Przetargi.pl
Zorganizowanie i administrowanie strefą płatnego parkowania niestrzeżonego na terenie miasta Oborniki.

Gmina Oborniki ogłasza przetarg

  • Adres: 64-600 Oborniki, Piłsudskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 6559100 , fax. 061 6559101
  • Data zamieszczenia: 2021-02-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Oborniki
    Piłsudskiego 76
    64-600 Oborniki, woj. wielkopolskie
    tel. 61 6559100, fax. 061 6559101
    REGON: 63125880400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.oborniki.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i administrowanie strefą płatnego parkowania niestrzeżonego na terenie miasta Oborniki.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa przedmiotu zamówienia: Zorganizowanie i administrowanie strefą płatnego parkowania niestrzeżonego na terenie miasta Oborniki. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in.: 1) urządzenie i wyposażenie SPPN w minimum 13 parkometrów i inne urządzenia niezbędne do właściwego funkcjonowania SPPN, 2) dozór techniczny i administracyjny oraz kompleksowy serwis gwarantujący stałą gotowość operacyjną urządzeń technicznych i komputerowych, 3) pobieranie opłat za parkowanie, opłat abonamentowych oraz opłat dodatkowych, rozliczanie tych przychodów i przekazywanie ich Zamawiającemu, 4) kontrolę uiszczania opłat za parkowanie, 5) zorganizowanie, wyposażenie i prowadzenie w obrębie SPPN biura obsługi klienta, 6) coroczne odnawianie pełnego oznakowania poziomego w obszarze oddziaływania strefy tj. wszystkie znaki poziome zlokalizowane na drogach wewnątrz strefy. Ponadto w okresie trwania umowy Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego czyszczenia oznakowania pionowego oraz uzupełniania braków w oznakowaniu poziomym związanym z obsługą strefy parkowania. 3. Zasady funkcjonowania SPPN określa Uchwała Rady Miejskiej w Obornikach nr XXXVII/572/17 z dnia 26.04.2017 r. w sprawie ustalenia na terenie Obornik strefy płatnego parkowania pojazdów samochodowych na drogach publicznych, Uchwała Rady Miejskiej w Obornikach nr VII/109/19 z dnia 29.04.2019 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia na terenie Obornik strefy płatnego parkowania pojazdów samochodowych na drogach publicznych oraz Uchwała Rady Miejskiej w Obornikach nr XXIV.330.20 z dnia 28.10.2020 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia na terenie Obornik strefy płatnego parkowania pojazdów samochodowych na drogach publicznych. 4. Wymagania szczegółowe: I. Zorganizowanie, wyposażenie i prowadzenie w obrębie SPPN biura obsługi: 1. Uruchomienie biura SPPN. Biuro będzie czynne w godzinach objętych obowiązkiem wnoszenia opłat za parkowanie, tj. od godz. 900 do godz. 1700 od poniedziałku do piątku. Biuro winno być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. 2. Zatrudnienie i przeszkolenie pracowników biura SPPN oraz zapewnienie niezbędnego do ich pracy wyposażenia i sprzętu (telefon, faks, komputer, drukarka). 3. Opracowanie wzorów kart abonamentowych dla mieszkańców, identyfikatorów oraz druków wezwań do wniesienia opłaty dodatkowej. 4. Druk i bieżące zaopatrzenie biura SPPN w karty abonamentowe dla mieszkańców, identyfikatory. 5. Abonamenty dla mieszkańców i identyfikatory muszą być zabezpieczone hologramem, kolejno numerowanym. 6. Wezwania do wniesienia opłat dodatkowych muszą być kolejno numerowane. 7. Sprzedaż kart abonamentowych dla mieszkańców i identyfikatorów. 8. Pobieranie opłat dodatkowych zgodnie z uchwałą RM. 9. Zatrudnienie i przeszkolenie inspektorów SPPN (osób odpowiedzialnych za kontrolę uiszczania opłat przez kierowców). 10. W celu zapewnienia przez Wykonawcę zgodnego z przepisami i bezkonfliktowego wykonania przedmiotu zamówienia wymagane jest zatrudnienie pracowników na umowę o pracę uwzględniając poniższe: • obsługa biura SPP – min. 1 etat, • kontrolerzy – min. 1,5 etatu. Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia funkcji pracownika biurowego z funkcjami kontrolera. 11. Zapewnienie jednolitego umundurowania dla wszystkich inspektorów. 12. Wyposażenie kontrolerów w zintegrowane urządzenia umożliwiające rejestrowanie danych o wykroczeniach (wydruk zawiadomienia oraz możliwość wykonywania zdjęć poszczególnych pojazdów) oraz niezwłoczne ich przekazywanie do bazy danych dostępnej w BSPP oraz siedzibie Zamawiającego. 13. Utrzymywanie w biurze SPPN komputerowej bazy danych oraz gromadzenie w niej danych o wykroczeniach dostarczanych przez inspektorów (nieuiszczone opłaty parkingowe, parkowanie ponad opłacony czas). Prowadzenie ewidencji wykroczeń. 14. Pobieranie opłat dodatkowych z tytułu nie wniesienia opłaty za parkowanie lub przekroczenia opłaconego czasu parkowania. 15. Bieżące przekazywanie Zamawiającemu w formie postaci elektronicznej wykazu numerów rejestracyjnych pojazdów oraz zdjęć pojazdów, których postój nie został opłacony i za które nie wniesiono opłat dodatkowych. 16. Prowadzenie ewidencji wykupionych miejsc zastrzeżonych, opłat abonamentowych, identyfikatorów mieszkańca oraz wszelkich wpływów do celów rozrachunkowych z Zamawiającym. 17. Wykonanie i umieszczenie na stronie internetowej Operatora: graficznej wersji ulic objętych strefą płatnego parkowania, cennika opłat za parkowanie, regulaminu funkcjonowania strefy oraz druków do pobrania. Ponadto Operator zobowiązany będzie do udostępnienia źródła tych danych w celu umieszczenia ich przez Zamawiającego na własnej stronie internetowej. II. Prowadzenie czynności techniczno-organizacyjnych związanych z pobieraniem opłat za parkowanie oraz bieżącym utrzymaniem SPPN i jej wyposażenia: 1. Pobieranie opłat za parkowanie w SPPN za pomocą automatów parkingowych zgodnie z obowiązującymi stawkami opłat. Wpływy z parkometrów winny być wpłacone na konto Zamawiającego najpóźniej następnego dnia roboczego po dokonaniu pobrania z parkometrów, a pozostałe wpływy kasowe z SPPN według zasad określonych w umowie. 2. Prowadzenie przez inspektorów kontroli wnoszenia opłat parkingowych: 2.1 Rejestrowanie wykroczeń polegających na nieopłaceniu lub przekroczeniu czasu opłaconego postoju określających, co najmniej : - nr rejestracyjny pojazdu, - typ pojazdu ( osobowy / ciężarowy ), - kolor pojazdu, - numer wystawionego wezwania do wniesienia opłaty z tytułu nieuiszczenia opłaty za parkowanie (przekroczenie czasu parkowania), - taryfa opłaty dodatkowej, - identyfikator osoby wystawiającej wezwania, - data i godzina wystawienia wezwania, - ulica na której zaparkowany był pojazd, - numer najbliższego budynku. 2.2 Wykonywanie dokumentacji fotograficznej potwierdzającej datę i miejsce postoju. Dokumentacja fotograficzna winna zawierać: - zdjęcie przedniej szyby pojazdu umożliwiające odczytanie naklejki z numerem rejestracyjnym pojazdu oraz potwierdzające brak wykupionego biletu parkingowego. - zdjęcie przedniej szyby pojazdu umożliwiające odczytanie naklejki z numerem rejestracyjnym pojazdu wraz z wystawionym i umieszczonym zawiadomieniem za wycieraczką pojazdu. - zdjęcie przedstawiające przód pojazdu z widocznym numerem rejestracyjnym w perspektywie otoczenia (umożliwiające bezsprzeczne potwierdzenie lokalizacji miejsca postoju). - zdjęcie przedstawiające bok pojazdu w perspektywie otoczenia (umożliwiające bezsprzeczne potwierdzenie lokalizacji miejsca postoju). - zdjęcie przedstawiające tył pojazdu z widocznym numerem rejestracyjnym w perspektywie otoczenia (umożliwiające bezsprzeczne potwierdzenie lokalizacji miejsca postoju). 3. Zorganizowanie w biurze SPPN systemu elektronicznej ewidencji danych dotyczących zarejestrowanych wykroczeń i wydawanych abonamentów. Ewidencja ma być prowadzona w postaci komputerowych baz danych obsługiwanych z poziomu wyspecjalizowanego oprogramowania do zarządzania strefami parkingowymi i wspomagania egzekucji opłat. Wykonawca ponadto zainstaluje i skonfiguruje identyczne oprogramowanie w siedzibie Zamawiającego. Zamawiający zaznacza, iż Wykonawca zobowiązany będzie do zaimportowania obecnie posiadanej przez Zamawiającego bazy danych z programu EXEK do nowego oprogramowania. 4. Prowadzenie miesięcznych rozliczeń z Zamawiającym, tj. przekazywanie na konto Zamawiającego wpływów z pobranych opłat za parkowanie, ze sprzedaży abonamentów i pobranych w biurze opłat dodatkowych, przekazywanie raportów kasowych oraz przekazywanie wydruków kasowych z parkometrów każdorazowo po zakończeniu okresu rozliczeniowego. 5. Dozór techniczny oraz kompleksowy serwis gwarantujący stałą gotowość operacyjną urządzeń, obejmujący między innymi naprawy i wymiany wszystkich urządzeń, w tym zwłaszcza automatów parkingowych lub ich elementów, części zamiennych, oznakowanie urządzeń nieczynnych. 6. Usuwanie wszelkich awarii w SPPN w terminie nie dłuższym niż 12 godzin od powzięcia wiadomości o ich zaistnieniu, z zastrzeżeniem, iż wszelkie szkody w zakresie oznakowania, awarii, kradzieży czy uszkodzenia urządzeń SPPN, kradzieży kasetek z pieniędzmi usuwa na swój koszt Wykonawca. Wykonawca może dochodzić na własny koszt i we własnym zakresie odszkodowania od osoby, która ww. szkody spowodowała. 7. Usuwanie uszkodzeń parkometru w terminie nie dłuższym niż 2 godziny od powzięcia wiadomości o ich zaistnieniu (z wyłączeniem awarii, dla których czas naprawy określa się na 12 godzin przy jednoczesnym zachowaniu warunku powiadomienia Zamawiającego). 8. Ponoszenie wszystkich kosztów związanych ze zmianą opłat za parkowanie w SPPN (np. koszty zmiany tablic i programów urządzeń do pomiaru czasu parkowania i inne) oraz wszelkich kosztów modernizacji urządzeń. 9. Regularne czyszczenie i utrzymywanie w estetycznym stanie automatów parkingowych, usuwanie szkód spowodowanych wandalizmem, kradzieżą. 10. Koordynowanie napraw i prac serwisowo – nadzorczych. 11. Zgłaszanie zakłóceń Zamawiającemu z podaniem ich przyczyny. W dniu wystąpienia zakłóceń informację należy przesłać faksem, a oryginał przedłożyć przy rozliczeniu miesięcznym. 12. Współpraca ze Strażą Miejską i Policją. 13. Wybrany wykonawca zobowiązany będzie do usytuowania parkomatów w lokalizacjach obecnie funkcjonujących parkomatów (lokalizacja parkomatów zawarta jest w projekcie organizacji). W przypadku lokalizacji większej liczby niż wymagane 13 szt. Wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania wszystkich wymaganych przepisami prawa zezwoleń. III. Wymagania dotyczące oznakowania pionowego i poziomego: 1. Zastosowane znaki winny spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U.2003.220.2181) a także Ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2017.128 t.j.). 2. Materiał stosowany do wykonania lic znaków pionowych winien być odblaskowy. Lica znaków drogowych winny spełniać wymagania fotometryczne i kolometryczne w zakresie odblaskowości i barwy. Znaki winny mieć wymiary, zgodne z powoływanym wyżej rozporządzeniem. Znaki winny być montowane na konstrukcjach wsporczych wykonanych z materiałów trwałych. Słupki konstrukcji wsporczych winny mieć przekrój kołowy lub eliptyczny o Ø60. W celu zapobiegania niekontrolowanego obrotu konstrukcji wsporczych w ich dolnej części winna być przymocowana poprzeczka stalowa. Konstrukcja wsporcza winna być zabetonowana w podłożu. 3. Oznakowanie pionowe dotyczące strefy stanowi własność Zamawiającego. 4. W ramach umowy wykonawca zobowiązany będzie do corocznego odnawiania pełnego oznakowania poziomego w obszarze oddziaływania strefy tj. wszystkie znaki poziome zlokalizowane na drogach wewnątrz strefy. Ponadto w okresie trwania umowy Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego czyszczenia oznakowania pionowego oraz uzupełniania braków w oznakowaniu poziomym związanym z obsługą strefy parkowania. 5. Farby do wykonania oznakowania poziomego winny spełniać wymagania dotyczące współczynnika luminacji, powierzchniowego współczynnika odblasku, wskaźnika szorstkości i trwałości określonego w załączniku do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U.2003.220.2181). Do oznakowania poziomego można stosować tylko materiały atestowane. Dla uzyskania odblaskowości zastosować mikrokulki szklane lub ceramiczne o współczynniku załamania światła powyżej 1,5. 6. W przypadku wprowadzania jakichkolwiek zmian organizacji ruchu drogowego na obszarze strefy w trakcie trwania umowy, koszty z tym związane ponosi Zamawiający. IV. Zamawiający zastrzega sobie prawo do: 1. Nadzoru nad działalnością Wykonawcy, związaną z rozpatrywaniem reklamacji i skarg składanych przez użytkowników SPPN wraz z prawem zmiany decyzji Wykonawcy. 2. Kontroli prawidłowości wykonywania czynności kontrolnych przez pracowników Wykonawcy. 3. Kontroli prawidłowości wykonywania rozliczeń finansowych w zakresie przychodów SPPN realizowanych przez Wykonawcę. 4. Wyłączenia odcinka strefy na czas prowadzenia wszelkich prac związanych z budową lub remontem infrastruktury technicznej na zasobie należącym do Zamawiającego oraz wydarzeń sportowych, kulturalnych i społecznych. 5. Rezygnacji lub rozszerzenia części (± 10%) obszaru strefy płatnego parkowania w związku z potrzebą zmiany organizacji ruchu drogowego, bez wpływu na zmianę warunków umowy. V. Minimalne wymagania dotyczące automatów parkingowych: zgodne ze wszystkimi wymogami i normami dot. parkomatów, urządzenie przeznaczone jest dla SPPN na drogach publicznych o dużej rotacji pojazdów jest przeznaczone do pracy na otwartej przestrzeni w warunkach klimatycznych temperatury od -25°C do +55°C i wilgotności względnej powietrza do 90% posiada obudowę wykonaną z blachy nierdzewnej grubości min. 2 mm, odporną na uszkodzenia mechaniczne, pomalowaną farbą odporną na działanie czynników atmosferycznych wyposażone w odporne na włamanie zamki, chroniące skarbiec na monety przed kradzieżą automaty parkingowe muszą umożliwiać wnoszenie opłaty za pomocą monet NBP o nominałach: 10 gr, 20 gr, 50 gr, 1 zł, 2 zł i 5 zł i być wyposażone w urządzenie kontrolujące autentyczność monet. Próba użycia monety innej niż wskazane wyżej winna zakończyć się jej zwrotem użytkownikowi urządzenie powinno posiadać możliwość obsługi płatności za pomocą elektronicznych kart bankowych w tym również zbliżeniowych oraz ponoszenia ich kosztów przez okres trwania umowy urządzenie powinno posiadać blokadę otworu wrzutowego monet przed wlotem innych przedmiotów informacje o stawkach opłat parkingowych i godzinach obowiązywania opłat w strefie powinny znajdować się na wyświetlaczu parkomatu oprogramowanie urządzenia powinno umożliwiać: • automatyczne programowanie tj. takie ustawienie parametrów parkometru aby daty dni wolnych od opłat (święta stałe) były automatycznie programowane z roku na rok. Zmiana czasu letniego na zimowy powinna przebiegać automatycznie. Daty świąt ruchomych oraz lokalnych powinny być programowane ręcznie. • zmianę stawek obowiązujących w strefie, ręcznie za pomocą specjalnej klawiatury lub przy pomocy przenośnego komputera, • rejestrację i przechowywanie danych transakcyjnych, operacyjnych i serwisowych. • moduł pamięci może mieć możliwość fizycznego odłączenia od płyty sterownika parkomatu za pomocą karty SD, • moduł pamięci może stanowić integralną część płyty głównej, pod warunkiem wyposażenia go w port USB umożliwiający skopiowanie danych na zewnętrzny nośnik. na bilecie powinny być umieszczone następujące informacje: • nazwa, adres Zamawiającego, • numer parkometru, który wydał bilet, nazwa ulicy, • numer biletu, • data, godzina i minuta wydania biletu, • godzina i minuta upływu ważności biletu (godzina i minuta - drukowane czcionką powiększoną, pogrubioną, nie mniej niż 0,5 cm wysokości, widoczną dla kontrolera w czasie sprawdzania poprawności wnoszenia opłat gdy bilet umieszczony jest w sposób prawidłowy za przednią szybą samochodu), • wysokość wniesionej opłaty. urządzenie powinno umożliwiać operacje kontrolną (bez konieczności otwierania obudowy), której efektem powinien być wydruk lub bilet kontrolny potwierdzający poprawność funkcjonowania urządzenia opróżnianie zawartości skarbca parkometru powinno odbywać się za pomocą oddzielnego pojemnika, specjalnie przeznaczonego do tego celu i w odpowiedni sposób zabezpieczającego gotówkę przed dostępem osób. Pojemnik ten powinien umożliwiać identyfikację indywidualnych wpływów z każdego parkometru elektroniczny czytnik monet rozpoznający monety NBP; możliwość przeprogramowania na monety EURO bez konieczności wymiany czytnika monet parkometr pozwala kierowcy na anulowanie operacji w dowolnym momencie (przed jej ostatecznym zaakceptowaniem) i jej powtórzenie pozwala na obsługę urządzenia w 3 językach (polski, angielski, niemiecki) posiada wbudowane, wymienne panele informacyjne zawierające instrukcję użytkowania oraz dane o wysokości opłat za parkowanie i opłat dodatkowych posiada możliwość programowania czasu postoju zależnego od wniesionej opłaty z uwzględnieniem progresji opłat pozwala na wnoszenie opłat z tzw. przeniesieniem, (tj. przeniesieniem nadpłaty na następny dzień parkowania jeżeli opłacony czas postoju jest dłuższy od obowiązującego w danym dniu) wyposażony w drukarkę termiczną oraz automatyczną obcinarkę biletów posiada zasobnik na bilety o pojemności min. 3000 biletów zastosowana technologia druku oraz właściwości papieru muszą zapewniać trwałość i pełną czytelność informacji wydrukowanych na bilecie przez okres minimum 5 lat, tak aby bilet mógł w całym tym okresie służyć jako dowód księgowy posiada system czujników kontrolnych i monitorowania poszczególnych elementów urządzenia (poziom papieru w zasobniku lub na rolce, zapełnienie skarbca, naładowanie akumulatora) zapewniających zewnętrzną sygnalizację w przypadku wystąpienia nieprawidłowości w działaniu oraz blokadę funkcjonowania w przypadku niedomknięcia drzwiczek ewentualny zanik napięcia nie powoduje zniszczenia bazy danych rozliczeń finansowych urządzenie rejestruje i gromadzi w swojej pamięci dane dotyczące dokonywanych transakcji oraz innych dokonywanych operacji urządzenie umożliwia uzyskiwanie powyższych danych w formie wydruków na żądanie oznakowanie parkometru składa się z słupka mocującego wysokości 2,5 m oraz szyldu informacyjnego z widniejącym napisem „Bilety parkingowe” system opróżniania skarbca z ryglowaną kasetą wymienną ze stali nierdzewnej; pojemność min. 2000 monet winien być zasilany z akumulatora, który dodatkowo może być ładowany jest przez baterię słoneczną parkomaty używane nie mogą być starsze niż 5 lat
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 63712400-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach