Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu rawickiego

Powiatowe Centrum Usług Wspólnych w Rawiczu ogłasza przetarg

  • Adres: 63-900 Rawicz, Mikołaja Kopernika
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 667112117, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-10-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Usług Wspólnych w Rawiczu
    Mikołaja Kopernika 4
    63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie
    tel. 667112117, , fax. -
    REGON: 36855903800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatrawicki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu rawickiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych (ZUD) na terenie powiatu rawickiego, polegających m.in. na odśnieżaniu, zwalczaniu gołoledzi i śliskości zimowej, usuwaniu błota pośniegowego w sezonie 2020/2021 , w okresie od 01.11.2020 do 30.04.2021 r. 2. Usługi odśnieżania oraz usuwania gołoledzi i śliskości zimowej na drogach powiatowych, będą świadczone według przyjętych na terenie powiatu rawickiego standardów zimowego utrzymania. Na terenie Powiatu będzie obowiązywał I, II i III standard utrzymania dróg powiatowych na sezon zimowy 2020/2021. Szczegółowy opis standardów określa załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. 3. Zimowym utrzymaniem objęte będą drogi powiatowe na terenie powiatu rawickiego o łącznej długości ok. 250 km oraz w razie konieczności inne drogi i tereny wskazane przez Zamawiającego. Wykaz dróg z podziałem na standardy zawarto w załączniku nr 8 do niniejszej SIWZ. 4. Zamówienie obejmuje: 1) pracę sprzętu, pojazdów wyposażonych w piaskarko-solarki, piaskarki i pługi odśnieżne przy odśnieżaniu dróg i zwalczaniu śliskości na drogach powiatowych. Minimalna ładowność piaskarko-solarek oraz piaskarek: 5 Mg - materiałów sypkich. Utrzymanie zimowe dróg powinno odbywać się zgodnie z zasadami odśnieżania dróg SST nr D-10.10.01b oraz zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości SST nr D-10.10.01c; 2) pracę sprzętu przy wytworzeniu i załadunku materiałów likwidujących gołoledź. Ładowarki kołowe do sprawnego załadunku materiałów likwidujących śliskość na posypywarko-solarki i piaskarki oraz przygotowania mieszanki piaskowo – solnej oraz jej pryzmowanie na bazie; 3) w przypadku nadmiaru śniegu Wykonawca jest zobowiązany do załadunku i wywozu śniegu; 4) prowadzenie całodobowych osobowych dyżurów w okresie sezonu zimowego, zgodnie z dyspozycją Jednostki realizującej. W celu koordynacji i zarządzania akcją zimowego utrzymania dróg, kontaktu z Jednostką realizującą w sprawach organizacyjnych, prowadzenia dokumentacji zleceń oraz przekazywanie informacji o stanie pogody i stanie dróg na obsługiwanym terenie; 5. Wykonawca powinien dysponować pracownikami przeszkolonymi na stanowisku pracy, posiadającymi stosowne kwalifikacje i uprawnienia, wymagane przepisami umożliwiającymi prawidłowe wykonanie zadania. Wykonawca powinien dysponować potencjałem kadrowym, pozwalającym na prowadzenie dyżurów całodobowych. 6. O zasadności prowadzenia dyżurów decyduje Jednostka realizująca, o czym powiadamia Wykonawcę. Wykonawca w czasie 2 godzin od powiadomienia uruchamia dyżur w lokalu do tego przeznaczonym. 7. Dyżurny z ramienia Wykonawcy zobowiązany jest do: 1) pełnienia i koordynowania prac na placu z materiałami i sprzętem, a przede wszystkim usług wykonywanych na drogach w celu utrzymania standardów zimowego utrzymania na drogach powiatowych; 2) dobrej znajomości przez dyżurnych planu zimowego utrzymania dróg ; 3) dobrej znajomości układu utrzymywanej sieci drogowej . Wykaz dróg może ulec zmianie o czym Wykonawca zostanie powiadomiony; 4) przekazywania raportów dyżuru ZUD pocztą elektroniczną, w następnym dniu roboczym do godziny 9:00 i informacji o warunkach panujących na utrzymywanych drogach i pracy sprzętu. 5) przyjmowania przez dyżurnego meldunków i informacji o drogach, pogodzie itp. za pomocą poczty elektronicznej; 6) prowadzenia na bieżąco raportu dyżurów ZUD; 7) wszystkie wymagane dzienniki, które prowadzi Wykonawca w czasie trwania akcji ZUD muszą być przechowywane w lokalu prowadzenia akcji ZUD. W każdym czasie trwania dyżuru Jednostka realizująca musi posiadać dostęp do dzienników w celu ich kontroli; 8) koordynowania prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych; 9) prowadzenia akcji bezpośredniej przez wysyłanie odpowiedniego do sytuacji na drogach sprzętu w celu likwidacji śliskości i odśnieżania, zgodnie z planem zimowego utrzymania dróg z każdorazowym odnotowywaniem wyjazdu, przyjazdu, załadunku, dyżuru itp. w raporcie dyżuru; 10) racjonalnego gospodarowania sprzętem do ZUD w zależności od panujących warunków atmosferycznych, prognoz i innych dostępnych informacji; 11) przyjmowania i zapisywania w dzienniku dyżurów interwencji z dotyczących sytuacji na drogach i ewentualnych zagrożeń bezpieczeństwa i utrudnień w ruchu; 12) informowania osób zainteresowanych o aktualnej sytuacji na drogach, pracy sprzętu i innych; 13) przyjmowania i wydawania materiału do zimowego utrzymania dróg oraz ewidencjonowanie tych czynności i ilości; 14) przestrzegania dyscypliny i przepisów dotyczących wykonywanych czynności; 15) wykonywania wszystkich poleceń dotyczących zimowego utrzymania dróg od osób odpowiedzialnych za utrzymanie; 16) wraz z ostatnim protokołem odbioru prac przy zimowym utrzymaniu dróg (rozliczeniem końcowym umowy) Wykonawca zobowiązany jest przekazać wszystkie oryginalne dzienniki Jednostce realizującej. 8. Wykonawca powiadomi Jednostkę realizującą o potrzebie podjęcia działań. 9. Jednostka realizująca wprowadza i odwołuje prowadzenie dyżuru ZUD. Jednocześnie zastrzega sobie możliwość w każdej chwili obsadzenia dyżuru swoimi pracownikami. Odpowiedzialność za dyżurnych Wykonawcy i ich działania ponosi Wykonawca. 10. W przypadku zadań dotyczących pracy sprzętu, Wykonawca zapewnia kadrowo możliwość wykonywania pracy w systemie całodobowym i obsadę sprzętu zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. czasu pracy kierowcy pojazdów samochodowych. Pracownicy powinni być przeszkoleni w zakresie obsługi sprzętu, którym dysponują oraz zasad wykonywania prac przy ZUD na drogach publicznych. Sprzęt powinien być podstawiony nie później niż 2 godz. (od 7.00 do 15.00) oraz 3 godz. (od 15.00 do 7.00) od wezwania przez dyżurnego. Za wszelkie wyrządzone szkody w mieniu oraz osobom trzecim podczas wykonywania zadań przy ZUD odpowiada Wykonawca. 11. Wykonawca do 7 dni po podpisaniu umowy musi być gotowy do okazania wymaganego sprzętu na wezwanie Jednostki realizującej wraz z dokonaniem próby sprzętu w terenie. Brak gotowości sprzętu po ustalonym terminie będzie skutkować karami umownymi. 12. Wykonawca we własnym zakresie i cenie oferty zobowiązany jest do: 1) Uwzględnienia kosztów materiałów do zwalczania śliskości. Zamawiający wymaga stosowania do usuwania śliskości na drogach mieszanki o zawartości soli drogowej 50 % (mieszanina soli i piasku 1:1). Zarówno sól drogowa jak i kruszywo do sporządzania mieszanki powinny odpowiadać parametrom określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. Nr 230 z 2005 r. poz.1960). Ponadto kruszywo nie powinno zawierać zanieczyszczeń ilastych i gliniastych. a jego uziarnienie nie powinno przekraczać 2 mm (wg PN-B-11113:1996). Sól drogowa z antyzbrylaczem powinna zawierać 96% NaCl - wg normy PN-86/C-84081/02 + 2,5%CaCl2 + 0,2%K4Fe (CN6). 2) Montażu i demontażu pługów i piaskarek/posypywarko-solarek; 3) Wykonania niezbędnego oznakowania środków transportu i sprzętu uczestniczącego w akcji zimowej prowadzonej na drogach powiatowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami na swój koszt; 4) Zapewnienia stałej łączności telefonicznej (sieci komórkowej na nośnikach wszystkich pojazdów realizujących w/w zadania); 5) Uwzględnienia kosztów utrzymania bazy materiałowej oraz lokalu dla dyżurnych ZUD - koszty zatrudnienia pracowników (kierowców, operatorów, dyżurnych); 6) Stawki godzinowe i ceny jednostkowe określone przez wykonawcę w ofercie winny uwzględniać wszystkie niezbędne składniki kalkulacyjne, w tym robociznę, materiały, sprzęt oraz koszty pośrednie i zysk. Ustalone stawki nie będą podlegały zmianom w okresie wykonywania umowy. 13. Wymagania sprzętowe, lokalizacja bazy i punktu zarządzania ZUD: 1) W celu realizacji zadania Wykonawca musi dysponować następującym sprzętem: a) pojazdy dostosowane do obsługi posypywarko-solarek oraz pługów średnich z dociskiem (4 szt.) b) ładowarka kołowa z przeznaczeniem do załadunku posypywarko-solarek (1 szt.) c) pojazdy wyposażone w pług ciężki - samochody ciężarowe trzyosiowe lub inne ciężkie pojazdy, ciągniki (5 szt.) d) koparko - ładowarki do usuwania śniegu z drogi - nadmiar śniegu na ulicach i zaspy na drogach (5 szt.) e) równiarka (1 szt.) 2) Jednostka realizująca użyczy na czas obowiązywania umowy: a) piaskarkę Schmidt (ECOS) bez nośnika (1 szt.) b) piaskarkę Schmidt (STRATOS) bez nośnika (1 szt.) c) piaskarkę P-1 Żwirek bez nośnika (2 szt.) d) pługi samochodowe bez nośnika (4 szt.) e) plac składowy z pomieszczeniem dla kierowców i operatorów 3) Miejsce pełnienia dyżurów przez pracowników Wykonawcy: Lokal utrzymywany przez Wykonawcę zlokalizowany na terenie bazy materiałowej lub w jej bezpośrednim pobliżu. 14. Rozliczenie przedmiotu umowy: Rozliczenie przedmiotu umowy następować będzie na podstawie faktur częściowych wystawianych przez Wykonawcę nie częściej niż raz w miesiącu. Zestawienia pracy sprzętu Wykonawca będzie przekazywał co 14 dni przedstawicielowi Jednostki realizującej w celu weryfikacji. Podstawą do wystawienia faktury będzie zestawienie pracy sprzętu/wykonanych usług, potwierdzone przez przedstawiciela zarządu drogi. 15. Kontrola akcji zimowego utrzymania dróg: Przedstawiciel Jednostki realizującej będzie dokonywał kontroli prowadzenia dzienników akcji zima, bez konieczności informowania o dacie jej przeprowadzenia, potwierdzając fakt jej dokonania podpisem. 16. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został za pomocą Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, które stanowią Załącznik Nr 7 do SIWZ. 17. Nazwy własne producentów lub wyrobów, wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiału, mogące występować w dokumentacji, zostały użyte wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych przez Zamawiającego rozwiązań. Należy przyjąć, iż wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważny". 18. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych. 19. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 20. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 21. Zamawiający określa następujące wymagania odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę: 1) Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane niżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 roku poz. 1320): obsługa pojazdów mechanicznych przy zimowym utrzymaniu dróg powiatowych. 2) Obowiązek wskazany w ust. 22 pkt 1dotyczy także Podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 3) W celu udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 22 pkt 1 Wykonawca powinien oświadczyć w formularzu ofertowym, że osoby wykonujące czynności we wskazanym przez Zamawiającego zakresie będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 4) Zamawiający ma prawo do skontrolowania Wykonawcy w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 22 pkt 1, wzywając go na piśmie do przekazania niezbędnych do weryfikacji informacji, w terminie 7 dni od otrzymania takiego wezwania. Informacje, o których mowa wyżej to imienny wykaz osób oraz udostępnienie do wglądu druku RCA dla każdej z nich. Zamawiającemu niezbędne są tylko informacje zawarte w poz. III.A.01 i 02, w poz. III.B.01 (kod tytułu ubezpieczenia 01.10, który mówi o tym, że pracownik podlega ubezpieczeniu emerytalnemu i zdrowotnemu), a także poz. V.01. Pozostała część druku winna być zanonimizowana. 5) W przypadku, gdy Wykonawca nie dotrzyma ww. terminu Zamawiający obciąży Wykonawcę karami umownymi za każdy dzień zwłoki w wysokości 0,1% całkowitego wynagrodzenia brutto określonego w umowie o udzielenie zamówienia publicznego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90630000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 2. Zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej 4. Formularz ofertowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach