Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Konopiska w sezonie zimowym 2023/2024

Gmina Konopiska ogłasza przetarg

  • Adres: 42-274 Konopiska, Lipowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343282057 , fax. 343441935
  • Data zamieszczenia: 2023-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Konopiska
    Lipowa
    42-274 Konopiska, woj. śląskie
    tel. 343282057, fax. 343441935
    REGON: 151398014
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.konopiska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Konopiska w sezonie zimowym 2023/2024
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na utrzymaniu zimowym dróg gminnych, placów i parkingów gminnych wskazanych w załączniku nr 9 do SWZ oraz innych dróg według potrzeb Zamawiającego na terenie gminy Konopiska w sezonie zimowym 2023/2024. 4.2 Zakres prac obejmuje w szczególności:a) utrzymanie ciągłej przejezdności dróg i parkingów poprzez odpłużenie lub uszorstnienie powierzchni jezdni dróg gminnych, parkingów polegające na posypywaniu ich mieszanką piaskowo-solną o zawartości soli 25% (materiał Wykonawcy) lub odpłużenie z jednoczesnym uszorstnieniem dróg i parkingów gminnych polegające na odśnieżeniu nawierzchni drogi gminnej jednocześnie sypiąc na odśnieżoną nawierzchnie mieszankę piaskowo-solną o zawartości soli 25% (materiał Wykonawcy),c) zwalczanie śliskości i gołoledzi poprzez posypanie mieszanką piaskowo-solną o zawartości soli 25% lub środkami dopuszczonymi do stosowania w tym zakresie,d) wywożenie śniegu i lodu – w miarę zaistniałych potrzebŁączna długość dróg gminnych do zimowego utrzymania w sezonie 2023/2024 wynosi ok. 68,62 km.4.3 Wymagania Zamawiającego:1. Zakres obowiązków Wykonawcy związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych, placów, parkingów („akcja zima”) obejmuje:1) pełnienie stałych dyżurów dyspozytorskich oraz interwencyjne wyjazdy sprzętu mające na celu utrzymania przejezdności dróg przez usuwanie śniegu i zwalczanie śliskości oraz patrolowanie dróg w czasie prowadzenia „akcji zima”,2) dyżurowanie przy telefonie przez cały czas realizacji umowy,3) usuwanie śniegu z nawierzchni dróg, placów, parkingów oraz zwalczanie śliskości poprzez posypywanie nawierzchni materiałami uszarstniającymi wraz z dojazdem sprzętu na miejsce pracy,4) przekazywanie Zamawiającemu cotygodniowych wydruków z GPS-w każdy poniedziałek do godz. 15:00, przesłanych mailem na adres k.zygier@konopiska.pl lub j.kielan@konopiska.pl,5) pokrywanie wszelkich kosztów dodatkowych jak: koszty zakupu materiału, transportu i składowania materiałów uszarstniających,6) bieżące informowanie Zamawiającego o prowadzonych działaniach związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych,7) przy bardzo dużych opadach śniegu wywożenie śniegu ,8) rozpoczęcie „akcji zima” w przypadku wystąpienia złych warunków atmosferycznych najpóźniej w ciągu godziny poprzez podjęcie akcji odśnieżania lub usuwania śliskości na drogach gminnych, placach, parkingach,9) rozpoczęcie „akcji zima” najpóźniej w ciągu godziny po każdorazowym otrzymaniu polecenia telefonicznego od Zamawiającego bądź Policji, Sołtysów,10) w przypadku opadów ciągłych odśnieżenie parkingów przy budynku Urzędu Gminy w Konopiskach do godz. 6:00 w dni robocze,11) rozpoczęcie „akcji zima” musi nastąpić niezwłocznie w przypadku wystąpienia ciągłych opadów, zawiei i zamieci śnieżnych, zagrażających powstaniu zatorów drogowych,12) całkowitej likwidacji skutków pogorszenia warunków atmosferycznych na drogach w ciągu 6 godzin od zaprzestania opadów.2. Wykonawca jest zobowiązany dysponować do realizacji umowy następującym sprzętem:1) samochody specjalne pługo-piaskarki wyposażone w GPS, posiadające polisę OC – 4 szt. z podziałem na poszczególne miejscowości:a) samochód nr 1- Aleksandria Pierwsza, Aleksandria Druga, Kopalnia,b) samochód nr 2- Jamki, Kowale, Leśniaki, Korzonek,c) samochód nr 3- Konopiska, Wygoda, Kijas,d) samochód nr 4- Hutki, Rększowice, Łaziec, Wąsosz.Uwaga: Samochody powinny wyjeżdżać równocześnie. 2) ciągnik kołowy o mocy powyżej 80 kM wyposażony w lemieszowy czołowy pług śnieżny - 1 szt.,3) równiarka - 1 szt.,4) pojazdy mechaniczne do załadunku śniegu (ładowarka) - 1 szt.3. Całość prac Wykonawca zrealizuje przy użyciu własnego sprzętu, transportu, robocizny i materiałów uszarstniających, zgodnie z przyjętymi warunkami i standardami dróg całodobowo we wszystkie dni tygodnia.4. Wykonawca zobowiązany jest do codziennej 24 godzinnej dyspozycyjności w stosunku do Zamawiającego.5. Realizacja usługi winna być prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz należytą starannością w ich wykonaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją.6. Zimowe utrzymanie dróg, ulic, placów, parkingów, skrzyżowań, rozjazdów, wysepek przystankowych ma na celu likwidacje zakłóceń ruchu drogowego wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak śliskość zimowa, gołoledź oraz opady śniegu.7. Zimowe utrzymanie dróg prowadzone będzie przez Wykonawcę systemem patrolowo interwencyjnym. Prace przy odśnieżaniu tych dróg będą rozpoczynane nie później niż w ciągu jednej godziny od wystąpienia opadów. Stan utrzymania dróg w tym standardzie przedstawia się następująco:1) jezdnia odśnieżona na całej szerokości i długości oraz posypana mieszanką piaskowo-solną o zawartości soli 25% w miejscach szczególnie niebezpiecznych (całe odcinki dróg, skrzyżowania, zakręty, przystanki autobusowe), oraz po wskazaniu przez Zamawiającego bądź po konsultacjach z Zamawiającym posypanie całych powierzchni (placów, parkingów),2) odśnieżone na całej szerokości i długości (placów, parkingów).8. Wykonawca jest zobowiązany stosować materiały uszarstaniające do zimowego utrzymania dróg t.j. mieszanki piaskowo-solnej o zawartości soli 25% spełniającej wymogi Specyfikacji Technicznej stanowiącej załącznik nr 10 do SWZ.9. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania Zarządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej nr 46 z dnia 25 .10.1994 r. w sprawie zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych (Dz.U.MTiG Nr 10, poz. 20).Zaleca się wykonawcy sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje w sposób należyty, przynajmniej jedno zadanie dotyczące zimowego utrzymania dróg publicznych, placów itp. o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł. brutto.b) W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy muszą udokumentować na etapie składania oferty posiadanie lub dysponowanie następującą ilością sprzętu podstawowego:1) samochody specjalne pługo-piaskarki wyposażone w GPS, posiadające poliscę OC – 4 szt. z podziałem na poszczególne miejscowości:a) samochód nr 1- Aleksandria Pierwsza, Aleksandria Druga, Kopalnia,b) samochód nr 2- Jamki, Kowale, Leśniaki, Korzonek,c) samochód nr 3- Konopiska, Wygoda, Kijas,d) samochód nr 4- Hutki, Rększowice, Łaziec, Wąsosz.2) ciągnik kołowy o mocy powyżej 80 kM wyposażony w lemieszowy czołowy pług śnieżny - 1 szt.,3) równiarka - 1 szt.,4) pojazdy mechaniczne do załadunku śniegu (ładowarka) - 1 szt.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnianie warunków wskazanych powyżej Wykonawcy wykazują łącznie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-10-18

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach