Przetargi.pl
Zmiana sposobu użytkowania części szkoły w Zalesiu na trzy lokale mieszkalne z przebudową

Gmina Borek Wlkp. ogłasza przetarg

  • Adres: 63-810 Borek Wielkopolski, Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 655 716 120 , fax. 655 715 893
  • Data zamieszczenia: 2019-04-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borek Wlkp.
    Rynek 1
    63-810 Borek Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 655 716 120, fax. 655 715 893
    REGON: 52801400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.borekwlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zmiana sposobu użytkowania części szkoły w Zalesiu na trzy lokale mieszkalne z przebudową
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa projekt budowlany oraz pomocniczo przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 11 do niniejszej SIWZ. Zakres przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest przebudowa części budynku szkoły na trzy lokale mieszkalne. Budynek zlokalizowany jest na działce nr 120/1 w Zalesiu, na terenie gminy Borek Wlkp. Działka stanowi nieruchomość zabudowaną budynkiem szkoły, która w części użytkowana jest jako lokale mieszkalne. Cały teren jest ogrodzony oraz posiada zagospodarowane tereny utwardzone i zielone. Działka posiada uzbrojenie podziemne oraz dostęp do drogi publicznej istniejącym zjazdem na drogę gminną. Istniejący budynek to obiekt murowany, o dwóch kondygnacjach nadziemnych, z dachem płaskim o konstrukcji drewnianej, kryty papą. Planowane przedsięwzięcie polega na zmianie sposobu użytkowania części budynku szkoły na trzy lokale mieszkalne wraz z przebudową. Przedmiotowe lokale zostaną wyodrębnione na parterze części budynku. Część budynku objęta opracowaniem obecnie użytkowana jest na cele edukacyjne na parterze i na cele mieszkalne na piętrze. W ramach zadania zostaną wykonane ściany działowe i rozebrane fragmenty ścian istniejących w celu osadzenia w nich stolarki drzwiowej oraz zapewnienia funkcjonalności projektowanych pomieszczeń. Obniżony zostanie sufit poprzez zamocowanie podwieszonej płyty GKF. W ścianie zewnętrznej od strony północnej powiększone zostaną otwory okienne, w celu osadzenia w nich stolarki drzwiowej. Przebudowie podlega również instalacja sanitarna i elektryczna oraz centralnego ogrzewania. W budynku zaprojektowano jeden lokal mieszkalny dostosowany do potrzeb osoby niepełnosprawnej. Wykonawca prowadził będzie roboty na czynnym obiekcie, dlatego musi dołożyć wszelkich starań, aby roboty budowlane nie wpływały na prawidłowe jego funkcjonowanie. Prace związane z wykonaniem inwestycji należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi normami, przepisami prawa budowlanego, przepisami prawa dotyczącymi wymagań technicznych, ochrony środowiska naturalnego, zgodnie z zasadami BHP oraz wiedzą techniczną. Wszystkie zastosowane materiały muszą posiadać odpowiednie atesty, aprobaty i certyfikaty oraz być zgodne z obowiązującymi normami. Wykonawca będzie przeprowadzał na własny koszt pomiary i badania materiałów oraz robót zgodnie z zasadami kontroli jakości materiałów i robót określonych w specyfikacji technicznej oraz wymaganych przepisami prawa. Wykonawca na własną odpowiedzialność i na swój koszt, winien podjąć wszelkie środki zapobiegawcze wymagane przez rzetelną praktykę budowlaną, aby zabezpieczyć prawa właścicieli posesji sąsiadujących z placem budowy/robót i unikać tam jakichkolwiek zakłóceń czy szkód. Wykonawca winien zabezpieczyć Zamawiającego przed wszelkimi skutkami finansowymi z tytułu jakichkolwiek roszczeń wniesionych przez właścicieli posesji czy budynków sąsiadujących z placem budowy/robót w zakresie, w jakim Wykonawca odpowiada za takie zakłócenia czy szkody. Z uwagi na to, iż prace budowlane wykonywane będą przy istniejącym, funkcjonującym przedszkolu (parter) oraz lokalach mieszkalnych (piętro), należy zwrócić szczególną uwagę na zachowanie bezpieczeństwa – przede wszystkim przedszkolaków i wszystkich osób korzystających z obiektu. Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie z: 1) Projektem budowlanym 2) Specyfikacją wykonania i obioru robót 3) Warunkami określonymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, 4) Obowiązującymi normami, przepisami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej. Wymagania dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca winien udzielić co najmniej 48 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane. 2) Okres gwarancji na dostarczony sprzęt i wyposażenie winien być zgodny z gwarancją udzieloną przez producenta, nie krótszy jednak niż 12 miesięcy licząc od dnia protokolarnego bezusterkowego odbioru robót; 3) Wykonawca winien udzielić minimum 30 dniowego terminu płatności licząc od dnia dostarczenia zamawiającemu faktury za wykonany i odebrany przedmiot umowy; 4) Wykonawca winien prowadzić roboty budowlane w sposób nieutrudniający prawidłowego funkcjonowania budynku; 5) Wykonawca winien realizować przedmiot zamówienia zgodnie ze współczesną wiedzą techniczną, obowiązującymi w tym zakresie przepisami, a w szczególności ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. 2018 r. poz. 1202 ze zm.) normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz postanowieniami umowy; 6) Zamawiający wymaga, zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę co najmniej 2 osób do wykonywania następujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: prac ziemnych, murarskich, wykończeniowych, prac montażowych dotyczących instalacji, wod.-kan. oraz ogólnych prac budowlanych niezbędnych do prawidłowej realizacji inwestycji. Sposób dokumentowania zatrudnienia w/w osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy (§ 3 ust. 5 i § 9 ust. 1 pkt. 11) stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ. Na etapie składania oferty – Wykonawca składa w tym zakresie oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ – druk „FORMULARZ OFERTOWY”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 5 000,00 zł, słownie: pięć tysięcy złotych 00/100 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310) 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego Bank Spółdzielczy w Gostyniu Oddział Borek Wlkp. Nr 10 8678 0005 0020 0200 0231 007 „WADIUM POSTĘPOWANIE Nr DZP.271.1.2019 „Zmiana sposobu użytkowania części szkoły w Zalesiu na trzy lokale mieszkalne z przebudową". Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert najpóźniej do dnia 25.04.2019r., do godz. 10:00 4. Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 ze zm.) W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelew na konto) należy dołączyć do oferty potwierdzenie dyspozycji przelewu na konto Zamawiającego potwierdzone przez Wykonawcę. 5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie oryginału w sposób umożliwiający zwrot dokumentu w zw. z art. 46 ust. 1 ustawy. złożyć w siedzibie Gminy Borek Wlkp, ul. Rynek 1, 63-810 Borek Wlkp., pokój nr 9 przed upływem terminu składania ofert tj. 25.04.2019r. godz. 10:00. Natomiast kserokopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę winna zostać załączona do oferty w sposób uniemożliwiający jej dekompletację. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 6. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku gdy wykonawca: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy o treści zgodnej z załącznikiem nr 1. Do formularza ofertowego Wykonawca powinien załączyć kosztorys ofertowym sporządzonym metodą kalkulacji uproszczonej, który jest dokumentem pomocniczym do przedkładanej oferty. 2) dokument potwierdzający wniesienie wadium; 3) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców, w przypadku gdy: a) ofertę podpisuje w imieniu Wykonawcy inna osoba; b) ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego (np. konsorcjum), o treści wymaganej w art. 23 ust. 2 ustawy – upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela /lidera konsorcjum/ wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach