Przetargi.pl
ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG NA TERENIE GMINY I MIASTA NISKO W SEZONIE 2020/2021

Gmina Nisko ogłasza przetarg

  • Adres: 37-400 Nisko, Plac Wolności
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8415643, 15 8415638 , fax. 158 415 630
  • Data zamieszczenia: 2020-10-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nisko
    Plac Wolności 14
    37-400 Nisko, woj. podkarpackie
    tel. 15 8415643, 15 8415638, fax. 158 415 630
    REGON: 54413100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nisko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG NA TERENIE GMINY I MIASTA NISKO W SEZONIE 2020/2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest zadanie pod nazwą: „Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy i Miasta Nisko w sezonie 2020/2021”. Przedmiot zamówienia został podzielony na części. Częściami w niniejszym zamówieniu są: 1) Część nr 1 - Zimowe utrzymanie dróg na terenie sołectwa Zarzecze. 2) Część nr 2 - Zimowe utrzymanie dróg na sołectwa Nowosielec. 3.2 Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną wybraną przez siebie części zamówienia. Jednemu Wykonawcy może zostać udzielone zamówienie na wszystkie części zamówienia – Wszelkie zapisy niniejszej SIWZ odnoszą się analogicznie do części zamówienia jak i do ofert częściowych. 3.3 Wykonawca zobowiązuje się do zimowego utrzymania dróg, ulic, parkingów oraz chodników (jeżeli występują przy drodze gminnej) na terenie Gminy Nisko, według standardu zimowego utrzymania dróg gminnych zgodnie z zapisami Załącznika nr 6 do SIWZ (odpowiednio do danej części) w sezonie 2019/2020 na terenie Gminy i Miasta Nisko. 3.4 Wykonawca zobowiązuje się w okresie obowiązywania umowy do: 1) odśnieżania nawierzchni ulic, dróg i chodników (jeżeli występują przy drodze gminnej) 2) zwalczania gołoledzi i śliskości środkami niechemicznymi i chemicznymi oraz ich mieszankami zgodnie z rozporządzeniem Ministra środowiska z 27.10.2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. 2005 Nr 230 poz. 1960) lub innymi właściwymi przepisami; powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie, 3) doczyszczania ręcznego jezdni z błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej w strefach przejść dla pieszych, 4) zaopatrzenia we własnym zakresie w materiały tj. piasek i sól oraz ich załadunek, 3.5 Uwaga: Zamawiający będzie wypłacał za prowadzenie akcji zimowej wynagrodzenie ryczałtowe wypłacane w 4 równych miesięcznych ratach, od dnia podpisania umowy, które będą ulegały zmniejszeniu: - do 50% jego wartości w przypadku prowadzenia zimowego utrzymania dróg w okresie od czterech do piętnastu dni w danym miesiącu, - do 10% jego wartości w przypadku nie prowadzenia zimowego utrzymania dróg w danym miesiącu, lub prowadzenie akcji do 3-ch dni. 3.6 Wykonawca obowiązany jest ubezpieczyć się na własny koszt od odpowiedzialności cywilnej z tytułu szkód, które mogą powstać w związku z realizacją niniejszej umowy – na cały okres obowiązywania umowy. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej obejmować ma również szkody wyrządzone przez wszystkich podwykonawców w przypadku realizacji umowy przy ich udziale. Wykonawca obowiązany jest na żądanie Zamawiającego przedłożyć kopię polisy ubezpieczeniowej wraz z dowodem opłacenia składki, zgodnie z pkt 6.2 ppkt 2 SIWZ. Wszystkie koszty związane z zawarciem w/w umów ubezpieczenia oraz opłacania składek ubezpieczeniowych obciążają wyłącznie Wykonawcę. 3.7 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla każdej z Części zamówienia, oprócz zapisów stanowiących Załączniki nr 6 do SIWZ, opisany został w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ. 3.8 Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia wszelkich niezgodności w załączonej dokumentacji Zamawiającemu w sposób określony w pkt 8 niniejszej SIWZ. Wprowadzenie zmian, bez zgody Zamawiającego, zostanie uznane za zmianę przedmiotu zamówienia i będzie skutkowało odrzuceniem oferty. 3.9 Zgodnie z art.29 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, w każdym przypadku, gdzie wskazano lub użyto w niniejszej SIWZ oraz załącznikach znaków towarowych, patentów, lub pochodzenia to należy rozumieć, że dopuszcza się stosowanie materiałów równoważnych o porównywalnych (nie gorszych) parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych niż te, które wskazano w załączonej dokumentacji. W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.30 ust.1 pkt 2 i ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art.30 ust.1 pkt 2 i ust.3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne”. 3.10 Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne. 3.11 Wspólny Słownik Zamówień: 90620000-9 Usługi odśnieżania 90630000-2 Usługi usuwania oblodzenia 3.12 Ponadto: 1. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych. 4. Zamawiający nie ogranicza możliwości złożenia oferty w odniesieniu do jednej lub kilku części zamówienia. 5. Zamawiający nie ogranicza liczby części zamówienia, które może zostać udzielone jednemu Wykonawcy 6. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 7. Zamawiający nie zastosował dialogu technicznego, o którym mowa w art.31a ustawy Pzp. 3.13 Wykonawca/podwykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę we własnym przedsiębiorstwie osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.): roboty drogowe w tym: roboty przygotowawcze, ziemne, podbudowy i nawierzchnie. 3.14 Zatrudnienie, o którym mowa w ust.3.13 powinno trwać przez okres niezbędny do wykonania wskazanych czynności. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca niezwłocznie zatrudni na to miejsce inną osobę z zastrzeżeniem ust.3.20. 3.15 Dla udokumentowania faktu zatrudnienia pracowników stosownie do ust.3.13, Wykonawca nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy lub umowy z podwykonawcą złoży Zamawiającemu w formie pisemnej oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę oraz podwykonawcę wymogu, o którym mowa w ust.3.13, ze wskazaniem ilu pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wykonuje czynności określone w ust.3.13. rodzaju umowy o pracę, wymiaru etatu. 3.16 Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w ust.3.13 przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W tym celu Wykonawca/podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, w terminie 5 dni roboczych od otrzymania wezwania zobowiązuje się przedłożyć kopię zanonimizowanych umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/podwykonawcę z pracownikami. Informacje takie jak data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, wymiar etatu, powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3.17 Zamawiający może żądać od Wykonawcy/podwykonawcy pisemnych wyjaśnień co do sposobu i stanu zatrudnienia osób, o których mowa w ust.3.13. 3.18 Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust.3.15 lub 3.16 w terminie tam wskazanym będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. – Załącznik nr 5 do SIWZ 3.19 W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z obowiązku wskazanego w ust.3.15. i 3.16., pomimo dodatkowego wezwania przez Zamawiającego, Zamawiający może odstąpić od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w terminie 30 dni od upływu dodatkowego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego do wykonania obowiązku określonego w ust.3.15 i 3.16. 3.20 W przypadku konieczności zmiany pracowników zatrudnionych na podstawie umowę o pracę, wykonujących czynności, o których mowa w ust.3.13, Wykonawca każdorazowo przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych, nowe oświadczenie o którym mowa w ust.3.15.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: ---1--- Wypełniony formularz oferty– Załącznik nr 1 do SIWZ, ---2--- Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu oraz do podpisania umowy (o ile nie wynika to z dokumentów rejestracyjnych). Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty oraz podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza, kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione. - jeżeli dotyczy. ---3--- Zestawienie materiałów równoważnych W przypadku zaproponowania materiałów równoważnych w ofercie Oferent ma obowiązek dołączyć do oferty zestawienie materiałów równoważnych. - jeżeli dotyczy. ---4--- Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji na potrzeby realizacji zamówienia niezbędnych zasobów na potwierdzenie spełnienia wymagań Zamawiającego odnośnie zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej - jeżeli dotyczy. ---5--- Pełnomocnictwo udzielone przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach