Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Cisna

Nadleśnictwo Cisna ogłasza przetarg

  • Adres: 38-607 Cisna, Cisna
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4686301, 668036997 , fax. 134 686 435
  • Data zamieszczenia: 2019-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Cisna
    Cisna 87A
    38-607 Cisna, woj. podkarpackie
    tel. 013 4686301, 668036997, fax. 134 686 435
    REGON: 37001467900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.cisna.krosno.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Cisna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Rodzaj zamówienia – usługi. Wspólny słownik zamówień publicznych CPV: 90620000-9 – usługi odśnieżania 90630000-2 – usługi usuwania oblodzeni 2. Nazwa przedmiotu zamówienia (zwanego dalej „zamówieniem”): „Zimowe utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Cisna” 3. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg leśnych na ternie Nadleśnictwa Cisna. 3.1 Zimowe utrzymanie obejmuję drogi: a) Leśnictwo Okrąglik: nr 220/1736, 220/1727, 220/1743,220/1738; b) Leśnictwo Kalnica: nr 220/1737, 220/1733, 220/3251, 220/1739,220/1744; c) Leśnictwo Jaworzec: nr 220/2311, 220/1734; d) Leśnictwo Stare Sioło: nr 220/1742, „31”, dr. przy Leśniczówce, 220/1745, 603 i 604; e) Leśnictwo Zawój: nr 220/1730, 220/1732, 220/1728, 220/1729; f) Leśnictwo Liszna: nr 242/142; g) Leśnictwo Krzywe: nr 242/141; h) Leśnictwo Strzebowiska: nr 220/1735; i) Leśnictwo Okrąglik: nr 220/2310; j) Leśnictwo Solinka: nr 242/184; k) Leśnictwo Habkowce nr 742/181; l) Parking przy nadleśnictwie Łączna długość dróg: 55461 mb 3.2 Warunki realizacji: a) odśnieżanie dróg leśnych; b) odśnieżanie istniejących mijanek, zjazdów oraz przyległych do drogi użytkowanych składów drewna; c) zapobieganie powstawania oraz usuwanie śliskości na drogach leśnych poprzez posypywanie mieszanką materiałów zwiększających szorstkość nawierzchni. d) drogi odśnieżać należy pasem utwardzonym + pobocza; e) odśnieżanie w dni wolne od pracy, oraz po godzinie 15:00 parking przy nadleśnictwie f) odśnieżanie należy wykonać przy pomocy zestaw- pojazd mechaniczny z pługiem śniegowym (lub wirnikowym) z możliwością uszorstniania nawierzchni przy użyciu urządzeń rozsypujących; g) w przypadku braku opadów śniegu i gołoledzi akcji zimowego utrzymania dróg nie prowadzi się. Wykonawcy przez okres wstrzymania akcji nie przysługuje wynagrodzenie; h) Zamawiający nie przewiduje płatności z tytułu utrzymania sprzętu i operatorów w gotowości. Szczegółowy zakres rzeczowy przedstawiony jest w załączniku nr 3 do SIWZ – opis przedmiotu zamówienia. 4. Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części. 5. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę 6. Wykonawca zrealizuje przedmiot zmówienia przy użyciu materiałów własnych. 7. Zamawiający na podstawie art. 29 ust 3a Ustawy PZP - do wykonania wszystkich czynności wymagających pracy fizycznej w zakresie realizacji zamówienia - wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę, osób na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zawarte są w projekcie umowy. 8. Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący czynności - wymagające pracy fizycznej - w zakresie realizacji zamówienia, będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). 9. Zamawiający nie wymaga, by na podstawie umowy o pracę zatrudniony był Wykonawca lub podwykonawca(y), będący osobą fizyczną, prowadzącą działalność gospodarczą, jak również wspólnicy spółek cywilnych oraz spółek handlowych będących Wykonawcami lub podwykonawcami. 10. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni roboczych, Wykonawca zobowiązuje się przedstawić Zamawiającemu (na jego żądanie) dowody, dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę, i podwykonawcę na podstawie umowy o pracę - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). - osób wykonujących czynności wymagające pracy fizycznej w zakresie realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. 11. Określone w formularzu cenowym (załącznik nr 2 do SIWZ) ilości przedmiotu zamówienia są wielkościami szacunkowymi i nie zobowiązują Zamawiającego do realizacji zamówienia w pełnych wykazanych ilościach. Zamawiający zastrzega możliwość redukcji przedmiotu zamówienia. Wykonanie usługi w mniejszych ilościach nie może być podstawą żadnych roszczeń ze strony Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. W przypadku braku opadów śniegu i braku występowania śliskości na drogach akcji zimowego utrzymania dróg nie prowadzi się. Wykonawcy przez okres wstrzymania akcji nie przysługuje wynagrodzenie. Zamawiający nie przewiduje płatności z tytułu utrzymania sprzętu i operatorów w gotowości 12. Wykonawca zobowiązany jest w czasie wykonywania usługi zapewnić na terenie objętym umową należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP i ppoż. oraz ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe w związku z realizacją prac oraz wskutek innych działań osób zatrudnionych przez wykonawcę. Za bezpieczeństwo publiczne ludzi i mienia związane z prowadzonymi usługami odpowiada Wykonawca. 13. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu prac i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu prac poniesie Wykonawca. 14. Wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia obciążają Wykonawcę, a w szczególności: dojazd na miejsce wykonania zadania, koszty zakupu paliwa, koszty eksploatacji maszyn, wynagrodzenie pracowników, ilość przejazdów po drogach (tam i z powrotem), prace porządkowe po zakończeniu usługi oraz ewentualne upusty i rabaty zastosowane przez wykonawcę inne opłaty niewymienione, a które mogą wystąpić przy realizacji przedmiotu zamówienia. 15. Szczegółowy rozmiar, lokalizacja, termin wykonania prac wynikające z przyjętej oferty na ich wykonanie, zostaną określone w „Zleceniach" prac do wykonania sporządzonych przez właściwych terytorialnie leśniczych, podleśniczych lub zastępcy nadleśniczego. Dodatkowo zlecenia mogą być sporządzone przez pracowników działu administracyjno-gospodarczego nadleśnictwa. Zlecenia na wykonanie prac mają też uwzględniać realny czas niezbędny do ich wykonania i nie mogą być przekazane Wykonawcy w terminie krótszym niż 1 dzień przed wymaganym terminem rozpoczęcia wykonania zadania. 16. Zamawiający zastrzega sobie, że w poniedziałki do godziny 10:00 będą odśnieżane w pierwszej kolejności drogi wskazane przez pracownika działu marketingu Nadleśnictwa. 17.Odbiór prac dokonywany będzie przez właściwych terytorialnie leśniczych, na drukach „Protokół odbioru robót”, złożonych w biurze Zamawiającego w terminie nie później, niż ostatniego dnia każdego miesiąca i podpisanych merytorycznie przez dział administracyjno-gospodarczy Nadleśnictwa Cisna oraz Wykonawcę. „Protokół odbioru robót” jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną przez Wykonawcę usługę. 17. Zamawiający może zlecić w trakcie realizacji Umowy zakres prac mniejszy niż wskazany w SIWZ, jednakże nie mniej niż 50 % Wartości Przedmiotu Umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 2 000,00 złotych (słownie: dwa tysiące złotych) 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert podanym w pkt 19.1. SIWZ 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 4. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO BANK POLSKI nr rachunku: 69 1020 2980 0000 2602 0031 0862 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu znak sprawy „SA.270.36.2019.E.S.” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym w pkt 19.2 terminie zostanie uznane na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. 7. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przepisu art. 46 ust. 4a PZP. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę i zaproponować tylko jedną cenę. Złożenie przez jednego wykonawcę więcej niż jednej oferty lub oferty alternatywnej w stosunku do opisu przedmiotu zamówienia powoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego wykonawcę. 2. Oferta musi być sporządzona w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym oraz podpisana przez osobę uprawnioną do występowaniu w imieniu wykonawcy i zaciągania zobowiązań, co powinno wynikać z dokumentów rejestracyjnych firmy, ewentualnie z załączonego do oferty pełnomocnictwa do jej podpisania. 3. Wszystkie dokumenty i oświadczenia w języku obcym należy dostarczyć przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego. 4. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi wykonawca składający ofertę. 5. Oferta oraz wymagane oświadczenia i inne składane wraz z ofertą dokumenty, o których mowa w SIWZ, wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym oraz przepisami prawa. 6.Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane oświadczenia i inne składane wraz z ofertą dokumenty, o których mowa w rozdziale 13 SIWZ tj: 1) Wypełniony Formularz oferty – wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Formularz cenowy – wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ, 3) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ, 4) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ, 5) pełnomocnictwa, w przypadku, gdy oferta jest podpisywana przez pełnomocnika; 6) zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci zgodnie z pkt 13.11. SIWZ, jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; (Niewiążący wzór zobowiązania o oddaniu wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 10 do SIWZ), 7. Oświadczenia i inne składane wraz z ofertą dokumenty, o których mowa w SIWZ winny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz załączonymi wzorami oraz zawierać informacje i dane w nich wymagane. 8. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby (lub osób) podpisującej ofertę. 9. Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty oraz ponumerowane. 10. Dokumenty, których żąda Zamawiający, mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność przez Wykonawcę, członków konsorcjum lub przez podwykonawców – w takim zakresie, w jakim dokumenty ich dotyczą. Nie dotyczy to: - oferty i oświadczeń, które powinny zostać złożona w oryginale; - pełnomocnictw, które powinny zostać złożone w oryginale lub w kopii poświadczonej notarialnie 11. Jeżeli Wykonawca, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, powołuje się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, Wykonawca ma obowiązek zamieścić informacje o tych podmiotach w treści swoich oświadczeń, o których mowa w ust. 13.3. i w ust. 13.9. SIWZ. 12. Wykonawca jest zobowiązany do oddzielenia część jawnej oferty od części stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jednocześnie zamieszcza w ofercie pisemne uzasadnienie odnośnie charakteru zastrzeżonych w niej informacji. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust 4 ustawy. 13. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (np. konsorcja, spółki cywilne): 1) wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a oryginał pełnomocnictwa lub potwierdzona notarialnie jego kopia należy załączyć do oferty, 2) oferta winna być podpisana przez każdego z wykonawców występujących wspólnie lub przez pełnomocnika, 3) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy, 4) jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu, jako najkorzystniejsza przed podpisaniem umowy Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców, podpisanej przez wszystkich wykonawców, przy czym termin, na jaki została zawarta nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia. 18.1) ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie (opakowaniu) w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert, 2) zawierająca ofertę koperta (opakowanie) winna być zaadresowana na adres Zamawiającego podany w rozdziale 1. SIWZ, opatrzona nazwą, dokładnym adresem wykonawcy oraz oznaczona w sposób następujący: Nadleśnictwo Cisna, 38-607 Cisna 87 A „Zimowe utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Cisna” Nie otwierać przed 04.11.2019 , godz. 9:15 Adres Wykonawcy: ……………………………………………….. 15. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania koperty (opakowania lub braku którejkolwiek z wymaganych informacji. 16. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o ich wprowadzeniu lub wycofaniu oferty przed terminem składania ofert, określonym w SIWZ. Powiadomienie powinno być dostarczone w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Zamawiającego zawierającej opis: 1) Oferta do postępowania pn. „Zimowe utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Cisna” 2) pełną nazwą i adresem Wykonawcy, 3) oznaczenie „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”. Do wniosku o zmianę lub wycofanie oferty wykonawca dołączy stosowne dokumenty, potwierdzające, że wniosek o zmianę lub wycofanie został podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach