Przetargi.pl
Zorganizowanie i administrowanie strefą płatnego parkowania (SPP) na terenie Namysłowa

Gmina Namysłów, reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa ogłasza przetarg

  • Adres: 46-100 Namysłów, ul. Stanisława Dubois 3
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4190359 , fax. 077 4104841
  • Data zamieszczenia: 2011-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Namysłów, reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa
    ul. Stanisława Dubois 3 3
    46-100 Namysłów, woj. opolskie
    tel. 077 4190359, fax. 077 4104841
    REGON: 00052451300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.namyslow.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i administrowanie strefą płatnego parkowania (SPP) na terenie Namysłowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa i kod wg Wspólnego Słownika Zamówień: Usługi w zakresie obsługi parkingów - 63712400-7. Usługi instalowania parkometrów - 51214000-5. Przedmiotem zamówienia jest administrowanie Strefą Płatnego Parkowania (SPP) zamontowanych przez Wykonawcę parkomatów na terenie miasta Namysłowa. Zakres zamówienia obejmuje: opracowanie projektu zagospodarowania miejsc parkingowych tworzących Strefę Płatnego Parkowania na terenie ustalonym przez Radę Miejską w Namysłowie uchwałą nr X/101/11 z dnia 1 grudnia 2011 r. Opracowanie winno zawierać bilans miejsc postojowych na terenie objętym SPP z określeniem lokalizacji (ulica, plac); dostawę i uruchomienie minimum 25 sztuk urządzeń przeznaczonych do poboru opłat za parkowanie na drogach publicznych. Wykonawca rozmieszcza parkometry zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego planem mapowym rozmieszczenia urządzeń na terenie SPP. Wykonawca może zaproponować większą ilość urządzeń; dostarczenie oprogramowania do obsługi SPP w Urzędzie Miejskim, które powinno zawierać w szczególności: możliwość drukowania wezwań do zapłaty, upomnień, tytułów wykonawczych, możliwość drukowania wniosków o udostępnienie danych lub informacji z Centralnej Ewidencji Pojazdów, możliwość wygenerowania sprawozdań dziennych i miesięcznych z wpłat opłat dodatkowych; przeszkolenie pracowników Urzędu Miejskiego do obsługi oprogramowania SPP; bieżąca aktualizacja w/w oprogramowania do obsługi SPP; montaż parkomatów, polegający na przeprowadzeniu niezbędnych robót budowlanych oraz przymocowaniu urządzeń do fundamentów w sposób uniemożliwiający mechaniczne ich oderwanie od podłoża przez osoby nieuprawnione; dostawa i montaż przy każdym parkomacie oznakowania składającego się ze słupka mocującego wysokości 3 m oraz szyldu informacyjnego z widniejącym napisem Bilety parkingowe; wykonanie i montaż niezbędnego oznakowania poziomego i pionowego SPP; oznakowanie parkomatu w logo Namysłowa zgodnie ze wzorem dostępnym na stronie Zamawiającego; wprowadzenie systemu opłat za parkowanie telefonią komórkową i kontroli realizacji tych opłat; uruchomienie biura SPP zlokalizowanego na obszarze objętym SPP. Biuro będzie czynne co najmniej w godzinach objętych obowiązkiem wnoszenia opłat za parkowanie, tj. od godz. 8.00 do godz. 17.00; zatrudnienie i przeszkolenie pracowników biura SPP oraz zapewnienie niezbędnego do ich pracy wyposażenia i sprzętu w szczególności: telefon, faks, komputer, drukarka, aparat fotograficzny cyfrowy; opracowanie wzorów kart abonamentowych, identyfikatorów dla mieszkańców oraz druków wezwań do wniesienia opłaty dodatkowej; druk i bieżące zaopatrzenie biura SPP w karty abonamentowe, identyfikatory dla mieszkańców oraz druki wezwań do wniesienia opłaty dodatkowej; sprzedaż kart abonamentowych dla mieszkańców; zatrudnienie i przeszkolenie inspektorów SPP (osób odpowiedzialnych za kontrolę uiszczania opłat przez kierowców); zapewnienie umundurowania inspektorów składającego się z ciemnego obuwia, ciemnych spodni, jasnej koszuli, ciemnego krawata i ciemnej czapki); wyposażenie każdego z inspektorów w rejestrujący wykroczenia przenośny komputer wraz z oprogramowaniem oraz aparat fotograficzny cyfrowy; utrzymanie w biurze SPP komputerowej bazy danych oraz gromadzenie w niej danych o wykroczeniach, dostarczanych przez inspektorów (nie uiszczone opłaty parkingowe, parkowanie ponad opłacony czas). Prowadzenie ewidencji wykroczeń; przekazywanie Zamawiającemu w okresach co 6 tygodni, wykazu numerów rejestracyjnych pojazdów, których postój nie został opłacony wraz z dokumentacją zdjęciową oraz numerem wezwania, w formie elektronicznej zsynchronizowanej z programem do obsługi SPP; prowadzenie ewidencji wykupionych miejsc zastrzeżonych, opłat abonamentowych, identyfikatorów mieszkańców oraz wszelkich wpływów do celów rozrachunkowych z Zamawiającym; pobieranie opłat za parkowanie w SPP za pomocą parkomatów zgodnie z obowiązującymi stawkami opłat oraz pobieranie opłat za pomocą telefonii komórkowej; prowadzenie kontroli wnoszenia opłat parkingowych przez inspektorów: rejestrowanie wykroczeń polegających na nieopłaceniu lub przekroczeniu czasu opłaconego postoju za pomocą komputerów przenośnych wraz z dokumentacją zdjęciową; wypisywanie zawiadomień o obowiązku wniesienia opłaty dodatkowej z tytułu wykroczenia na drukach wezwań; dozór techniczny i naprawy parkomatów gwarantujące ciągłą sprawność urządzeń; zapewnienie na własny koszt wszelkich niezbędnych materiałów eksploatacyjnych oraz części zamiennych niezbędnych dla prawidłowej pracy parkomatów; zapewnienie na własny koszt wszelkich materiałów oraz innych rzeczy niezbędnych dla prawidłowej pracy inspektorów oraz pracowników biura SPP; inkaso opłat parkingowych wnoszonych za pomocą parkomatów; konserwacja i odnawianie oznakowania pionowego i poziomego w strefie płatnego parkowania; pobieranie opłat abonamentowych; pobieranie i rozliczanie kwitariuszy przychodowych, będących potwierdzeniem zapłaty abonamentów parkingowych; przekazywanie na wskazany rachunek Urzędu Miejskiego w Namysłowie, pobranych opłat abonamentowych, najpóźniej w dniu następnym; przekazywanie na wskazany rachunek Urzędu Miejskiego w Namysłowie, zebranej kwoty brutto, najpóźniej w dniu następnym, po każdorazowym opróżnieniu kaset parkomatów; przekazywanie na wskazany rachunek Urzędu Miejskiego w Namysłowie, opłat wnoszonych za pomocą telefonu komórkowego z kont klientów, najpóźniej do trzeciego dnia roboczego następnego miesiąca z wpłat dokonanych w miesiącu poprzednim. Dopuszcza się przekazywanie rozliczeń finansowych realizowanych w systemie płatności realizowanych za pośrednictwem telefonów komórkowych przez Certyfikowanego Agenta Rozliczeniowego; utrzymanie w czystości parkomatów i oznakowania SPP w stopniu zapewniającym czytelność informacji. Minimalne wymagania techniczno - eksploatacyjne jakie powinny spełniać parkomaty: 1) urządzenie przeznaczone jest dla stref płatnego parkowania na drogach publicznych dużej rotacji pojazdów. 2) jest przeznaczone do pracy na otwartej przestrzeni w warunkach klimatycznych temperatury od - 20? C do + 50? C i wilgotności względnej powietrza do 90 %. 3) urządzenie zbudowane jest z dwóch oddzielnych elementów: a) postumentu, w którym znajduje się skarbiec, b) części technicznej zawierającej podzespoły elektroniczne i mechaniczne. 4) posiadać obudowę wykonaną z blachy nierdzewnej grubości min. 2 mm, odporną na uszkodzenia mechaniczne, pomalowaną farbą odporną na działanie czynników atmosferycznych. 5) wyposażone w odporne na włamanie zamki, chroniące skarbiec na monety przed kradzieżą. 6) pozwala na wnoszenie opłat za pomocą monet NBP i umożliwia dostosowanie do wnoszenia opłat za pomocą EURO bez konieczności wymiany wrzutnika i czytnika monet. 7) parkomat pozwala kierowcy na anulowanie operacji w dowolnym momencie przed jej ostatecznym zaakceptowaniem i jej powtórzenie. 8) pozwala na obsługę urządzenia w jednym z 3 języków (polski, angielski, niemiecki). 9) posiada wbudowane, wymienne panele informacyjne zawierające instrukcję użytkowania oraz dane o wysokości opłat za parkowanie i opłat dodatkowych. 10) posiada możliwość programowania nastawiania czasowego dla wnoszenia opłat i sprzedaży biletu parkingowego na określony czas postoju lub na czas zależny od wniesionej opłaty z uwzględnieniem progresji opłat. 11) pozwala na wnoszenie opłat z tzw. przeniesieniem (tj. przeniesieniem nadpłaty na następny dzień parkowania jeżeli opłacony czas postoju jest dłuższy od obowiązującego w danym dniu). 12) posiada możliwość zaprogramowania dni powszednich, sobót, świąt oraz okresów czasu letniego i zimowego. 13) wyposażony w drukarkę termiczną oraz automatyczną obcinarkę biletów. 14) posiada zasobnik na bilety o pojemności min. 5000 biletów. 15) zastosowana technologia druku oraz właściwości papieru muszą zapewniać trwałość i pełną czytelność informacji wydrukowanych na bilecie przez okres minimum 5 lat, tak aby bilet mógł w całym tym okresie służyć jako dowód księgowy. 16) drukuje na bilecie informacje o wniesieniu opłaty, np.: data, godzina i minuta w której upływa ważność biletu, data, godzina i minuta w której wniesiono opłatę, kwota wniesionej opłaty, numer identyfikacyjny parkomatu, unikalny numer biletu, itp. 17) posiada system czujników kontrolnych i monitorowania poszczególnych elementów urządzenia (poziom papieru w zasobniku lub na rolce, zapełnienie skarbca, naładowanie akumulatora) zapewniających zewnętrzną sygnalizację w przypadku wystąpienia nieprawidłowości w działaniu oraz blokadę funkcjonowania w przypadku niedomknięcia drzwiczek. 18) ewentualny zanik napięcia nie powoduje zniszczenia bazy danych rozliczeń finansowych. 19) urządzenie rejestruje i gromadzi w swojej pamięci dane dotyczące dokonywanych transakcji oraz innych dokonywanych operacji. 20) urządzenie umożliwia uzyskiwanie powyższych danych w formie wydruków na żądanie. 21) posiada dostęp i możliwość odczytywania zgromadzonych i zapamiętanych wszystkich danych w formie elektronicznej przy pomocy urządzeń przenośnych. 22) jest aktualnie produkowany seryjnie. 23)parkometry muszą spełniać wymogi normy PN-EN 12414:2002. Rejestrujący wykroczenia przenośny komputer wraz z oprogramowaniem, powinien spełniać następujące warunki: 1) wytrzymuje upadek na beton z wysokości 1 m dowolną powierzchnią. 2) zasilany z akumulatorów. 3) masa łącznie z akumulatorami - max. 400g. 4) wymiary - nie więcej niż 200 x 100 x 40 mm. 5)temperatura pracy: od - 200C do + 500C. 6) oprogramowanie urządzeń rejestrujących musi umożliwiać zapisywanie w pamięci następujących danych dotyczących wykroczeń drogowych polegających na postoju bez wniesienia opłaty z przekroczeniem czasem opłaconego parkowania): numer rejestracyjny pojazdu, typ pojazdu (osobowy/ciężarowy), marka pojazdu, kolor pojazdu, numer wystawionego wezwania do wniesienia opłaty dodatkowej z tytułu nie uiszczenia opłaty za postój (przekroczenia czasu parkowania), taryfa opłaty dodatkowej, identyfikator osoby wystawiającej wezwanie, data i godzina wystawienia wezwania, ulica na której zaparkowany był pojazd, numer najbliższego budynku, inne, dodatkowe uwagi. 7) urządzenie rejestrujące i jego oprogramowanie musi umożliwiać szybkie wprowadzanie danych oraz blokować funkcję usuwania z ewidencji i edycji wystawionych wezwań przez osoby wystawiające wezwania. 8) musi umożliwiać przekazywanie danych do komputera typu PC. Informacje dla Wykonawców: Nowa strefa płatnego parkowania SPP w Namysłowie będzie wynosić w oparciu o inwentaryzację przeprowadzoną w 2011 roku ok. 484 miejsca parkingowe. System poboru opłat w SPP funkcjonuje od 19.04.2004 r. do chwili obecnej. Od 19.04.2004 r. do 30.09.2007 r. sprzedawano bilety przez inkasentów parkingowych zatrudnionych przez Zamawiającego, natomiast od 01.10.2007 r. do chwili obecnej przez firmę wyłonioną w drodze przetargu nieograniczonego, prowadzącą administrowanie strefy płatnego parkowania w centrum Namysłowa. W roku 2012 Zamawiający przewiduje remont nawierzchni drogowej na ul. Dubois, ul. Harcerskiej oraz na ul. Piastowskiej, w związku z tym Wykonawca powinien liczyć się z utrudnieniami w funkcjonowaniu SPP w czasie prowadzonych robót drogowych. Prace będą prowadzone na tych ulicach etapami, nastąpi czasowe wyłączenie ruchu drogowego w miejscu prowadzonych robót drogowych. Wykaz ulic wchodzących w skład nowej strefy płatnego parkowania z wykazem liczby miejsc postojowych: ul. Bohaterów Warszawy (12 miejsc postojowych). ul. Bolesława Chrobrego (38 miejsca parkingowe). ul. Dubois od ul. Komuny Paryskiej do ul. Plac Wolności (69 miejsc postojowych). ul. Harcerska (7 miejsc parkingowych). ul. Komuny Paryskiej (14 miejsc parkingowych). ul. Krakowska (26 miejsc postojowych). ul. 3 Maja (33 miejsca parkingowe). ul. Obrońców Pokoju (20 miejsc parkingowych). ul. Piastowska (22 miejsc parkingowych). pl. Wolności, ulica wraz z parkingiem na placu przy rondzie (52 miejsca postojowe). ul. Pocztowa (21 miejsc postojowych). Rynek (14 miejsca postojowe). ul. Staszica (10 miejsc postojowych w tym 1 koperta). ul. Szkolna (9 miejsc parkingowych). ul. Wały Jana III (66 miejsc postojowych). ul. Waryńskiego (5 miejsc parkingowych). ul. Wojska Polskiego (20 miejsc parkingowych). ul. Wróblewskiego (11 miejsc parkingowych). skwer Kard. Wyszyńskiego (10 miejsc parkingowych).Parking przy Urzędzie Miejskim (26 miejsc postojowych w tym 2 koperty). Wysokość stawek opłat za parkowanie za terenie strefy płatnego parkowania i godziny pobierania opłat jak w Uchwale Rady Miejskiej nr X/101/11 z dnia 1 grudnia 2011 r. w załączeniu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 637124007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 12.000,00 zł (słownie złotych: dwanaście tysięcy 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.namyslow.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach