć grupowych, każda na min. 12 osób / sale do zajęć - stanowiące oddzielne pomieszczenie, układ sali umożliwiający przeprowadzenie warsztatów tj. ułożenie krzeseł w półkole/okrąg, przestrzeń na ćwiczenia ruchowe. 5) wyposażeniem przynajmniej 2 sal w sprzęt audio - video, DVD (telewizor, video, z możliwością podłączenia laptopa, rzutnik multimedialny z ekranem, flipczart z pisakami 4 x czarny, 2x niebieski, 2x zielony, 2x czerwony oraz papierem,), 1 ryzę papieru białego A4 do drukarki, możliwość wydrukowania lub kserowania materiałów do zajęć. IV. Termin realizacji 1. warsztaty niestacjonarne - od dnia podpisania umowy do 15 grudnia 2011r 2. warsztaty stacjonarne - od 01.01.2012 do 30.06.2012
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.krakow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach