Przetargi.pl
ZLECENIE USŁUGI PRZEPROWADZENIA LEKCJI POKAZOWYCH Z FIZYKI I Z CHEMII DLA UCZNIÓW GIMNAZJALNYCH W RAMACH PROJEKTU UNIWERSYTET GIMNAZJALISTY W RAMACH POKL 9.1.2. (ZP-1/2012)

Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie ogłasza przetarg

  • Adres: 62-510 Konin, ul. Zakładowa 4
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 63 2453095 , fax. 63 2422229
  • Data zamieszczenia: 2012-01-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie
    ul. Zakładowa 4 4
    62-510 Konin, woj. wielkopolskie
    tel. 63 2453095, fax. 63 2422229
    REGON: 31050869000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.arrkonin.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZLECENIE USŁUGI PRZEPROWADZENIA LEKCJI POKAZOWYCH Z FIZYKI I Z CHEMII DLA UCZNIÓW GIMNAZJALNYCH W RAMACH PROJEKTU UNIWERSYTET GIMNAZJALISTY W RAMACH POKL 9.1.2. (ZP-1/2012)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie lekcji pokazowych świadczonych w ramach projektu: Uniwersytet Gimnazjalisty realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój kompetencji i wykształcenia w regionach, Działanie 9.1 - Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 - Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 2.2 Zamówienie realizowane będzie w 12 gimnazjach powiatu konińskiego i słupeckiego, tj.: 1. Gimnazjum w Brzeźnie, ul. Kwiatowa 20a, 62-513 Krzymów, 2. Gimnazjum w Budzisławiu Kościelnym, ul. Szkolna 17, 62-541 Budzisław Kościelny, 3. Zespole Szkół w Grodźcu - Gimnazjum, pl. Ks. Abp Bronisława Dąbrowskiego 4, 62-580 Grodziec, 4. Publicznym Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Kazimierzu Biskupim, Bielawy 1A, 62 Kazimierz Biskupi, 5. Publicznym Gimnazjum im. Ireny Sendler w Kramsku, ul. Konińska 20, 62-611 Kramsk, 6. Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2, Gimnazjum w Lubstowie, ul. Kościelna 1A, 62-610 Sompolno, 7. Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Ostrowitem, ul. Szkolna 4, 62-402 Ostrowite, 8. Gimnazjum im. Kompani Powidzkiej 1918 roku, ul. Park Powstańców Wlkp. 1, 62- 430 Powidz, 9. Gimnazjum im. Jana Pawła II w Rychwale, ul. Sportowa 11, 62-570 Rychwał, 10. Publicznym Gimnazjum w Sławsku, ul. Okólna 3, 62-586 Rzgów, 11. Gimnazjum im. M. Kopernika w Słupcy, ul. Armii Krajowej 27, 62-400 Słupca, 12. Zespole Szkolno-Gimnazjalnym im. Unii Europejskiej w Trąbczynie, Trąbczyn 50, 62-410 Zagórów. 2.3 Zakres zamówienia obejmuje: 2.3.1 Lekcje pokazowe z fizyki - Część 1 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z fizyki zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.2 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami fizycznymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum oraz zawierać zagadnienia m.in. związane z: - fizyką współczesną, w szczególności najnowszymi problemami fizyki: czarna materia i energia, sieci optyczne, bozon Higgsa, nanofizyka (nanorurki, grafen, kropki kwantowe), druga ziemia, czarne dziury, stany koherentne materii, nadprzewodnictwo, splątanie kwantowe, dualizm korpuskularno-falowy, - elektrycznością i magnetyzmem: elektrostatyka, linie sił pola magnetycznego, wzbudzanie pola elektromagnetycznego oraz jego wpływem na organizmy żywe, indukcja elektromagnetyczna, przepływ prądu, zjawiska związane z poruszaniem się ładunków elektrycznych w polu, - optyką, w tym: zjawiskiem załamania światła w zależności od badanego ośrodka, transmisją światła poprzez włókna optyczne, zjawiskiem fluorescencji, zjawiska interferencji dyfrakcji światła, spójne wiązki światła - lasery. Zachowanie się światła w układach optycznych, pomiar prędkości światła, - grawitacją, w z uwzględnieniem zachowania się masy i energii w polu grawitacyjnym, fizyką lotów kosmicznych, ugięcie światła i soczewkowaniem grawitacyjnym, - symulacjami komputerowymi w fizyce; b) przeprowadzić zajęcia (zgodnie z ww. programem) składające się z dwóch części: - zajęć multimedialnych z pokazem - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej (czas trwania 1 godzina zegarowa) oraz - zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 2 godziny zegarowe). Łączny czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe; c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń. 2.3.3 Lekcje pokazowe z chemii - Część 2 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego maksymalnie 12 lekcji pokazowych z chemii zgodnie z ustalonym harmonogram zajęć (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy), po jednej w każdej ze szkół. 2.3.3 W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się: a) przygotować program zajęć multimedialnych (z pokazem i warsztatami), zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami chemicznymi i przyrodniczymi. Ww. program powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum; b) przeprowadzić zajęcia składające się z dwóch części: - zajęć wspomaganych multimedialnie - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i nowoczesnych pomocy dydaktycznych (czas trwania 1,5 godziny zegarowej). Uczeń powinien mieć szansę na przeprowadzenie kilku efektownych doświadczeń chemicznych, wśród których muszą znaleźć się: rozkład termiczny soli (np.: galusanu bizmutu(III)), bezpieczne mieszaniny zapalne w zmniejszonej skali (np. azotany(V)) - minimum 3 barwy płomienia powstałe w wyniku inicjacji, mieszaniny wybuchowe w zmniejszonej skali (np.: mieszanina powietrza z wodorem, fosforu z solami wybuchowymi) - minimum jedna mieszanina w stałym stanie skupienia oraz jedna w stanie gazowym, reakcje otrzymywania tlenku węgla(IV) (np.: z reakcji kwasu octowego z sodą oczyszczoną), spalanie pierwiastków w tlenie (siarki, fosforu, węgla), badanie właściwości węgla (jego rola w przyrodzie i zastosowanie w nanotechnologii - np. nanorurki), współczesne ogniwa paliwowe (nowoczesne technologie, prezentacja mechanizmu działania urządzeń napędzanych w wyniku reakcji elektrolizy), doświadczenia z użyciem katalizatorów (np.: katalityczne rozkłady roztworu nadtlenku wodoru, współczesne katalizatory - biokatalizatory ). Uczeń musi mieć również możliwość pracy z tablicą interaktywną (gry dydaktyczne, krzyżówki, szarady, łamigłówki, plansze interaktywne) oraz pracę z systemem bezprzewodowego głosowania (ankiety, quizy) oraz - zajęć warsztatowych, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania, 1,5 godziny zegarowej). W części warsztatowej każdy uczeń powinien mieć szansę samodzielnie wykonać eksperymenty, wśród których muszą znaleźć się: otrzymywanie chloru i badanie jego właściwości wybielających, określanie obecności chlorowodoru w powietrzu i badanie jego odczynu, reakcje w roztworach wodnych (wytrącanie soli i reakcje barwne), typy reakcji chemicznych (analizy, wymiany, syntezy) oraz inne eksperymenty zgodne z tematyką Chemia w służbie środowiska - w technice chemii w małej skali (polecanej przez twórców obowiązującej podstawy programowej z chemii). W wyniku zajęć uczeń powinien uzyskać wyjaśnienia dotyczące nurtujących go problemów, nauczyć się poprawnie dydaktycznie opisywać doświadczenia. Czas trwania jednej lekcji pokazowej składającej się z części pokazowej i warsztatowej to 3 godziny zegarowe. c) wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów; d) zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów; e) przygotować w uzgodnieniu z Zamawiającym Harmonogram zajęć realizowanych w 12 szkołach gimnazjalnych w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy; f) przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.arrkonin.org.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach