Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie wyznaczonych dróg lokalno miejskich na terenie Miasta Bedzina w okresie od 15 października 2017r. do 15 kwietnia 2018r.

Przedsiębiorstwo Techniczno-Handlowo-Usługowe INTERPROMEX Spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 42500 Będzin, ul. Paryska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2675275 w. 29 267-55-15 , fax. 322 673 617
  • Data zamieszczenia: 2017-09-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Techniczno-Handlowo-Usługowe INTERPROMEX Spółka z o.o.
    ul. Paryska 11
    42500 Będzin, woj. śląskie
    tel. 032 2675275 w. 29 267-55-15, fax. 322 673 617
    REGON: 345300900000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie wyznaczonych dróg lokalno miejskich na terenie Miasta Bedzina w okresie od 15 października 2017r. do 15 kwietnia 2018r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zimowe utrzymanie dróg 1. Zimowe mechaniczne utrzymanie dróg, wykonywane będzie w terminie od 15 października 2017r. do 15 kwietnia 2018r. Zimowe utrzymanie obejmuje: a) mechaniczne usuwanie śniegu i błota pośniegowego z dróg lokalno-miejskich na terenie miasta Będzina zgodnie z załącznikiem nr 1.2 do SIWZ (wykaz dróg); Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia dodatkowych miejsc do utrzymania mechanicznego, których lokalizacja zostanie wskazana w trakcie prowadzenia Akcji Zima. Rozliczenie utrzymania dodatkowych miejsc nastąpi zgodnie z obowiązującym cennikiem i obmiarem podanym przez Zamawiającego. b) likwidację śliskości zimowej (gołoledzi, lodowicy) z dróg lokalno-miejskich za pomocą chlorku sodu, chlorku wapnia i piasku zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ (częstotliwość może być ustalana przez Zamawiającego). 2. Doba zimowego utrzymania dróg, chodników i miejsc wyznaczonych trwa od godz. 6:00 do godz. 6:00 dnia następnego. 3. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do przekazywania codziennych raportów (do godz. 700 każdego dnia za dzień poprzedni) określających prowadzenie akcji zimowej z wyszczególnieniem miejsc, które w czasie prowadzenia akcji były utrzymywane (wykaz dróg posypywanych i odpłużanych, oraz miejsc wyznaczonych posypywanych i odśnieżanych, krotności przejazdów, ilości użytych materiałów uszorstniających, godziny prowadzenia akcji) zgodnie z załącznikiem nr 1.1 do SIWZ (wzór raportu dobowego). Raportowanie odbywa się drogą elektroniczną lub faxem. Zamawiający nie dopuszcza raportowania w formie ustnej bądź telefonicznej. 4. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do pełnienia od dnia rozpoczęcia sezonu zimowego całodobowego dyżuru dyspozytorskiego w celu kierowania w ścisłej koordynacji z Zamawiającym pracami dotyczącymi usuwania skutków zimy. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu jednego numeru telefonu do dyspozytora koordynującego akcją ze strony Wykonawcy, który będzie aktywny przez 24h na dobę. Zamawiający nie dopuszcza sytuacji, w której nie może nawiązać skutecznego połączenia telefonicznego z Wykonawcą powyżej 15 minut od pierwszej próby uzyskania połączenia przez Zamawiającego. Za skuteczne połączenie telefoniczne uważa się nawiązanie kontaktu i przeprowadzenie rozmowy pomiędzy stronami. 5. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do zapewnienia ciągłej gotowości pozwalającej w sposób natychmiastowy, ze względu na zmieniające się warunki atmosferyczne, prowadzić prace związane z zadaniami wynikającymi z zimowego utrzymania, przede wszystkim utrzymywał w sprawności technicznej wymaganego przez Zamawiającego sprzętu, oraz zapewnić pełen stan osobowy pracowników koniecznych do realizacji tych zadań. Zamawiający wymaga, aby baza sprzętu przeznaczonego do zimowego utrzymania dróg Zamawiającego ulokowana była w miejscu odległym o maksymalnie 15 km od siedziby Zamawiającego. Równocześnie Zamawiający wymaga, aby osoby, które będą brać udział w zabezpieczeniu dróg Zamawiającego w poszczególnych dniach, były obecne na terenie bazy sprzętowej i były w pełnej dyspozycji do podjęcia działań na rzecz Zamawiającego. 6. Zamawiający wymaga, aby narzędzia i urządzenia wykorzystywane do zimowego utrzymania dróg wskazane w załączniku nr 7 do SIWZ użyte zostały w pierwszej kolejności do zimowego utrzymania dróg Zamawiającego zgodnie z terminami określonymi w SIWZ. Po zakończeniu działań na rzecz Zamawiającego narzędzia i urządzenia mogą zostać wykorzystywane do innych zadań Wykonawcy. 7. Wykonawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli narzędzi i urządzeń przeznaczonych do zimowego utrzymania dróg w każdym momencie trwania umowy oraz w szczególności bezpośrednio przed rozpoczęciem AZ. 8. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do udziału w realizacji zamówienia, które posiadają stosowne uprawnienia wymagane przepisami prawa. Wykonawca musi być dyspozycyjny i zgłaszać się na każde wezwanie Zamawiającego w celach związanych z realizację umowy (np. objazdy dróg, ustalanie rozliczeń) – załącznik 12 do SIWZ. 9. Wykonawca zobowiązuje się do przeszkolenia osób biorących udział w AZ w zakresie znajomości dróg wyznaczonych do zimowego utrzymania przez Zamawiającego. 10. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do dokonywania na każde wezwanie Zamawiającego wspólnych objazdów dróg celem oględzin stanu ich nawierzchni bez prawa domagania się dodatkowego wynagrodzenia (koszty powyższe Wykonawca winien skalkulować w cenie oferty). 11. Wykonawca zobowiązany jest w okresie zimowym do przystąpienia do usuwania śniegu i likwidacji gołoledzi po wystąpieniu niekorzystnych warunków atmosferycznych bez zbędnej zwłoki (w ciągu 30 minut), przy czym wykonanie w/w czynności powinno zostać zakończone w następującym czasie: a) dla dróg I kolejności zimowego utrzymania - do 4 godz. po ustaniu opadów, b) dla dróg II kolejności zimowego utrzymania - do 6 godz. po ustaniu opadów. 12. Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego reagowania na każde zgłoszenie lub interwencję ze strony Zamawiającego. 13. Ustala się następujące standardy zimowego utrzymania dróg: a) dla dróg I kolejności II standard zimowego utrzymania, b) dla dróg II kolejności III standard zimowego utrzymania. Wskazane standardy są tożsame (identyczne) jak w Zarządzeniu nr 46 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 25.10.1994r. w sprawie zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych. 14. Technologia zimowego utrzymania dróg: a) Płużenie: – pługiem pracującym pojedynczo – na drogach jednokierunkowych i dwukierunkowych o szerokości jezdni 6 metrów i poniżej, – pługami pracującymi w zespole po 2 lub 3 – drogi szerokości jezdni powyżej 6 metrów. b) Posypywanie: – solą drogową o gęstości posypywania 30 g\m2 dla II – go standardu zimowego utrzymania, przy czym dopuszcza się alternatywnie użycie soli drogowej zwilżanej solanką o gęstości posypywania 20 g\m2, przy temperaturze poniżej -10 0C (dopuszcza się użycie materiałów uszorstniających), - solą drogową z piaskiem w stosunku 1:2, (30 g\m2 ) dla III standardu zimowego utrzymania. 15. Utrzymanie odcinków dróg w rejonie przystanków komunikacji publicznej w taki sposób, aby zapewnić bezpieczne (bez możliwości poślizgu) hamowanie i ruszanie pojazdów, utrzymywanie zatok przystankowych w taki sposób aby możliwe było swobodne i bezpieczne wysiadanie i wsiadanie do pojazdów komunikacji miejskiej. Zatoka autobusowa stanowi część drogi i powinna być utrzymywana w standardzie drogi. 16. Utrzymanie odcinków dróg zlokalizowanych w rejonach skrzyżowań i podjazdów (wzniesienia i spadki dróg) w taki sposób, aby zapewnić bezpieczne (bez możliwości poślizgu) hamowanie i ruszanie pojazdów. 17. Wykonawca zobowiązany jest stosować do zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości na drogach materiały z atestem wg obowiązujących przepisów (m.in. środków chemicznych spełniających Polskie Normy przenoszące normy europejskie lub przenoszące normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego - stosowania odpowiednich dawek materiałów do usuwania śliskości zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005r. w sprawie rodzajów materiałów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz.U. z 2005r. Nr 230 poz.1960) i przedłożenia na żądanie Zamawiającego atestu dopuszczającego środki do ich stosowania. 18. Wykonawca we własnym zakresie zapewnia materiały do wykonania zleconych zadań oraz pokrywa koszty związane z zakupem środków chemicznych, soli drogowej, piasku, solanki i innych materiałów niezbędnych do realizacji zadań. 19. Obowiązkiem Wykonawcy jest przystąpienie do realizacji zadania w takim zakresie, by nie spowodować sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa w stosunku do uczestników ruchu na drogach oraz ruchu pieszego. W przypadku zaniedbań Wykonawca ponosi odpowiedzialność materialną w stosunku do poszkodowanych. 20. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania prac objętych zamówieniem zgodnie z obowiązującymi normami i technologiami, zasadami wiedzy technicznej oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 21. Przy realizacji zimowego utrzymania Wykonawca może stosować inne niż piasek materiały do zwiększenia szorstkości jezdni tylko za zgodą Zamawiającego. Użycie pługa wirnikowego przez Wykonawcę może nastąpić tylko za zgodą Zamawiającego oraz na jego wyraźne polecenie. 22. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu podczas wykonywania prac, o ile będzie to wymagane obowiązującymi przepisami prawa. 23. Sól do usuwania skutków zimy winna spełniać normę dla soli drogowej. 24. Zimowe utrzymanie dróg, chodników i miejsc wyznaczonych polega na usuwaniu śniegu i śliskości niezależnie od grubości warstwy śniegu lub lodu zalegającej na utrzymywanym terenie. 25. Wykonawca jest zobowiązany w terminie od 1 kwietnia 2018r. do 15 kwietnia 2018r. do uporządkowania po okresie zimowym wszystkich jezdni objętych przedmiotem zamówienia. W szczególności do ich oczyszczenia z materiałów szorstkich użytych do posypywania nawierzchni, zebrania wszystkich zanieczyszczeń zalegających na jezdni ze szczególnym uwzględnieniem oczyszczenia w rejonie krawężnika. Koszty oczyszczania należy uwzględnić w zimowym utrzymaniu dróg. Zakończenie prac zimowego utrzymania dróg lokalno-miejskich na terenie miasta Będzina musi być potwierdzone protokołem odbioru. Zamawiający dopuszcza wyznaczenie innego terminu uporządkowania pozimowego dróg w zależności od panujących warunków atmosferycznych, niemniej czasoookres przeznaczony do wykonania zadania wynosił będzie od zgłoszenia zapotrzebowania oczyszczenia dróg do odbioru prac 15 dni kalendarzowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu przetargowym o udzielenie zamówienia jest wniesienie przez Wykonawcę wadium w wysokości odpowiednio dla: Części I zamówienia: 3 300,00 zł. Części II zamówienia: 7 200,00 zł. Części III zamówienia: 9 100,00 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wprowadza żadnych szczegółów, ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach