Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg w Gminie Smętowo Graniczne w sezonie zimowym 2019/2020

Gmina Smętowo Graniczne ogłasza przetarg

  • Adres: 83-230 Smętowo Graniczne, ul. Dworcowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 619 033 , fax. 585 619 520
  • Data zamieszczenia: 2019-10-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Smętowo Graniczne
    ul. Dworcowa 10
    83-230 Smętowo Graniczne, woj. pomorskie
    tel. 585 619 033, fax. 585 619 520
    REGON: 19167566900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.smetowograniczne.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg w Gminie Smętowo Graniczne w sezonie zimowym 2019/2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi, polegającej na odśnieżaniu dróg publicznych i wewnętrznych, parkingów, zatok autobusowych, dojazdów do obiektów użyteczności publicznej, usuwanie śliskości na drogach poprzez posypywanie środkami uszorstniającymi (piaskiem, solą) w Gminie Smętowo Graniczne zgodnie z wykazem dróg. Wykaz dróg objętych zimowym utrzymaniem w poszczególnych miejscowościach oraz wykaz obiektów użyteczności publicznej , został zawarty w załączniku nr 6 do SIWZ - ( 6/1, 6/2, 6/3, 6/4). Wymagania w zakresie zimowego utrzymania dróg: Odśnieżanie całej szerokości jezdni oraz zatok autobusowych, Odśnieżanie dojazdów do obiektów użyteczności publicznej, Łagodzenie skutków śliskości zimowej realizowane poprzez uszorstnianie miejsc wyznaczonych do posypywania. Uszorstnianie polegać będzie na posypywaniu mieszanką z zawartością co najmniej 10% soli i reszta piasek lub samym piaskiem, miejsc wyznaczonych, tj. miejsc decydujących o możliwości ruchu, takich jak strome podjazdy i zjazdy, skrzyżowania z drogami publicznymi, o nawierzchni bitumicznej (twardej). Materiał zabezpieczy Wykonawca. Wykonawca ma obowiązek na własny koszt przygotować i magazynować mieszaniny uszorstniające (piasek o średnicy cząstek od 0,1 do 1 mm lub kruszywo naturalne lub sztuczne o uziarnieniu do 4 mm zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach /Dz. U. z 2005 r. Nr 230 poz. 1960/). Ilość godzin zimowego utrzymania dróg w poszczególnych rejonach w sezonie 2019/2020 będzie zależna od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego wynikających z warunków pogodowych. Przewidywana ilość godzin w sezonie 2019/2020 przedstawiona w niniejszej SIWZ nie jest wiążąca dla stron. Przed podpisaniem umowy wybrany Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć oświadczenie, że w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia będzie dysponował : Pojazdami dopuszczonymi do ruchu na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 poz.1990 ze zmian.), Pojazdami prowadzonymi przez kierowcę posiadającego odpowiednie uprawnienia do kierowania, o których mowa w Prawie o ruchu drogowym, Do odśnieżania dróg należy użyć opłużonych pojazdów samochodowych i ciągnikowych oraz innych maszyn przystosowanych do w/w prac. Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował co najmniej trzema pojazdami (po jednym na każdy rejon) przystosowanymi do odśnieżania dróg oraz co najmniej 1 szt.: piaskarko – solarki lub innego sprzętu umożliwiającego automatyczne rozprowadzenie piasku lub mieszaniny uszorstniającej na drogach. Rozliczenie zadania polegać będzie na sumowaniu godzin pracy podczas efektywnego odśnieżania . Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy równa się sumie iloczynów cen jednostkowych i ilości faktycznie godzin wykonanych usług. 3.6.Zamówienie podzielono na trzy rejony ; Rejon I, Rejon II i Rejon III. W poszczególnych rejonach umieszczone zostały drogi na terenie Gminy Smętowo Graniczne, które tworzą zwarty obszar, w celu odpowiedniego wykorzystania sprzętu do odśnieżania. Wykaz ulic i dróg zaliczonych do zimowego utrzymania w obrębie Rejonu I, II i III przedstawiono w załącznikach nr 6/1, 6/2 i 6/3 do SIWZ, a wykaz obiektów użyteczności publicznej w załączniku 6/4 do SIWZ. Planowana łączna długość dróg gminnych przeznaczonych do zimowego utrzymania w sezonie 2019/2020 wynosi : 102,7 km. Przewidywana ilość godzin odśnieżania w sezonie 2019/2020 do 600 godzin. Zamawiający, w przypadku sprzyjających warunków zimowych, nie przewiduje wynagrodzenia za nie wykorzystane ilości godzin przewidziane do zimowego utrzymania. Wykonawca zobowiązany będzie prowadzić kompleksową obsługę zimowego utrzymania dróg gminnych na n/w warunkach: Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, Wykonawca zapewni służbę dyżurną telefoniczną przez całą dobę. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać usługę objętą niniejszym zamówieniem pojazdami samochodowymi lub ciągnikami rolniczymi dopuszczonymi do ruchu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wysyłającymi podczas prac na drogach związanych z realizacją niniejszego zamówienia żółte sygnały błyskowe zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. W przypadku awarii sprzętu Wykonawca jest zobowiązany wykonywać przedmiot umowy sprzętem zastępczym. Wymagania w zakresie zimowego utrzymania dróg: - odśnieżanie dróg na całej szerokości jezdni, - na jezdni zalega równa warstwa śniegu posypana środkami szorstkimi, zwłaszcza na skrzyżowaniach, zakrętach, wzniesieniach i przystankach autobusowych, - przy wykonywaniu odśnieżania niedopuszczalnym jest składowanie śniegu na skrzyżowaniach, wjazdach oraz drogach publicznych – śnieg należy składować na poboczach dróg; - usuwanie i zwalczanie śliskości na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, mżawki) - rozpoczęcie prac nie później niż po 1 godzinie po zakończeniu opadu, w przypadku opadów ciągłych nie później niż po 3 godzinie rozpoczęcia opadów, - w przypadku opadów nocnych, rozpoczęcie prac wczesno porannych około 3.00, tak aby przed godziną 7.00 zostały odśnieżone wszystkie drogi gminne. - W przypadku gdy rozpoczęcie prac nastąpi na wezwanie i zgodnie z zaleceniem wydanym przez Zamawiającego, Wykonawca podstawi jednostki sprzętowe niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 2 godzin od momentu wezwania. Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: - Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę, jak i podwykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia, - Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków wynikające z nieprawidłowej realizacji zamówienia, - po dniu przepracowanym należy zgłosić pracownikowi urzędu ilość godzin pracy i wskazać miejscowości, które zostały odśnieżone w celu obliczenia ilości godzin pracy. - Wykonawca będzie zobowiązany przekazywać Zamawiającemu na bieżąco informację o stanie dróg. Zamawiający zastrzega sobie prawo do natychmiastowego wezwania Wykonawcy do wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku zaistnienia szczególnych okoliczności. Wszelkie prace lub czynności niezbędne do właściwego wykonania zamówienia, a nie opisane powyżej, należy traktować jako oczywiste, objęte kosztami i terminami przedmiotu zamówienia. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji robót. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia zostały określone w Projekcie umowy (załącznik nr 4 do SIWZ) - § 6. Powyższe wymagania określają w szczególności: a) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach