Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg i placów gminnych w sezonie 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020 na terenie Gminy Iwanowice

Gmina Iwanowice ogłasza przetarg

  • Adres: 32095 Iwanowice, Iwanowice Włościańskie
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 123 884 003 , fax. 123 884 030
  • Data zamieszczenia: 2017-10-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Iwanowice
    Iwanowice Włościańskie 99
    32095 Iwanowice, woj. małopolskie
    tel. 123 884 003, fax. 123 884 030
    REGON: 35155583200000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg i placów gminnych w sezonie 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020 na terenie Gminy Iwanowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odśnieżanie i posypka dróg własnym materiałem w/g wykazu dróg stanowiącego – Załącznik nr 8: 2. Zakres robót obejmuje: STANDARD I 1) jezdnia odśnieżona na całej długości i szerokości łącznie z poboczami utwardzonymi i obiektami towarzyszącymi, 2) przejezdność całodobowa, 3) śliskość zimowa zlikwidowana (minimum dwukrotny przejazd) na odcinkach decydujących o ruchu, a w szczególności na: • skrzyżowaniach z drogami twardymi, • niebezpiecznych łukach poziomych • obiektach mostowych, • odcinkach o pochyleniu ponad 4%, • przystankach autobusowych, • innych miejscach ustalonych przez zarządcę drogi. 4) likwidowanie śliskości na jezdniach poprzez posypywanie materiałami szorstkimi (grys o frakcji 4-16 mm). 5) maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni. 6) rozpoczynaniu pracy sprzętu w czasie do 2 godzin od momentu wystąpienia opadów śniegu i stwierdzenia konieczności odśnieżania i posypki lub zgłoszenia telefonicznego interwencji dotyczących utrudnienia w ruchu na drodze przez zamawiającego 7) usunięciu materiału uszorstniającego, zalęgającego na jezdniach, obiektach mostowych w okresie do 21 dni po zakończeniu akcji zimowego utrzymania dróg 8) ilość przejazdów w ciągu doby podczas odśnieżania i likwidowania śliskości zależna od panujących warunków atmosferycznych, 9) akcja na drogach powinna być zakończona przed godziną 500 w celu zapewnienia przejazdu pojazdom komunikacji publicznej i prywatnej. Dopuszczone odstępstwa: 1) śnieg luźny może zalegać do 2 godzin, 2) może występować warstwa zajeżdżonego śniegu o grubości nieutrudniającej ruchu do 5 cm. STANDARD II 1) jezdnia odśnieżona na całej długości i szerokości, 2) przejezdność, 3) śliskość zimowa zlikwidowana na wybranych odcinkach dróg (minimum jednokrotny przejazd) tj. na, • skrzyżowaniach z drogami twardymi, • niebezpiecznych łukach poziomych • obiektach mostowych, • odcinkach o pochyleniu ponad 4%, • przystankach autobusowych, • innych miejscach ustalonych przez zarządcę drogi. 1) likwidowanie śliskości poprzez posypywanie materiałami szorstkimi (grys o frakcji 4-16 mm, grys hutniczy o frakcji 4-12 mm), 2) rozpoczynaniu pracy sprzętu w czasie do 2 godzin od momentu wystąpienia opadów śniegu i stwierdzenia konieczności odśnieżania i posypki lub zgłoszenia telefonicznego interwencji dotyczących utrudnienia w ruchu na drodze przez zamawiającego 3) maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni. 4) place odśnieżone, 5) ilość przejazdów w ciągu doby podczas odśnieżania i likwidowania śliskości zależna od panujących warunków atmosferycznych, 6) akcja na drogach powinna być zakończona przed godziną 6:00. Dopuszczone odstępstwa: 1) śnieg luźny może zalegać do 4 godzin, 2) może występować warstwa zajeżdżonego śniegu o grubości nieutrudniającej ruchu do 7 cm. 3. W obu standardach Wykonawca zapewnia: a. ilość jednostek sprzętowo-transportowych o stanie technicznym gwarantującym utrzymanie przejezdności na drogach ( odśnieżanie, zwalczanie śliskości ) zgodnie z SST, b. materiały do zapobiegania i likwidacji śliskości zimowej zgodnie z SST, c. magazyny do składowania materiałów przeznaczonych do zimowego utrzymania dróg d. miejsce postojowe wraz ze stałym dyżurem dla przynajmniej jednej pługopiaskarki lub po jednym pługu i piaskarce, znajdujące się na terenie Gminy Iwanowice, lub w pobliżu granic gminy (jednak nie dalej niż 15 km od granicy) gotowych do rozpoczęcia akcji czynnej w razie wystąpienia takiej konieczności lub na wezwanie Zamawiającego. Miejsce zawierające adres lub nr działki zostanie określony w formularzu ofertowym. e. zapewnienie stałej łączności ze sprzętem pracującym w terenie, 1) Wznowienie akcji następuje z chwilą stwierdzenia takiej konieczności przez Wykonawcę lub Zamawiającego. 2) Za wykonane usługi strony rozliczać się będą za pomocą faktur miesięcznych wystawionych przez Wykonawcę w 21 dniowym terminem płatności 3) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia swojej gotowości do prowadzenia zimowego utrzymania dróg od 20 października do 15 kwietnia w każdym sezonie zimowym. 4. Zamawiający przewiduje zamówienie uzupełniające w okresach jak w pkt. 3 5. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, w rozumieniu przepisów art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.). a. Wymóg dotyczy osób uczestniczących przy realizacji zamówienia takich jak: kierowcy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 8 000 zł. (słownie: osiem tysiące złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oprócz oświadczeń lub dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu wstępnego potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postepowaniu, zobowiązani są również dołączyć do oferty: 1) W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zmawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 3 Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp – załącznik nr 8 do SIWZ 2) Informacje Wykonawcy o przynależności do grupy kapitałowej składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 3) Dokument z którego będzie wynikało że oferta podpisana jest przez osoby uprawnione. 4) Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie będzie wynikało z załączonego dokumentu należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub postaci kopi poświadczonej notarialnie 5) Formularz ofertowy, oświadczenia które należy złożyć w formie oryginału. Natomiast pozostałe dokumenty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem 6) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowana w postępowaniu i zawarcia umowy, 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w SIWZ, a. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, b. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się tych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem – wystawionych nie wcześniej niż terminach określonych pkt 1) lit. a, b. 3. Dokumenty powinny być podpisane przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli 4. Pełnomocnictwa należy złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie. 5. Oświadczenia składane przez wykonawcę i inne podmioty, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale 6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na jezyk polski 7. Brak któregokolwiek z dokumentów wymienionych wyżej lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie wykonawcy z postepowania (po dokonaniu czynności przewidzianych w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp) 8. Wykaz dokumentów i oświadczeń, które wykonawca składa w postepowaniu na wezwanie zamawiającego na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. 2 : nie dotyczy 9. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne): 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenia zamówienia. 2) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć dokumenty ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania ich w postepowaniu o udzieleniu zamówienia albo reprezentowania w postepowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy prawo zamówień publicznych. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawi zamówienia umowy regulującej współprace tych Wykonawców. 3) W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w Rozdziale V zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (oryginał). 4) Z treści dokumentu musi jasno wynikać: a. jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b. w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zmówienia, c. jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem, d. jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia. 10. Postanowienia dotyczące składania dokumentów: 1) Wszystkie dokumenty w niniejszym postępowaniu muszą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisywania oferty z dopiskiem „za zgodność z oryginałem” zgodnie z zapisami SIWZ 2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty, 3) Zamawiający nie dopuszcza składania elektronicznych kopii dokumentów, 4) Wszystkie wymagane dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim, na maszynie, komputerze lub odręcznie w sposób zapewniający czytelność tekstu. 5) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w SIWZ. 6) Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki winny być podpisane przez upoważnionego przedstawiciela uprawnionego do reprezentowania, zgodnie z przedstawionym aktem rejestracyjnym, wymogami ustawowymi oraz z przepisami prawa. 7) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela, jest on zobowiązany do przedłożenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego zgodnie z SIWZ. 8) Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów dokumentów – załączników. Powinny one być wypełnione w sposób czytelny, a w szczególności muszą zawierać wszystkie wymagane informacje i dane oraz zawierać odpowiedzi na wszystkie pytania. 9) Złożenie przez wykonawcę nieprawdziwych informacji, mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik niniejszego postępowania, stanowi podstawę do wykluczenia z postępowania. 10) W zakresie nie uregulowanym niniejszą SIWZ mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz.231).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach