Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2009 - 2010

Zarząd Dróg Powiatowych w Tucholi ogłasza przetarg

  • Adres: 89-500 Tuchola, ul. Przemysłowa 6
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 5590112 , fax. 052 5590112
  • Data zamieszczenia: 2009-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Tucholi
    ul. Przemysłowa 6 6
    89-500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 052 5590112, fax. 052 5590112
    REGON: 09236162800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bippowiat.tuchola.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2009 - 2010
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udostępnienie sprzętu wraz z obsługą i materiałem do świadczenia usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych, którymi w imieniu Zarządu Powiatu Tucholskiego zarządza Zarząd Dróg Powiatowych. Zarząd Dróg Powiatowych w Tucholi posiada w swoim zarządzie łącznie 396,527 km dróg powiatowych, które przebiegają przez 6 gmin: Cekcyn, Gostycyn, Kęsowo, Lubiewo, Tucholę i Śliwice, z czego 2,2 km występuje na terenie miasta Tuchola. Zamawiający, do celów zimowego utrzymania, podzielił sieć dróg powiatowych na pięć Stref Zimowego Utrzymania (SZU), które zostały ujęte w poszczególnych częściach zamówienia: CZĘŚĆ A. SZU I - GMINA GOSTYCYN I KĘSOWO Strefa I obejmuje obszar Gminy Gostycyn i Kęsowo. W strefie I leży 93,0 km dróg powiatowych. Zamawiający potrzebuje następujący sprzęt: 1. nośnik z piaskarką o ładowności nie mniejszej niż 6 ton i pługiem o parametrach nie mniejszych niż PO - 64. Nośnik z piaskarką jest podstawiany na wezwanie Zamawiającego z: a) jednorodną mieszanką kruszyw z solą drogową 30%, szacunkowa, całkowita ilość mieszanki: 260 ton; b) solą drogową, szacunkowa, całkowita ilość soli drogowej: 60 ton. CZĘŚĆ B. SZU II - GMINA LUBIEWO Strefa II obejmuje obszar Gminy Lubiewo. W strefie II leży 78,0 km dróg powiatowych. Zamawiający potrzebuje następujący sprzęt: 1. nośnik z piaskarką o ładowności nie mniejszej niż 6 ton i pługiem o parametrach nie mniejszych niż PO - 64. Nośnik z piaskarką jest podstawiany na wezwanie Zamawiającego z: a) jednorodną mieszanką kruszyw z solą drogową 30%, szacunkowa, całkowita ilość mieszanki: 220 ton; b) solą drogową, szacunkowa, całkowita ilość soli drogowej: 60 ton. CZĘŚĆ C. SZU III - GMINA CEKCYN Strefa III obejmuje obszar Gminy Cekcyn. W strefie III leży 83,7 km dróg powiatowych. Zamawiający potrzebuje następujący sprzęt: 1. nośnik z piaskarką o ładowności nie mniejszej niż 10 ton i pługiem o parametrach nie mniejszych niż PO - 64. Nośnik z piaskarką jest podstawiany na wezwanie Zamawiającego z: a) jednorodną mieszanką kruszyw z solą drogową 30%, szacunkowa, całkowita ilość mieszanki: 240 ton; b) solą drogową, szacunkowa, całkowita ilość soli drogowej: 60 ton. CZĘŚĆ D. SZU IV - GMINA ŚLIWICE Strefa IV obejmuje obszar Gminy Śliwice. W strefie IV leży 64,0 km dróg powiatowych. Zamawiający potrzebuje następujący sprzęt: 1. nośnik z piaskarką o ładowności nie mniejszej niż 8 ton i pługiem o parametrach nie mniejszych niż PO - 64. Nośnik z piaskarką jest podstawiany na wezwanie Zamawiającego z: a) jednorodną mieszanką kruszyw z solą drogową 30%, szacunkowa, całkowita ilość mieszanki: 200 tony; b) solą drogową, szacunkowa, całkowita ilość soli drogowej: 60 ton CZĘŚĆ E. SZU V - GMINA TUCHOLA Strefa V obejmuje obszar Gminy Tuchola. W strefie V leży 60,4 km dróg powiatowych. Zamawiający potrzebuje następujący sprzęt: 1. nośnik do osprzętu Zamawiającego: posypywarki STRATOS typ B - VALN - 450 o ładowności 4 tony i pług lemieszowo - odśnieżny HYDROG POH - 3000. Nośnik jest do stałej dyspozycji Zamawiającego. Materiał do załadunku zapewnia Zamawiający. Zamawiający będzie usuwał awarie swojego sprzętu we własnym zakresie, natomiast wszelkie uszkodzenia mechaniczne będzie naprawiał Wykonawca. CZĘŚĆ F: Zamawiający będzie potrzebował 2 nośniki z pługami o parametrach nie mniejszych niż PO - 64. UWAGA: Zamawiający może dysponować sprzętem Wykonawcy zgodnie ze swoimi potrzebami dotyczącymi zimowego utrzymania dróg powiatowych także poza SZU przewidzianymi dla danej części zamówienia. 1.1 Wymagania dla sprzętu: A. Wymagania dotyczące sprzętu do usuwania śliskości zimowej. Rozsypywarki (piaskarki) środków chemicznych i materiałów uszorstniających muszą zapewniać płynną regulację ilości rozsypywanych środków do usuwania śliskości zimowej oraz równomierny wydatek jednostkowy (g na m?), bez względu na prędkość ruchu piaskarki. Piaskarki powinny mieć możliwości zmiany szerokości (symetrycznie i asymetrycznie) rozsypywania podczas jazdy, a także mogą być dodatkowo wyposażone w zbiorniki na solankę. Sprzęt używany do robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg musi być wyposażony w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym. Operatorem sprzętu może być osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia, np. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość techniczną obsługiwanego sprzętu i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu dróg. Przed rozpoczęciem pracy operator ma obowiązek dokonania sprawdzenia stanu technicznego nośnika i sprzętu, a w czasie pracy powinien: wykonywać wyłącznie czynności związane z obsługą sprzętu i prowadzenia nośnika, obserwować w sposób ciągły sprzęt roboczy i zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo osób i pojazdów znajdujących się w pobliżu, przestrzegać obowiązujących zasad Kodeksu drogowego. Wszelkie uszkodzenia zagrażające bezpieczeństwu użytkowników dróg oraz obsługiwanego sprzętu należy niezwłocznie usunąć. Wykonawca zezwoli Zamawiającemu na montaż urządzeń GPS na sprzęcie uczestniczącym w akcji zimowej. B. Wymagania dotyczące sprzętu do odśnieżania. Nośnikami pługów odśnieżnych mogą być samochody lub inne pojazdy samobieżne z napędem na dwie lub więcej osi. Układ napędowy nośnika powinien zapewniać długotrwałą pracę na niskich przełożeniach skrzyni biegów, przy pełnym obciążeniu silnika. Ponadto, podnoszenie i opuszczanie pługa musi odbywać się z kabiny kierowcy. Łańcuchy przeciwśnieżne, hak i łopaty powinny stanowić dodatkowe wyposażenie. Konstrukcja płyty czołowej (czołownicy) oraz jej mocowania musi być dostatecznie sztywna. Połączenie pługa z nośnikiem powinno umożliwiać regulację wysokości ostrza lemiesza nad powierzchnią jezdni. Konstrukcja czołownicy powinna umożliwiać szybki montaż i demontaż zespołu do odśnieżania. Odkładnice powinny być wykonane z blachy stalowej lub tworzywa sztucznego o dostatecznej wytrzymałości i elastyczności. W zależności od pracy, jaką mają wykonywać, lemiesze powinny być wykonane z gumy lub tworzywa sztucznego, nie dopuszczalne jest używanie w codziennej eksploatacji lemieszy stalowych. Do zrywania naboju śnieżnego można używać specjalnych lemieszy wykonanych z bardzo twardej stali odpornej na ścieranie. Za każdym razem do takiej pracy wymagana jest indywidualna zgoda kierującego akcją zimową. Sprzęt używany do robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg musi być wyposażony w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym. Operatorem sprzętu może być osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia, np. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość techniczną obsługiwanego sprzętu i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu dróg. Dostawca sprzętu musi zapewnić wymianę kierowców w razie przedłużania się akcji zimowej aby czas pracy kierowcy był zgodny z obowiązującymi przepisami. Przed rozpoczęciem pracy operator ma obowiązek dokonać sprawdzenia stanu technicznego nośnika i sprzętu, a w czasie pracy powinien: wykonywać wyłącznie czynności związane z obsługą sprzętu i prowadzenia nośnika, obserwować w sposób ciągły sprzęt roboczy i zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo osób i pojazdów znajdujących się w pobliżu, przestrzegać obowiązujących zasad Kodeksu drogowego. Wszelkie uszkodzenia zagrażające bezpieczeństwu użytkowników dróg oraz obsługiwanego sprzętu należy niezwłocznie usunąć oraz zgłaszać dyżurnemu. Wykonawca zezwoli Zamawiającemu na montaż urządzeń GPS na sprzęcie uczestniczącym w akcji zimowej. Zamawiający zastrzega sobie prawo wykorzystania sprzętu wraz z materiałem na wszystkich zarządzanych drogach nie tylko tych, wynikających z danej SZU. 1.2 Wymagania dla jednorodnej mieszanki kruszyw z solą drogową: Zamawiający złoży zamówienie na jednorodną mieszankę kruszywa z solą drogową o zawartości wagowej soli w mieszance nie mniejszej niż 30% (zaleca się przygotowanie mieszanki z 2 objętości materiału uszorstniającego i 1 objętość soli). Cena 1 tony jednorodnej mieszanki zawiera cenę załadunku. A. Wymagania dla soli drogowej. Sól drogowa powinna spełniać wymagania normy PN - 86_C-84081_02. Zalecany skład soli drogowej to 96% NaCl + 2,5%CaCl2 + 0,2% K4Fe(CN)6. B. Wymagania dla kruszyw. Kruszywo stosowane do mieszanki nie powinno być zbyt łamliwe i nie może zawierać zanieczyszczeń ilastych oraz gliniastych. Zawartość ziaren drobnych (<0,075 mm) powinna być minimalna (zaleca się, do 3%), ponieważ ziarna te mogą zwiększać możliwość poślizgu. Ziarna nie mogą być spłaszczone i powinny mieć kształt regularny. Kruszywo powinno wykazywać dostateczną wytrzymałość na mechaniczne niszczenie ich przez ruch (nie mogą ulegać rozdrabnianiu). Nie powinny zawierać zanieczyszczeń mogących wzmagać korozję pojazdów i konstrukcji stalowych. Zamawiający dopuszcza do zastosowania w mieszance: piasek o uziarnieniu do 2 mm, wg PN-B-11113:1996; kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm, wg PN-B-11111:1996; kruszywo kamienne łamane o uziarnieniu do 4 mm, w PN-B- 112:1996; zastosowanie materiałów innych niż podane w SIWZ będzie dopuszczalne, ale tylko za zgodą Zamawiającego. 1.3 Wymagania dla soli drogowej: Sól drogowa powinna spełniać wymagania normy PN - 86/C-84081/02. Zalecany skład soli drogowej to 96% NaCl + 2,5%CaCl2 + 0,2% K4Fe(CN)6. Cena 1 tony soli drogowej zawiera cenę załadunku. 1.4 Prowadzenie akcji zimowej. Całością zadań dotyczących zimowego utrzymania dróg powiatowych kieruje Zarząd Dróg Powiatowych w Tucholi, zwany Zamawiającym. Wykonawca dostarcza sprzęt wraz z obsługą i materiałem, oddając go do dyspozycji Zamawiającego. Prowadzenie robót z zakresu zimowego utrzymania dróg będzie odbywać się według standardów uchwalonych przez Zarząd Powiatu Tucholskiego oraz potrzeb Zamawiającego. Kierowanie akcją zimową odbywa się z siedziby Zamawiającego przy ul. Przemysłowej 6 w Tucholi. Zamawiający wyznaczy imiennie osoby tzw. dyżurnych do kierowania akcją zimową. Dyżurny podejmuje decyzje dotyczące: zakresu robót zimowego utrzymania potrzebnych do wykonania na drogach danego obszaru, czasu trwania dyżuru operatorów sprzętu, ilości potrzebnego materiału, wezwania i zwolnienia Wykonawców, ilości potrzebnego sprzętu i czasu jego pracy, kontroli jakości wykonanej pracy przez Wykonawców. Sprzęt powinien być przystosowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w ciągu 1 godziny od chwili podjęcia decyzji o konieczności rozpoczęcia akcji na drodze. Wykonawca będzie wzywany do wykonywania robót z zakresu zimowego utrzymania dróg telefonicznie od godziny 000 do godziny 2400 przez dyżurnego, powołanego do kierowania akcją zimową na sieci dróg powiatowych. Operatorzy sprzętu, wyznaczeni do akcji zimowej muszą zgłosić się do dyżurnego przed rozpoczęciem pracy i po jej zakończeniu. Przed rozpoczęciem pracy operator sprzętu zgłasza się do dyżurnego, w wyznaczonym czasie, po szczegółowe wytyczne. Dyżurny określa, które z poniższych zadań zostaną zlecone do wykonania: pełnienie dyżuru - czas dyżuru będzie liczony od momentu stawienia się operatora sprzętu u dyżurnego; wyjazd na drogę - czas pracy sprzętu będzie liczony od momentu zgłoszenia dyżurnemu pojazdu, który jest gotowy do rozpoczęcia akcji. Każdy z operatorów musi posiadać sprawny telefon komórkowy. W przypadku wystąpienia awarii sprzętu podczas wykonywania robót z zakresu zimowego utrzymania dróg, operator musi niezwłocznie powiadomić o tym dyżurnego. W tym momencie, czas pracy tego sprzętu zostanie przerwany, aż do chwili usunięcia awarii lub podstawienia innego, sprawnego sprzętu o podobnych parametrach. Ponowne przystąpienie do wykonywania powierzonych zadań również musi być zgłoszone dyżurnemu. Niezgłoszenie awarii sprzętu dyżurnemu, pociągnie za sobą naliczenie kar. W ekstremalnych warunkach Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pracę sprzętu przez całą dobę, co związane jest z zapewnieniem niezbędnej liczby operatorów, których praca obwarowana jest przepisami o czasie pracy kierowców. W bardzo sprzyjających warunkach atmosferycznych lub innych uzasadnionych okolicznościach istnieje możliwość czasowego zwolnienia sprzętu z gotowości do akcji zimowej, ale tylko po uzyskaniu zgody dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tucholi. 1.5 Zakres kontroli Zamawiający będzie sprawował kontrolę nad przebiegiem i jakością robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906300002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie jest wymagane
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O dzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają wymagania zawarte w art. 22 ust.1 ustawy Pzp. Ocena spełniania warunków zostanie dokonana według formuły: spełnia/nie spełnia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie wymagane zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych - wg wzoru stanowiącego załącznik do oferty (formularz Zamawiającego) - Załącznik nr 1; 2. Odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej - Załącznik 2; 3. Doświadczenie zawodowe - Załącznik 3; 4. Potencjał kadrowy - Załącznik 4. 5. Ubezpieczenie - Załącznik nr 5

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bippowiat.tuchola.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach