Przetargi.pl
Zmiana sposobu użytkowania budynku byłej szkoły Publicznego Gimnazjum Nr 11 w Radomiu na przedszkole z częścią poradni psychologiczno-pedagogicznej

Gmina Miasta Radomia ogłasza przetarg

  • Adres: 26-600 Radom, ul. Jana Kilińskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 483 620 471
  • Data zamieszczenia: 2020-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Radomia
    ul. Jana Kilińskiego 30
    26-600 Radom, woj. mazowieckie
    tel. 483 620 471
    REGON: 67022345100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.radom.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zmiana sposobu użytkowania budynku byłej szkoły Publicznego Gimnazjum Nr 11 w Radomiu na przedszkole z częścią poradni psychologiczno-pedagogicznej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są kompleksowe roboty budowlane związane ze zmianą sposobu użytkowania budynku byłej szkoły publicznej na przedszkole z częścią poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz zagospodarowaniem działki nr 55/27 przy ul. Kujawskiej 19 w Radomiu. Powierzchnia zabudowy budynku – ok. 1 541,00 m2 ; pow. użytkowa – ok. 3 221,90 m2 ; kubatura budynku ok. – 15 812,00 m 3 ; pow. całkowita działki nr 55/27 - ok. 13 932 m2 2.1. Zakres prac realizowanych w ramach zamówienia obejmuje w szczególności: 1) Roboty rozbiórkowe w tym m.in.: - demontaż nieczynnego komina dawnej kotłowni - demontaż istn. komór zsypu opału, - rozbiórki ścianek działowych, posadzek, izolacji, elementów konstrukcji – wg projektu - demontaż okien i drzwi, - demontaż istniejących instalacji w budynku (elektrycznej, c.o., wodociągowej, kanalizacyjnej, wentylacji mechanicznej, gazowej i odgromowej), - demontaż istniejących urządzeń węzła cieplnego wraz przekazaniem do RADPEC Radom, - rozbiórka istniejących na działce powierzchni utwardzonych (chodników i placu przy szkole) - demontaż starego ogrodzenia. 2) Roboty budowlane w obrębie budynku w tym m.in.: a) Roboty ogólnobudowlane : - wykonanie ścian działowych, przebudowa ścian zgodnie z nowym układem pomieszczeń – wg projektu, - wykonanie dodatkowego wejścia w ścianie szczytowej budynku wraz z klatką schodową i windą osobową do transportu osób niepełnosprawnych, - wykonanie windy w części przedszkolnej, - wykonanie schodów zewnętrznych i podjazdów dla osób niepełnosprawnych, - wykonanie opaski betonowej wokół budynku - odgrzybienie i izolacja piwnic - montaż nowych okien i drzwi -wykonanie termoizolacji ścian zewnętrznych - wykonanie izolacji akustycznych stropów międzykondygnacyjnych, - wykonanie nowych posadzek, - wykonanie sufitów podwieszanych, - wykonanie okładzin ścian wewnętrznych, - wykonanie tynków wewnętrznych i zewnętrznych oraz malowanie, - montaż balustrad zewnętrznych. b) Roboty instalacyjne : - montaż instalacji wody ciepłej i zimnej, instalacji c.o. i c.t. oraz kanalizacji sanitarnej i technologicznej kuchni, - montaż instalacji wody p.poż., - montaż instalacji wentylacji mechanicznej, - montaż instalacji klimatyzacji, - wykonanie węzła cieplnego, - biały montaż, - montaż wyposażenia technologicznego kuchni w zakresie wskazanym w przedmiarze robót, - kompleksowe wykonanie instalacji elektrycznych i teletechnicznych w budynku obejmujących m.in.: przeciwporażeniowy wyłącznik prądu, rozdzielnice zasilające, wewn. linie zasilające, oświetlenie podstawowe i awaryjne, zasilenie urządzeń, gniazda wtyczkowe i komputerowe, instalację uziemiająca i wyrównawczą, odgromową, ochrony przeciwprzepięciowej, oddymiania klatek schodowych, monitoring, - montaż instalacji fotowoltaicznej (ok. 152 szt. ogniw o mocy 300W każde) o łącznej mocy ok 45,60 kW. 3) Roboty budowlane w zakresie zagospodarowania terenu w tym m.in.: - wykonanie zewnętrznej instalacji wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami oraz kanalizacji deszczowej, - wykonanie zewnętrznego oświetlenia terenu, - ułożenie kabli SN i N/N po trasach wskazanych w projekcie oraz założenie rur ochronnych dwudzielnych, - budowa placu zabaw o nawierzchni bezpiecznej ( nawierzchnia z wykładziny syntetycznej o pow. ok. 462 m2 oraz nawierzchnia z trawy z rolki – ok 436 m2 ) wraz z dostawą i montażem urządzeń zabawowych i ogrodzenia stalowego wokół placu, - wykonanie wiaty śmietnikowej zadaszonej, - budowa ogrodzenia terenu działki oraz ogrodzenia wewnętrznego między przedszkolem, a terenem sportowym, - wykonanie drogi pożarowo-manewrowej oraz miejsc postojowych z kostki betonowej wibroprasowanej gr 8 cm, - wykonanie chodników z kostki betonowej wibroprasowanej gr. 6 cm, - wykonanie zjazdów od strony ul. Łowickiej oraz od ul. Kujawskiej, - roboty w zakresie gospodarki zielenią, (wycinka drzew i krzewów objętych decyzją, wykonanie nowych nasadzeń drzew, krzewów, wykonanie trawników), - dostawa i montaż elementów małej architektury (ławki, kosze na śmieci, stojaki na rowery) - wykonanie i montaż tablicy pamiątkowej o wymiarach min. 60 x 80 cm, z trwałych materiałów (stali nierdzewnej, blachy lub pleksi, napisy kolorowe na białym tle). Ostateczna treść zapisu na tablicy podlega ustaleniu z Zamawiającym. UWAGA I: 1) Zakres zamówienia (dot. wyposażenia ruchomego) obejmuje tylko wyposażenie budynku, które zostało wskazane w przedmiarach robót. 2) Wykonawca ma obowiązek odpowiedniego zabezpieczenia dokonanych nasadzeń na okres zimowy. W okresie wiosennym 2023r. Zamawiający dokona przeglądów gwarancyjnych dokonanych nasadzeń drzew, krzewów i innych roślin. W przypadku nasadzeń które się nie przyjęły, Wykonawca jest zobowiązany do ich wymiany i wykonania powtórnych nasadzeń w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. 3) Przykładowy wygląd urządzeń zabawowych i elementów małej architektury oraz wymagania przedstawiono na załączonych kartach elementów. Zamawiający dopuszcza tolerancję wymiarową +/-10% względem parametrów konstrukcyjnych z zastrzeżeniem zachowania odpowiednich stref bezpieczeństwa i wymiarów zewnętrznych urządzeń. 4) Drewno z wycinki oraz zdemontowane stare elementy jak np. zdemontowane przęsła ogrodzeniowe stare okna, instalacje wewnętrzne, materiały z rozbiórki Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie i uwzględni w cenie oferty. UWAGA II: Jeżeli w SIWZ lub w załącznikach do SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie bądź rozwiązanie wskazujące na konkretnego producenta w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający –zgodnie z art. 29 ust 3 oraz art. 30 ust. 4 ustawy Pzp- wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, rozwiązań itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane. Zamawiający anuluje wszelkie nazwy producenta itp. jeżeli występują w dokumentacji przetargowej (nie są one obowiązujące dla Wykonawcy). UWAGA III: Zamawiający informuje, iż finansowanie przedmiotowej inwestycji odbywać się będzie w latach 2021 – 2022 oraz że limit finansowy wynagrodzenia Wykonawcy na rok 2021 nie przekracza kwoty 6.900.000 złotych brutto. Limit może ulec zwiększeniu w związku z procedurą pozyskania środków zewnętrznych na sfinansowanie przedmiotu umowy lub dokonaniem zmian w budżecie Gminy Miasta Radomia w zakresie środków własnych. Ewentualna zmiana limitu finansowego nastąpi w trybie oświadczenia złożonego Wykonawcy przez Zamawiającego i nie stanowi zmiany umowy. W przypadku jeżeli zakres zrealizowanych prac wykroczy poza limit wynagrodzenia dla danego roku, Wykonawca złoży fakturę dot. takich prac w miesiącu styczniu roku następnego. UWAGA IV: W opinii Zamawiającego dla robót dot. zieleni należy zastosować podatek VAT w wysokości 8%, a dla pozostałej części zamówienia w wys. 23%. Zamawiający przypomina równocześnie, iż zgodnie z przepisami prawa ustalenie właściwej stawki podatku pozostaje po stronie Wykonawcy, a wskazane wyżej wysokości stawek, mają jedynie charakter pomocniczy. 2.2. W/w zakres robót należy wykonać zgodnie z warunkami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), w szczególności zgodnie ze stanowiącymi załączniki do niej dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną oraz przedmiarem robót. 2.3. Prace towarzyszące oraz roboty tymczasowe nie objęte dokumentacją projektową i przedmiarem robót konieczne do uwzględnienia: 1) pełna obsługa geodezyjna w trakcie realizacji zadania; pomiary inwentaryzacyjne winny objąć poza przedmiotem zamówienia także inne sieci uzbrojenia terenu znajdujące się w odkrywce, niezgodne z lokalizacją uwidocznioną na mapach zasadniczych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 02.04.2001r. w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej Dz.U 38 poz. 455); 2) sporządzenie planu ewakuacyjnego p.poż. wraz z wyposażeniem obiektu w wynikające z w/w planu oznakowanie dróg ewakuacyjnych oraz niezbędny sprzęt gaśniczy; 3) zapewnienie wideoinspekcji kanalizacji sanitarnej; 4) zabezpieczenie drzew i ich systemu korzeniowego na okres robót ziemnych i budowlanych 5) uzyskanie stosownych decyzji wraz z opłatami oraz wykonanie tych decyzji na koszt wykonawcy: a) związanych z realizacją robót w pobliżu urządzeń wymagających stosownych decyzji, b) projektem organizacji ruchu, c) innych – niezbędnych do realizacji zadania. 6) organizacja i zabezpieczenie placu budowy; 7) uporządkowanie terenu po budowie, 8) sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku; 9) Złożenie zawiadomienia o zakończeniu robót do organu nadzoru budowlanego oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie, jeśli będzie ona wymagana. oraz wszelkie inne prace nie objęte w SIWZ, a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną. 2.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia lub zwiększenia w/w zakresu zamówienia, zgodnie z ustawą Pzp. 2.5. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonane zamówienie na okres min. 3 lat. 3. Zamawiający wymaga, by osoby wykonujące niesamodzielne czynności (tj. osoby nie będące kierownikiem budowy, kierownikami robót itp.) w n/w zakresie dot. realizacji zamówienia: roboty rozbiórkowe, roboty ogólnobudowlane i instalacyjne w obrębie budynku, a także roboty wykończeniowe i zagospodarowanie terenu, były przez Wykonawcę -a także przez podwykonawców, w przypadku gdy w/w zakres prac byłby powierzany podwykonawcom- zatrudnione na podstawie umowy o pracę (na czas nieokreślony lub na czas określony). Sposób dokumentowania zatrudnienia w/w osób, oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę powyższych wymagań, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa projekt umowy (zał. do SIWZ). 4. Przedmiot zamówienia uwzględnienia wymagania w zakresie dostępności realizowanego obiektu dla osób niepełnosprawnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagane jest wniesienie wadium w wysokości 100.000,00 (słownie: sto tysięcy 00/100) złotych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oryginał dokumentu zabezpieczenia wadialnego, w przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów: 1) w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, załączy do oferty Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu każdego z w/w podmiotów. 2) w celu wykazania spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, dla każdego z tych podmiotów odrębnie. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazywać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje prace, których wskazane zdolności dotyczą. Przykładowy wzór formularza zobowiązania stanowi załącznik do SIWZ. 3. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). 4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, składa Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Wzór oświadczenia określony jest w zał. do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach