Przetargi.pl
Zmiana sposobu użytkowania budynku byłej Komendy Powiatowej Policji w Rykach na Ośrodek Pomocy Społecznej i podmiotów ekonomii społecznej, realizowana w ramach zadania pn. „Kompleksowa rewitalizacja centrum miasta Ryki”

Gmina Ryki, w imieniu której działa Burmistrz Ryk ogłasza przetarg

  • Adres: 08-500 Ryki, ul. Karola Wojtyły
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 865 71 10, , fax. 081 865 71 11
  • Data zamieszczenia: 2019-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ryki, w imieniu której działa Burmistrz Ryk
    ul. Karola Wojtyły 29
    08-500 Ryki, woj. lubelskie
    tel. 081 865 71 10, , fax. 081 865 71 11
    REGON: 52596100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://umryki.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zmiana sposobu użytkowania budynku byłej Komendy Powiatowej Policji w Rykach na Ośrodek Pomocy Społecznej i podmiotów ekonomii społecznej, realizowana w ramach zadania pn. „Kompleksowa rewitalizacja centrum miasta Ryki”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana na zadaniu inwestycyjnym pn. Zmiana sposobu użytkowania budynku byłej Komendy Powiatowej Policji w Rykach na Ośrodek Pomocy Społecznej i podmiotów ekonomii społecznej, realizowana w ramach zadania pn. „Kompleksowa rewitalizacja centrum miasta Ryki”. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje roboty budowlane związane z przystosowaniem budynku byłej Komendy Powiatowej Policji w Rykach na Ośrodek Pomocy Społecznej i podmiotów ekonomii społecznej – zmianą sposobu użytkowania. W ramach zadania zaplanowano roboty budowlane w zakresie branż: architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej, w tym. m. in.: - prace rozbiórkowe – planuje się rozebrać następujące obiekty: wiaty stalowe, garaże murowane wolnostojące, podjazd do napraw samochodów, podziemny zbiornik na pa-liwo oraz fragment stalowego ogrodzenia; dodatkowo przewidziano zasypanie istnie-jących na działce nieużytkowanych szamb oraz rozebranie części ogrodzenia od stro-ny południowej; budynek posiada następujące elementy podlegające rozbiórkom: ka-nały i centrale klimatyzacji zlokalizowane w niższej części budynku, schody na grun-cie w korytarzu niższej części budynku, schody zewnętrzne prowadzące do kotłowni, kominy ponad połacią dachu oraz komin kolidujący z projektowaną centralą wentyla-cyjną (planowany do rozebrania do poziomu stropu nad ostatnią kondygnacją); - montaż szybowego podnośnika dla niepełnosprawnych (na wschodniej elewacji bu-dynku), obsługującego wszystkie kondygnacje nadziemne obiektu, - remont elewacji (w tym m. in. skucie tynków istniejących, odkopanie fundamentów i wykonanie pionowej izolacji przeciwwilgociowej oraz osuszenie ścian budynku), - wymianę stolarki drzwiowej (zewnętrznej i wewnętrznej), - docieplenie budynku - ocieplenie ścian zewnętrznych oraz stropów / dachów nad ostatnią kondygnacją, - zabezpieczenie ppoż. istniejących stropów drewnianych, - nowe obróbki blacharskie, parapety oraz orynnowanie i rury spustowe, - prace remontowe wewnętrzne (w tym m. in. remont ścian - wykonanie nowego ukła-du ścian działowych, wykończenia posadzek, sufitów), - wymianę instalacji: grzewczej - c.o., c.w.u., - wykonanie nowych instalacji: wodno-kanalizacyjnej, hydrantowej, wentylacji mecha-nicznej z klimatyzacją, - wykonanie instalacji elektrycznej, instalacji nisko prądowych (sieć internetowa, moni-toring), instalacji odgromowej, - prace zw. z zagospodarowaniem terenu (docelowo na działce zaplanowano 31 miejsc postojowych - 12 istniejących, 18 projektowanych, w tym 2 przeznaczone dla osób niepełnosprawnych oraz 1 we wbudowanym garażu), budowę drogi dojazdowej (do-jazd z ul. Kanałowej - w planowanej drodze oraz pod istniejącym utwardzonym pla-cem planuje się budowę kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz dodatkowo instalacje oświetlenia i monitoringu terenu), a także budowę ogrodzenia oraz bram i furtek wej-ściowych (ogrodzenie będzie częściowo wyposażone w betonową podmurówkę); Dane charakterystyczne obiektu: Powierzchnia użytkowa - 997,59 m2, Powierzchnia zabudowy – 1 492,33 m2, Kubatura budynku – 11 662 m3, Wysokość maks. - 11,68 m, 3 kondygnacje nadziemne (cz. frontowa budynku), Kąt nachylenia połaci dach. - 18 stopni; Teren opracowania podlega ochronie konserwatorskiej - znajduje się w obrębie układu urbanistycznego objętego ochroną konserwatorską na podstawie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Ryki, uchwalonego uchwałą nr XIX/122/2004 Rady Miejskiej w Rykach z dnia 27.02.2004 r. Zgodnie z prawomocną decyzją o pozwoleniu na budowę nr 378/2017 z dn. 30.11.2017 r. podczas realizacji robót ziemnych związanych z inwestycją należy prowadzić badania archeologiczne w formie nadzoru. Nadzór należy powierzyć uprawnionemu specjaliście archeologowi. Na prowadzenie badań archeologicznych należy uzyskać odrębne zezwolenie Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 5 ustawy z 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Zapewnienie nadzoru sprawowanego przez uprawnionego specjalistę archeologa oraz uzyskanie ww. zezwolenia LWKZ należy do obowiązków Wykonawcy. 3. Na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik Nr 1 do SIWZ, opisu-jący zakres wykonywanych robot będących przedmiotem zamówienia składają się: - Projekty budowlane i wykonawcze, - Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), - Przedmiary robót. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 30.000,00 PLN (słownie zł: trzydzieści tysięcy złotych 00/100), 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: BS Ryki nr rachunku: 22 8724 0005 2001 0000 4952 0007 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: WIR.271.27.2019”. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsię-biorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.). 3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znaj-dzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wska-zanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawia-jącego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycz-nia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najko-rzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofer-tę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w termi-nie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdza-jących okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omył-ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłu-żania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach