Przetargi.pl
Zmiana sposobu użytkowania budynku przedszkola we Lwówku wraz z rozbudową i przebudową istniejącej części na dodatkowe oddziały żłobka nr sprawy RG.271.05.01.2016.ZJ

Gmina Lwówek ogłasza przetarg

  • Adres: 64-310 Lwówek, ul. Ratuszowa 2
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 4414024 , fax. 061 4414212
  • Data zamieszczenia: 2016-06-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lwówek
    ul. Ratuszowa 2 2
    64-310 Lwówek, woj. wielkopolskie
    tel. 061 4414024, fax. 061 4414212
    REGON: 00053041300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lwowek.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zmiana sposobu użytkowania budynku przedszkola we Lwówku wraz z rozbudową i przebudową istniejącej części na dodatkowe oddziały żłobka nr sprawy RG.271.05.01.2016.ZJ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na zmianie sposobu użytkowania budynku przedszkola (wybudowanego na przełomie wieku XIX i XX) we Lwówku wraz z rozbudową i przebudową istniejącej części na dodatkowe oddziały żłobka, wraz z dostawą wyposażenia i urządzeń niezbędnych do funkcjonowania przedmiotowego obiektu zgodnie ze swoim przeznaczeniem (w tym wyposażenie zgodnie z projektem techniczno - technologicznym kuchni cateringowej). 2. Tern inwestycyjny stanowią działki o nr ewid. 972/1 i 972/2 położone w Lwówku, które znajdują się w strefie ochrony konserwatorskiej. Inwestor otrzymał pozytywną opinię na przeprowadzenie przedmiotowej inwestycji pismem Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu z dn. 10.03.2016r., znak sprawy PO-WN.5183.1291.1.2016r. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa - projekt budowlany i branżowe projekty wykonawcze udostępnione na stronie internetowej Zamawiającego: www.bip.lwowek.com.pl w zakładce przetargi, a w tym: 1) opisowa część budowlana (geologia, plan zagospodarowania terenu działki, architektura i konstrukcje, technologia kuchni, ściany mobilne, zestawienie urządzeń i wyposażenia, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych), 2) rysunkowa część budowlana, 3) instalacji elektrycznych, telefonicznych - domofonowych, logicznych - IT, antywłamaniowych, pożarowych, odgromowych, radiowo - telewizyjne RTV, 4) instalacji c.o. i c.t., instalacji klimatyzacji, technologii kotłowni wraz z instalacją gazu, instalacji wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, wody p.poż., kanalizacji deszczowej, instalacji wentylacji mechanicznej, 5) zestawienie urządzeń i wyposażenia w pomieszczeniach; szatni personelu - kobiet i mężczyzn, pomieszczeniu socjalnym, stanowisku rozładunku termosów, kuchni cateringowej, zmywalni naczyń stołowych i szklanych, pierwszego stanowiska porządkowego, rozdzielni posiłków, drugiego stanowiska porządkowego. 6) Podstawą dla planowanej inwestycji jest Decyzja zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę wydana przez Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, Nr 309/2016 z dnia 24.05.2016r. Działka na której jest zlokalizowany istniejący budynek podlegający przebudowie, rozbudowie i zmianie sposobu użytkowania zwrócona jest frontem do ulicy Aleje Emilii Sczanieckiej nr 32, teren inwestycji posiada bezpośredni dostęp z gminnej drogi publicznej. 7) Zamawiający uznaje, że przedstawione w załączeniu dokumentacji przetargowej przedmiary robót do wykonania mają jedynie znaczenie pomocnicze i stanowią jedynie podstawę informacyjną dla Wykonawcy. Roboty nie ujęte w przedmiarach robót do wykonania, a występujące w projekcie budowlanym, branżowych projektach wykonawczych nie są robotami dodatkowymi. 4. Parametry techniczne, zestawienie powierzchni i kubatury budynku wraz z infrastrukturą komunikacyjną: - powierzchnia zabudowy części projektowanej (rozbudowa) - 112,79m? - powierzchnia całkowita części projektowanej (rozbudowa) - 207,87m2 - powierzchnia użytkowa części projektowanej (rozbudowa) - 167,89m? - kubatura części projektowanej (rozbudowa) - 880,90m? - powierzchnia użytkowa łącznie części istniejącej (przebudowa) i projektowanej - 505,60m2 Gabaryty budynku - część projektowana (rozbudowa) obiekt niepodpiwniczony: - długość budynku - 10,14m - szerokość budynku - 13,61m - wysokość budynku do attyki - 8,34m - ilość kondygnacji - 2 5. Ogólna charakterystyka robót do wykonania przy zmianie sposobu użytkowania budynku przedszkola (istniejącego budynku) obejmuje: 1) wymianę istniejącego pokrycia dachowego na nowe z dachówki ceramicznej zakładkowej w kolorze grafitowym. Istniejącą konstrukcję dachu należy obudować do odporności pożarowej REI60 płytami gipsowo kartonowymi o odporności pożarowej. Wewnętrzną powierzchnię dachu należy wykonać z płyt gipsowo - kartonowych, które stanowić będą zabezpieczenie pożarowe dachu (REI60), wymian pokrycia dachu obejmuje także wymianę całego systemu odwodnienia dachu - rozwiązanie systemowe (materiał tytan - cynk), 2) W istniejącym dachu zaprojektowano wyłaz dachowy (prowadzący jednocześnie na część projektowanego dachu płaskiego) o wymiarach minimalnych 80 x 80cm oraz klapę dymową o powierzchni minimalnej wynoszącej 5% powierzchni przestrzeni wydzielonego pożarowo układu komunikacji. 3) wymianę pozostałej starej stolarki okiennej drewnianej na stolarkę z pcv, wymianę drzwi zewnętrznych od strony północnej), należy wykonać je jako nowe, drewniane, asymetryczne - o szerokości przejścia jednego ze skrzydeł 90cm, nawiązujące stylistyką do drzwi istniejących, zachowujące ich kształt i wielkość otworu. 4) projekt przewiduje czyszczenie elewacji budynku metodą piaskowania, po czyszczeniu, wymianie lub ewentualnie naprawie elementów murowych uzupełnienie spoin muru i zagruntowanie preparatami do powierzchni elewacyjnych ceglanych, zapobiegających powstawaniu wykwitów związków soli, ograniczając chłonięcie wody i zwiększających odporność na mróz, 5) rozbiórka istniejącego zadaszenia na elewacji północnej, nad istniejącymi drzwiami wejściowymi do budynku i wymiana na nowe zadaszenie szklane systemowe, 6) kompletny remont i przebudowę wszystkich pomieszczeń wewnętrznych, w a w tym między innymi: - przegłębienie pomieszczeń piwnicznych do wys. wewnętrznej 2,20m - wykonanie izolacji przecie wilgociowej posadzek, - wykonanie posadzek betonowych właściwych, - remoncie pomieszczeń piwnicznych, w tym wymianie stolarki okiennej wraz ze studzienkami naświetlającymi, - wymianie istniejących starych schodów drewnianych prowadzących do piwnicy na schody stalowe, systemowe, zabezpieczone do odporności pożarowej budynku, - wymianie schodów wewnętrznej klatki schodowej ze starych drewnianych na wykonane jako żelbetowe, wykończone płytkami gresowymi ryflowanymi, wraz z balustradami mocowanymi do płyt schodów, - wymianie istniejącej starej klatki schodowej wyposażonej w schody drewniane prowadzące na poddasze nieużytkowe drewniane, - wymianie schodów prowadzących na poddasze wraz z obudową ścianką pod biegiem systemem lekkiej zabudowy o odporności pożarowej EI60 i zamknąć drzwiami o odporności pożarowej EI30, - dociepleniu ścian zewnętrznych od wewnątrz twardymi termoizolacyjnymi płytami izolacyjnymi pokrytymi jednostronnie warstwą paroizolacji i płytą gipsowo - kartonową, - wymianie istniejących stropów drewnianych z montażem sufitów podwieszanych z płyt gipsowo - kartonowych zabezpieczających stropy do odporności pożarowej EI60, - wymianie wszystkich podłóg i posadzek w budynku zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami w projekcie, - remoncie kamiennych schodów zewnętrznych, i wszystkich innych robotach wykończeniowych przewidzianych do wykonania w przebudowywanej części. 7) Zamawiający informuje potencjalnych Wykonawców, że przełożenie złącza kablowego i zwiększenie mocy zasilania pozostaje do wykonania wg oddzielnej dokumentacji (zostanie to uzgodnione z wybranym do realizacji Wykonawcą i pozostaje po stronie Zamawiającego). 6. Jeżeli w dokumentacji technicznej (projekcie budowlanym lub projektach wykonawczych lub w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót) do wykonania przedmiotowego zamówienia zostały przedstawione wskazania techniczne, materiały, urządzenia lub osprzęt wskazujące na konkretnego producenta, należy traktować je jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych art. 29. Oznacza to, że Wykonawcy mogą zaproponować inne rozwiązania, materiały, urządzenia lub osprzęt z zachowaniem odpowiednich, równoważnych (tj. nie gorszych niż wskazane) parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego przedmiotu zamówienia, z zapewnieniem uzyskania przez Wykonawcę i na jego koszt wszelkich ewentualnych uzgodnień, sprawdzeń, badań i opinii na temat przyjętych przez siebie rozwiązań, materiałów, urządzeń i osprzętu w tym także w przypadku takiej potrzeby zgody i akceptacji autorów dokumentacji projektowej (projektu budowlanego i projektów wykonawczych) oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań i materiałów (produktów) równoważnych do tych, jakie zostały wskazane w dokumentacjach technicznych, pod warunkiem, że będą one spełniały wszystkie obowiązujące normy i będą dopuszczone do obrotu na terenie UE (Unii Europejskiej) oraz będą posiadały parametry takie same lub zbliżone do tych, jakie zostały określone w projektowej dokumentacji technicznej. Wszystkie wskazane znaki towarowe, nazwy producentów lub dystrybutorów zostały wskazane w celu precyzyjnego i właściwego opisania przedmiotu zamówienia. 7. Wizja lokalna terenu budowy. Zamawiający zaleca się, aby Wykonawca przystępujący do postępowania dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. 8. Roboty inne i prace towarzyszące przedmiotowi zamówienia: 1) Wykonawca na swój koszt zabezpiecza teren budowy przed dostępem osób niepowołanych, na czas prowadzenia robót ustawiając odpowiednie znaki ostrzegawcze i informacyjne oraz zapewniając właściwe zabezpieczenie i oświetlenie terenu (jeżeli zachodzi taka potrzeba), 2) Wykonawca na swój koszt zabezpiecza obsługę geodezyjną i wykona inwentaryzację geodezyjną powykonawczą (3egz.), 3) Wykonawca pokryje ewentualne koszty napraw uszkodzonych urządzeń, wyrządzonych szkód podczas wykonywania robót w obrębie terenu budowy i dokona stosownych napraw wymaganych przez administratorów uszkodzonych obiektów, 4) Wykonawca pokryje koszty doprowadzenia i zużycia mediów do placu budowy, oraz wykona na swój koszt wszelkie niezbędne sprawdzenia, badania i próby łącznie z mediami w celu wykazania poprawnego wykonania przedmiotu zamówienia, 5) przed przystąpieniem do robót Wykonawca zawiadomi zainteresowane strony o zamierzonym terminie ich rozpoczęcia. 9. Informacje finansowe związane z przedmiotem zamówienia: 1) Wykonawca sporządzi niezwłocznie przed podpisaniem umowy harmonogram rzeczowo-finansowy robót zawierający podział realizacji przedmiotu zamówienia na poszczególne etapy robót i terminy ich realizacji wraz z wynagrodzeniem za te etapy, pierwsza płatność przewidziana w harmonogramie rzeczowo- finansowym może nastąpić po wykonaniu co najmniej 10% prac z całego zamówienia. Harmonogram rzeczowo-finansowy wymaga bezwzględnej akceptacji Zamawiającego, po jej udzieleniu będzie załącznikiem do podpisywanej umowy. 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości zmniejszenia zakresu robót z harmonogramu rzeczowo-finansowego przedmiotu zamówienia do wysokości środków zabezpieczonych na to zadanie w budżecie gminy Lwówek na 2016r. (jeżeli zajdzie taka potrzeba). Jeżeli zaistnieje taka okoliczność, Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji zamówienia zgodnie ze zmienionym harmonogramem rzeczowo-finansowym. 10. Inne informacje związane z przedmiotem zamówienia: 1) Zamawiający informuje potencjalnych Wykonawców, że wyłącza z zamówienia podstawowego jakim jest zmiana sposobu użytkowania budynku przedszkola w Lwówku wraz z rozbudową i przebudową istniejącej części na żłobek wyposażenie obiektu w meble i inne wyposażenie nie wskazane w dokumentacji postępowania. Wykonawcy w swoich ofertach nie wyceniają wyposażenia w meble. 2) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną i zasadami współczesnej wiedzy technicznej, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane PN-EN, polskich aprobat technicznych i polskich specyfikacji technicznych oraz przepisów bhp i p.poż., 3) Wykonawca zapewnia wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia (z uwzględnieniem prawa opcji obejmującego ewentualne zamienniki wskazane przez Wykonawcę projektu budowlanego i branżowych projektów wykonawczych w opisach technicznych dokumentacji projektowej, lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na stosowanie w budownictwie, transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn, urządzeń obciąża Wykonawcę, 4) Wykonawca w trakcie wykonywania robot ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników, własne oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego terenu budowy z tytułu prowadzonych robót, jak i poruszającego się sprzętu transportowego, oraz na swój koszt zabezpiecza urządzenia, sprzęt i materiały pozostawione na placu budowy, 5) Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację odpadów, w tym odpadów budowlanych wytworzonych na placu budowy, a po zakończeniu robót teren uporządkuje i zagospodaruje, 6) obiekt żłobka wymaga uzyskania przez inwestora przed przystąpieniem do użytkowania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 11. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: 1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części niniejszego zamówienia podwykonawcom. 2) W takim przypadku zobowiązany jest do: wykazania w załączniku nr 8 do siwz części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz do podania nazw (firm) podwykonawców. 3) w projekcie umowy § 5 Podwykonawcy oraz § 6 Zabezpieczenie płatności podwykonawców Zamawiający dookreśla warunki zawarcia umów Wykonawcy z podwykonawcą. 12. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1)Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość; wykonanych robót, dostarczonych materiałów i urządzeń, oraz ich zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia (w siwz i jej zał.), 2) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 3) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy, 4) Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia, 5) pokrycie ewentualnych kosztów napraw uszkodzonych urządzeń, wyrządzonych szkód oraz doprowadzenie do stanu wymaganego przez administratorów przeszkód na terenie budowy oraz innymi wymaganymi przy przejściach przez przeszkody występujące w obrębie budowy (podkłady geodezyjne na których została sporządzona dokumentacja projektowa mogą nie zawierać wszystkich informacji i szczegółów o terenie oraz wbudowanej infrastrukturze). 6) Uzyskanie wymaganych prawem pozwoleń i uzgodnień łącznie z uzyskaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie od właściwego organu nadzoru budowlanego przed przystąpieniem do jego użytkowania. 13. Zamawiający nie udziela zaliczek na poczet wykonania przedmiotu zamówienia. 14. Wymagania dotyczące gwarancji: 1) Wykonawca udzieli co najmniej 36 miesięcznej gwarancji na wykonane przez siebie roboty obejmujące wszystkie grupy robót, termin gwarancji rozpoczyna swój bieg od dnia podpisania pozytywnego, końcowego protokołu odbioru wszystkich robót z przedmiotu zamówienia i przekazania go Zamawiającemu, 2) Udzielona gwarancja nie wyklucza możliwości dochodzenia swoich praw przez Zamawiającego w tytułu rękojmi za wady, początkiem biegu terminu rękojmi jest wydanie przedmiotu zamówienia Zamawiającemu po pozytywnym podpisaniu końcowego protokółu odbioru robot.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452141001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w tym postępowaniu 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 50 000,00zł, słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy w PKO BP O/ Nowy Tomyśl o nr 76 1020 4144 0000 6902 0138 5426, z adnotacją - wadium - (nazwa zadania), 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275), przed upływem terminu do składania ofert (tj. do dnia 05.06.2016r.), sposób przekazania: oryginał dokonania zapłaty wadium należy dołączyć do składanej oferty. 4. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 7. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 8. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 10. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 13. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: wydłużenie okresu gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lwowek.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach