Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy i Miasta Nisko w sezonie 2017/2018

Gmina Nisko ogłasza przetarg

  • Adres: 37400 Nisko, Plac Wolności
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8415643, 15 8415638 , fax. 158 415 630
  • Data zamieszczenia: 2017-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nisko
    Plac Wolności 14
    37400 Nisko, woj. podkarpackie
    tel. 15 8415643, 15 8415638, fax. 158 415 630
    REGON: 54413100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nisko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy i Miasta Nisko w sezonie 2017/2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie drógna terenie Gminy i Miasta Nisko w sezonie 2017/2018” 3.2 Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części: 3.2.1 Część I: Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta Nisko i sołectwa Nowosielec, w ramach której Wykonawca zobowiązuje się w okresie obowiązywania umowy do zimowego utrzymania dróg, ulic oraz chodników na terenie miasta Nisko oraz zimowego utrzymania dróg na terenie sołectwa Nowosielec wg Załącznika nr 6 do SIWZ tj. wykazu dróg, ulic, chodników i placów według standardu zimowego utrzymania dróg gminnych w sezonie 2017/2018 na terenie Gminy i Miasta Nisko - Załącznik nr 7 do SIWZ. W szczególności Wykonawca ma obowiązek: a) odśnieżania nawierzchni ulic, dróg i chodników b) zwalczania gołoledzi i śliskości środkami niechemicznymi i chemicznymi oraz ich mieszankami zgodnie z rozporządzeniem Ministra środowiska z 27.10.2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. Nr 230 poz. 1960) lub innymi właściwymi przepisami; powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie, c) doczyszczania ręcznego jezdni z błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej w strefach przejść dla pieszych, d) zaopatrzenia we własnym zakresie w materiały tj. piasek i sól oraz ich załadunek, e) uzupełniania na bieżąco mieszanki piaskowo-solnej w pojemnikach rozstawionych na terenie działania, na każde wezwanie Zamawiającego, nie rzadziej niż raz w miesiącu. 3.2.2 Część II: Zimowe utrzymanie dróg na terenie sołectw: Racławice, Wolina i Nowa Wieś, w ramach której Wykonawca zobowiązany będzie do zimowego utrzymania dróg, ulic na terenie sołectwa: Racławice, Wolina, Nowa Wieś wg Załącznika nr 6 do SIWZ tj. wykazu dróg, ulic, chodników i placów według standardu zimowego utrzymania dróg gminnych w sezonie 2017/2018 na terenie Gminy i Miasta Nisko - Załącznik nr 7 do SIWZ. W szczególności Wykonawca ma obowiązek: a) odśnieżania nawierzchni ulic, dróg b) zwalczania gołoledzi i śliskości środkami niechemicznymi i chemicznymi oraz ich mieszankami zgodnie z rozporządzeniem Ministra środowiska z 27.10.2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. 2005 Nr 230 poz. 1960) lub innymi właściwymi przepisami; powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie, c) doczyszczania ręcznego jezdni z błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej w strefach przejść dla pieszych, d) zaopatrzenia we własnym zakresie w materiały tj. piasek i sól oraz ich załadunek, e) uzupełniania na bieżąco mieszanki piaskowo-solnej w pojemnikach rozstawionych na terenie działania, na każde wezwanie Zamawiającego, nie rzadziej niż raz w miesiącu. 3.2.3 Część III Zimowe utrzymanie dróg na terenie sołectwa Zarzecze, w ramach której Wykonawca zobowiązany będzie do zimowego utrzymania dróg, ulic na terenie sołectwa Zarzecze wg Załącznika nr 6 do SIWZ tj. wykazu dróg, ulic, chodników i placów według standardu zimowego utrzymania dróg gminnych w sezonie 2017/2018 na terenie Gminy i Miasta Nisko - Załącznik nr 7 do SIWZ. W szczególności Wykonawca ma obowiązek: a) odśnieżania nawierzchni ulic, dróg b) zwalczania gołoledzi i śliskości środkami niechemicznymi i chemicznymi oraz ich mieszankami zgodnie z rozporządzeniem Ministra środowiska z 27.10.2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. 2005 Nr 230 poz. 1960) lub innymi właściwymi przepisami; powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie, c) doczyszczania ręcznego jezdni z błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej w strefach przejść dla pieszych, d) zaopatrzenia we własnym zakresie w materiały tj. piasek i sól oraz ich załadunek, 3.3 Wykonawca może złożyć ofertę tylko na jedną z Części zamówienia. Jednemu Wykonawcy może zostać udzielone zamówienie tylko na jedną Część (zadanie). Na każdą z Części zostanie podpisana oddzielna umowa.– Wszelkie zapisy niniejszej SIWZ odnoszą się analogicznie do całości zamówienia jak i do ofert częściowych. 3.4 Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia wszelkich niezgodności w załączonej dokumentacji Zamawiającemu w sposób określony w Dziale 7 niniejszej SIWZ. Wprowadzenie zmian, bez zgody Zamawiającego, zostanie uznane za zmianę przedmiotu zamówienia i będzie skutkowało odrzuceniem oferty. 3.5 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla każdej z Części zamówienia, oprócz zapisów stanowiących Załączniki nr 6 i 7 do SIWZ, opisany został w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ. 3.6 Wykonawca/podwykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę we własnym przedsiębiorstwie osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.): - kierowca (operator) sprzętu – pługopiaskarki. 3.7 Zatrudnienie, o którym mowa w ust. 3.6 powinno trwać przez okres niezbędny do wykonania wskazanych czynności. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca niezwłocznie zatrudni na to miejsce inną osobę z zastrzeżeniem ust. 3.13. 3.8 Dla udokumentowania faktu zatrudnienia pracowników stosownie do ust. 3.6, Wykonawca nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy lub umowy z podwykonawcą złoży Zamawiającemu w formie pisemnej oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę oraz podwykonawcę wymogu, o którym mowa w ust. 3.6, ze wskazaniem ilu pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wykonuje czynności określone w ust. 3.6. 3.9 Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w ust. 3.6 przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W tym celu Wykonawca/podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, w terminie 5 dni roboczych od otrzymania wezwania zobowiązuje się przedłożyć kopię zanonimizowanych umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/podwykonawcę z pracownikami. 3.10 Zamawiający może żądać od Wykonawcy/podwykonawcy pisemnych wyjaśnień co do sposobu i stanu zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 3.6. 3.11 Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 3.8 lub 3.9 w terminie tam wskazanym będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. 3.12 W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z obowiązku wskazanego w ust. 3.8, pomimo dodatkowego wezwania przez Zamawiającego oraz w przypadku dwukrotnego niewywiązania się Wykonawcy/podwykonawcy z obowiązku wskazanego w ust. 3.9 Zamawiający może odstąpić od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w terminie 60 dni od upływu terminu wykonania obowiązku wskazanego w ust. 3.9 dla drugiego wezwania lub upływu dodatkowego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego do wykonania obowiązku określonego w ust. 3.8. 3.13 W przypadku konieczności zmiany pracowników zatrudnionych na podstawie umowę o pracę, wykonujących czynności, o których mowa w ust. 3.6, Wykonawca każdorazowo przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych, nowe oświadczenie o którym mowa w ust. 3.8.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium dla poszczególnych części zamówienia w następujących wysokościach 8.1.1 Dla Części I: Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta Nisko i sołectwa Nowosielec, Wadium w wysokości: 2 000,00 zł słownie: (dwa tysiące złotych 00/100) 8.1.2 Dla Części II: Zimowe utrzymanie dróg na terenie sołectw: Racławice, Wolina i Nowa Wieś, Wadium w wysokości: 800,00 zł słownie: (osiemset złotych 00/100) 8.1.3 Dla Części III: Zimowe utrzymanie dróg na terenie sołectwa Zarzecze, Wadium w wysokości: 1 000,00 zł słownie: (jeden tysiąc złotych 00/100) 8.2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 24.10.2017 r. do godz. 11:30. 8.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nadsański Bank Spółdzielczy z siedzibą w Stalowej Woli 68 9430 0006 0037 8343 2000 0001, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.4 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016r., poz. 359 i 2260 oraz z 2017 poz. 1089). 8.5 Dowód wniesienia wadium winien być załączony do oferty. 8.6 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym 8.7 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 8.8 Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8.9 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8.10 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.11 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8.12 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8.13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.14 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: ---1--- Wypełniony formularz oferty– Załącznik nr 1 do SIWZ ---2--- Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu oraz do podpisania umowy (o ile nie wynika to z dokumentów rejestracyjnych). Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty oraz podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza, kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione. ---3--- Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji na potrzeby realizacji zamówienia niezbędnych zasobów na potwierdzenie spełnienia wymagań Zamawiającego odnośnie zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej - jeżeli dotyczy. ---4--- Pełnomocnictwo udzielone przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną