Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg publicznych i lokalnych na terenie Gminy Psary w sezonie zimowym 2019/2020

Zakład Gospodarki Komunalnej w Psarach ogłasza przetarg

  • Adres: 42-504 Dąbie, ul. Dolna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 601 671 , fax. 323 601 670
  • Data zamieszczenia: 2019-08-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarki Komunalnej w Psarach
    ul. Dolna 1
    42-504 Dąbie, woj. śląskie
    tel. 323 601 671, fax. 323 601 670
    REGON: 27655922000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgk.psary.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg publicznych i lokalnych na terenie Gminy Psary w sezonie zimowym 2019/2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg publicznych i lokalnych na terenie Gminy Psary w sezonie zimowym 2019/2020. Długość dróg publicznych i lokalnych do utrzymania wynosi: 59.314km w tym 1.161km (prawo opcji) po ewentualnym przejęciu dróg na Osiedlu Malinowice. Łączna długość dróg publicznych i lokalnych do utrzymania w sezonie 2019/2020 wynosi: 60.475 km. Odśnieżanie i przeciwdziałanie śliskości dróg gminnych (wg wykaz dróg – załącznik nr 7 do SIWZ) i lokalnych (wg wskazań ZGK w Psarach), w okresie zimowym 2019/2020 wraz z obsługą i materiałami. Zamawiający przewiduje możliwość realizacji zamówienia z uwzględnieniem prawa opcji. Wykonanie zamówienia objętego prawem opcji rozpocznie się w momencie podjęcia takiej decyzji przez Zamawiającego. Skorzystanie z zamówienia opcjonalnego uzależnione będzie od bieżących potrzeb Zamawiającego wynikających z występujących warunków atmosferycznych i jest uprawnieniem, z którego może lecz nie musi skorzystać w okresie trwania umowy. Zamówienia realizowane w ramach prawa opcji są jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego. Zamawiającemu w ramach prawa opcji przysługiwało będzie prawo do zwiększenia zamówienia do 1,161 km. 1.Przystępując do przetargu, a w późniejszym czasie do realizacji zadania należy spełniać wszystkie wymogi i zalecenia niniejszej specyfikacji. Każdorazowe odstępstwo lub niespełnienie któregoś z warunków powoduje naliczenie (zgodnie z umową) odpowiednich kar pieniężnych. 2 OKREŚLENIA PODSTAWOWE 2.1 Standard zimowego utrzymania drogi - ustalony przez zarządzającego drogą minimalny poziom utrzymania powierzchni jezdni i poboczy oraz dopuszczalne odstępstwa od standardu w warunkach występowania opadów śniegu (lub śliskości zimowej), jak również dopuszczalny maksymalny czas występowania tych odstępstw (Tabela nr 1 do SST). 2.2 Likwidacja śliskości zimowej - usunięcie z nawierzchni drogi lodu lub zlodowaciałego albo ubitego śniegu przy użyciu środków chemicznych, uszorstniających lub mechanicznie albo środków tych łącznie. 2.3 Uszorstnienie lodu lub zlodowaciałego lub ubitego śniegu -posypanie nawierzchni kruszywem w celu zwiększenia przyczepności kół pojazdu z nawierzchnią. 2.4 Śnieg luźny - nieusunięty lub pozostały na nawierzchni po przejściu pługów śnieg, który nie został zagęszczony pod wpływem ruchu kołowego. 2.5 Śnieg zajeżdżony - nieusunięty lub pozostały na nawierzchni po przejściu pługów śnieg, który został zagęszczony, ale nie stał się zlodowaciały. 2.6 Nabój śnieżny - nieusunięta zlodowaciała lub ubita warstwa śniegu o znacznej grubości (od kilku centymetrów), przymarznięta do nawierzchni jezdni. 2.7 Błoto pośniegowe - topniejący śnieg pozostały na nawierzchni po przejściu pługów i posypaniu jej środkami chemicznymi. 2.8 Gołoledź - cienka warstwa lodu grubości do 1 mm powstała na skutek opadu na nawierzchnię o temperaturze ujemnej, mgły roszącej, mżawki lub deszczu. 2.9 Lodowica - warstwa lodu o grubości do kilku centymetrów, powstała z zamarzniętej, nie usuniętej z nawierzchni wody, pochodzącej ze stopnienia śniegu, lodu lub opadu deszczu. 2.10 Zlodowaciały lub ubity śnieg -warstwa śniegu w postaci: 2.10.1 przymarzniętej do nawierzchni pozostałości nie usuniętej warstwy śniegu grubości kilku milimetrów, 2.10.2 przymarzniętej do nawierzchni zlodowaciałej lub ubitej, nie usuniętej warstwy śniegu grubości kilku centymetrów, 2.10.3 zlodowaciałej lub ubitej powierzchniowo warstwy śniegu o znacznej grubości. 2.11 Śliskość pośniegowa - rodzaj śliskości zimowej, powstającej w wyniku zalegania na jezdni przymarzniętej do nawierzchni pozostałości nie usuniętego ubitego śniegu, pokrywającego ją całkowicie lub częściowo warstewką o grubości kilku milimetrów. 2.12 Szron - osad lodu, na ogół o wyglądzie krystalicznym, przybierający kształt lasek, igiełek itp., tworzący się w procesie bezpośredniej kondensacji pary wodnej z powietrza przy temperaturze poniżej 0oC. 2.13 Szadź - osad atmosferyczny utworzony z ziarenek lodu rozdzielonych pęcherzykami powietrza, powstający z nagłego zamarzania przechłodzonych kropelek wody (mgły lub chmury), gdy temperatura wyziębionych powierzchni jest niższa lub nieznacznie wyższa od 0oC. 2.14 Zaspa - wzniesienie powstałe przez nawianie śniegu. 2.15 Pozostałe określenia podstawowe są zgodne z obowiązującymi, odpowiednimi polskimi normami. 3 MATERIAŁY Zleceniodawca powinien zaakceptować wszystkie materiały i technologie, jakimi będą wykonywane prace. W razie występowania podejrzeń, co do jakości stosowanych materiałów i sprzętu, Wykonawca wykona na własny koszt niezbędne badania i przedstawi ich wyniki Zleceniodawcy. 3.1 Materiały powodujące szorstkość (lodu oraz zlodowaciałego i ubitego śniegu – usuwanie oblodzeń). Materiały uszorstniające stosowane do posypywania nawierzchni w zimowym utrzymaniu dróg powinny spełniać następujące podstawowe wymagania: 3.1.1 zapewniać zakładany współczynnik tarcia na nawierzchni, 3.1.2 nie być toksyczne i szkodliwe dla środowiska, 3.1.3 nie powodować zniszczeń nawierzchni i pojazdów, 3.1.4 dać się łatwo rozsypywać na nawierzchni, i powinny charakteryzować się następującymi parametrami: 3.1.5 uziarnienie powinno być w miarę jednolite, wielkość ziaren powinna zawierać się pomiędzy 1-4 mm, 3.1.6 zawartość ziaren drobnych (< 0,075 mm) powinna być minimalna (max do 3 %), 3.1.7 materiały uszorstniające powinny wykazywać dostateczną wytrzymałość na mechaniczne niszczenie przez ruch, nie mogą ulegać rozdrabnianiu, 3.1.8 powinny być dostarczane i składowane w stanie suchym, Do uszorstniania mogą być stosowane następujące materiały: piasek, żwir, grys, żużel - jednak tylko wtedy gdy spełnia wymagania odpowiednich norm. 3.2 Środki chemiczne. Do usuwania i łagodzenia skutków śliskości zimowej należy stosować następujące środki chemiczne: 3.2.1 sól (NaCl) wg PN-86/C-84081/02, 3.2.2 chlorek wapnia techniczny PN-75/C-84127 3.2.3 solanka wg BN-86/6011-07 Dobór materiałów i ich wydatki jednostkowe do usuwania śliskości należy dobrać w zależności od panujących warunków pogodowych oraz typu występującej lub spodziewanej śliskości. 3.3 Przygotowanie i składowanie materiałów do usuwania śliskości zimowej. Materiały stosowane do usuwania śliskości zimowej powinny być składowane w specjalnie do tego przygotowanych magazynach stałych lub tymczasowych. Środki chemicznie, głównie chlorek sodu (NaCl) w stanie luźnym musi by składowany w magazynach zamkniętych, pozostałe środki chemiczne stosowane do likwidowania śliskości należy składować zgodnie z instrukcją magazynową. Materiały uszorstniające z dodatkiem środków chemicznych lub same materiały uszorstniające powinny być składowane w przykrywanych pryzmach. Przed sezonem zimowym, do 15 listopada, należy zgromadzić odpowiedni zapas materiałów o wielkości wystarczającej do miesięcznego prowadzenia prac. W czasie sezonu zimowego należy uzupełniać zapasy do wielkości wystarczającej na dwa tygodnie pracy. 3.4 Odpowiedzialność zastosowanie materiałów niezgodnych z normami. Całkowita odpowiedzialność ciąży na wykonawcy robót. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że wykonawca stosuje materiały niezgodne ze specyfikacją lub uzgodnieniami, obciąży się wykonawcę karami zgodnie z umowa, aż do zerwania umowy włącznie. 4 SPRZĘT. Po przeprowadzonym przetargu Zleceniodawca może przeprowadzić kontrolę wymaganego w specyfikacji sprzętu. 4.1 Przygotowanie sprzętu. W okresie do końca października należy dokonać przeglądu i remontu sprzętu do odśnieżania i usuwania śliskości. Sprzęt powinien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w ciągu 2 godzin od chwili powołania Akcji Zima. Na każde żądanie Zleceniodawcy, należy przedstawić posiadany sprzęt, a w razie występowania podejrzeń, co do jakości i sprawności sprzętu, Wykonawca wykona na własny koszt niezbędne badania i przedstawi ich wyniki zleceniodawcy. Jeżeli okaże się, że sprzęt nie spełnia stawianych mu wymogów należy niezwłocznie dokonać odpowiednich napraw bądź wymiany wadliwego sprzętu. 4.2 Sprzęt do odśnieżania i likwidowania śliskości. Wykonawca musi posiadać następujący sprzęt: 4.2.1 min. trzy zestawy sprzętowe do odśnieżania dróg - każdy zestaw sprzętowy musi posiadać pług, a dwa z nich dodatkowo rozsypywarki do likwidowania śliskości, 4.2.2 min. dwa zestawy do udrażniania dróg i wywozu zalegającego śniegu - każdy zestaw musi posiadać pług spychający oraz ciągnik z przyczepą samowyładowczą lub samochód samowyładowczy. Zamontowane pługi muszą umożliwiać odśnieżanie także zawężonych chodników o szerokości 1m. Pługi nie mogą uszkadzać nawierzchni chodnika, krawężników itd. Podstawowe parametry technologiczne, jakie rozsypywarka ma zapewnić, to zakładany: wydatek jednostkowy rozsypywanego materiału, szerokość rozsypywania oraz równomierność rozsypywania. Do rozsypywania środków chemicznych należy używać rozsypywarek dających gwarancje ich rozsypywania z wydatkiem jednostkowym 5 do 30 g/m2, a materiałów uszorstniających lub ich mieszanin ze środkami chemicznymi z wydatkiem jednostkowym od 50 do 150 g/m2. Rozrzut środków chemicznych na jezdnię sprzętem mechanicznym nie może przekroczyć 0,9 szerokości jezdni. 4.3 Środki łączności. Każdy zestaw do odśnieżania jak i koordynator Wykonawcy powinien posiadać telefon komórkowy w celu szybkiej łączności z koordynatorem Akcji Zima. Numery powyższych telefonów powinny stanowić załącznik do oferty przetargowej. 5 ZASADY PROWADZENIA AKCJI ZIMA. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. „Zimowe utrzymanie dróg publicznych i lokalnych na terenie Gminy Psary w sezonie 2019/2020”, obejmującego swym zakresem wskazane drogi gminne publiczne i lokalne oraz w razie potrzeby parkingi komunalne i wyjątkowych przypadkach (na osobne wezwanie) drogi powiatowe i wojewódzkie na terenie Gminy Psary Akcja Zima prowadzona będzie od 15 listopada 2019r. do 15 kwietnia 2020r., z tym, że Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zmiany powyższych terminów. 5.1 Opady śniegu - zakres mechanicznego usuwanie śniegu z jezdni, parkingów. W przypadku opadów ciągłych wykonawca wykonuje w ciągu doby 2-krotnego odśnieżania wszystkich dróg oraz min. 2-krotnego posypywania wskazanych dróg; w przypadku wystąpienia oblodzenia uniemożliwiającego bezpieczne poruszanie się po drogach. Wykonawca jest odpowiedzialny do utrzymania dróg w należytym stanie, tak aby były zachowane warunki bezpiecznego poruszania się po nich ludzi i pojazdów. Ustala się maksymalny czas reakcji (przystąpienia do pracy) 30 minut od wezwania Zamawiającego. 5.1.1 Utrzymanie dróg Odśnieżanie dróg ma na celu usunięcie śniegu z jezdni i poboczy dróg. Do odśnieżania używa się opłużonych pojazdów samochodowych, równiarek, spycharek oraz innych maszyn i nośników przystosowanych do tych prac. Gdy występują opady śniegu lub zjawiska powodujące śliskość (gołoledź, lodowica, śliskość pośniegowa itp.), wykonawca zapewnia min. 3 zestawy sprzętowe do odśnieżania, a w czasie intensywnych opadów śniegu wymagany jest dodatkowo ciężki zestaw do udrażniania dróg. 5.1.2 Standardy zimowego utrzymania. Zakres prac prowadzonych przy odśnieżaniu dróg oraz technologia robót wynikają z założonych standardów wg tabeli nr 1 do SST Zamawiający wymaga utrzymania dróg w III, IV standardzie zimowego utrzymania. Skrzyżowania - do kalkulacji należy przyjąć odcinki po ok. 30 mb na każdym kierunku. 5.1.3 Posypywanie. Solą drogową o gęstości posypywania 30 g/m² dla III standardu zimowego utrzymania; przy czym dopuszcza się alternatywnie użycie soli drogowej zwilżanej solanką o gęstości posypywania 20 g/m²; przy temperaturze poniżej –10 0C dopuszcza się użycie materiałów uszorstniających, posypywanie należy wykonać na całej powierzchni jezdni, Solą drogową z piaskiem w stosunku 1 : 2, tj. 30 g/m² dla IV standardu zimowego utrzymania, 5.1.4 Odśnieżanie miejsc trudno dostępnych. Przy barierach, zatokach autobusowych, parkingach oraz zasypanych w akcji zjazdach na posesje, do odśnieżania używać ładowarek lub usuwać śnieg ręcznie. Prace te można wykonywać po zakończeniu innych prac, za wyjątkiem odśnieżania zatok autobusowych, które muszą być odśnieżone w trakcie prowadzenia odśnieżania na drodze. Części przy krawężnikowe jezdni oraz studzienki kanalizacyjne powinny być oczyszczone ze śniegu i lodu w stopniu umożliwiającym spływ wody powstałej z topniejącego śniegu. 5.1.5 Nadmiar śniegu Wykonawca ma obowiązek zapewnić miejsce przeznaczone na gromadzenie nadmiaru śniegu. 5.1.6 Wywożenie śniegu. W przypadku zalegania dużych ilości śniegu uniemożliwiających poruszanie się pojazdów i pieszych, wykonawca na każde żądanie zleceniobiorcy wywiezie zalegający śnieg i błoto pośniegowe na miejsce, o którym mowa w pkt 5.1.5. 6 ZASADY ODBIORU ROBÓT ZIMOWEGO UTRZYMANIA DRÓG. Codziennie (za wyjątkiem dni wolnych od pracy) do godz. 11:00 Wykonawca składa raport dzienny potwierdzony przez sołtysów na terenie których realizowane były prace z prowadzonej Akcji Zimaza ubiegłą dobę (Tabela nr 2 do SST). Ustala się miesięczny okres rozliczenia robót. Do każdego rozliczenia miesięcznego Wykonawca przedłoży protokoły z miesięcznego okresu prowadzenia Akcji Zima (załącznik do umowy) wraz z zestawieniem zbiorczym odśnieżonych dróg (Tabela nr 3 do SST). Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu w dzienniki pracy sprzętu i w karty drogowe Wykonawcy. 7 OGÓLNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE ROBÓT. Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania, bezpieczeństwo wszelkich czynności wykonywanych prac, metody użyte przy zimowym utrzymaniu dróg na terenie gminy Psary, zgodność z niniejszym załącznikiem i poleceniami koordynatora. 7.1 Zabezpieczenie Terenu przy robotach utrzymaniowych („zimowe utrzymanie dróg”) Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania ruchu publicznego oraz utrzymania istniejących obiektów (jezdnie) na terenie objętym pracami związanymi z zimowym utrzymaniem dróg w okresie realizacji umowy przetargowej, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. 7.2 Ochrona środowiska w czasie wykonywania robót. Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego. W okresie trwania robót Wykonawca będzie podejmować wszelkie uzasadnione kroki mające na celu stosowanie się do przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska oraz będzie unikać uszkodzeń lub uciążliwości dla osób lub własności społecznej i innych, a wynikłe ze skażenia, hałasu lub innych przyczyn powstałych w następstwie jego sposobu działania. Stosując się do tych wymagań będzie miał szczególny wzgląd na: 7.2.1 lokalizację baz, warsztatów, magazynów, składowisk, ukopów i dróg dojazdowych 7.2.2 środki ostrożności i zabezpieczenia przed: - zanieczyszczeniem zbiorników i cieków wodnych pyłami lub substancjami toksycznymi, - zanieczyszczenia powietrza pyłami i gazami, - możliwością powstania pożaru 7.3 Ochrona przeciwpożarowa Wykonawca będzie przestrzegać przepisów ochrony przeciwpożarowej. Będzie utrzymywał sprawny sprzęt przeciwpożarowy, wymagany przez odpowiednie przepisy, na terenie baz składowania materiałów w maszynach oraz pojazdach przeznaczonych do zimowego utrzymania dróg. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie straty spowodowane pożarem wywołanym jako rezultat realizacji robót ujętych w umowie na zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Psary również przez personel Wykonawcy. 7.4 Materiały szkodliwe dla otoczenia. Materiały, które w sposób trwały są szkodliwe dla otoczenia, nie będą dopuszczone do użycia. Nie dopuszcza się użycia materiałów wywołujących szkodliwe promieniowanie o stężeniu większym od dopuszczalnego. Wszelkie materiały odpadowe użyte do robót, będą miały aprobatę techniczną, wydaną przez uprawnioną jednostkę, jednoznacznie określając brak szkodliwego oddziaływania tych materiałów na środowisko. Materiały, które są szkodliwe dla otoczenia tylko w czasie Robót, a po zakończeniu Robót ich szkodliwość zanika (np. materiały pylaste) mogą być użyte pod warunkiem przestrzegania wymagań technologicznych wbudowania. Jeżeli wymagania tego odpowiednie przepisy Wykonawca winien otrzymać zgodę na użycie tych materiałów od właściwych organów administracji państwowej. 7.5 Ochrona własności publicznej i prywatnej Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni ziemi i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable itp. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania prowadzenia zimowego utrzymania dróg. 7.6 Ograniczenia obciążeń osi pojazdów. Wykonawca będzie stosować się do ustawowych ograniczeń nacisków osi na drogach publicznych przy wykonywaniu zimowego utrzymania dróg gminnych. Wykonawca uzyska wszelkie niezbędne zezwolenia i uzgodnienia od właściwych władz co do przewozu nietypowych wagowo ładunków (ponadnormatywnych) i o każdym takim przewozie będzie powiadamiał Zamawiającego. 7.7 Bezpieczeństwo i higiena pracy. Podczas realizacji zimowego utrzymania dróg na terenie gminy Psary Wykonawca będzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Wykonawca zapewni iż będzie utrzymywał wszelkie urządzenia zabezpieczające, sprzęt i odpowiednią odzież dla ochrony życia i zdrowia osób zatrudnionych podczas realizacji umowy dla zapewnienia bezpieczeństwa publicznego. 7.8 Ochrona i utrzymanie Robót. Wykonawca będzie odpowiadał za ochronę robót i za wszelkie materiały i urządzenia używane do zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie gminy Psary od daty rozpoczęcia do daty zakończenia umowy. 7.9 Stosowanie się do prawa i innych przepisów. Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie zarządzenia wydane przez władze centralne i miejscowe oraz inne przepisy, regulaminy i wytyczne, które są w jakikolwiek sposób związane z wykonywanymi robotami i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych postanowień podczas prowadzenia robót. Wykonawca będzie przestrzegać praw patentowych i będzie w pełni odpowiedzialny za wypełnienie wszelkich wymagań prawnych odnośnie znaków firmowych, nazw lub innych chronionych praw w odniesieniu do sprzętu, materiałów lub urządzeń użytych lub związanych z wykonywaniem robót i w sposób ciągły będzie informować Zamawiającego o swoich działaniach, przedstawiając kopie zezwoleń i inne odnośne dokumenty. Wszelkie straty, koszty postępowania, obciążenia i wydatki wynikłe z lub związane z naruszeniem jakichkolwiek praw patentowych pokryje Wykonawca. 7.10 Równoważność norm i zbiorów przepisów prawnych Gdziekolwiek w dokumentach przetargowych (SIWZ) powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt, wykonywane i zbadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów o ile w warunkach umowy przetargowej nie postawiono inaczej. W przypadku gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich proponowanymi zamiennikami muszą być dokładnie opisane przez Wykonawcę i przedłożone Zamawiającemu do zatwierdzenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5.000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 poz. 110 z póżn. zm.). 3. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 22 sierpnia 2019r. o godzinie 10:00. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Bank Spółdzielczy w Będzinie ul. Modrzejowska 73, 42 – 500 Będzin nr 04 8438 0001 0000 3362 2000 0010 z dopiskiem „wadium” na przetarg o nazwie: „Zimowe utrzymanie dróg publicznych i lokalnych na terenie Gminy Psary w sezonie zimowym 2019/2020” Uwaga Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4.1. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 4.2. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 4.6. lit. a) niniejszego rozdziału SIWZ. 4.3. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4.4. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4.5. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 4.2. niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 4.6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ; - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4.7. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 4.8. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt 3 (3.1. – 3.2.) do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 oraz załącznik nr 3 do SIWZ (oświadczenie z art. 25a Pzp). Informacje zawarte w Oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2)W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca przekazuje stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy Pzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informację z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę, oświadczenia, o którym mowa w pkt. 4.2. powyżej, zobowiązany jest złożyć każdy w Wykonawców wspólnie składających ofertę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach