Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Powiatu Tczewskiego

Powiat Tczewski ogłasza przetarg

  • Adres: 83110 Tczew, ul. Piaskowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 587 734 800
  • Data zamieszczenia: 2016-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tczewski
    ul. Piaskowa 2
    83110 Tczew, woj. pomorskie
    tel. 587 734 800
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Powiatu Tczewskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe świadczenie usług zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie Powiatu Tczewskiego. 2.2 Zamawiający dokonał podziału zamówienia na dwie części i dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Zamawiający nie zastrzega liczby części zamówienia, na które Wykonawca może złożyć ofertę przetargową. 2.3 Przedmiot zamówienia obejmuje następujące części zamówienia: 1) Część nr 1 zamówienia: zimowe utrzymanie jezdni; 2) Część nr 2 zamówienia: zimowe utrzymanie chodników. CZĘŚĆ NR 1 2.4 Świadczenie usług w zimowym utrzymaniu jezdni dróg powiatowych w następującym zakresie: 2.4.1 odśnieżania i posypywania materiałem uszarstniającym dróg powiatowych na terenie gminy Tczew i gminy Subkowy wyznaczonych w załączonym wykazie dróg o łącznej długości 100,212 km (Załącznik nr 4 do SIWZ), 2.4.2 odśnieżania dróg powiatowych na terenie Powiatu Tczewskiego koparko-ładowarkami, ładowarką np. typu fadroma oraz pługiem ciężkim (sprzęt dodatkowy), 2.4.3 świadczenia usług związanych z interwencyjnym wywozem śniegu (teren Powiatu Tczewskiego). Usługi wskazane w pkt 2.4.1 będą zlecane na terenie gminy Tczew i gminy Subkowy, wskazane w pkt 2.4.2 – 2.4.3 mogą być zlecane na terenie całego Powiatu. 2.5 Zamawiający zapewnia: 2.5.1 dwie piaskarki, 2.5.2 dwa pługi, 2.5.3 mieszankę do posypywania dróg, 2.5.4 miejsce służące za składowisko mieszanki i punkt załadowczy na terenie bazy w Tczewie przy ul. Armii Krajowej 84 (wskazane miejsce nie posiada żadnego zaplecza socjalnego dla pracowników – jest to jedynie miejsce składowania materiałów i punkt załadowczy). 2.6 Wykonawca musi zapewnić: 2.6.1 jedną solarko-piaskarkę o pojemności zasobnika minimum 4 m3 (na wypadek awarii sprzętu podstawowego) posiadającą automatyczny system sterowania zapewniający stabilność wydatku posypywania niezależnie od zmiany prędkości nośnika i szerokości posypywania, automatyczne bezstopniowe lub stopniowe dozowania mieszanek uszarstniających od 10 do 30 g/m2 oraz automatyczne bezstopniowe lub stopniowe sterowanie szerokością posypywania od 2 do 7 m z możliwością posypywania asymetrycznego, 2.6.2 dwa samochody o ładowności minimum 8 ton (w tym jeden z napędem na trzy osie) umożliwiające zamontowanie i właściwą pracę piaskarki z pługiem, 2.6.3 samochód rezerwowy do świadczenia usług w przypadku awarii pojazdu podstawowego, 2.6.4 sprzęt załadowczy umożliwiający każdorazowy załadunek mieszanki na samochody, 2.6.5 minimum dwie koparko-ładowarki o pojemności ładowacza powyżej 1 m3, 2.6.6 młot hydrauliczny montowany na sprzęcie umożliwiający skuwanie lodu, 2.6.7 samochód z napędem minimum na trzy osie z zamontowaną czołownicą i pługiem ciężkim dwustronnym do interwencyjnego usuwania zasp śnieżnych o wysokości powyżej 0,5 m, 2.6.8 minimum jedną ładowarkę o pojemności ładowacza powyżej 3 m3, 2.6.9 ekipę do wywozu śniegu składającą się z samochodu samowyładowczego o pojemności skrzyni ładunkowej od 12 do 16 m3, koparko-ładowarki o pojemności ładowacza powyżej 1 m3 oraz 4 pracowników, 2.6.10 odpowiednią ilość kierowców i operatorów zapewniającą pełną obsługę całości sprzętu, wyposażonych w telefony komórkowe (kontakt całodobowy). 2.7 Orientacyjna wielkość przedmiotu zamówienia: UWAGA! Na potrzeby porównania i oceny ofert Wykonawca obliczy łączną cenę ofertową na podstawie prognozowanych ilości godzin dla poszczególnych rodzajów usług (zgodnie z formularzem cenowym). Ma to jedynie charakter pomocniczy i teoretyczny, a rozliczenie będzie następowało w oparciu o rzeczywiste wykonanie czynności na podstawie stawek zawartych w formularzu cenowym oraz umowie. 2.8 Zakres i sposób świadczenia usług: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie ze standardem i zakresem zimowego utrzymania określonymi w Załączniku nr 4 i 5 do specyfikacji. Łączna długość dróg powiatowych w gminie Tczew i gm. Subkowy objętych zimowym utrzymaniem wynosi 100,212 km. Ilości faktycznie wykonanych usług będą potwierdzane dokumentami pracy pojazdu wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu świadczonych usług. Wykonawca jest obowiązany posiadać cały sprzęt, jakim dysponuje, w gotowości wyjazdu w ciągu maksymalnie 1,5 godziny (samochody z piaskarkami). Uruchomienie sprzętu będzie ogłaszane przez przedstawiciela Zamawiającego lub przez Wykonawcę po uzgodnieniu tego z Zamawiającym (telefoniczne, wiadomością sms, faksem lub pocztą e-mail). Usługi dodatkowe (koparko-ładowarki, ładowarka, pług ciężki, wywóz śniegu) będą zlecane tylko w sytuacji znacznego pogorszenia sytuacji na drogach - Zamawiający zastrzega, iż w przypadku wyjątkowo łagodnej zimy istnieje możliwość nie zlecania tego rodzaju usług. UWAGA! Wykonawca w ramach niniejszej umowy, na własny koszt, jest zobowiązany do posiadania w samochodach będących nośnikami do piaskarek i pługów, systemów lokalizacji GPS oraz do udostępnienia Zamawiającemu możliwości stałego monitorowania pracy pojazdów na następujących zasadach: - systemy monitorowania pojazdów będą zamontowane na obu samochodach używanych do zimowego utrzymania dróg (nośniki do piaskarek i pługów), - kierowcy Wykonawcy obsługujący w/w samochody będą zobowiązani do każdorazowego uruchomienia systemów na czas prowadzenia akcji – godziny przepracowane przez sprzęt bez uruchomionego systemu nie będą podstawą do zapłaty (nie dotyczy pojazdu zastępczego). 2.9 Wynagrodzenie Wykonawcy w trakcie trwania umowy będzie obliczane w następujący sposób: - za roboczogodzinę pracy jednego nośnika z piaskarką i pługiem (odśnieżanie, odśnieżanie z posypywaniem lub posypywanie) w gotowości wyjazdu w ciągu maksymalnie 1,5 godziny od zgłoszenia, - za roboczogodzinę odśnieżania przy użyciu koparko-ładowarki (poj. pow. 1 m3) w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia, - za roboczogodzinę odśnieżania przy użyciu pługa ciężkiego w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia, - za roboczogodzinę skuwania lodu przy użyciu sprzętu z zamontowanym młotem hydraulicznym w gotowości wyjazdu w ciągu 3 godzin od zgłoszenia, - za roboczogodzinę odśnieżania przy użyciu ładowarki (poj. pow. 3 m3) w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia, - za wywiezienie 1 m3 śniegu z terenu dróg powiatowych w gotowości wyjazdu w ciągu 12 godzin od zlecenia. W/w wynagrodzenie musi uwzględniać wszelkie koszty i materiały konieczne do prowadzenia akcji (poza materiałami do zwalczania śliskości zimowej i uszarstniania nawierzchni dróg), tj.: - montaż pługów i piaskarek na samochody Wykonawcy oraz demontaż sprzętu po zakończeniu sezonu, - wynagrodzenie kierowców, operatorów i pracowników Wykonawcy, - posiadanie lamp sygnalizacyjnych koloru pomarańczowego, - posiadanie dodatkowych lamp reflektorowych (szperacz), - wyposażenie kierowców w telefony komórkowe, - każdorazowy załadunek samochodów, - paliwo i inne bieżące materiały eksploatacyjne, - dojazd do miejsca wezwania, - zabezpieczenie materiałów do zwalczania śliskości i uszarstniania przed wpływem warunków atmosferycznych, - zmianowość sprzętu, - obowiązek w przypadku awarii zastąpienia sprzętem tego samego typu, - Wykonawca jest zobowiązany do umycia sprzętu Zamawiającego po zakończeniu każdej z akcji, - korzystając z placu na terenie bazy Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do regularnego oczyszczania placu i boksów do składowania materiałów, - po zakończeniu sezonu zimowego nastąpi przegląd sprzętu (pługi, piaskarki). Za ewentualne uszkodzenia zostanie obciążony Wykonawca, - dojazd do miejsca wezwania (w przypadku wywozu śniegu), - miejsce utylizacji śniegu (w przypadku wywozu śniegu). Wynagrodzenie będzie płacone za godziny pracy sprzętu liczone od wyjazdu z terenu bazy Zamawiającego w Tczewie do momentu zakończenia świadczenia usług. CZĘŚĆ NR 2 2.10 Świadczenie usług w zimowym utrzymaniu chodników w ciągu dróg powiatowych w następującym zakresie ręcznego lub mechanicznego oczyszczania ze śniegu i lodu oraz posypywania materiałem uszarstniającym chodników na terenie Powiatu Tczewskiego. Przedmiotowe usługi mogą być zlecane na terenie całego Powiatu. 2.11 Wykonawca musi zapewnić: 2.11.1 piasek do posypywania chodników, 2.11.2 miejsce składowania materiałów, 2.11.3 wszelkie materiały oraz pracowników niezbędnych do prawidłowego i terminowego odśnieżania chodników, odpowiednią ilość kierowców i operatorów zapewniającą pełną obsługę całości sprzętu, wyposażonych w telefony komórkowe (kontakt całodobowy). 2.12 Orientacyjna wielkość przedmiotu zamówienia: UWAGA! Na potrzeby porównania i oceny ofert Wykonawca obliczy łączną cenę ofertową na podstawie prognozowanych ilości godzin dla poszczególnych rodzajów usług (zgodnie z formularzem cenowym). Ma to jedynie charakter pomocniczy i teoretyczny, a rozliczenie będzie następowało w oparciu o rzeczywiste wykonanie czynności na podstawie stawek zawartych w formularzu cenowym oraz umowie. 2.13 Zakres i sposób świadczenia usług: Oczyszczanie chodników ze śniegu i lodu oraz posypanie materiałem uszarstniającym może być wykonywane ręcznie lub mechanicznie. Mechaniczne odśnieżanie chodników może być prowadzone wyłącznie przy użyciu sprzętu zapewniającego nieuszkodzenie nawierzchni chodników. Chodniki muszą być odśnieżane na całej szerokości. W przypadku uszarstniania nawierzchni chodników minimalne ilości rozsypanego piasku na powierzchni chodnika powinny wynosić minimum 50 gr/m2. Łączna powierzchnia chodników przewidzianych do odśnieżania na terenie miasta Tczewa wynosi ok. 26,53 a. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu świadczonych usług. Odśnieżanie chodników będzie zlecane w zależności od panujących warunków. W przypadku zlecenia odśnieżenia całego zakresu na terenie miasta Tczewa (ok. 26,53 a) Wykonawca jest zobowiązany wykonać zadanie w nieprzekraczalnym terminie 2 godzin. Wykonawca będzie powiadamiany o uruchamianiu akcji telefoniczne, wiadomością sms, faksem lub pocztą e-mail. Do wykonywania usługi Wykonawca musi przystąpić w nieprzekraczalnym terminie: - 1 godziny od otrzymania zlecenia - na terenie miasta Tczewa - 3 godzin od otrzymania zlecenia – poza miastem, na terenie Powiatu Tczewskiego 2.14 Wynagrodzenie Wykonawcy w trakcie trwania umowy będzie obliczane w następujący sposób: - za odśnieżenie i posypanie materiałami uszarstniającymi chodników w gotowości reakcji w ciągu 1 godziny od otrzymania zlecenia - za 1 ar (teren miasta Tczewa), - za odśnieżenie i posypanie materiałami uszarstniającymi chodników w gotowości reakcji w ciągu 3 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 ar (poza miastem), - za skucie lodu na chodnikach w gotowości reakcji w ciągu 1 godziny od otrzymania zlecenia - za 1 ar (teren miasta Tczewa), - za skucie lodu na chodnikach w gotowości reakcji w ciągu 3 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 ar (poza miastem). W/w wynagrodzenie musi uwzględniać wszelkie koszty i materiały konieczne do prowadzenia akcji, tj.: - wynagrodzenie pracowników Wykonawcy, - wyposażenie pracowników w telefony komórkowe, - dojazd do miejsca wezwania, - wszelkie materiały konieczne do odśnieżania chodników (np. zakup materiałów uszarstniających (piasek), zapewnienie odpowiedniej ilości pracowników, ew. materiały eksploatacyjne w przypadku mechanicznego wykonywania usług itp). DOTYCZY OBU CZĘŚCI ZAMÓWIENIA: 2.15 Na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług, czyli tzw. pracowników fizycznych. Jeżeli podczas realizacji zadania usługę będzie wykonywać osoba niezatrudniona na umowę o pracę co zostanie ustalone przez Zamawiającego osoba taka będzie musiała zakończyć wykonywanie usługi, a Wykonawca zapłaci Zamawiającemu tytułem kary umownej 1 000 PLN za każdy taki przypadek. Fakt ujawnienia takiej osoby musi zostać potwierdzony pisemną notatką sporządzoną przez przedstawicieli Zamawiającego. Notatka nie musi być podpisana przez Wykonawcę lub jego przedstawicieli. 2.16 Informacje o podwykonawcach: 1) Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w swojej ofercie (Załączniku Nr 1 do SIWZ – Formularzu oferty) części zamówienia, którą zamierza powierzyć podwykonawcy wraz z podaniem nazwy (imion i nazwisk) oraz danych kontaktowych podwykonawców (osób do kontaktu z nimi), zaangażowanych w świadczenie usług umownych. Brak takich określeń w ofercie oznaczać będzie, iż Wykonawca deklaruje wykonanie całego przedmiotu zamówienia samodzielnie. 2) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy będzie dotyczyć podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podmiot samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3) Przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców zastosowanie mają przepisy art. 36ba ustawy Pzp. 4) Powierzenie części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium w poszczególnych jego częściach w sposób następujący: 8.1.1 część 1 zamówienia – kwota 5 000,00 PLN (słownie złotych: pięć tysięcy 100/00). 8.1.2 część 2 zamówienia – kwota 500,00 PLN (słownie złotych: pięćset 100/00). 8.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ. 8.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: 8.3.1 pieniądzu, 8.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 8.3.3 gwarancjach bankowych, 8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 ze zm.). 8.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Getin Noble Bank S.A.: 06 1560 0013 2226 4983 1000 0003. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – przetarg nr ZP.272.17.2016 – część … zamówienia” W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3 SIWZ muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinno znaleźć się, co następuje: 1) treść art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy, określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego, 2) jednoznaczny zapis o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie, 3) gdy oferta zostanie złożona przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjantów) – informacja identyfikująca podmioty, których dotyczy zabezpieczenie wadialne oferty. Brak którejś z powyższych adnotacji w treści dokumentu wadialnego, będzie skutkować odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 7b Ustawy, to jest z uwagi na wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy. 8.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ. 8.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa Ustawa.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach