Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych – Zadanie VIII

Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu ogłasza przetarg

  • Adres: 61851 Poznań, ul. Zielona
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 618 593 430 , fax. 618 593 429
  • Data zamieszczenia: 2018-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu
    ul. Zielona 8
    61851 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 618 593 430, fax. 618 593 429
    REGON: 63128108000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.zdp.poznan.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg powiatowych – Zadanie VIII
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego jest zimowe utrzymanie sieci dróg powiatowych na terenie gminy Buk i Stęszew w sezonie zimowym 2018/2019 oraz 2019/2020. 2. Warunkiem rozpoczęcia realizacji zadania jest otrzymanie informacji od zamawiającego o rozpoczęciu akcji zimowego utrzymania dróg. Przed przystąpieniem do realizacji działań ZUD Wykonawca ustali z Zamawiającym trasy przejazdu pojazdów. 3. Drogi objęte przetargiem podzielono na obowiązujące w ZDP „Standardy zimowego utrzymania dróg”, podano numery i nazwy dróg, długości poszczególnych odcinków. Na potrzeby zamówienia opracowano specjalne mapki. 4. Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie działania ZDP prowadzone będzie w standardzie II, III, IV. Opis standardów oraz dopuszczalne odstępstwa zawiera tabela „Standardy zimowego utrzymania dróg powiatowych” Załącznik nr 7. 5. Na drogach objętych II, III, IV standardem zimowego utrzymania, po wystąpieniu niekorzystnych warunków atmosferycznych, w wyniku których powstała śliskość zimowa lub droga wymaga odśnieżania Wykonawca realizuje wszystkie działania w ramach zadania po uzgodnieniu z Dyżurnym Zarządu Dróg Powiatowych, w czasie określonym dla tych standardów. Dyżurny Zarządu Dróg Powiatowych prowadzi dziennik poleceń, w którym notuje się datę, godzinę (z dokładnością do 5 minut) i zakres działań zleconych Wykonawcy. 6. Uzgodnienia i polecania wyjazdów będą wydawane przez Dyżurnego ZDP w Poznaniu na wskazany przez Wykonawcę jeden numer telefoniczny czynny 24 godziny na dobę. W przypadku, gdy Wykonawca prowadzi działania na kilku zadaniach, również wskazuje jeden numer telefoniczny obowiązujący dla wszystkich zadań. 7. W przypadku intensywnych opadów śniegu uniemożliwiających utrzymanie wymaganych standardów lub zamieci powodujących powstawanie zasp Zamawiający wymaga utrzymania przejezdności dróg - Wykonawca sam decyduje o użyciu pługów bez GPS oraz ciężkiego sprzętu do wykonania działania na drogach objętych II, III, IV standardem zimowego utrzymania. Cena użycia sprzętu ciężkiego jest wkalkulowana w cenę jednostkową za odśnieżanie. Przed wysłaniem sprzętu ciężkiego oraz pługów bez GPS należy zgłosić Zamawiającemu wyjazd tego sprzętu wraz z podaniem miejsc i długości odcinków na jakich będzie pracował, aby Zamawiający mógł kontrolować jakość prac bezpośrednio w terenie. Zamawiający odmówi zapłaty za nie zgłoszone przed wyjazdem działania pojazdami bez GPS. 8. Po wydaniu przez Zamawiającego polecenia o natychmiastowym podjęciu działań maksymalny czas reakcji Wykonawcy (podjęcie działania na wskazanych odcinkach, drogach powiatowych lub całym zadaniu, do obliczania czasu reakcji bierze się godzinę z dziennika poleceń) wynosi 1 godzinę. Jeżeli Wykonawca nie podejmie działań w określonym terminie Zamawiający może zlecić wykonanie zastępcze na koszt Wykonawcy oraz obciążyć Wykonawcę karami zgodnie z Umową. 9. Zimowe utrzymanie dróg zaliczonych do standardu IV oraz posypywania całych ciągów dróg standardu III realizowane jest wyłącznie po uzgodnieniu lub na polecenie osoby pełniącej dyżur zimowego utrzymania dróg Zarządu Dróg Powiatowych. 10. Dla właściwej obsługi zimowego utrzymania dróg powiatowych, Wykonawcy zobowiązani są do: 1) dysponowania bazą lub bazami materiałowo-sprzętowymi w takiej odległości, aby na najdalszym utrzymywanym odcinku drogi zakończyć działania w wymaganym przez Zamawiającego czasie – Załącznik nr 7 „Standardy zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie zimowym 2018/19 i 2019/20 2) wystarczającą ilością sprzętu, 3) kwalifikowanym personelem, 4) zapasem soli i piasku, 5) sprawnie działającą łącznością telefoniczną oraz FAX (24 godz. na dobę), 6) sprawnie działającą pocztą e-mail (24 godz. na dobę) z potwierdzeniem odbioru wiadomości. 11. W celu kontroli realizacji zadań Wykonawca zobowiązany jest do wyrażenia zgody na zamontowanie systemu lokalizacji pojazdów w postaci nadajników GPS i monitoringu na sprzęcie obsługującym zimowe utrzymanie dróg - pługopiaskarkach. Nadajniki i ich montaż będzie zapewniony i opłacony przez ZDP. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania sprzętu, który będzie obsługiwany do wykonania zadania w minimalnej ilości: 12. Wykonawca jest zobowiązany w ciągu 3 dni od dnia podpisania umowy udostępnić pojazdy do montażu obowiązkowych urządzeń GPS (pługopiaskarki podstawowe i zapasowe). Montaż odbywa się w siedzibie Wykonawcy lub innym wskazanym miejscu. Zamontowane nadajniki GPS są obsługiwane wyłącznie przez ZDP. Zabrania się ingerencji innych osób (poza pracownikami ZDP i firmy montującej nadajniki) w działania nadajników GPS. 13. Wykonawca jest zobowiązany prowadzić działania zimowego utrzymania dróg pługopiaskarkami niezależnie od panujących warunków pogodowych i pory dnia. Pługopiaskarki zapasowe w ramach niniejszego przetargu mogą być wykorzystywane w innych zadaniach, o ile nie ma potrzeby ich wykorzystania na zadaniu, do którego są przypisane (np. w przypadku awarii sprzętu podstawowego). Dla działań prowadzonych przez pługopiaskarki zapasowe stosuje się takie same wymagania i standardy jak dla podstawowych. 14. Pługopiaskarki z zamontowanym nadajnikiem GPS są podstawowym sprzętem do realizacji działań ZUD. Pługi bez GPS oraz sprzęt ciężki są używane wyłącznie do prowadzenia działań w trudnych warunkach pogodowych na zasadach opisanych w pkt 8. W przypadku awarii lub alternatywnego/dodatkowego wykorzystania sprzętu do obsługi zadania, Zamawiający dopuszcza montaż kolejnych nadajników GPS na innym sprzęcie Wykonawcy. Przy zmianie sprzętu Wykonawca powinien wystosować oficjalny wniosek z oświadczeniem o spełnieniu przez nowy sprzęt warunków określonych w przetargu. Zamawiający zleci montaż dodatkowych urządzeń GPS na prośbę Wykonawcy. Jednakże w takim wypadku wszelkie opłaty związane z zakupem, montażem, demontażem, opłatą abonamentową ponosi Wykonawca. Powyższe opłaty będą potrącone z Faktury wystawionej Zamawiającemu. 15. W ciągu 3 dni licząc od dnia podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest zgromadzić zapas materiałów: soli i piasku w ilości umożliwiającej 5- krotne posypanie dróg objętych przetargiem. Mieszanka wykorzystywana do zwalczania śliskości to mieszanina o zawartości minimum 50% soli. 16. Szczegółowe ustalenia zawarto w Szczegółowej specyfikacji technicznej oraz załączonym projekcie umowy. 17. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli gotowości sprzętu i zapasów materiałów wymienionych w pkt 11 przed rozpoczęciem „Zimowego utrzymania dróg”, oraz podczas całego okresu zimowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90630000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 20 000,00 zł. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 1089) . 4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp, tj.: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Handlowy w Warszawie S.A. Oddział w Poznaniu Nr 61 1030 1247 0000 0000 0782 2004; Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium, tzn. wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. 7. Zaleca się by oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp Wykonawca, złożył wraz z ofertą, nie łącząc trwale z ofertą, w sposób umożliwiający Zamawiającemu zwrot dokumentu bez konieczności dekompletowania oferty. W innym przypadku dokument należy złożyć w zamkniętej kopercie oznaczonej nazwą postępowania z dopiskiem „wadium”, w siedzibie Zamawiającego, ul. Zielona 8, 61-851 Poznań, pok. 026. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych- Zadanie nr VIII”. Oznaczenie sprawy: ZDP.WO.261.5.68/18.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz ofertowy stanowiący załącznik 1 do SIWZ , zobowiązanie o oddaniu Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowiące załącznik 4 do SIWZ, jeśli Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów; pełnomocnictwo, jeżeli zachodzą okoliczności, o których mowa w rozdz. XI pkt 9 SIWZ. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 Pzp (informacja z otwarcia ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp stanowi załącznik 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach