Gmina Tuchola ogłasza przetarg
- Adres: 89-500 Tuchola, pl. Zamkowy
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Telefon/fax: tel. 52 56 42 500 , fax. 52 334 21 38
- Data zamieszczenia: 2019-09-20
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuchola
pl. Zamkowy 1
89-500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie
tel. 52 56 42 500, fax. 52 334 21 38
REGON: 92351156000000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.miasto.tuchola.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zimowe utrzymanie ulic i dróg na terenie miasta Tuchola w sezonach: 2019/2020, 2020/2021 oraz 2021/2022 - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiot zamówienia określają: CPV 90611000-3 Usługi sprzątania ulic CPV 90620000-9 Usługi odśnieżania CPV 90630000-2 Usługi usuwania oblodzeń opis przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje zimowe utrzymanie czystości na ulicach, pieszo – jezdniach, parkingach, ścieżkach pieszo – rowerowych, chodnikach w granicach administracyjnych miasta Tuchola w sposób pozwalający na właściwe użytkowanie dróg i chodników zgodnie z określonymi standardami utrzymania. Wykonawca rozpoczyna prowadzenie akcji zimowego utrzymania dróg od dnia 01 listopada 2019 roku od godz. 00.00. Sezon zimowy kończy się 31 marca 2020 roku, analogicznie w kolejnych latach. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia akcji zimowej w sposób nie wywołujący uciążliwości i niebezpieczeństwa dla podmiotów trzecich, w tym użytkowników dróg, oraz ponosi wszelką odpowiedzialność z tytułu wypadków, szkód powstałych w związku z prowadzeniem zimowego utrzymania dróg. Dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania miasta sieć ulic objętych zimowym utrzymaniem podzielono na trzy standardy w zależności od znaczenia komunikacyjnego ulicy. Standardy zimowego utrzymania ulic określono w załączniku nr 1c do niniejszej specyfikacji. W celu prawidłowego wywiązywania się Wykonawcy ze świadczenia swoich usług, do niniejszej specyfikacji załączono również mapę zimowego utrzymania ulic miasta Tuchola stanowiącą załącznik nr 1a oraz lokalizację rozmieszczenia skrzynek z piaskiem, załącznik nr 1b. Wykonawca zobowiązany jest do reakcji tj. rozpoczęcia akcji zimowego utrzymania dróg w ciągu 1 godziny od momentu wystąpienia zjawiska. Szczegółowy opis zakresu usług wchodzących w skład zimowego utrzymania czystości znajduje się w załączniku nr 1 – Specyfikacji technicznej zimowego utrzymania dróg (ZUD). Ponadto Wykonawca zapewnia: • pełną gotowość sprzętu – od dnia zawarcia umowy, • w razie potrzeby – całodobową pracę sprzętu, • sprzęt zastępczy – w razie awarii sprzętu Wykonawcy, • wyposażenie pracowników obsługujących sprzęt w telefony komórkowe oraz zaopatrzenie pracowników wykonujących prace związane z ww. zamówieniem w kamizelki pozwalające zidentyfikować Wykonawcę świadczącego ww. usługę. W okresie przed spodziewanymi opadami śnieżnymi należy dokonać przeglądu i remontu sprzętu (osprzętu) do odśnieżania. Pojazdy samochodowe używane do wykonywania prac przy odśnieżaniu dróg i usuwaniu śliskości zimowej powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej. Pełna gotowość sprzętu obowiązuje od dnia zawarcia umowy. Sprzęt do rozsypywania materiałów uszorstniających i mieszanek musi zapewnić płynną regulację ilości rozsypywanych materiałów i mieszanek oraz równomierny wydatek na m2. Wykonawca zapewni także całodobową pracę sprzętu w razie takiej potrzeby. W przypadku braku śniegu i zjawisk pochodnych zimowe utrzymanie czystości polega na zamiataniu nawierzchni (oczyszczaniu z piasku i innych nieczystości) ulic, pieszo – jezdni, parkingów, ścieżek pieszo–rowerowych, chodników, ścieków przykrawężnikowych z częstotliwością: 1) 1 raz w tygodniu – ulice: Świecka, Nowodworskiego oraz plac Wolności, 2) 1 raz na dwa tygodnie – pozostałe ulice, pieszo – jezdnie, parkingi, ścieżki pieszo –rowerowe, chodniki zaliczone do II i III standardu zimowego utrzymania dróg, 3) 1 raz na miesiąc – ulice zaliczone do IV standardu zimowego utrzymania dróg. Nadzór i kontrola jakości usług. 1. Wykonawca dozoruje roboty osobiście lub przez swoich przedstawicieli upoważnionych do jego reprezentowania wobec Zamawiającego w zakresie planowania i wykonania usług. 2. Kontrola obejmuje wizualne sprawdzenie zgodności wykonania usługi z ustalonym standardem na wszystkich drogach objętych akcją zimowego utrzymania o każdym czasie ustalonym przez Zamawiającego oraz kontrola pochodzenia materiałów stosowanych do usuwania śliskości (świadectwo dokonania zakupu). 3. Dokumenty podlegające kontroli: karta pracy zimowego utrzymania dróg (załącznik nr 2), harmonogram finansowy (załącznik nr 3). W przypadku dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej, wybrany Wykonawca – zaproszony na podpisanie umowy - najpóźniej w dniu podpisania wykaże, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na czas obowiązywania umowy. Fakturowanie wykonanych usług. Płatności dokonywane będą na podstawie faktur, po wcześniejszym zweryfikowaniu przez Zamawiającego jakości prowadzonego zimowego utrzymania czystości, w okresach miesięcznych, w terminie określonym w formularzu oferty (zał. nr 4) od ostatniego dnia miesiąca i doręczenia faktury przez Wykonawcę do siedziby Urzędu. Wysokość miesięcznej faktury oparta będzie o procentowy miesięczny harmonogram finansowy stanowiący załącznik do umowy (przygotowany przez Wykonawcę i najpóźniej w dniu podpisania umowy). Harmonogram będzie stanowił podstawę do rozliczania się z Zamawiającym (załącznik nr 3). W celu pełnego doinformowania Wykonawcy o zamówieniu, Zamawiający wskazuje poniżej szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający załączniki do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, z którymi Wykonawca winien się zapoznać: Załącznik nr 1 – specyfikacja techniczna zimowego utrzymania dróg (ZUD); Załącznik nr 1a – mapa zimowego utrzymania ulic miasta Tuchola; Załącznik nr 1b – lokalizacja skrzynek z piaskiem; Załącznik nr 1c – standardy zimowego utrzymania dróg obowiązujące na terenie miasta Tuchola; Załącznik nr 2 – karta pracy zimowego utrzymania dróg; Załącznik nr 3 – harmonogram finansowy. Zamawiający podkreśla iż, w przypadku wystąpienia uszkodzeń nawierzchni wynikających z winy Wykonawcy, a związanych z używaniem niewłaściwego sprzętu czy materiału do zwalczania śliskości, Zamawiający zleci wykonanie naprawy uszkodzeń na koszt Wykonawcy. Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej: www.bip.miasto.tuchola.pl. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90611000-3
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł, (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100), z podaniem tytułu: „wadium, nr postępowania ZP.271.2.29.2019.AS – Zimowe utrzymanie ulic i dróg na terenie miasta Tuchola w sezonach: 2019/2020, 2020/2021 oraz 2021/2022” 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tucholi Nr 15 8174 0004 0000 2163 2000 0005 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Tucholi, w Punkcie Obsługi Klienta, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp. UWAGA: Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 4 a). Zgodnie z art.46 ust. 4a Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 14. Ponadto Wykonawca w ofercie składa: a) wypełniony formularz oferty (załącznik nr 4 do SIWZ); b) w przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty dołączone powinno być pełnomocnictwo w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza; c) dowód potwierdzający wniesienie wadium; d) zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów (zdolność techniczna lub zawodowa) na potrzeby realizacji zamówienia, gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, polega na zasobach innych podmiotów (załącznik 9 do SIWZ); e) pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Pzp.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą:
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Utrzymanie letnie i zimowe chodników, parkingów, ścieżek rowerowych i obiektów inżynierskich oraz opróżnianie koszy na śmieci w pasach drogowych dróg publicznych (z wyłączeniem Starego Miasta) na terenie miasta Grudziądza
Dodano: 2020-03-19 - Wykonanie usług bieżącego utrzymania mostów polegających na wykonaniu robót związanych z utrzymaniem czystości na obiektach mostowych usytuowanych na drogach krajowych i drogach ekspresowych Oddziału GDDKiA w Bydgoszczy, w roku 2017 z podziałem na 2 części
Dodano: 2017-05-05 - Wykonanie usług bieżącego utrzymania mostów polegających na wykonaniu robót związanych z utrzymaniem czystości na obiektach mostowych usytuowanych na drogach krajowych i drogach ekspresowych Oddziału GDDKiA w Bydgoszczy, w roku 2017 z podziałem na 2 części
Dodano: 2017-02-24