Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie ulic na terenie m. Kalisza w sezonie zimowym 2013/2014 z podziałem na cztery rejony

Zarząd Dróg Miejskich ogłasza przetarg

  • Adres: 62-800 Kalisz, ul. Złota 43
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 59 85 200 , fax. 62 59 85 201
  • Data zamieszczenia: 2013-10-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Miejskich
    ul. Złota 43 43
    62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie
    tel. 62 59 85 200, fax. 62 59 85 201
    REGON: 25102624900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.kalisz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie ulic na terenie m. Kalisza w sezonie zimowym 2013/2014 z podziałem na cztery rejony
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zgodnie z treścią Siwz: 4.2.Przedmiot zamówienia obejmuje: 4.2.1. zimowe utrzymanie ulic na terenie miasta Kalisza z podziałem na cztery rejony. Powierzchnia ulic objętych zimowym utrzymaniem - zgodnie z załącznikiem nr 2 do umowy zawierającym wykaz ulic wynosi: Rejon I - ogółem : 216.439 m2 w tym: I standard 128.441 m2 II standard 87.998 m2 Rejon II - ogółem: 314.124 m2 w tym: I standard 135.451 m2 II standard 178.673 m2 Rejon III ogółem : 224.381 m2 w tym: I standard 166.298 m2 II standard 58.083 m2 Rejon IV - ogółem : 338.377 m2 w tym: I standard 212.702 m2 II standard 125.675 m2 4.2.2 Zimowe utrzymanie pozostałych ulic poza określonymi w punkcie 4.2.1. odbywać się będzie w sporadycznych przypadkach, spowodowanych trudnymi warunkami atmosferycznymi. 4.3. Opis przedmiotu zamówienia. 1/ przygotowanie materiałów do zwalczania śliskości zimowej 2/ przygotowanie sprzętu do odśnieżania i zwalczania śliskości wraz z wyposażeniem w zintegrowany moduł GPS/GPRS wraz z czujnikami, umożliwiający telemetryczną transmiję danych 3/ przygotowanie składowisk, pomieszczeń do kierowania akcją zimową i systemu do kierowania akcją zimową 4/ odtwarzanie na bieżąco zapasów materiałów pod kątem zabezpieczenia w trakcie trwania sezonu zimowego 2013/2014. 5/ przygotowanie i wyposażenie mikrostacji meteorologicznej oraz zapewnienie łączności telefonicznej 6/ dostęp do przeglądarki systemu GPS dla dyżurnego z ramienia ZDM 7/ monitorowanie stanu dróg objętych zimowym utrzymaniem oraz kierowanie akcją zimową w zakresie odśnieżania, zwalczanie śliskości zimowej przy pomocy solanki lub w szczególnych sytuacjach mieszaniną soli z piaskiem zgodnie ze standardami zimowego utrzymania dróg. 4.4. Ustalenia dotyczące realizacji zamówienia: 1/ Zamawiający wymaga, aby zimowe utrzymanie dróg wykonywane było w całości przez jednostki wyposażone w zintegrowany moduł GPS/GPRS wraz z czujnikami, umożliwiający telemetryczną transmiję danych. 2/ W przypadku zaistnienia warunków atmosferycznych stwarzających konieczność użycia danego rodzaju sprzętu określonego w pkt 9.2 ppkt 3 Siwz, Zamawiający wymaga aby czynna Akcja zimowa prowadzona była przy użyciu wszystkich jednostek danego rodzaju sprzętu określonego w pkt 9.2 ppkt 3 Siwz, niezbędnego do obsługi jednego, dwóch, trzech lub czterech rejonów, zgodnie z ofertą Wykonawcy. 3/ Wykonawca gwarantuje sprawność i serwis sprzętu GPS/GPRS przez cały okres trwania umowy. Wymagane jest zapewnienie efektywnej reakcji serwisowej w ciągu maksymalnie 24 godzin od momentu zgłoszenia awarii Zamawiajacemu. 4/ Wykonawca jest zobowiązany zapewnić Zamawiającemu dostęp/ podgląd w formie elektronicznej np. poprzez stronę www. do danych telemetrycznych pokazujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym oraz dostęp do historii danych przez okres min. 12 miesięcy od dnia zakończenia świadczenia usługi. 5/ Zakres przesyłania danych musi obejmować w szczególności następujące informacje: - rzeczywiste położenie pojazdów z okresowym odczytem nie dłuższym niż co 60 sek. na podstawie systemu GPS. - prędkość pojazdów, - droga przebyta przez pojazdy [km], - czas pracy pojazdów 6/ Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia Zamawiającemu awarii odbiornika GPS telefonicznie a następnie potwierdzenie tego faktu na piśmie lub fax-em. 7/ Zimowe utrzymanie ulic realizowane będzie przez Wykonawcę poprzez wyznaczonego przez Wykonawcę Dyżurnego. 8/ Zimowe utrzymanie dróg zgodnie z ustalonym zakresem i standardami określonymi w siwz spoczywa na Wykonawcy i z tego tytułu ponosi on pełną odpowiedzialność. 9/ Decyzje dotyczące rozpoczęcia i zakończenia akcji zimowej czynnej podejmuje Dyżurny wyznaczony przez Wykonawcę po uprzednim uzyskaniu zgody Dyżurnego wyznaczonego przez Zamawiającego. Odpowiedzialność Wykonawcy o której mowa w pkt-cie 8 jest wyłączona w przypadku zgłoszenia przez Wykonawcę potrzeby podjęcia akcji zimowej czynnej i nie uzyskania zgody dyżurnego wyznaczonego przez Zamawiającego na jej podjęcie. 10/ Zwalczanie śliskości zimowej odbywać się będzie przez posypywanie jezdni solą ze wstępnym zwilżaniem, a także odśnieżaniem przy użyciu pługów odśnieżnych. 11/ W szczególnie uzasadnionych przypadkach kiedy zastosowanie solanki staje się nieefektywne (np. w temp. otoczenia poniżej -10 C ), Wykonawca może zastosować mieszaninę piasku z solą. Zastosowanie mieszaniny piasku z solą wymaga zgody Dyżurnego wyznaczonego przez Zamawiającego. 12/ W dniu zawarcia umowy, Wykonawca jest zobowiązany przedstawić do akceptacji Zamawiającego sposób gromadzenia danych o prowadzeniu akcji zimowej. 13/ Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia łączności pomiędzy Dyżurnym wyznaczonym przez Wykonawcę a jednostkami bezpośrednio uczestniczącymi w prowadzeniu akcji zimowej. 14/ Wykonawca, w ramach prowadzonych dyżurów, przekazuje codziennie do godz. 8:30 w sekretariacie Zamawiającego meldunki o przebiegu akcji zimowej, wg ustalonego przez Zamawiającego wzoru. 15/ Meldunki za dni wolne od pracy (soboty, niedziele, święta) Wykonawca składa w sekretariacie Zamawiającego do godz. 8.30 pierwszego dnia roboczego następującego po dniu wolnym. 16/ Wykonawca prowadzi dziennik dyżurów, dziennik pracy sprzętu i dziennik pogody oraz przyjmuje i odnotowuje zgłaszane interwencje 17/ Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu dziennika dyżurów w terminie 30 dni od daty zakończenia świadczenia usługi. . 4.5. Wymagania w zakresie realizacji zimowego utrzymania. 4.5.1. Odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej dróg objętych przedmiotem zamówienia odbywać się będzie zgodnie z założonymi standardami: Opis stanu Dopuszczalne odstępstwa od standardu Standard Utrzymania drogi dla danego standardu Po ustaniu opadów śniegu Od stwierdzenia występowania zjawisk śliskości zimowej I jezdnia odśnieżona i posypana na całej długości i szerokości Śnieg luźny - do 4 godz. Błoto pośniegowe - do 6 godz. Śnieg zajeżdżony - nie dopuszcza się Zaspy - nie dopuszcza się Gołoledź:- do 3 godz. Szron: do 3 godz. Szadź: do 3 godz. Śliskość pośniegowa: do 4 godz. Lodowica: do 4 godz. II jezdnia odśnieżona i posypana na całej długości i szerokości Śnieg luźny: do 5 godz. błoto pośniegowe do 7 godz. Śnieg zajeżdżony,występuje (cienka warstwa nie utrudniająca ruchu) Gołoledź: do 3 godz. Szron: do 3 godz. Szadź: do 3 godz. Śliskość pośniegowa do 5 godz. Lodowica: do 4 godz. 1/ Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia akcji zimowej czynnej niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 30 minut od momentu wystąpienia danego zjawiska (np. opady śniegu, gołoledź, szron, itp.) z uwzględnienim zapisu w pkt. 4.4.9/. 2/ Spodardyczne przypadki spowodowane trudnymi warunkami zimowymi wymagające rozszerzenia akcji zimowej poza podstawowy zakres, nie będą wymagać uzyskania standardów zimowego utrzymania o których mowa wyżej. Zakres zimowego utrzymania w tych przypadkach ograniczać się będzie do odśnieżania z ewentualnym uszorstnieniem nawierzchni. 4.5.2. Materiały Materiałami stosowanymi przy zwalczaniu śliskości zimowej są: - solanka - roztwór soli z wodą o stężeniu 20% - mieszanina piasku z solą o stężeniu soli w ilości 10 %. Zamawiający dopuszcza użycie mieszanki piasku z solą, w przypadku wystąpienia warunków niekorzystnych (przy tem. pon. - 10 0C), w których użycie solanki staje się nieefektywne.Zastosowanie mieszaniny piasku z solą, wymaga zgody dyżurnego ze strony Zamawiającego. 4.5.3. Sprzęt. 1/ Wykonawca powinien mieć lub dysponować sprzętem zapewniającym transport materiałów i ciągłe odtwarzanie zapasów na składowisku . Sól powinna być transportowana pod plandekami. 2/ Sprzęt do zimowego utrzymania ulic musi być zabezpieczony w ilości zapewniającej zimowe utrzymanie zgodnie z założonymi standardami, jednak w ilości nie mniejszej niż określona w pkt. 9.2.3/ Siwz. W przypadku awarii sprzętu uniemożliwiającej realizację usługi, Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia sprzętu zastępczego na własny koszt. 3/ Wykonawca zobowiązany jest do posiadania prawidłowo oznakowanego sprzętu, zapewniającego bezpieczeństwo innym użytkownikom drogi i ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie zdarzenia na drodze wynikające z niewłaściwej eksploatacji lub oznakowania sprzętu. 4/ Sprzęt do zwalczania śliskości zimowej należy wyposażyć w: - telefony komórkowe (operatorzy), - zintegrowany moduł GPS/GPRS wraz z czujnikami, umożliwiający telemetryczną transmisję danych. 5/ Sprzęt do zimowego utrzymania, Wykonawca wyposaży w łańcuchy przeciwpoślizgowe w sytuacjach, w których zajdzie konieczność ich zastosowania. 4.5.4. Określenia podstawowe. 1/ Śliskość zimowa - powstaje na skutek tworzenia się na jezdni warstw lodu lub zlodowaciałego śniegu. 2/ Gołoledź - warstwa lodu grubości do 1 mm, powstała na skutek opadu na nawierzchnię o temperaturze ujemnej mgły roszącej, mżawki lub deszczu. 3/ Lodowica - warstwa kilku milimetrów lodu powstała z zamarznięcia nie usuniętej z nawierzchni wody pochodzącej ze stopienia śniegu lub lodu, bądź opadu deszczu występującej gdy po odwilży lub opadzie deszczu przy temperaturze dodatniej następuje raptowne obniżenie temperatury poniżej 0oC. 4/ Zlodowaciały lub ubity śnieg - warstwa kilku milimetrów do znacznej jej grubości, powstałą przez ubicie i przymarznięcie śniegu do nawierzchni 5/ Standard zimowego utrzymania - opis stanu na jezdni przy różnych zjawiskach atmosferycznych zgodnie z pktem 4.5. 6/ Zwalczanie śliskości zimowej - posypywanie jezdni środkami chemicznymi i uszorstniającymi. 7/ Rozsypywarka - nośnik sprzętu (samochód ciężarowy) wraz z zespołem do dozowania i rozsypywania materiałów, montowanych wraz z pojemnikiem na materiał na wspónej ramie. 8/ Składowisko - miejsce składowania materiałów do zwalczania śliskości zimowej o odpowiednio przygotowanym podłożu i systemie odwodnienia z możliwością ich zabezpieczenia przed wpływem warunków atmosferycznych. 9/ Pług - konstrukcja składająca się z lemiesza i zawiesia montowana na nośniku zgarniająca śnieg z nawierzchni i usuwającą go poza krawędź jezdni. 10/ Pług lekki - montowany na ciągnikach rolniczych i samochodach o ładowności ok. 6 t i napędzie na jedną oś - największa grubość odśnieżania do 20 cm. 11/ Pług średni - montowany na samochodach o ładowności powyżej 6 t i napędzie na 1 lub 2 osie - grubość warstwy odśnieżania do 30 cm. 12/ Solanka - roztwór soli z wodą o stężeniu 20 %. 13/ Dyżurny - - dyżurny wyznaczony przez Wykonawcę: osoba wyznaczona przez Wykonawcę do monitorowania stanu dróg objętych zimowym utrzymaniem oraz kierowania i kontroli przebiegu akcji zimowej, zgodnie z zakresem określonym w punkcie 4. - dyżurny wyznaczony przez Zamawiającego: osoba wyznaczona przez Zamawiającego uprawniona do podejmowania decyzji o prowadzeniu akcji zimowej czynnej oraz decyzji do rozpoczęcia i zakończenia akcji zimowej po otrzymaniu zgłoszenia dyżurnego wyznaczonego przez Wykonawcę a także nadzorująca cały przebieg akcji zimowej. 4.6. Przy realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania jedynie wyrobów dopuszczonych do używania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. Nr 243 poz.1623) oraz ustawy o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004r. Nr 92, poz. 881) oraz innych przepisów, o ile mają zastosowanie. 4.7. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku własnych prac odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21 ) oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r. poz. 391 z późn. zm.). 4.8. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie objętym przedmiotem zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 16900,00 zł w tym Zgodnie z treścią Siwz: REJON I- 4.000,00 zł, REJON II - 6.000,00 zł, REJON III- 4.000,00 zł, REJON IV - 6.500,00 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdm.kalisz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach